Ibuprofen, zo sterk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 12:49

Ik lees over Ibuprofen en heb de indruk dat het echt sterk spul is. Over parasetamol word een stuk makkelijker gedaan, maar bij ibu is het toch echt zo rond de 4 uur ertussen en max 4 tot 6 per dag.

is het echt zo(veel) sterk(er), dan parasetamol?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:52

Ja, het is echt zo veel sterke. Eigenlijk is het gewoon troep. Je moet er altijd ook iets bij eten anders maak je echt je maag stuk :=

Paracetamol/asprine moet je natuurlijk ook niet zomaar nemen alleen als het echt nodig is maar is net wat vriendelijker voor je lijf.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:53

Er zitten andere stoffen in, dan in paracetamol.
Het kan sterk op je maag werken, vooral een lege maag.
Sommige mensen kunnen er heel slecht tegen, hebben er zelfs problemen mee gekregen.
Je moet er wel beter mee uitkijken dan met paracetamol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:53

Tis vooral veel schadelijker voor je maag...

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:56

mika11 schreef:
Er zitten andere stoffen in, dan in paracetamol.
Het kan sterk op je maag werken, vooral een lege maag.
Sommige mensen kunnen er heel slecht tegen, hebben er zelfs problemen mee gekregen.

Kan over de maagproblemen meepraten, terwijl ik nooit op een lege maag ibuprofen heb ingenomen %)
Grootste problemen zijn na een jaar wel voorbij, maar ik denk dat men maag vanaf nu altijd wat gevoeliger zal blijven

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:00

#) Jemug, als ik dat allemaal lees durf ik hem al bijna niet meer in te nemen! raar dat ze dat zo makkelijk verkopen als het zulke schade kan aanrichten. Iedere pil kan natuurlijk schade aanrichten maar dit is best heftig!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:01

Bij paracetamol staat ook een maximale hoeveelheid die je per zoveel uur mag innemen. Het zijn ook verschillende middelen, paracetamol neem je bij koorts en pijn, ibu is daarnaast ook nog een onstekingsremmer.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:02

Ibuprofen werkt slecht samen met andere medicijnen, dus slik je penicilline of zo, dan eerst aan je apoptheker of dokter navragen of je ibo mag gebruiken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:02

De meeste mensen krijgen er geen problemen mee, maar het risico is wel groter dan met paracetamol.
Ik heb ook wel brufen geslikt en er nooit last van gehad.
Je kunt, net als Tesseke, de pech hebben dat je er toch last van krijgt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:03

van die ibuprofen die je van de kaakchirurg krijgt, die poeders viel ik toen constant flauw... Was ik
ook helemaal van de wap van. Dus het is wel degelijk sterkter dan paracetemol, alleen met bijvoorbeeld migrane heb je niks aan paracetemol en wel aan ibuprofen als je op tijd bent.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:03

mika11 schreef:

Hmm. Draai dat maar om. Neem te veel paracetamol en je helpt je lever permanent om zeep. Eet een doosje paracetamol in één keer leeg en bestel de begrafenisondernemer maar. Met ibuprofen lukt je dat echt niet.

Ibuprofen is veel beter qua bijwerkingenprofiel dan aspirine (die in dezelfde klasse van pijnstillers hoort, op dezelfde pijnreceptoren werkt). Om maagproblemen te voorkomen zijn er maagsapresistente ibuprofentabletten, die deze bijwerkingen niet hebben.

Voor alle medicijnen geldt: neem niet meer dan is voorgeschreven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:04

Dreamybol schreef:
Bij paracetamol staat ook een maximale hoeveelheid die je per zoveel uur mag innemen. Het zijn ook verschillende middelen, paracetamol neem je bij koorts en pijn, ibu is daarnaast ook nog een onstekingsremmer.

Paracetamol werkt ook ontstekingsremmend. Anders zou het niets op koorts doen - dat is nl. een symptoom van ontsteking.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:05

ibuprofen is een onstekingsremmer, paracetamol niet. Ibuprofen is niet goed voor je maag als je er teveel van neemt. Vandaar dat de hogere doseringen niet zomaar verkrijgbaar zijn.
Zou het zelf ook niet zo snel nemen bij een gewoon hoofdpijntje ofzo. Naar mijn idee wordt er veel te makkelijk naar pilletjes gegrepen.

Paracetamol is overigens ook niet goed voor je hoor ;) Kan je ook goed je lichaam mee verpesten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:05

Ibbel schreef:
Dreamybol schreef:

Paracetamol werkt ook ontstekingsremmend. Anders zou het niets op koorts doen - dat is nl. een symptoom van ontsteking.

paracetamol is geen ontstekingsremmer... alleen NSAID's zijn ontstekingsremmers en paracetamol hoort daar niet bij :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:07

Ik snap niet dat jullie allemaal zo'n last hebben van de ibu :o Ik vind het geweldig spul :D

Dreamybol

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:09

Als je te vaak deze middelen moet slikken, krijg je er vanzelf last van.. :\

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:10

1 maal gebruikt... Ik voelde me er behoorlijk stoned door. O:) Dus ja, sterk spul

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:11

Vanaf 1 januari is het ook alleen nog maar op recept verkrijgbaar..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:12

Ja het is een stuk sterker hoor. Ik heb het een aantal weken moeten slikken aangezien ik mijn rug op twee plaatsen gebroken had. De arts heeft er toen ook een maagbeschermer bij gegeven omdat het echt schade aan kan richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:13

ibu is het enige wat helpt als ik pijn heb, beter dan diclofenac... terwijl dat alleen op recept verkrijgbaar is, het valt ook onder dezelfde categorie (ontstekingsremmers / pijnstillers). Dus denk dat het wel sterk spul is :Y) .... Sterker dan paracetamol iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:14

Pinacolada schreef:

nee :oo ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:15

Pinacolada schreef:

eindelijk.... werd hoog tijd.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:16

Ja hing een briefje bij de apotheek, waren meer medicijnen die vanaf dan niet meer bij drogist te krijgen zijn maar die heb ik niet onthouden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:17

verootjoo schreef:
paracetamol is geen ontstekingsremmer... alleen NSAID's zijn ontstekingsremmers en paracetamol hoort daar niet bij :)

Dat klopt, dat paracetamol niet tot de NSAIDs wordt gerekend. Maar het werkt wel degelijk ook (licht) ontstekingsremmend.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:19

Pinacolada schreef:

Kijk dat is goed nieuws! Kan het ook niet voor de verkeerde redenen gebruikt worden.