Ik voel me erg verdrietig , ik wil graag uit de put.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Ik voel me erg verdrietig , ik wil graag uit de put.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 17:47

hoi allemaal,

ik voel me de laatste tijd erg verdrietig , voornamelijk als ik binnen ben en ' s avonds.
Ik voel me dan vaak vooral verdrietig als ik vrienden en vriendinnen het heel gezellig zie hebben.
Ik voel me dan vaak heel erg eenzaam . Ik heb niet echt goede vrienden , en ben dan ook meestal bij mijn paard en pony's en hond . Dit is al een paar jaar zo . Ik heb ook het gevoel dat mijn ouders mij dom vinden ,soms. Lang niet altijd hoor . Ik ben ook heel vaak bang , 's avonds als ik op mijn kamer ben rond een uur of 7 , voel ik me heel erg bang en bekeken . Ik kijk nergens echt meer naar uit , alleen als ik bij mijn paard ben voel ik me vaak wat beter . maar zij neemt mijn stemming snel over , en dat komt vaak ook verkeerd uit .

Heeft iemand nuttige tips voor me , want als ik zo verdrietig ben doe ik vaak domme dingen die het probleem niet op lossen ( je mag me pb-en als je wilt weten wat voor dingen precies )

tips zijn welkom.

bedankt dat jullie wilden lezen.

liefs femke

YelaBrenda11

Re: Ik voel me erg verdrietig , ik wil graag uit de put.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 17:49

edit; ik heb ook vaak het gevoel dat ik niet normaal ben , en niet spoor .

ik ben vaak in de war , en wil er over praten , maar weet al 3 jaar steeds niet de juiste woorden te vinden om uit te drukken wat ik precies voel als ik in de war ben .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:51

heb je er al met iemand over gepraat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:53

:(:) Wat vervelend om te lezen..
Kun je geen doelen stellen voor jezelf?
Dat je zegt;"Woensdag ga ik een buitenrit maken met mijn paard!"
Dat je je voorstelt hoe dat gaat zijn, plekjes bedenkt waar je kunt galopperen.
En dan als het gelukt is, dat je dan een fijn gevoel krijgt, dat je een geslaagde dag hebt gehad?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 17:55

bedankt voor jullie reacties.

De tip van doelen stellen is erg handig tineke :)
alleen kan ik beter niet mijn paard erbij betrekken , want er is grote kans dat het vaak niet lukt met haar ivm leeftijd . maar een doel stellen bij iets anders kan natuurlijk altijd !

nogmaals bedankt .

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 17:56

ik ga nu even eten , maar ben zo terug .

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:02

Wat vervelend zeg :(:) In deze tijd van het jaar maakt het het er ook niet beter op natuurlijk. Zeg 's ochtends en evt. ook 's avonds:
Ik ben geweldig, aardig, knap, mijn paarden/ouders/iedereendiejekent houdt van me, ik ben gewoon harstikke goed!
Bedenk iedere dag de dingen die wél leuk zijn. Het hoeven niet eens grote dingen te zijn, maar bijv. ik heb een lekker grote reep chocola gehad vandaag, het was mooi weer, mn paardje hinnikte zo schattig naar me, dat soort stuff.

En, het belangrijkste: Praat erover! Dat is zo ontzettend goed en belangrijk :j En ook een lekker potje huilen lucht ontzettend op :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:03

YelaBrenda11 schreef:
ik ga nu even eten , maar ben zo terug .

Eet smakelijk :D

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:05

Helemaal niet leuk voor je. :(:)
Je beschrijft heel goed hoe jij je voelt maar misschien is het voor jou goed om vanaf nu eens na te gaan denken WAT jou prettig en gelukkig maakt?
Geluk komt niet naar jou toe, dat moet je zelf vinden. :j

Vanavond lekker naar bed gaan, vooral NIET stilstaan hoe en wat anderen aan het doen zijn, jezelf al helemaal niet met anderen vergelijken maar ervoor zorgen en nadenken WAT jou gelukkig zou maken. :-)

Je kan ook nadenken: WAT maakt mij ongelukkig en HOE zorg ik ervoor dat deze zaken mij niet en nooit meer ongelukkig maken. :-)

Ik prijs mijzelf gelukkig: omdat ik gezond ben. Is iets heel kleins....

Maar sta er voor de gein eens bij stil hoeveel mensen/kinderen nu in het ziekenhuis liggen, ziek of doodziek...
Voel jij je dan niet gelukkig dat jij gezond bent, je paard gewoon kan rijden, je eten iedere avond op je bord hebt, etc. ?? :-)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:07

Je bent helemaal niet raar of dom. Er zijn heel veel mensen die zich net zo voelen als jij. En jij durft tenminste er voor uit te komen!! Weet je wel niet hoe stoer je bent!
Ga in de buurt op zoek naar meiden die je willen helpen met je paardjes, kunnen jullie samen afspreken. En je hebt altijd een gespreksonderwerp, de paarden.
Ik heb ook niet veel vriendinnen, maar de meeste heb ik leren kennen via paarden.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 18:34

bedankt voor jullie lieve reacties ! dat doet me heel erg goed.

VDB , je tip om op te schrijven wat er allemaal goed is , doe ik ook :)
ik heb namelijk onder mijn kussen zo'n lijstje liggen . dat ziet er ongeveer zo uit;

* ik ben gezond.
* ik heb geen handicap.
* ik heb iets waar veel mensen van dromen , een paard !
* Ik heb dieren waarbij ik me fijn voel.
*er is hier geen oorlog.

dat helpt gelukkig wel een beetje .

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 18:38

Wat ik er nog aan toe wilde voegen ( wet niet op het er iets mee te maken heeft , maar misschien heeft het inwerking op mijn stemming)

* Ik kan heel erg bang worden van bepaalde weersomstandigheden , ik kan het niet goed uitleggen .

* in sommige ruimtes kan ik opeens heel erg verdrietig worden . vorig jaar was dat vaak na het laaste uut op school bij de kapstokken , dan voel ik me opeens heel erg verdrietig , en ik krijg dan een zwaar gevoel in mijn maag . Dit heb ik wel vaker , en dat maakt voor een deel uit dat ik denk dat ik niet in orde ben (+ het rare en verdrietige gevoel bij weeromstandigheden)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:44

Heb je niet een depressie? wat je allemaal beschrijft klinkt als een depressie.
Je zou eens met je H.A. moeten praten?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:58

Ik denk dat het goed is als je een keer met je huisarts praat (of als je je niet bij hem/haar op je gemak voelt een verwijzing vragen naar een maatschappelijk werker of psycholoog). Schrijf gewoon op wat je dwars zit, als je het niet durft te vertellen dan kun je hem dat briefje laten lezen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:04

Ik ben ook van mening dat je hulp moet zoeken, want je bent absoluut niet raar! Vertel heel eerlijk en alles aan iemand die je echt vertrouwd, je ouders, familieleden, een mentor, een docent of je huisarts. Want je bent gewoon wat hulp nodig en het klinkt als een depressie.

Ik heb er ervaring mee, als je meer wilt weten pb je maar!

Sterkte en succes meid!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:05

Heb je misschien een vorm van HEIMWEE? :-)
Dat je op dat moment niet op de plek wil zijn waar je dan bent? En dat je dan graag naar huis wilt zodra jij je verdrietig voelt?

Kan je proberen uit te leggen waar je verdriet dan uit bestaat? :-)
WAT maakt jou verdrietig?

YelaBrenda11 schreef:
Wat ik er nog aan toe wilde voegen ( wet niet op het er iets mee te maken heeft , maar misschien heeft het inwerking op mijn stemming)

* Ik kan heel erg bang worden van bepaalde weersomstandigheden , ik kan het niet goed uitleggen .

* in sommige ruimtes kan ik opeens heel erg verdrietig worden . vorig jaar was dat vaak na het laaste uut op school bij de kapstokken , dan voel ik me opeens heel erg verdrietig , en ik krijg dan een zwaar gevoel in mijn maag . Dit heb ik wel vaker , en dat maakt voor een deel uit dat ik denk dat ik niet in orde ben (+ het rare en verdrietige gevoel bij weeromstandigheden)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:09

Hoe doe je het verder op school? Ben je dan ook verdrietig?

Top, zo'n lijstje! +:)+
EDIT: Alleen je zinnetje met: ik heb iets waar veel mensen van dromen , een paard ! zou je geen waarde aan moeten hechten. ;)
Trek je niets aan van wat andere mensen zouden willen maar denk voor jezelf na wat JIJZELF wil om je fijn te voelen. :j

YelaBrenda11 schreef:
bedankt voor jullie lieve reacties ! dat doet me heel erg goed.

VDB , je tip om op te schrijven wat er allemaal goed is , doe ik ook :)
ik heb namelijk onder mijn kussen zo'n lijstje liggen . dat ziet er ongeveer zo uit;

* ik ben gezond.
* ik heb geen handicap.
* ik heb iets waar veel mensen van dromen , een paard !
* Ik heb dieren waarbij ik me fijn voel.
*er is hier geen oorlog.

dat helpt gelukkig wel een beetje .
Laatst bijgewerkt door VDB op 19-12-10 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:12

Dat klinkt helemaal niet fijn meiske.

Als je zegt dat je bang bent. Is dat dat een raar niet te beschrijven gevoel of ben je echt duidelijk herkenbaar bang.

Heb je het er wel eens met je ouders over gehad?

Hoe oud ben je?

Als je gewoon eens wilt praten ofzo mag je me altijd pben hoor. Mischien helpt het om er eens met iemand over te praten zodat je mischien je gevoel wat duidelijker kunt krijgen ofzo

hele dikke knuffel voor jou in elk geval

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:17

YelaBrenda11 schreef:
hoi allemaal,

ik voel me de laatste tijd erg verdrietig , voornamelijk als ik binnen ben en ' s avonds.
Ik voel me dan vaak vooral verdrietig als ik vrienden en vriendinnen het heel gezellig zie hebben.
Ik voel me dan vaak heel erg eenzaam . Ik heb niet echt goede vrienden , en ben dan ook meestal bij mijn paard en pony's en hond . Dit is al een paar jaar zo . Ik heb ook het gevoel dat mijn ouders mij dom vinden ,soms. Lang niet altijd hoor . Ik ben ook heel vaak bang , 's avonds als ik op mijn kamer ben rond een uur of 7 , voel ik me heel erg bang en bekeken . Ik kijk nergens echt meer naar uit , alleen als ik bij mijn paard ben voel ik me vaak wat beter . maar zij neemt mijn stemming snel over , en dat komt vaak ook verkeerd uit .

Heeft iemand nuttige tips voor me , want als ik zo verdrietig ben doe ik vaak domme dingen die het probleem niet op lossen ( je mag me pb-en als je wilt weten wat voor dingen precies )

tips zijn welkom.

bedankt dat jullie wilden lezen.

liefs femke

ik ken het gevoel, het gevoel tenminste bij mij dat je er helemaal alleen voorstaat terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is.
ik breng ook veel tijd door @ me poown.
probeer leuke dingen te doen met vriendinnen etc!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 19:41

hoi blabla , bedankt voor interesse!

* het is niet echt goed te beschrijven , maar ik voel me kort gezegd bekeken
*nee , met mijn ouders nooit
*ik ben 14 , 11 toen het allemaal begon .

bedankt !

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:46

Ik weet dat het waarschijnlijk een dooddoener is, maar je hebt er de leeftijd voor. Ik ken maar weinig meiden die niet door zo'n periode van enkele jaren heen zijn gegaan. Vaak zijn ze ook hormoon gerelateerd.
Bij mij ging het over op het moment dat ik me dat realiseerde en besloot dat ik geen slachtoffer wilde zijn van een stomzinning natuur verschijnsel. Ik ben meer gaan ondernemen, heb in mijn agenda bijgehouden of er een ritme in zat om het gevoel beter te kunnen beredeneren en heb bewust dingen gedaan die ik eigenlijk niet durfde (naar feestjes e.d.).

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:58

Meisje..

Wat mij altijd heeft geholpen en nog steeds helpt is: bedenken wat jou gelukkig zou maken en dan bedenken hoe je dit dus voor elkaar kunt krijgen. En dit vervolgens ook DOEN. Dat geeft zon goed gevoel als je iets hebt bereikt wat jou gelukkiger maakt.
Als je er hulpt bij nodig hebt, mag je altijd pb'en :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:22

YelaBrenda11 schreef:
hoi blabla , bedankt voor interesse!

* het is niet echt goed te beschrijven , maar ik voel me kort gezegd bekeken
*nee , met mijn ouders nooit
*ik ben 14 , 11 toen het allemaal begon .

bedankt !

Ja het is ook lastig om een gevoel te beschrijven he :)
Maar weet je, ik denk dat iedereen wel eens tijden heeft gehad dat ze zich onzeker, alleen, verdrietig of zelfs bang hebben gevoeld.
Daar heb jij nu niks aan, want jij zit er nu mee. Maar ik hoop dat het helpt om je te laten inzien dat je niet raar bent, maar juist heel normaal.

Sommige mensen hebben er alleen meer last van dan anderen. Er zijn bijv mensen die rond de herst/winter veel meer lats hebben van dit soort gevoelens. Dat noemen ze dus ook wel een winterdepressie. Klint veel erger dan het is en vaak helpen druppeltjes of pilletjes of zelfs zonnebank sessies al om je beter te doen voelen.

Daarom is het ook verstandig om dit toch eens bij je ouders aan te kaarten. Het is namelijk niks om je voor te schamen, echt niet :)

En veel tijd alleen doorbrengen kan dit soort gevoelens ook wel versterken. Leuke dingen doen met andere meiden kan helpen. Filmpje kijken, samen naar je paardje gaan, keertje door de stad lopen..maakt niet uit wat het is, maar gewoon even wat afleiding.

Ow en dat gevoel dat je ergens bent en ineens heel verdrietig kan zijn...ik ken dat gevoel denk ik. Ik weet ook niet wat het is of waar het van af komt..of dat het uberhaupt is wat jij bedoeld, maar ik heb het er eens met mijn moeder over gehad en ook zij herkent het. Lijkt op een soort van heel erge heimwee..of je niet thuishoort waar je bent en alsof je je buitengesloten voelt..bij mij tenminste.
Dus ook dat is niet gek...en ik heb het al jaren niet meer gehad, dus dat is het goede nieuws mischien voor jou ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:02

Het helpt om jezelf een doel te stellen waar je trots op kunt zijn. Zo ben ik destijds een aantal keer alleen op een terras gaan zitten of naar de bioscoop gegaan. In plaats van je dan onzeker te voelen dwing je jezelf om heel zelfverzekerd rond te kijken. De reacties van kennissen is heel grappig, de meeste zeggen dat ze dat noooooit zouden durven namelijk. Ook had ik erg telefoonangst en ben toen een tijd bij een service center gaan werken tot ik geen problemen meer had daarmee. Dit is maar een voorbeeld, maar zo kun je jezelf het idee geven dat je iets nieuws bereikt hebt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:43

Misschien kun je op Bokt een oproepje maken dat je op zoek bent naar iemand met wie je samen naar de paarden kan?
Wie wee groeit er een leuke vriendschap uit?