aanhoudende hartkloppingen, iets aan te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

aanhoudende hartkloppingen, iets aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 08:03

Ik heb nu al sinds gistermiddag constant hartkloppingen, om gek van te worden. Heel soms als ik heel rustig zit en bewust ontspan dan zakt het even iets af, maar zodra ik ook maar iets doe (iets van de tafel af pakken of lopen) dan is het meteen in alle hevigheid terug. Ik voel dan echt gewoon mijn hart heel erg bonken steeds, doet gewoon zeer zelfs.

Ik heb een heel stressvol jaar gehad: (mijn lieve oma (tevens beste vriendin) is overleden, opa heeft meerdere malen kantje-boort in het ziekenhuis gelegen, komen ze er ook nog achter dan mijn moeder een hartkwaal blijkt te hebben, onzekerheid op het werk (steeds weer afwachten of er contractverlenging komt), financieel wil alles net wel/net niet en dan gaat de auto ook nog eens regelmatig stuk, onze garage is een paar weken geleden in brand gestoken midden in de nacht, enorm hectisch en druk op het werk geweest de laatste weken en ik kan nu al weken niet rijden door het weer en dat is echt een stukje ontspanning waar ik me mee op kan laden, enz. enz.

Ik heb geen idee of het er wat mee te maken heeft, maar ik vermoed het wel, juist omdat ik nu vakantie heb en dus eigenlijk even helemaal tot rust kom. Anyway, misschien ook wel doordat ik de laatste maanden veel ben geconfronteerd met de betrekkelijkheid van het leven, ben ik best wel een beetje bang hiervoor..(wat als er ook iets met mijn hart niet goed is? wie weet zit het wel in de familie?). Maar om nu naar de huisarts te stappen zie ik ook niet zitten. Dat is echt zo'n brute kerel, die neemt niks serieus, maakt er een grapje van en stuurt je weer naar huis. Dan ga ik liever niet eigenlijk :( , en als ik op internet lees, dan zie ik dat hartkloppingen op zich niet gevaarlijk zijn. Maar hoe kom ik er in vredesnaam vanaf??

Wellicht heeft iemand hier een tip voor?

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:05

Ik zou maar eens naar de dokter gaan, want blijkbaar zitten hartkwalen ook in de familie.
Laat het even nakijken voor de zekerheid.
Anders kan een dokter je misschien verder helpen met een pilletje voor rustiger te worden ofzo.
Succes.
En als je huisarts je niet serieus neemt word het tijd voor een andere.

Muronia

Re: aanhoudende hartkloppingen, iets aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 08:12

Helaas zitten alle andere praktijken in de regio vol en nemen ze geen anderen meer aan (dat heb ik dus al geprobeerd). :(

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:19

Ja maar stel nou dat je wel wat aan je hart hebt, ik zou het zeker wel na laten kijken.
En je eigen huisarts moet je doorsturen, dus dan ben je bij hem zowiezo weg.
Sla maar rustig met de vuist op tafel.
Maar laat je nakijken, laat een filmpje maken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:19

Beetje hard gezegd maar als je niet naar je huisarts wilt, zal je er dus gewoon mee om moeten gaan. Dus in onzekerheid blijven zitten. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Het zou heel goed door de stress kunnen komen. Je hebt genoeg reden om je zelf druk te maken als ik het zo lees. Niet zo leuk allemaal. Ik kan me niet voorstellen dat een huisarts deze klachten niet serieus zal nemen, maar dat zal je beter weten dan ik.

Sterkte!

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:30

Ik denk aan 1 ding en dat is STRESS!!!

Je heb veel meegemaakt , en dan nog eens die hartkwaal bij je moeder .
En dan word je wel angstig van.
Ik zou wel een hartfilmpje laten maken , om het uit te sluiten.

Als ik zo lees wat je heb meegemaakt, zeg ik stress.

sterkte meid !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:37

ik herken het wel.
wat de huisarts tegen mij zei ijskoud drinken kleine slokjes
nu help dat bij mij voor 50% de andere50% wist hij het ook niet kon geen kwaad, (bij mij dan he wil niet zeggen dat het bij jou het zelfde is)

bij mijn is het net of ik ergens heel hard van ben geschrokken letterlijk hard in je keel varierend tussen 5 sec en een half uur

sterkte met alles

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 11:52

Het is nog steeds niet weg helaas, gatver, wat kun je je daar min van voelen.. Ik had er nog helemaal niet aan gedacht dat het weekend is, dus huisarts is er nu sowieso niet. Ik kijk het even aan hoe het vandaag gaat, anders morgen toch maar even heen gaan. Ik weet ook wel dat hij het serieus moet nemen, maar het is echt een lompe boer en ik vind het heel onprettig om er heen te gaan. Vorige keer ook al zo ongeveer ruzie met hem gehad omdat ik er op stond dat hij me doorstuurde (was voor iets anders) en ik ben sowieso geen persoon die voor elk klein dingetje al op de stoep staat bij de dokter.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:59

Dat zou niet mogen dat een huisartsenpraktijk in je eigen omgeving jou weigert. Leg je verhaal uit wat er aan de hand is.

Leorah schreef:
Helaas zitten alle andere praktijken in de regio vol en nemen ze geen anderen meer aan (dat heb ik dus al geprobeerd). :(

EDIT: mochten er echt geen artsenpraktijken zijn die jou niet "willen" helpen zou ik naar de eerste hulp gaan.
Laatst bijgewerkt door VDB op 19-12-10 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:04

Hartkloppingen komen vaak door stress.
Maar ze kunnen ook o.a. door veel caffeïne veroorzaakt worden.

Ik had zelf gisteren ook ineens een aanval van hartkloppingen, best een heftige.
En ik me maar afvragen waarom. Heb 't in het verleden ook wel 'ns gehad, maar nu ineens heel heftig.

Was ik even helemaal vergeten dat ik al 3 dagen aan het profiteren ben van m'n pak gekochte cacao.
En daar zit ook caffeïne in.
Heb chocolaatjes zitten eten, heb cacao-marsepijn truffels gemaakt en gegeten. Ik heb warme chocomel gemaakt met de cacao. En 's avonds heb ik een recept met rode wijn-cacao saus gemaakt voor bij m'n biefstukje.
Ik dacht er pas achteraf overna dat er caffeïne in cacao zit, en dat ik daar eigenlijk helemaal niet goed tegen kan :P

Dus dat was bij mij de oorzaak.
Ik hoop dat zoiets 't bij jou ook is geweest. Vaak zijn hartkloppingen onschuldig hoor. Dus maak je er niet té druk om. Bij twijfel natuurlijk altijd naar de huisarts gaan. Maar in principe is 't niet zo erg als je een keertje een aanval hebt gehad. Sommige mensen hebben er ooit last van, anderen helemaal nooit.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:08

Als je er zoveel last van hebt, dan bel je toch even de huisartsenpost? Misschien vinden zij het wel nodig om even langs te komen en dan heb je wat meer zekerheid. (en je hoeft niet eerst langs je eigen HA)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:18

Hartkloppingen kunnen inderdaad verschillende oorzaken hebben, maar door thuis te blijven zitten kom je daar niet achter.
Dus laat je vandaag nog even checken op de huisartsenpost, waar de kans klein is dat je je eigen hork-huisarts treft.
En totdat je weet wat het is geen koffie of alcohol (mocht je dat laatste al van plan zijn op dit tijdstip) en je rustig houden.

Veel succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:22

Ik sla altijd op mijn borst als ik hartkloppingen heb,een paar keer.
Daarna gaat het meestal weer over.
Maar jij hebt het wel érg lang hoor,morgen toch langs je H.A. gaan,miss. weet hij iets om het te stoppen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:59

Ik zou de huisartsenpost bellen hoor!
Heb zelf ook wel eens iets waarmee ik liever niet naar mn eigen HA ga, de mijne is op donderdag altijd weg en dan is er een vervanger dan ga ik daar dus heen.
In het weekend heb ik ook wel eens hartkloppingen gehad, heb toen de HApost gebelt en daar kon ik meteen terrecht. Dan weet je iig zeker dat je je eigen HA niet hebt ;) en hartkloppingen zijn erndstig genoeg om daarmee in het weekend een dokter te bellen

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:00

Hoe gaat het, Leorah?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:18

Inderdaad hartfilmpje maken en je kunt beta blokkers slikken om de symptomen weg te nemen. Let wel de oorzaak neem je niet weg. Daar moet je zelf aan werken!

Heel veel sterkte!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 08:13

Bedankt voor de reacties. Het is nog niet over, dus ik ga zo de dokter bellen en kijken of hij vandaag nog een plekje voor me heeft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 08:48

Ik ben heel benieuwd wat je H.A. gaat zeggen/doen.
Succes.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 09:11

ik moet er om half 10 zijn, dus ik ga nu zo die kant op. Bedankt.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:50

En? Hoe is het gegaan? Waarschijnlijk krijg je eerst een bloedonderzoek om te kijken of het evt. cholestrol is of je schildklier. Daar heb ik vanmorgen de bloeduitslagen van gehad, was daar niet van mijn hartklachten. Nu mag ik een ECG gaan doen (24-uurs meting)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:09

Ik heb ook soms last van hartkloppingen, al jaren! De huisarts zegt dat ik me niet ongerust hoef te maken, het is normaal. Ik denk dat het ook door de stress komt :) (ik heb het zelf ook altijd druk..en veel meegemaakt)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 10:42

Ik ben er weer :). De huisarts heeft eerst mijn pols opgemeten en vond mijn hartslag wel regelmatig maar toch aan de hoge kant (100). Toen heeft hij een hartfilmpje gemaakt. Hierop was alles wel regelmatig, maar mijn hartslag ligt toch aan de hoge kant. Wel zei hij dat het vaak zo is dat een hartfilmpje per keer erg kan verschillen. Longen geluisterd en bij het diep in- en uitademen werd ik helemaal licht in mijn hoofd. Huisarts dacht aan hyperventileren, maar kon verder niks vinden. Hij vroeg of ik wel genoeg sportte. Ik zeg ja normaal wel, ik rij ongeveer 5 dagen per week, alleen door dit weer nu wat minder. Hij vond dat geen sporten en vond dat ik beter kon gaan trimmen ofzo :S. Al met al kon hij me niks geven dus ja...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:04

Paardrijden is zeker wel een sport,maar ik denk dat hij intensief sporten bedoeld zoals voetbal,hockey,enz.
Hij doet nix aan je hoge hartslag? 100 slagen per min. is wel erg hoog in rust stand.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:03

Gebruik je zoetjes want die staan er om bekend dat ze dat als bij verschijnsel kunnen geven.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:21

Een hartslag van 100 (in rust) kan onder andere heel goed voorkomen bij een ontstoken schildklier, dus sowieso naar de dokter/huisartsenpost ermee. Het is alleen goed aan te tonen met een bloedonderzoek. En als je met een ontstoken schildklier blijft rondlopen en doorrijden/sporten, en je hartslag is de hele tijd te hoog, dan kan het teveel worden voor je hart, uiteindelijk!
Zelf had ik een dusdanig hoog schildklierhormoon, waar ik in het begin vrolijk (maar wel moe) mee bleef rondlopen/paardrijden dat het gevaarlijk was volgens de huisarts... Ik wil geen paniek zaaien (is erg slecht als je al een te hoge hartslag hebt) maar je moet dus echt jezelf laten nakijken.