Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
franka75 schreef:Ikzelf heb het niet en hoor ook nooit van mensen in mijn omgeving die het hebben.
Terwijl dat waarschijnlijk wel zo is.
Liefs Franka

DaniBanani schreef:En dan kan ik me ook voorstellen dat niet iedereen eerlijk uitkomt voor het feit dat ze HIV/Aids hebben.

Marieke_K schreef:@Nouksjens: hiv valt o.a. je immuunsysteem aan. Uiteindelijk zal je dus wel ziek worden, en met klachten bij een huisarts komen die je dan zal gaan testen. Het is eigenlijk hetzelfde als een geslachtsziekte. Dat weet je ook pas als je klachten krijgt of je laat testen.
Marieke_K schreef:@nouksjens: inderdaad, 100% zeker ben je pas na een test. Eerste symptomen komen geloof ik wel al na een week of 6 tot 8, maar dat zijn vaak griepverschijnselen. Er is geen duidelijk 'Aids symptoom' zoals bijvoorbeeld een tumor bij kanker.
Veel mensen zullen er idd pas erg laat achter komen, zoals met ook veel andere geslachtsziektes.
Citaat:Probeer gewoon altijd veilig te vrijen (en ja.. ook die éne keer kun je besmet raken) en als je een vaste relatie krijgt probeer eerst een test te doen voordat je onveilig gaat vrijen
)Tivoli schreef:Dit is wat wij gedaan hebben,waardoor ik met zekerheid kan zeggen dat ik geen HIV bij me draag. (oké. tenzij er een scheve schaats gereden is)

RamboBink schreef:Marieke_K schreef:@nouksjens: inderdaad, 100% zeker ben je pas na een test. Eerste symptomen komen geloof ik wel al na een week of 6 tot 8, maar dat zijn vaak griepverschijnselen. Er is geen duidelijk 'Aids symptoom' zoals bijvoorbeeld een tumor bij kanker.
Veel mensen zullen er idd pas erg laat achter komen, zoals met ook veel andere geslachtsziektes.
Je begint HIV besmet... zodra je de eerste ziekesymptomen krijgt heb je dus Aids.
Tegenwoordig zijn er goede medicijnen voor HIV. Het zal je niet genezen, maar stelt het wel uit (legt de ziekte in feite stil)
Het is inderdaad heel erg jammer dat iedereen er pas achter komt als ze de HIV is omgezet naar AIDS..
Ik denk ook steeds; ik heb dat niet. Maar hoe kan ik dat inderdaad zeker weten??? Alleen door een test te laten doen.
Ie-de-reen kan het hebben, zonder dat ze er zelf erg in hebben, en doordat het niet zichtbaar is breidt de ziekte zich steeds meer uit.
Probeer gewoon altijd veilig te vrijen (en ja.. ook die éne keer kun je besmet raken) en als je een vaste relatie krijgt probeer eerst een test te doen voordat je onveilig gaat vrijen
Ilsemarie schreef:Ik wil even op iets specifieks inhaken.
Ik heb altijd geleerd dat HIV via bloedcontact kan worden overgedragen. Hier word gezegd dat je het niet kan krijgen van zoenen, maar mocht je een wondje in je mond hebben en diegene met HIV ook (iets wat me niet echt onrealistisch lijkt, je hoeft maar een keer per ongeluk op je wang/lip/tong te bijten ofzo) dan kan HIV toch ook gewoon door zoenen worden overgedragen?!
Nou zal de kans klein zijn maar het kan wel gewoon lijkt mij! Of zeg ik nu iets stoms?
Ilsemarie schreef:Ik wil even op iets specifieks inhaken.
Ik heb altijd geleerd dat HIV via bloedcontact kan worden overgedragen. Hier word gezegd dat je het niet kan krijgen van zoenen, maar mocht je een wondje in je mond hebben en diegene met HIV ook (iets wat me niet echt onrealistisch lijkt, je hoeft maar een keer per ongeluk op je wang/lip/tong te bijten ofzo) dan kan HIV toch ook gewoon door zoenen worden overgedragen?!
Nou zal de kans klein zijn maar het kan wel gewoon lijkt mij! Of zeg ik nu iets stoms?