Niet kunnen opstaan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Niet kunnen opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 10:35

Pff, ik word er langzaam een beetje moe van. :Y)

Ik kan gewoon niet meer opstaan. Ik slaap door alle wekkers heen (of word wakker, mep ze uit en slaap weer verder), en als ik toch wakker word ontbreekt gewoon elke motivatie om op te staan. Ik krijg het gewooon niet voor elkaar de deken van me af te slaan en in actie te komen.

Hebben meer mensen hier last van? En weet iemand wat je hieraan kan doen?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:37

Ja ik heb er last van, weet alleen niet wat ik er aan moet doen, heb er ook niet zoveel last van eigenlijk. :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:37

Hier nog één hoor!

Zo lang snoozen, dat de snooze er ook mee stopt. Wekkers uitslaan en gewoon weer doorslapen.

Wat echt echt helpt, maar gruwelijk vervelend is, is om de wekker aan het eind van je kamer te zetten. Dan moet je er echt uit en ben je echt wel wakker!

Overigens lig ik nu ook nog heerlijk lui te doen :P

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:40

Maar als je dan de wekker aan de andere kant hebt, je dekens bij het opstaan helemaal uitslaan zodat je bed snel afkoelt, dan is het minder aantrekkelijk weer in je bed te kruipen :D
Laatst bijgewerkt door Casca op 25-12-10 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:40

Ik heb daar m'n moeder voor. :P

Polly
Moderator Algemeen

Re: Niet kunnen opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:04

daar heb ik nu vakantie voor :)
maar bekend probleem, afgelopen week ben ik veeeeel vroeg naar bed gegaan en toen ging het wel weer

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:07

Philips wake-up light kopen :) Doet echt wonderen en je wordt er ook fris en fruitig wakker door (niet zo pijnlijk maar met wat meer energie).

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:23

marjolein_el schreef:

ik ook hoor! :j

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:26

marjolein_el schreef:

ik ook :P

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 13:07

Oh, wat een goed idee om je wekker aan de andere kant te zetten én de dekens open te slaan. Wel heel wreed, maar misschien dat dat net even nodig is. :+

En een wake-up light.. Het probleem zit hem vooral in het opstaan zelf. Als ik dan eenmaal wakker ben, duurt het nog minstens 10 minuten (vandaag anderhalf uur..) voor ik ook kan opstaan. Ik weet niet of een wake-up light daar wat aan kan doen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:08

Ik steek gewoon mijn hoofd onder mijn kussen en wacht tot de wekker die aan het andere eind vd kamer staat klaar is met afgaan. :+ Slaap ik daarna heerlijk verder. :z

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:09

Zeer herkenbaar probleem. Ik heb vorige maand een wake-up light gekocht, ik word wel beter/fijner wakker. Maar het moment om werkelijk mijn bed uit te stappen is dramatisch! Meestal leg ik mijn telefoon met een ontzettende irritante wektoon aan de andere kant van mijn kamer. Dan moet ik er wel uit want dat is niet aan te horen...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:11

hier hetzelfde, 's morgens zit ik in een onwijze waas en daar kom ik erg moeilijk uit.
het is echt niet grappig als je echt op tijd ergens moet zijn..

ben aan het sparen voor een wake up light, daarop is mijn hoop gevestigd
als dat niet werkt ben ik even out of options....

ja misschien 1 of ander pilletje die een stofje aanmaakt, die nemen als je een seconde wakker bent,
gewoon even innemen (klaarleggen van tevoren) en als het dan na een tijdje werkt wakker zijn
i hope so.

of een koffie zet apparaat op een timer op de slaapkamer zetten, dat die koffie gaat zetten iets voor de wekker gaat, dat zou ook iets kunnen zijn.

wekkers een eind van het bed af in elk geval niet, enige wat dan gebeurd is dat na verloop van tijd de buurvrouw boos wordt omdat de wekker elke ochtend een uur lang ratelt haha

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:12

Marigold schreef:
wekkers een eind van het bed af in elk geval niet, enige wat dan gebeurd is dat na verloop van tijd de buurvrouw boos wordt omdat de wekker elke ochtend een uur lang ratelt haha

Ja! Mijn buren vroegen laatst ook al hoe dat met die wekker zit! _O- _O-

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:13

Misschien een wat hardere matras onderleggen?

Wanneer je moe bent dan duik je sowieso toch erin en wanneer je wakkeer wordt voel je het niet al te zacht is en wil je juist sneller je bed uit.

Probeer het maar

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:15

hahaha ja daar heb ik geen last van, behalve mn ouders; wij wonen in de polder ;)

@ Kensha; ja dan lig ik wel wakker, van de pijn in mn rug...

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 13:21

Een pijnlijk bed is inderdaad niet helemaal waar ik op lig te wachten.

Een koffietimer vind ik trouwens wel een briljant idee. Of thee timer dan in mijn geval. Ga ik zeker eens uitproberen, dat moet toch (in ieder geval voor een dag) een goede reden zijn om op te staan. :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:21

Kensha, ik slaap wel eens op de bank met het idee dat dat niet relaxed slaapt en ik er *dus* gelijk en met het grootste gemak afspring als de wekker gaat nou forget it haha
ook dat helpt gewoon niet
het is gewoon mijn kop die meer dan wazig is 's morgens, ik kom heul langzaam tot het besef van plaats en tijd en bestaan,
vervolgens vliegt alles me dan aan, begint mijn hoofd te ratelen en 'durf' ik de dag niet aan
gebasseerd op niks, maar de balans is dan gewoon even helemaal zoek.
en pas eenmaal er uit en koffie gehad ben ik gelandt in het normale en is alles oké.
behalve als ik me verslapen heb en dus overal te laat voor ben en van alles moet (af) bellen dan is het niet oké, dan begint de dag wel zo verrot dat het de hele dag negatief beinvloed.

doe mij maar een dag/nacht ritme van plusminus 12 uur wakker worden, werken van 14 tot 22 uur, en dan huishouden en dan relaxen tot een uur of 3 haha
maar goed zo werkt het niet, we moeten mee in het normale.

en dus moet er wel een oplossing bestaan voor dit probleem, we zullen hier wel niet de enigen zijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:41

heb ik ook lang last van gehad, maar ik legde me mobiel op de helft van mijn kamer (is 9m lang zou hem niet eens meer horen als ik helemaal aan het einde leg xD)
maar het heeft wel geholpen, nou hoeft het niet meer gelukkig, wordt je zo koud van :(

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:02

Hier nog een. Het enige wat bij mij werkt is een leuke baan waarvoor elke dag moet opstaan. Dan kom ik in een ritme en moet ik wel. Om wakker te worden heb ik een wake-up light + wekker aan de andere kant van de kamer die op 3 verschillende tijden afgaat.

Maar nu ik niet meer werk, kan ik ook niet meer opstaan. Ik slaap nu veel makkelijk door m'n wekker heen en zelfs de wake-up light doe ik nu uit in m'n slaap. Ik heb idd ook 's ochtends dat ik zo wazig ben, dat ik mss nog wel wakker word, maar dan nog makkelijk me nog een keer omdraai. Ik bedenk het me niet bewust, maar onbewust weet ik dat ik geen verplichtingen heb die zo belangrijk zijn dat ik er echt uitmoet. Ik ken uitgerust wakker worden ook niet; opstaan is altijd poedersuiker. Zeker in de winter.

Zo even lekker een klaagzang in een topic met gelijkgestemde :D

Ik heb ook al vaak genoeg gedacht aan andere opstaansystemen (als ik 's avonds wakker lig heb ik zoveel tijd om na te denken) :D
Slaapkamer warmt op tot een graadje of 23 als je eruit moet, je hele kamer wordt langzaam verlicht, je bed wordt rechtop gezet tot een zit (of bijna sta) houding en de muziek gaat aan met hyperactieve muziek. Die van de verse koffie/thee had ik nog niet gedacht, goeie! :9k

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:10

Knoffer schreef:
Ik heb ook al vaak genoeg gedacht aan andere opstaansystemen [...] je bed wordt rechtop gezet tot een zit (of bijna sta) houding en de muziek gaat aan met hyperactieve muziek.

_O- Ik mis alleen nog de automatisch trap onder je kont als je zo goed als rechtop staat, 'd'r uit kreng >;) '! :')

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:19

tja ook hier hetzelfde zodra die wekker gaat krijg ik echt moordneigingen en mij moet je ook echt een uur met rust laten hoor want ik ben echt niet te gnieten :( .
Ik ben mama van 2 schatjes van kids maar ik zorg wel dat alles maar dan ook alles klaar ligt want als me ergens nog meer mee op oorlogspad krijg (nog meer dan ik al van mezelf ben ) is zoeken naar schoenen / schoolbekers /mutsen /shawls enz enzz . :o
klinkt best gezellig bij ons in de ochtend he hahahaha nee zonder gekheid met deze regelmaat gaat het prima de kids weten hoe en wat en iedereen doet braaf zijn ding .
Maar een oplossing ???? nee die heb ik geen

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:07

Jep ik ook hoor.

Ga met veel tegenzin uit mn bed, en als ik de kans neem
Om uit te slapen slaap ik wel tot 12 uur half 1 :+

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:10

Ooh dit is zooo herkenbaar!

Ik zet tegenwoordig 5 (ja echt waar!) wekkers. En ik zet ze allemaal 1 voor 1 in mijn slaap uit...
ALS ik al een keer wakker word lukt het me gewoon niet om mezelf uit bed te trappen.
Wekker aan de andere kant van de kamer zetten werkt ook niet hier, dan is heel het huis wakker en ik slaap heerlijk verder :Y) .

Enige wat mij uit bed kan halen is een boze moeder of tante. Aan hun heb ik dan ook te danken dat ik optijd op school/stage kom dus ben ze heel dankbaar :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:16

Een ochtend ritueel bedenken!

Ik kwam echt m'n nest niet uit voor ik nog 5 minuten over had en dan racete is overal dwars door heen en zat ik 5 minuten later in de auto. Toen ging ik ineens ergens anders wonen en werken en ineens op mezelf dus ook geen paps en mams meer die roepen 'Maaaaaaaartjeeeeee Nog 5 minuten!'.
Dus sindsdien heb ik een ritueel ontwikkeld wat voor mij werkt!
Radiowekker gaat af.
Deken van me af.
Met m'n ogen nog zo'n beetje dicht badjas aan en naar de woonkamer.
Waterkoker aan.
Roken.
Wc, brood smeren/eten en thee zetten/drinken.
Roken.
Daarna ben ik pas wakker genoeg om mezelf aan te gaan kleden e.d.
Dit neemt dus een half uur in beslag, maar geloof me, ik wordt een stuk rustiger wakker en m'n dag begint een stuk aangenamer.
Een probleem, zodra ik ergens anders ben of, zoals nu, tijdelijk in iemand anders huis slaap gaat het weer zo'n beetje mis. Straks woon ik weer bij m'n ouders, dan moet ik een nieuw ritueel bedenken.
Verwacht er niet te veel van, 't kost de eerste week heel veel moeite maar daarna wordt het fijn!