Wat doe je er tegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Wat doe je er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 09:52

Hee,

Ik word echt helemaal gek van mezelf, eindeloos non stop huilen en ik doe er niks tegen.
Bij elke gedachte of voorwerp of weetikveel waar ik een link in kan leggen, begin ik weer te huilen.
En het ergste eigenlijk is, het is maar voor eventjes.

Wat moet ik doen tegen het eindeloze non stop huilen en trippen?
Het gaat er enkel om dat personen waar je heel veel om geeft, dat ze een weekje maar op vakantie zijn.

Toen ik het te horen kreeg was ik enthousiast, lekker dat ze er even uit kunnen maar ook met tranen.
Ik zag er tegenop dat ze gingen en de hele week omdat het al dichterbij kwam huilde ik.
En ik weet dat ze op dit moment aan het boarden zijn (belde ze huilend op en toen moesten we ophangen want ze gingen boarden..) en het gaat al sinds vanmorgen non stop door.

Ik word dus echt gek van mezelf, en kan er helemaal niet tegen en volgende week zondag gaan ze al op de terugweg en zal ik ze maandag kunnen zien.

Het gaat dus inderdaad gewoon om een familie, maar ik word gewoon zo ziek van mezelf.
Niet overdreven maar heb vannacht van 7 tot nu net 9 uur geslapen, voel me zelfs uitgeslapen al weet ik dat ik dat niet ben.
Gewoon omdat ik niet meer kan slapen ook en ik weet gewoon niet wat ik er tegen moet doen! |(
Moet zometeen ook werken en zie er door mijn plotselinge, vele en lange huilbuien juist heel erg tegenop...

Sorry dat mijn verhaal zo onduidelijk is!

Help?!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:03

Natuurlijk begrijp ik dat je het moeilijk hebt....
Ik kan je alleen maar vertellen wat voor mij helpt......
Ga iets leuks doen spreek af met vriendinnen, en hou jezelf voor dat een week zo voorbij is.
Huilen mag natuurlijk, maar als je er zelf gek van wordt.....
Neem een boek of een tijdschrift, probeer je gedachten ff op iets anders te focussen....
Ik hoop dat het je lukt, want een week huilen is ook niet je van het....
Kost bergen energie, en je wordt er doodmoe van......
Wat mij altijd helpt, schrijf het van je af bij het nalezen denk ik vaak....zo erg is het nu ook weer niet....
Vaak als je eenmaal ergens in blijft "hangen" wordt het probleem vaak groter en groter.....

Heel veel suc6.......enneh... natuurlijk mag je me ook PBen als je gewoon ff je ei kwijt wil..... :(:)

Inguhh

Re: Wat doe je er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 01:23

Euh, begrijp ik nou goed dat je constante huilbuien hebt omdat een aantal familieleden een weekje skieen zijn?

Meis toch, dat is toch helemaal niet erg! Pak jezelf even goed bij elkaar en ga niet zwelgen in zelfmedelijden. Bel vriendinnen, ga leuke dingen doen! Een week is echt zo voorbij. Hoe moeilijker jij erover gaat doen, hoe langer het allemaal gaat duren. Zo dramatisch is het probleem toch ook weer niet? Gewoon leuke dingen doen, dan is het zo voorbij!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 01:46

Hoe oud ben je? Waarom ben je niet mee met de familie op vakantie dan?
Kan je niet naar andere familie gaan en daar logeren? of bij vriendin?
Beetje ballen krijgen hoor :+

Je bent toch niet voor niets thuis gebleven ;) ?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 02:45

Komaan he ben van dezelfde leeftijd, ik zag deze zomer mijn familie een maand niet.
Ga lekker met vriendinnen uit eten, nodig ze uit voor een filmpje, of geniet juist van de rust, en mischien kun je wel een leuke verassing voor ze verzorgen voor als ze weer thuiskomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 03:26

Vraag anders of ze terugkomen, mijn familie hier mag best voor een weekje weg! Evt 2 weekjes.. :Y)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 12:02

Beetje jammer sommige reacties, maar het is niet mijn familie.
Er zitten heel veel redenen achter wat alles heel moeilijk maakt, en het zit allemaal zeer ingewikkeld in elkaar.
Maar goed, topic mag dicht want ik heb iemand die het verhaal nu een beetje begrijpt en wel graag naar me luistert.
En als alles zo makkelijk zou zijn, met ga langs vriendinnen, doe dit, doe dat, dan had ik dat allang gedaan.
En over mijn eigen familie; ik heb niet veel familie en vind het heerlijk als ze een weekje, 2 weken of langer weg zijn! :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:51

Ik vind jou reactie dan weer een beetje vreemd.... Iedereen komt hier met tips en ideeën om je week zo snel mogelijk te laten verlopen en vinden allemaal vervelend voor je....
Er valt namelijk gewoon niet zo veel aan te doen dan te wachten totdat ze weer thuis zijn helaas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:56

Een topic gaat niet zomaar dicht omdat je de reacties niet leuk vind. ;)

Als jij zegt dat het verhaal ingewikkeld is dan geloven wij dat maar je krijgt idd tips hoe je die week snel voorbij kan laten gaan. Het was misschien makkelijker geweest als je had gezegd wat je allemaal al geprobeerd hebt en wat er niet kan. Want je zegt dat met vriendinnen wat leuks doen niet kan?

Ik zou mijzelf idd gewoon zo veel mogelijk bezighouden als je er zo erg mee zit. Ga een boek lezen, films kijken weet ik veel wat. En als dat ook allemaal niet kan, waarom dan niet?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:34

Mijn reactie is eigenlijk een beetje gebaseerd op de mensen die reageren op een manier alsof ik zielig doe.
Als dit niet zo bedoeld is, dan komt het anders wel zo over!
En nee, ik dacht dat je een topic zelf handmatig kon sluiten maar blijkbaar is dat niet zo.
En hij mocht dicht van mij, niet omdat ik de reacties niet leuk vind maar om het feit dat ik iemand heb waarmee ik erover praat.
De situatie zit heel ingewikkeld in elkaar, en ik heb genoeg vrienden maar ga niet met iedereen evenveel om en dat heeft ook zo zijn redenen.
Ik heb wel afgesproken om oud en nieuw te vieren bij een oud manegevriendinnetje, en ik kijk er ook wel naar uit omdat ik weet dat ik het gezellig ga krijgen. :)
Maar dat vult niet alle tijd op, ik voel me nu na mijn verhaal kwijt te zijn en contact te hebben met de vakantiegangers wel een stuk beter.
Missen doe ik ze wel alsnog, maar daarom moet ik bezig blijven.
En het is moeilijk hierover alles openbaar te zetten, daarom is mijn beginpost ook zo warrig.
Juist omdat het zo ingewikkeld in elkaar zit, en ik niet weet wie er meeleest en sommige personen die miss niets van zo'n situatie weten er wel dingen over te weten krijgen op deze manier wat niet de bedoeling is (lees: bedoel mensen die ik evt. in werkelijkheid ken).
Sorry voor mijn reactie net, heb het zelf ook niet verkeerd bedoeld maar vond sommige gewoon wat raar overkomen.
Want wat helpt het om mij (in mijn ogen) op een negatieve manier te beschrijven als er weinig inhoud is waardoor je niet weet hoe alles in elkaar steekt? Ik snap het wel als je het denkt (juist omdat er zo weinig info word gegeven van oorzaken etc), maar ik vraag toch om hulp?
Het gaat mij er inderdaad om dat ik tips krijg, het één gaat wel en het ander niet en ben ook wel blij dat jullie me willen helpen (dus vat het niet verkeerd op).

Sorry als ik aanvallend overkom, bedoel het namelijk echt niet zo maar ben wel direct kwijt wat ik wilde zeggen.

Groetjes Patricia

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:39

Het is idd moeilijk advies/tips geven als wij niet alles weten. :') Maar ik snap dat het een gevoelige kwestie is. :(:)

Maar denk je dat het gaat lukken om deze week nog door te komen?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:53

Bellatrix schreef:
Het is idd moeilijk advies/tips geven als wij niet alles weten. :') Maar ik snap dat het een gevoelige kwestie is. :(:)

Maar denk je dat het gaat lukken om deze week nog door te komen?

Ik heb wel dingen die ik heel graag wil doen, maar ik weet alleen nog niet hoe.
Ik wil namelijk heel graag weer een keer lekker kunnen paardrijden, en heb wel een verzorgpony maar nog niets meer van de eigenaar vernomen (geprobeerd contact mee te krijgen, krijg haar niet te pakken en ze is nooit meer op msn).
Ook zijn mijn rijlaarzen te klein (kuitprobleem :+) en moet ik nieuwe hebben, maar de feestdagen zijn net rond dus word het misschien volgende maand pas.
En bijna overal zul je met rijlaarzen moeten rijden, weet ook niet of ik passende laarzen van iemand kan lenen.
En er zijn zat paarden over heel Nederland, maar het moet alles maar net kunnen vanwege die rijlaarzen, afstand en wat je ervoor moet neerleggen en de mogelijkheden n.a.v. het weer..

Maar goed, tips zijn en blijven welkom! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:55

Je kan ook stalschoenen gebruiken. Als je maar schoenen met een hakje hebt.

Kan je de eigenaresse niet bellen dan? Zou leuk zijn als je weer kan rijden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:00

Jeetje waarom open je een topic waarin je heel zielig overkomt je tips vraagt terwijl er een heel verhaal achter zit??
En dan nog denk ik stel je niet aan al zit er een heel verhaal achter.. Kom on er zijn wel ergere dingen dan dat je familie een weekje weggaan, gun ze ook wat en ga niet jankend aan de telefoon hangen..
Geef jezelf een schop onder je kont, werkt dat niet dan zou ik maar eens hulp gaan zoeken. Want om daar al zo dramatisch over te doen dat is niet zo best.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:03

Het gaat niet om familie als ik het zo begrijp. ;)
En je kan het ook anders zeggen hoor, vind je wel wat cru.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:05

Bellatrix schreef:
Het gaat niet om familie als ik het zo begrijp. ;)
En je kan het ook anders zeggen hoor, vind je wel wat cru.

In de beginpost staat: gewoon familie en inderdaad in dat andere bericht weer niet, waar gaat het dan over?
Om een vriendje ofzo..? Ja zo snap ik er ook niet veel van, zet gewoon de feiten neer. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:06

Oh, ja nu je het zegt. :+

TS, gaat het om familie of niet?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:50

Nee er staat duidelijk: gewoon om 'een familie'.
Niet om de mijne.
Maar dan nog ga ik daar niet op reageren, staat duidelijk in waarom ik geen feiten neer kan zetten openbaar en het verhaal zo warrig is.

Ik heb de eigenaresse al heel vaak geprobeerd te bellen, krijg haar niet te pakken.
En op de manege kan ik rijden, maar dat is verplicht om met rijlaarzen te rijden (chaps verboden, niet dat ik die heb :=)
En verder heb ik gewoon geen idee waar ik heen kan om een rondje te hobbelen, of waar het mogelijk is in Nederland om buiten te rijden met dit weer..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:16

Als je hier niks openbaar kan zetten, waarom plaats je dan een topic? lekker moeilijk tips geven op deze manier....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:25

Met dit weer is het idd wat moeilijk...het is vaak te glad om te rijden. Maar je hebt volgens mij best goedkope rubberen rijlaarzen. Misschien is er nog wel een bokker die laarzen over heeft.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 21:03

Bellatrix schreef:
Met dit weer is het idd wat moeilijk...het is vaak te glad om te rijden. Maar je hebt volgens mij best goedkope rubberen rijlaarzen. Misschien is er nog wel een bokker die laarzen over heeft.

Ja klopt, ik heb in ieder geval de eigenaar vanmiddag gesmst (heb nu weer beltegoed) en heb nog geen reactie ontvangen..
En ik ga wel vandeweek even langs de hyporama, kijken wat past (om evt. van een bokker over te nemen) en anders tijdelijk rubberen rijlaarzen.
Het gaat erom dat ik ze moet passen, en weten of ik nog ruim een cm ruimte overhoud vanwege mijn kuiten, anders pas ik ze al gauw niet.

saskiakefie schreef:
Als je hier niks openbaar kan zetten, waarom plaats je dan een topic? lekker moeilijk tips geven op deze manier....

Kun je niet gewoon normaal doen, en als je me zo graag wilt helpen en probeert op deze manier interesse te tonen, waarom komt er dan niks in je op om mij eventueel persoonlijk te pben?
En ieder normaal mens kan zich wel bedenken na mijn beginpost, en de post ergens midden in dit topic dat sommige dingen eenmaal niet mogelijk zijn maar er dus wel advies te geven valt van tijdsverdrijf (wat ik dus vraag) op de informatie die ik wél kan geven.
Mijn reactie op jou zal nu denk ik in jouw ogen onterecht zijn en/of aanvallend aankomen.
Maar hoop dat je het begrijpt want ik open dit topic niet omdat ik zelfmedelijden heb en het zo graag wil delen hoe zielig ik mezelf vind, maar omdat ik een persoonlijk probleem heb waar ik graag bij geholpen word maar helaas niet alle details erover openbaar kan plaatsen.
Dus niet om zulke reacties te ontvangen, me in de grond getrapt te voelen, gekrenkt te voelen en dat alles omdat jij het er niet mee eens bent.
'Nee, maar waarom dan wel?':
Nogmaals om tips te geven of een beetje spirit om iets te bedenken op basis van de info die ik wel openbaar kan geven.

Overigens verder niet verkeerd bedoeld, ben het nu wel kwijt en was met dit topic helemaal niet van plan om er een ruzie/discussietopic van te maken.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:29

Gowlan schreef:
Bellatrix schreef:

Ja klopt, ik heb in ieder geval de eigenaar vanmiddag gesmst (heb nu weer beltegoed) en heb nog geen reactie ontvangen..
En ik ga wel vandeweek even langs de hyporama, kijken wat past (om evt. van een bokker over te nemen) en anders tijdelijk rubberen rijlaarzen.
Het gaat erom dat ik ze moet passen, en weten of ik nog ruim een cm ruimte overhoud vanwege mijn kuiten, anders pas ik ze al gauw niet.

saskiakefie schreef:

Kun je niet gewoon normaal doen, en als je me zo graag wilt helpen en probeert op deze manier interesse te tonen, waarom komt er dan niks in je op om mij eventueel persoonlijk te pben?
En ieder normaal mens kan zich wel bedenken na mijn beginpost, en de post ergens midden in dit topic dat sommige dingen eenmaal niet mogelijk zijn maar er dus wel advies te geven valt van tijdsverdrijf (wat ik dus vraag) op de informatie die ik wél kan geven.
Mijn reactie op jou zal nu denk ik in jouw ogen onterecht zijn en/of aanvallend aankomen.
Maar hoop dat je het begrijpt want ik open dit topic niet omdat ik zelfmedelijden heb en het zo graag wil delen hoe zielig ik mezelf vind, maar omdat ik een persoonlijk probleem heb waar ik graag bij geholpen word maar helaas niet alle details erover openbaar kan plaatsen.
Dus niet om zulke reacties te ontvangen, me in de grond getrapt te voelen, gekrenkt te voelen en dat alles omdat jij het er niet mee eens bent.
'Nee, maar waarom dan wel?':
Nogmaals om tips te geven of een beetje spirit om iets te bedenken op basis van de info die ik wel openbaar kan geven.

Overigens verder niet verkeerd bedoeld, ben het nu wel kwijt en was met dit topic helemaal niet van plan om er een ruzie/discussietopic van te maken.

Amen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:35

Gowlan, mensen missen is normaal en niets om je over te schamen. Geef jezelf effe tijd (ja al jankend desnoods) maar daarna moet je weer wat gaan doen hoor! En als het effe niet mogelijk is om bij vriendinnen te raken dan zijn er nog zat andere opties! Neem een goed boek waar je even in kan "verdwijnen". Neem podlood en papier als je graag tekent of neem de hond en ga een heerlijke sneeuwwandeling doen. Van mijn part een sneeuwpop maken. :) Open de sims en houd je daar mee bezig.

Miss_Malfoy: wat is jouw reactie weer het toppunt van empathie :n Omdat JIJ het kan betekent niet dat iedereen het kan.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 21:56

Ayasha schreef:
Gowlan, mensen missen is normaal en niets om je over te schamen. Geef jezelf effe tijd (ja al jankend desnoods) maar daarna moet je weer wat gaan doen hoor! En als het effe niet mogelijk is om bij vriendinnen te raken dan zijn er nog zat andere opties! Neem een goed boek waar je even in kan "verdwijnen". Neem podlood en papier als je graag tekent of neem de hond en ga een heerlijke sneeuwwandeling doen. Van mijn part een sneeuwpop maken. :) Open de sims en houd je daar mee bezig.

Miss_Malfoy: wat is jouw reactie weer het toppunt van empathie :n Omdat JIJ het kan betekent niet dat iedereen het kan.

Bedankt voor de tips,
heb heel veel tips uit dit topic gehaald en een heel lief persoon gevonden waarmee ik hierover kan praten en zo ook wat specifieke dingen uit de situatie verteld.
Vind het idee van met een hond wandelen wel leuk, mijn eigen doos is enkele jaren terug ingeslapen maar ik kan miss wel even bij de buurvrouw aankloppen of ik haar hond mag meenemen!
Ik heb dit ook wel eens gedaan inderdaad als ik niks te doen had en me zo verveelde, en als ik het moeilijk had omdat ik nadacht over mijn eigen hond en kwam zo ook wel tot rust..
Een sneeuwpop is hier niet meer mogelijk helaas, het is zodanig gaan dooien dat we alleen een ijsbaan hebben (gewoon de weg) waar we niet op kunnen schaatsen en de sneeuw verdwenen is..
En ik moet eigenlijk ook iets creatiefs gaan verzinnen, ik wil een speciaal cadeau voor 1 van de mensen maken voor als ze terug zijn!
Dus ik denk dat ik potlood en papier er morgen eens bij zal pakken, dan heb ik weer een soort missie haha! :Y) :+ :D

Bedankt! :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:36

Wat jij moet doen, is de tijd tot ze terug zijn zo aangenaam mogelijk maken.

Wil je een potje janken? Gewoon doen! Het lucht zo enorm op, elke vrouw weet dat. Maar doe het dan wel in stijl ;)
Op de bank, fleece dekentje, warmwaterkruikje, leuke film, warme chocolademelk, zak chips, de telefoon vlak naast je zodat je iemand kan bellen als je het wat moeilijk krijgt, ... je snapt het wel :)

En de rest van de tijd, probeer je zo goed als kan te amuseren met de tips die hierboven staan. Prop je dagen vol met leuke dingen, en als het even wat minder gaat, sta jezelf dan ook toe om je even te laten gaan op hierboven beschreven manier.

Een week is niet ongelooflijk lang, en ik weet zeker dat je creatief genoeg bent om jezelf een maand bezig te houden ;)

succes!