Shampoo zonder parabenen, siliconen en andere troep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x__laura

Shampoo zonder parabenen, siliconen en andere troep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 21:28

Even schetsen, sinds enkele maanden verlies ik meer haren dan voordien (niet problematisch), heb ik het gevoel dat mijn haar dunner wordt en vele haren zijn ook beschadigd. Bloedtest wijst op geen enkel tekort of probleem. Ik was mijn haar om de dag, laat het eerst een half uurtje drogen en droog de rest met de fohn.

Ik ben me dan eens beginnen informeren rond shampoo en conditioner en gebruik sinds een maand de shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Op zich ben ik vrij tevreden over deze producten, het haarverlies lijkt toch een beetje te verminderen. Alleen is mijn haar hier een beetje futloos van en verliest het heel snel vorm, iets waar ik met 'gewon' shampoos geen problemen mee had.

Heeft er iemand tips ivm andere siliconen- en parabenenvrije shampoos of andere manieren om mijn haren zo gezond mogelijk te houden en de schade ietwat te beperken? Liefst wel shampoo die een beetje betaalbaar is :-)
Laatst bijgewerkt door x__laura op 24-12-10 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Re: Shampoo zonder parabenen, siliconen en andere troep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:40

Dr Organic misschien? (te koop bij de Tuinen)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:58

Groene zeep is ook erg goed voor je haar en hoofdhuid.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:04

Groene zeep ja? Wordt je haar daar iet hee stroef van? Ik ben zelf ook alergisch voor heel veel shampoo's, met name de kokosshampoo van Inecto,dat heeft heeel veel schade aangericht (en jeuk). Wat ik veel gebruik is shampoo van de natuurwinkel, met druivenextract. Die werkt heel heel goed en je doet er járen mee, omdat hij heel geconcentreerd is (ik doe een heel klein beetje in een flesje en leng hem aan met water). Ik doe serieus als 2 jaar met een flesje.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:06

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:08

Hoe duur is dat dan? Werkt het ook tegen haaruitval? Die van mij kost iets van 10 euro, maar daar doe je dan ook wel 2 jaar mee.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:11

Kevin Murphy kost ongeveer 20,- per fles. Je hebt er wel maar een 'walnootje' van nodig dus je doet er tergend lang mee.

Tweede link die ik erbij heb gezet staan wat prijzen. Even googlen en je vind een aantal shops waar je online zou kunnen bestellen.

Ik heb geen aandelen, maar heb een twee maanden terug bij de kapper gratis een fles gekregen. Was een aktie. Ik ben helemaal om!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:04

Groene zeep zou ik niet zomaar proberen omdat iemand op een forum dat roept hoor ;)

Maar als je je haar fohnt, gebruik je dan daarvoor wel eerst een beschermend product tegen de warmte? En een stylingproduct om model erin te houden, dan zul je er geen last van moeten hebben denk ik :)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:10

http://www.mediceuticals.eu/

Is een nieuw product en werkt erg goed tegen teveel talg, haaruitval, psoriasis, schilferigheid etc. Deze shampoo maakt je haar echt schoon, omdat hierbij geen silliconen e.d zijn toegevoegd.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 11:24

Bedankt iedereen voor de antwoorden, ik ga al die producten meteen eens checken en dan maar hopen dat ik ze ergens in België kan vinden!

@ Bienotje: ik gebruik momenteel eigenlijk geen beschermings- of stylingproduct bij het fohnen, ken jij hier goeie merken voor, zonder al te veel troep erin?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:26

Karpati & Lóreal Nature lijn

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:29

Matrix, te koop bij de kapper. Super spul :) .

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:30

Weleda. Is biologisch.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:31

Ik ken iemand die heeft jaren groene zeep gebruikt ging gewoon goed hoor er zijn meer mensen die het gebruiken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:42

Ik volg dit ook even. Ik gebruik normaal altijd L'Oréal, maar mijn haar wordt te snel vettig naar mijn zin. Ik was nu één dag wel, één dag niet en ben dat aan het verlengen naar één dag wel, twee dagen niet. Soms gebruik ik de Kerastase van mijn moeder en die werkt ook goed, maar weet eigenlijk niet of daar verder siliconen in zitten.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:46

Santé shampoo heeft ook geen siliconen, parabenen of sodium benzoate in. Opzich fijn, maar als je al vrij droog haar hebt zou ik het niet direct aanraden. Mijn haar (dat 'normaal' is, wordt hier vrij droog van :j )

Verder heeft de rainforest shampoo van the body shop ook geen siliconen of parabenen. Wel sodium benzoate. Maar is wel een heel fijne shampoo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:58

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:01

Shampoo wat je noemt Jans, is absoluut niet troepvrij ;)

Aqua (Solvent/Diluent), Sodium Laureth Sulfate (Surfactant), Musa Paradisica Fruit (Emollient/Lubricant), Glyceryl Hydroxystearate (Emollient), Lauramide DEA (Surfactant), Cocamidopropyl Betaine (Surfactant), Phenoxyethanol (Preservative), Benzyl Alcohol (Preservative), Sodium Benzoate (Preservative), Panthenol (Skin/Hair Conditioning Agent), Polyquaternium-7 (Hair Conditioner), Stearic Acid (Emulsifier), Sodium Chloride (Viscosity Modifier), Methylparaben (Preservative), Parfum (Fragrance), Citric Acid (pH Adjuster), Disodium EDTA (Chelating Agent), Butylparaben (Preservative), Ethylparaben (Preservative), Isobutylparaben (Preservative), Propylparaben (Preservative), Ascorbic Acid (Antioxidant), CI 19140 (Colour), CI 14700 (Colour).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:02

:= dan mogen ze dat lijstje ook wel eens op de verpakking zetten.. dat staat er namelijk niet op :=

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:03

De meeste shampoos van the body shop hebben zo'n openklapbaar etiket, hoort er wel op te staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:04

Daar staat een veel korter lijstje onder :j
Aqua (water), Sodium Laureth Sulfate, Musa Paradisica Fruit (bananenpuree), Glyceryl Hydroxystearate, Lauramide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Phenoxyethanol, Benzyl Alcohol, Sodium Benzoate, Panthenol, Polyquaternium-7, Stearic Acid, Sodium Chloride (zout), Methylparaben, Parfum, Citric Acid (citroenzuur), Disodium EDTA, Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben, Ascorbic Acid (vitamine C), kleurstoffen: CI 19140, CI 14700.

Parabenen zitten er inderdaad wel in.. siliconen niet.. nou zijn siliconen veel erger vor je haar dan parabenen.. shampoo zonder parabenen is bijna niet aan te komen :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:09

Sodium Laureth Sulfate kun je ook beter niet in je haar smeren als ik goed heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:10

Maar dat zit volgens mij in elke shampoo.. tenzij je echt tientallen euro's voor je shampoo wil betalen.. en voor om de dag wassen zou ik het er niet voor over hebben :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:16

Ik heb Yes to cumcumbers, was eens in 2 á 3 dagen.
En daar zit geen SLS in, geen parabenen, geen siliconen?.

En het kostte mij maar 7 euro :)
Citaat:
Yes To Cucumbers Color Care Shampoo

Aqua (Water), Sodium Coceth Sulfate, Cucumis Sativus (Cucumber) Extract*, Sodium Cocoamphoacetate, Peucedanum Graveolens (Dill) Extract*, Capsicum Annuum (Green Pepper) Extract*, Maris Limus (Silt) Extract, Maris Aqua (Dead Sea Water), Punica Granatum (Pomegranate Peel) Extract*, Brassica Oleracea (Broccoli) Extract*, Parfum (Fragrance), Magnesium Chloride, Algea (Spirulina, Rhodella, Dunaliella) *, Spirulina Maxima Extract*, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Gel, Citric Acid, Prunus Amygdalus Dulcis (Almond) Extract*, Olea Europaea (Olive) Oil*, Spinacia Oleracea (Spinach) Extract, Benzyl Alcohol, Lactic Acid, Centaurea Cyanus, Beta Vulgaris (Beetroot) Extract*, Simmondsia Chinensis Cera (Jojoba) Extract*, Niacin*, Tocopheryl Acetate (Vitamin E) *, Ginkgo Biloba Extract*, Panthenol, Dehydroacetic Acid. *Certified Organic Ingredient

http://www.yestocarrots.com/ingredients ... _id_391005

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:17

:= die kan ik hier in de buurt niet krijgen geloof ik.. dat is zuur.. maar ik ga er eens op uit :j als mn haar er nog beter van gaat zitten dan de bodyshopshampoo.. :D