Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niet doorslikken! En daarna goed naspoelen met water.
Focussed schreef:Ben toch wel heel erg benieuwd naar je bron voor de verhoogde kans op mondkanker![]()
Ik weet wel dat overmatig alcoholgebruik (dus echt van alcoholische versnaperingen) wel kan leiden tot mondkanker. Maar van dat kleine beetje alcohol in mondspoel middelen niet.
Zou het werkelijk bij mij door tandplaque kunnen komen? Ik heb nooit last van plaque want ik ga vaak meteen poetsen als ik het voel op mijn tanden, volgens mijn tandarts zien mijn tanden er altijd heel erg goed uit. Heb inmiddels al 6 jaar een spalk en nooit last gehad van plaque op plekken waar ik (blijkbaar) met de borstel niet kom.
waterstofperoxide is enorm schadelijk voor weefsels
het doodt weliswaar de ontstoken cellen (o.i.d.) maar evengoed de goede
. Hamert op van alles en nog wat, en moet inderdaad ook van hem aan de slag met tandenstokers maar vind dat eerlijk gezegd echt een rot werk. Altijd al een beetje gevoelig tandvlees gehad, en met stokers werken is echt niet fijn. Ondanks dat zijn mijn tanden in zeer goede staat, gelukkig.

Lord_Ik schreef:Ik vind het echt bizar dat ze dat (nog) voorschrijvenwaterstofperoxide is enorm schadelijk voor weefsels
![]()
ik heb vorig jaar bij de cursus EHBO doorgekregen om waterstofperoxide gewoon in geen enkel geval meer te gebruiken aangezien er betere alternatieven zijn ...

) ben ik ook zeker niet!
Focussed schreef:Oei ik vind dat jij wel wat suggereert nu: "Niet alle tandartsen kijken even kritisch naar het tandvlees en mondhygiëne"... Wil je daarmee zeggen dat mijn TA dat niet doet?
Ik ken jouw tandarts niet dus kan daar niets over zeggen.
Als jij mijn oude tandarts als tandarts had; ja, dan kon ik concluderen dat hij zijn aandacht niet op de mondhygiëne richt. Maar aangezien die kans nihil is... En ik weet dat er zo nog meer zijn (vooral oudere generatie).laboum schreef:Ik vind je reactie nogal fel. Ik hoop niet dat je straks patienten ook op deze manier behandeld.
Lord_Ik schreef:Ik vind het echt bizar dat ze dat (nog) voorschrijvenwaterstofperoxide is enorm schadelijk voor weefsels
![]()
ik heb vorig jaar bij de cursus EHBO doorgekregen om waterstofperoxide gewoon in geen enkel geval meer te gebruiken aangezien er betere alternatieven zijn ...