Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSOULSISTER schreef:6 Jaar is lang, en hakken is gewoon ontzettend slecht voor je voeten.

Blue_Eyes schreef:Quandro schreef:Ik bedoelde eigelijk meer 20 jaar ofzo.
Ja, maar zo lang is ècht niet nodig. Ik denk dat je met een maand of 6 al aardig op weg bent naar het verkorten van je achillespees en je kuitspier....

Zonnebloem schreef:Probeer eens om je pees wat op te rekken door met je tenen op een traptree oid te gaan staan en dan op je tenen gaan staan en dan doorzakken met je hielen zo ver mogelijk naar beneden.
Lever je wel wat spierpijn in je kuit op, maar werkt erg goed, dit moest ik ook doen na een operatie aan mijn achillespees\kuitspier om hem op lengte te houden en sterk te maken.
NiNa_14 schreef:kan goed dat je door het vele op hakken lopen een verkorte achillespees hebt dit is met wat rek oefeningen zo verholpen
maar zou miss voor zekerheid naar de dokter gaan?
Quandro schreef:xSOULSISTER schreef:6 Jaar is lang, en hakken is gewoon ontzettend slecht voor je voeten.
Voordat het lichaam zich ergens op gaat aanpassen , want neem aan dat het lichaam dat op den duur gaat doen.
Dat lijkt mij echt jaren voor nodig te wezen.
En wie weet wat precies de gevolgen van hakken dragen kunnen zijn.
AMarijn schreef:Quandro, Je kan niet zelf naar een chirug gaan, daarvoor heb je een verwijzing nodig van de HA. Je kan wel zelfstandig naar de fysio gaan.
Ik denk niet dat de pen in je enkel verschoven is. Volgens mij kan dat niet, maar zeg maar als het niet zo is. Maar heb je geen advies gekregen van die chirug die toen je enkel met een pen heeft vastgezet?