Eczeem, welke bokker nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Eczeem, welke bokker nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:10

Aangezien ik er sinds een paar maanden weer last van heb, ben ik opzoek naar tips en ervaringen. Welke creme/behandeling werkt wel en etc.

Als kind heb ik altijd lichte exzeem in mijn elleboogholte gehad, dit is na een paar jaar weggetrokken maar nu sinds 1/2 maandjes heb ik er weer last van. Maar niet zo'n klein beetje ook, oksels, elleboog- en knieholtes is het erg en licht op mijn bovenbeen. Met als gevolg dat ik me (bijna) tot bloedens toe open krab van de jeuk.

Wie heeft nog meer last van deze vervelende ziekte? (als je het zo uberhaupt kan noemen?) En wat gebruiken jullie ervoor?
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 21-12-10 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelling van titel aangepast

DaisyDarling

Re: Exzeem, welke bokker nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:11

Dat is toevallig.. Bij mij is het sinds kort ookweer begonnen.
Na het warme douchen spoel ik me altijd nog ff goed koud af, dat helpt vaak wel.
En ik gebruik mentol-zalf erop.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:13

nivea uit een blauw blik en verder een gezichtsbruiner, want zon of UV is het enige wat écht helpt bij mij en oja geen varkensvlees eten!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:15

Okee en heb je er vaker last van? Die tip van het douchen is wel handig, ik douche zoiezo al te warm dus daar moet ik wel op gaan letten...

Ik heb er jaren geen last van gehad en nu speelt het ineens op, kan waarschijnlijk ook door verergerd kunnen worden aangezien er nu thuis ook een hoop is gebeurd....

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:15

*Klaagmodus aan*
Warm, koud, vocht, weinig slaap of stress en het is weer raak. Armen en benen onder het eczeem.
Jeuken is zo oncharmant, maar ik kan soms echt niet laten. Grrr...
En ik baal er ook van dat ik enkel katoenen kleding zonder al te veel naden e.d. Al dat wol wat nu in de mode is is erg leuk, maar niet voor mij.
*Klaagmodus uit* ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:16

Arabesk schreef:
nivea uit een blauw blik en verder een gezichtsbruiner, want zon of UV is het enige wat écht helpt bij mij en oja geen varkensvlees eten!

Okee, daar ga ik eens voor kijken! Ben zoiezo al veel buiten, maar juist niet die plekken waar ik echt last van heb. Ik heb wel dat als ik bepaalde cremes (bijv. van The Bodyshop/Dove) opsmeer dat het dan enorm gaat prikken. Doet Nivea dat ook?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:17

nee prikt niet

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:17

Arabesk schreef:
nee prikt niet

Dat blauwe nivea blik. Is dat die creme voor alles zegmaar?, niet speciaal voor bepaalde delen?
die gebruik ik al jaren op men (droge) winterhuid.

@TS: Ik heb nu ook, na een heel erg drukke periode en veel gestress & gewik&geweeg om het paard dat het begon. Heel apart.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:19

Ik heb Psoriasis :j een soort eczeem.
Ik heb zalf van de dermatoloog en ga regelmatig onder de zonnebank, nu word het weer erger en bij mij werkt echt alleen lichttherapie.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:20

Ik gebruik bethametasonzalf en slik xyzal (beide zo min mogelijk).
Verder douche ik kort en lauw.
Van veel vettige creme's krijg ik meer jeuk. Gek genoeg werkt handcreme van de etos wel goed bij mij.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:22

Jep, hier ook, maar dan door chloorallergie. Knieholtes, elleboogholtes, buik, binnenkant bovenarm.

Bij mij hielp een of andere grote tube van Herballife, een doorzichtige soort zalf,heerlijk tegen de jeuk, heb m momenteel niet meer maar die werkte altijd lekker verkoelend ook. En nog een andere zalf uit frankrijk maar ben de naam kwijt. Dat zijn voor mij de enigste 2 die echt werken, ik heb al zo giga veel cremetjes etc uitgeprobeerd.

Vettige cremes hielpen bij mij totaal niet, doktercremetjes enz.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:23

Okee! Dan schrijf ik die producten op mijn lijstje! Wil ook gaan kijken voor babyproducten, zonder al die troep.

Ik smeer nu Pure Coconutoil Bodylotion van Inecto, las goede ervaringen over kokosnootolie en dit prikt bij mij niet en maakt het zacht. Ben benieuwd naar het resultaat.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:31

ja helaasjes. vanaf kinds af aan. maar nu nog maar heel iniminiscuul. wel lelijke pigment beschadigingen ;
Afbeelding
(sorry voor de lelijke oude foto, maar hier is het goed op te zien)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:32

Ik heb winterexceem
Elke winter dezelfde ellende,dan liggen mn handen,polsen,elleboogholtes en onderarmen open.
En het jeukt als hell
Kan ook geen creme vinden die echt ervoor zorgt dat het weg trekt
Als er 3 dagen bijv de zon op schijnt dan gaat het weg als sneeuw voor de zon.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:35

Hier nog 1 die last heeft van exceem al vanaf jongs af aan gelukkig is het een stuk minder geworden maar heb het nu nog erg aan mijn handen en ook nu weer heel mijn handen kapot,,
Wondermiddel moet nog gevonden worden dus miss dat ik hier wat vind.
Heb al aan de zware pillen gezeten hielp ook niet,,
Nu dus gwoon weer zalf van de dokter (helpt ook niet maar oke haha)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:38

Hoi TS,

Ik heb eczeem in m'n gezicht / hals en elleboogholtes (klein beetje).

Wat ik gebruik is Vaseline intensive rescue bodylotion, ongeparfurmeerd. Die kan alleen bij mij niet in het gezicht (dan ben ik weer terug bij af zegmaar).

Vette zalf gemaakt van papaja: Lucas Papaw Ointment (laat ik overvliegen uit Australië :o , maar verder verdraag ik vaseline etc slecht dus vandaar) http://www.thelilcaliph.com/e-Boutique/images/lotionpotion/lpw_lucas_papaw.gif Die gebruik ik op m'n gezicht en de extreem droge plekken.

Daarnaast nog een spray die essentiele oliën bevat, is erg fijn in gebruik. Er zijn twee verschillende van. De Gentle heeft geen tea tree en de Intensive heeft dit wel. Mocht je dus overgevoelig zijn voor tea tree (kan voorkomen bij gevoelige huidjes) dan raad ik je de Gentle aan. http://www.bloem.net/intensivespray Dit spray ik eerst, laat het even intrekken en smeer dan pas zalf/bodylotion.

Laatste 2 producten zijn heel natuurlijk en dat vind ik zelf erg belangrijk aangezien ik geen zooi op m'n huid wil smeren ;) Over Nivea zijn de meningen verdeeld, ik verdraag dit zelf echt absoluut niet op de plekken met eczeem.

'Omstandigheden' spelen in mijn ogen zeker absoluut mee met eczeem, eveneens als voeding en leefomgeving.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:42

Ik heb ook eczeem, en niet zo'n beetje ook :')
Krab alles tot bloedens toe open, want pijn = geen jeuk = fijn! Heb het op mijn armen, polsen, handen, bovenbenen en hals! Had het ook een tijd op mijn gezicht maar nu gelukkig niet meer. Door verschillende hormoon zalven heb ik ook veel pigment verloren in mijn armen en op mijn schouders. Ik ga regelmatig onder de zonnebank, smeer hydrochortison en cetomacrogol (oid) en slik iedere dag biergist, extra vitamine C en van die capsules waar geconcentreerd paardenmelk (poeder achtig spul) in zit. Helpt allemaal niet zoveel! Behalve dan die hormoonzalven, maar daar ben ik niet al te gretig mee gezien al het pigment wat ik al verloren ben (mede dankzij mijn geweldige ex-huisarts!!!)..
Douchen kan ik sowieso al niet goed verdragen, ik douche volgens mijn huisgenoten onwijs koud, terwijl het voor mij gloeiend heet aanvoelt.

Hebben jullie er trouwens ook 's avonds meer last van dan overdag? Mijn lief wordt helemaal gek van mijn gekrab 's avonds in bed :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:47

Wat doen en laten jullie zoal in jullie voeding? Ik eet sowieso al geen vlees en probeer zo min mogelijk zuivel binnen te krijgen, daar kan ik namelijk ook niet goed tegen. Ik kan trouwens yoghurt en kaas beter verwerken dan 'gewoon' melk.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 07:23

Haaaaa lotgenoten *D

GEK word ik ervan op het moment.
Armen, rug, benen, billen maar ook voor het eerst mijn handen en gezicht!
Vreselijk en die jeuk word er gek van

Ben nu sinds sinterklaas dus begin van de maand producten aan het testen van het merk, La Roche Posay en dit bevalt me erg goed hebben ook een speciale lijn voor de eczeem huid

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:41

Ik heb het ook...

ik gebruik van de tuinen zarqa ofzo om mijn haren te wassen en mijn gezicht in te smeren en mijn lijf. En ook dit wil nog wel eens pikken. Verder heb ik van de dermatoloog zalfjes e.d

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:45

Ik zou geen Nivea smeren. Ik heb wel gehad dat het prikte namelijk.

Ben je wel bij de HA geweest?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:21

Ik gebruik hydrocortizone, elocon en betamethason. De hydro voor m'n oogleden, de elocon voor m'n lichaam en de betamethason voor onder m'n haar.
En eurecin kalmerende lotion, 12% omega, voor m'n benen. Die zijn sowieso het hele jaar door droog.

Vaak is een keer smeren voldoende bij mij. Maargoed, ik gebruik ook niet de lichtste zalfjes..

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:26

Mijn broertje heeft het!

en niet zo'n klein beetje ook!

hij heeft hele grote plekken en hij smeert maar dan gaan ze even weg en dan komen ze weer terug,geen enkele dokter weet een zalfje wat echt helpt want op gegeven moment werd hij er echt gek van!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:40

Er is een nieuw zalfje bij de etos e.d. Het is speciaal voor Atopisch Eczeem, kost 11.95 euro. Het gaat niet weg, maar de jeuk en roodheid verdwijnen wel. Heerlijk spul. Jammer dat het zo'n klein tubetje is voor dat geld..Heb er al 4 versleten in korte tijd..