Genant probleem *down under*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Genant probleem *down under*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 15:46

Ja, Zoals de titel dus al zegt :Y)
Ik heb sinds 2 dagen last van een Candida infectie.
Nu heb ik micro actigel gehaald en het er net op gedaan.
Maar wat kan ik nog meer doen en hoelang blijt dit normaal gesproken aanwezig?
Ik heb het niet erg *godzijdank* , Heb maar 3 kleine plekjes zitten op de buitenste schaamlip zeg maar, ik ben een erg schoon persoon *daarom heb ik dit nu dus ook, Bij gebrek aan lactacyd heb ik een aantal keer normale zeep gebruikt, Dom Dom Dom* En ik wil der nu toch wel erg snel vanaf eigenlijk...
Iemand hier die dit ook heeft gehad?

Alvast erg bedankt!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:50

geen lactacyd en geen gewone zeep meer gebruiken, never. Heb zelf ook lang last gehad van candida, en mijn huisarts heeft me zo ongeveer verboden ooit nog lactacyd en andere gelijkwaardige producten te gebruiken. Wassen met lauwwarm water is het beste voor je daar beneden. Je lijf houdt zichzelf verder prima schoon daar :)

Smeer lekker dik met de actigel tegen de jeuk en verder zou ik je huisarts nog even bellen en vragen om een kuurtje, dan ben je er zo weer vanaf :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:52

Gewoon eventjes bij de dokter langstgaan... Ik heb het een paar keren gehad (foute reactie op bepaalde antibiotica) en kreeg gewoon pilletjes mee waarbij ik na één dag al niet meer echt last had!
En verder de mooie tip: blijf down-under gewoon weg met zeep, eender welke. Mijn dokter raad zelfs die lactacyd af.. Gewoon water is de boodschap!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:52

Huisarts bellen of tampon met yoghurt gebruiken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:54

tampons worden ook afgeraden (in ieder geval wel door mijn huisarts) yoghurt verlicht wel een beetje maar uiteindelijk zorgt de tampon er voor dat het toch weer gaat broeien en daar wordt het dan weer erger van.

Ik heb wel eens gespoeld/gedept met een oplossing van water met een paar druppels teatree, dat verlicht ook wel wat.

Maar uiteindelijk is de huisarts de snelste en best werkende oplossing :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 15:56

Ik had de HA al gebelt en die vond het zo via de telefoon prima te vertellen en zei alleen dat ik die gel moest kopen en meer niet, Vandaar dat ik zo ervaringen probeer te horen ;)

Ik wist helemaal niet dat lactacyd zo slecht voor je was :oo , Dus het is niet iets was maanden blijft zitten?
Moet zeggen heb een kwartier geleden die gel opgesmeerd en de jeuk is wel weg zeg maar...

Tampon met Yogurt? lijkt mij persoonlijk alleen de zaak zuurder maken of zie ik dat verkeerd?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:00

yoghurt werkt verzachtend (ook op bv een verbrande huid) dus dat kan verder geen kwaad, alleen het feit tampon is dan wel weer heel slecht voor je op dit moment.

lactacyd, mooie praatjes, maar uiteindelijk is je eigen lijf de enige die je ph waardes en zuurgraad goed op pijl kan houden :)

Sonja_vR

Re: Genant probleem *down under*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:08

lactacyd en dergelijke onzin alleen gebruiken als er reden voor is , als je gewoon een gezond persoon bent zonder kwaaltjes die er om vragen, dan is wassen met water ruim voldoende..
de HA hier raad het bij bepaalde kwaaltjes aan om tijdelijk iets als lactacyd te gebruiken, maar verder niet bruiken

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 16:11

Mijn lactacyd gebruik is ongeveer 6 maanden *daarvoor altijd alleen met water* en afgelopen 4/5 keer douchen is der wel een washandje met zeep overheen gegaan :')

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:16

Het is juist goed de zuurgraad iets hoger te houden, vandaar de yoghurt. Mijn huisarts heeft wel eens aangeraden om te spoelen met een oplossing van wat wijnazijn met water om te voorkomen dat die nare schimmel de kop opsteekt. Overigens heeft dat niet altijd iets met hygiëne te maken hoor, weerstand en hormonale schommelingen hebben ook veel invloed. Ik was gestopt met het slikken van de anticonceptiepil (na sterilisatie) en kreeg daardoor ineens telkens last van die schimmel terwijl ik daarvoor nooit last ervan had. Eerst telkens als ik last had de kuurtjes van de dokter braaf gebruikt maar je huid wordt daar ook op den duur niet zo blij van dus na de zoveelste keer vroeg ik of het niet beter was om maar weer de pil te gaan slikken. Mijn huisarts zei dat ik dat dan het beste maar continue dus zonder stopweek kon gaan doen en sinds ik dat advies opgevolgd heb, gaat het echt stukken beter. Aleen nog soms bij slechte weerstand, als ik goed verkouden ben of om andere reden in slechte conditie, heb ik nog wel eens lichtjes last. Maar dat is echt verwaarloosbaar. Die actigel heb ik wel standaard in huis voor het geval dat, maar als er echt al een flinke schimmelinfectie is helpt die niet altijd voldoende.
Ook mijn huisarts raadde gebruik van lactacyd enzo sterk af trouwens....

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 13:59

Owh... Als het ook met je weerstand te maken heeft kan het daar ook aan liggen , de dag dat het begon was ik ook flink ziek en verkouden.
Slik nu ook extra vitamine C erbij.

Maar omdat ik dit nu 1 keer gehad heb, zit er dan meteen de kans in dat het vaker terug komt?

En in vergelijking met gister is het ongeveer 70% minder en de jeuk is bijna weg :) erg fijn gelukkig.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:23

Het is een schimmel die normaal gesproken in je darmen aanwezig is, het is daarom beter om 'van voor naar achter' te vegen ipv 'van achter naar voor'. Heb zelf een spastische darm en merkte dat ik vaak na zo'n periode een schimmelinfectie had, na deze tip werd dat een stuk minder :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:45

Ooooo fijn dat het aan het weg gaan is. Ik heb zoiets nooit gehad maar het is altijd handig zo'n topic te lezen.
Nooit meer met zulke spullen wassen, gewoon de douchestraal erop :+. De rest regelt zich vanzelf.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:49

Jeetje ik wist niet dat dat spul zo slecht was voor je :oo
Ik gebruik ook lactacyd maar ik durf er niet echt meer mee testoppen eigenlijk.
Ben er een tijdje mee gestopt en toen dacht ik dat ik mezelf rook, wat ik echt vreselijk vond dus ben ik maar weer snel begonnen met dat spul.

Iemand enig idee hoe je daar dan weer vanaf kan komen? Of hoe je er gewoon geen last van hebt?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:50

Volgende keer gewoon een fluconazol kuurtje vragen.. Dan is het met 1 a 2 pilletjes zo over..

Sinds ik zwanger ben geweest krijg ik bij elke antibiotica kuur of verminderde weerstand last hiervan, echt verschrikkelijk..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:06

Lobke_ schreef:
Jeetje ik wist niet dat dat spul zo slecht was voor je :oo
Ik gebruik ook lactacyd maar ik durf er niet echt meer mee testoppen eigenlijk.
Ben er een tijdje mee gestopt en toen dacht ik dat ik mezelf rook, wat ik echt vreselijk vond dus ben ik maar weer snel begonnen met dat spul.

Iemand enig idee hoe je daar dan weer vanaf kan komen? Of hoe je er gewoon geen last van hebt?

Maar weet je wat het is.....
Als jij overal zelf voor gaat zorgen, neem als voorbeeld het elke dag uitbundig wassen van je haar wat vervolgens na 1 dag vet wordt, of het invetten van je lippen die sneller uitdrogen als je daarmee stopt... Dat je lichaam zelf niets meer aanmaakt, omdat het toch wel verzorgd wordt.

Ik weet niet hoe vaak je het gebruikt, maar met bijv mn haar of droge lippen werkte het om steeds wat af te bouwen. Dus soms een dag wassen overslaan, of Labellotjes/Purol expres vergeten. Maargoed zoals ik al ergens schreef heb ik hier ook geen ervaring mee, dus ik weet niet in hoeverre dit zal werken ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 17:14

Iedereen weer bedankt voor de reactie's , fijn te horen dat meer mensen dit gehad hebben , je hoort er verder nooit iemand over , dus voelde me al vies ofzo :s

Het is bijna helemaal weg gelukkig, jeukt soms nog wel maar al een stuk minder.

Weet iemand of dit iets is wat terug keert nadat je het 1 keer gehad heb?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:26

Waarom worden er ook van die troep (lactycyd) geproduceerd en verkocht in drogisterijen.

Ze verpesten alles.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:43

ik gebruikte vroeger ook lactacyd en dat spul is echt de deur uitgegaan.

zodra ik het gebruikte had ik een dag of 2 later weer een schimmelinfectie down under.

Kwam er pas achter na een jaartje, dus heb er heel vaak last van gehad! Gebruik het nu niet meer en ook geen infectie meer gehad.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:21

Je moet ook nooit zomaar Lactacyd gebruiken. Daar haal je de hele vaginale zuurgraad mee door de war.
Volgende keer gewoon met water schoonmaken :)
De rest wordt zelf daar geregeld. :j

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:27

Nou ik ben er vandaag mee begonnen, heb het spul wel in mijn kast staan nog.
Maar ik poeh wat voel ik me vies zeg :o

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 19:54

Lobke , geloof me ... Met die schimmel voel je je veel viezer :')

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:45

Dat geloof ik zeker :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 21:05

Het probleem met producten als Lactacyd is dat als je het gebruikt je zuurgraad niet meer OK is, waardoor je meer afscheiding krijgt en je dus meer/vaker dat spul gaat gebruiken. Je zit dan in een vicieuze cirkel waar je uit moet.

Even doorbijten en dan gaat de natuur haar werk weer doen.

O ja, geen inlegkruisjes gebruiken, dat broeit en werk schimmel in de hand.
Gewoon katoenen ondergoed, des noods een paar keer per dag een schone aan ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:16

Meestal krijg je het vaker als je het 1 keer heb gehad,als je geen kuur haalt heb je de kans dat het niet helemaal weg gaat.