buikslapers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

buikslapers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 21:58

Omdat ik steeds meer klachten krijg van mijn rug, met name mijn onderrug, ben ik opzoek naar een nieuw matras.
Helaas ben ik een buikslaper en dit is niet een optimale ligging voor je hele lichaam.
Helaas kan ik het niet meer afleren, maar ik moet nu wel wat anders.
Ik word af en toe zelf wakker s'nachts met verschrikkelijke rugpijn en moet dan anders gaan liggen. Na een tijdje s'morgens trek het wel weer weg gelukkig.
Maar om natuurlijk problemen later te willen voorkomen wil ik nu alles aanpakken wat maar mogelijk is.
Ik zoek dus ervaringen met speciale matrassen voor buikslapers.
Mijn eisen zijn:
Het moet geen waterbed zijn.
Geen tempur. ( dit ivm met een koude kamer en dan dus een te hard matras)
Het liefst ook geen boxspring. Dit omdat ik nog erg gehecht ben aan mijn bedombouw. Is niet speciaal hoor maar ik wil hem liever nog niet kwijt.

Wie is een buikslaper en kan me 'iets' aanraden?

RelarDevi

Re: buikslapers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:02

Als je een buikslaper bent heb je hardere matras nodig. Anders zak je zo weg en dat is pijnlijk idd.
En denk niet dat alleen een nieuw matras voldoet, check ook even of je (latten)bodem niet te veel veert. Dan helpt een hard matras niet voldoende.

En verder, gewoon proberen. Ga naar beddenzaken, ikea etc en probeer gewoon alles uit ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:02

ik stuur je ff een PB

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:05

Heb een redelijk hard matras. Nu een latex. Ook een goede lattebodem. Eentje die we er zelf in hebben gemaakt omdat inderdaad die flutterdingen te veel doorbogen. Totaal geen steun dus. Heb tot voorkort geen problemen gehad met dit bed alleen nu sinds 3 weken wel. Ben dus een beetje radeloos en wil mogen eigenlijk matras shoppen. Ben nu ook doodop maar zie er tegen op om naar bed te gaan, dus stel het nog even uit

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:06

ik ben zelf een buikslaper en had er net zoals jij last van
Ben je zeker dat de rugproblemen komen door het slapen?
Ik had ook last van rugproblemen maar even langs de HA en na een poosje is het opgelost ;)
Eventueel een andere houding aannemen kan ook helpen, been optrekken oid

Als dat niet helpt, heb je al eens gekeken naar je kussen? Ik kan moeilijk op mijn kussen slapen als ik op mijn buik wil slapen omdat ik dan niet plat lig ;)

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:06

Ik ben ook een buikslaper. Heb een koude kamer met een Tempur matras.
Hij is idd even hard en koud maar warmt snel op en 'zak' je zo in je matras.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:08

waarom geen waterbed als ik vragen mag?

Spytgnieskje

Ik lees even mee ;)

Ben ook een buikslaper en heb vanwege een gebroken rug 2 jaar geleden ook vaak last van m'n rug. De 'pijn' ben ik wel aan gewend, vind het meer vervelend dat ik elke morgen stijf en energieloos uit bed stap. Heb opzich wel een fijn matras en sinds kort een wake up light waar ik ook erg blij mee ben :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Zwanger worden; Dan kan je op een gegeven moment niet meer op je buik slapen en leer je het wel af. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:09

meeste vrouwen zijn buikslapers.

Een zo dun mogelijk kussen of geen kussen scheelt idd ook.
Been optrekken is mijn standje en dat scheelt ook.
Verder heb ik er geen verstand van.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:10

Anne_GTI schreef:
Zwanger worden; Dan kan je op een gegeven moment niet meer op je buik slapen en leer je het wel af. :+

Kan je evengoed een bal om je buik binden :+

Airborn

Ik heb zelf een pocketveer matras en vind eht echt HEERLIJK! Veel fijner dan schuimmatrassen enzo.
Ik ben ook een buikslaper trouwens. Moet nu van mn moeder en mn vriend verplicht leren om mét kussen te slapen, en dus op mn zij/rug want op mn buik met kussen slapen vind ik echt afgrijselijk... Ach, langzaam aan went het.

Maar ik blijf erbij, hard pocketveer matras, met zn zachte hoes eromheen voor net iets meer comfort! Ik heb dr zelf een erhmm, erhmm, zn metalen dinges onder? geen lattenbodem iig. En ik vind mn bed echt geweldig. Op de meeste andere bedden krijg ik onwijs last van mn nek.

rommulus

als ik je een advies mag geven ga naar verschillende goedde bedden zaak en leg het probleem uit
die zouden je het beste advies kunnen geven

trouwens sommige boxspring's kunnen vaak op maat gekocht worden zodat ze in je ombouw kunnen passen ;)
ik ben ook al jaren tevreden met mijn boxspring

trouwens heb je wel eens gedacht aan een kussen onder je buik ??
en niet te dikke kussens onder je hoofd (dat werkt bij mij wel eens)

@ F_Orumster vertel dat mijn vriend :+
Laatst bijgewerkt door rommulus op 17-12-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:11

Airborn schreef:
Ik heb zelf een pocketveer matras en vind eht echt HEERLIJK! Veel fijner dan schuimmatrassen enzo.
Ik ben ook een buikslaper trouwens. Moet nu van mn moeder en mn vriend verplicht leren om mét kussen te slapen, en dus op mn zij/rug want op mn buik met kussen slapen vind ik echt afgrijselijk... Ach, langzaam aan went het.

Maar ik blijf erbij, hard pocketveer matras, met zn zachte hoes eromheen voor net iets meer comfort! Ik heb dr zelf een erhmm, erhmm, zn metalen dinges onder? geen lattenbodem iig. En ik vind mn bed echt geweldig. Op de meeste andere bedden krijg ik onwijs last van mn nek.

Springveren matras? Zak dat niet onwijs in?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:11

Anne_GTI schreef:

Of een borstverkleining, moet je 6 weken op je rug slapen. :')

Ben ook een echte buikslaper, maar ben 2 weken geleden geopereerd en moet nu wel op m'n rug slapen.
Moet zeggen, het went erg snel, maar je draait dan ook niet zo gauw op je buik.
Heb een heel fijn matras van de Ikea voor 99 euro en slaap er altijd prima op, maar ik kan je niks aanraden eigenlijk.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:14

Armaris schreef:
Airborn schreef:

Springveren matras? Zak dat niet onwijs in?

Nee valt wel mee eigenlijk. Zeker toen ik hem net had was hij best hard. Je hebt die dingen in verschillende hardheden. Als buikslaper wil je een harderen. Ik heb deze nu ruim 5 jaar, dus onderhand istie ietsje zachter, maar hij blijft HEERLIJK slapen.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:14

maaike2800 schreef:
waarom geen waterbed als ik vragen mag?

Omdat ik die niet lekker vond liggen en vaak wat beroerd word. Denk niet dat ik daar uberhaupt aan kan wennen.

Armaris schreef:
ik ben zelf een buikslaper en had er net zoals jij last van
Ben je zeker dat de rugproblemen komen door het slapen?
Ik had ook last van rugproblemen maar even langs de HA en na een poosje is het opgelost ;)
Eventueel een andere houding aannemen kan ook helpen, been optrekken oid

Als dat niet helpt, heb je al eens gekeken naar je kussen? Ik kan moeilijk op mijn kussen slapen als ik op mijn buik wil slapen omdat ik dan niet plat lig ;)

Jep trek namelijk altijd weer weg na een uurtje. En daarna nergens last van. Kussen is niet dik want inderdaad dan lig ik helemaal in een breuk. En helaas ik trek vaak mijn rechterbeen al omhoog zodat ik niet helemaal plat lig.

Anne_GTI schreef:

Prima wie helpt me aan een kerel :D

Oja en een kussen onder mijn buik heb ik al en zelfs al een opgerolde deken onder het matras tehoogte van mijn buik
Laatst bijgewerkt door Wendel op 17-12-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:15

Wendel schreef:
Prima wie helpt me aan een kerel :D

weet er wel een hoor :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:17

Buikslapen valt zéker nog af te leren!
Waar een wil is, is een weg.

Ik zou juist daarvoor gaan, dat voorkomt je zoveel ellende aan je rug...

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:18

Ik heb pas een nieuw bed en dat gaat prima, hij is van Goodnight.
Ik kan nagaan welke het is als je dat wilt, is niet iets speciaals ofzo.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:18

ik heb een stevig matras gekocht daar overheen heb ik een zachte topper gelegd.

ik zak als t waren iets in de topper maar wel op een stevige ondergrond!

en een vrij plat kussen zodat ik niet te veel m'n hoofd achterover druk waar door er ook veel druk op je rug komt.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:19

Ik heb in een vrij goedkope winkel het één na hardste matras gekozen. Ik slaap ook altijd zonder kussen. Klinkt beetje raar, maar met benen wijd of 1 been opgetrokken. Soms met mijn hele bovenlijf op een kussen dat in de lengte ligt, of met mijn hoofd op mijn arm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:19

Goh, ik heb al een hele tijd last van mijn onderrug, maar ik heb er nooit aan gedacht dat het eventueel kan liggen aan mijn matras. Ik slaap altijd op mijn buik. Lag ook vaak op mijn buik op de vloer te lezen en had daarna ergere pijn. Dat doe ik dus niet meer, maar ik heb nog steeds pijn, had ik dus ook wel kunnen bedenken dat het aan het buikslapen ligt. :+
Ik volg dit dus maar even.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:21

Jolliegirl schreef:
Buikslapen valt zéker nog af te leren!
Waar een wil is, is een weg.

Ik zou juist daarvoor gaan, dat voorkomt je zoveel ellende aan je rug...

Ik weet het maar helaas ben ik 28 en al een aantal jaren bezig om het af te leren. Helaas ben ik gewoon hardleers. Kon niet meer slapen op mijn rug of zij en kwam totaal niet in slaap.
Ook toen ik nog een klein meisje was probeerde mijn ouders me elke keer op mijn rug te laten slapen. Zelf door mijn slaapzakje met de armensgaten vast te binden onder het matras door. Ook dan werden de armpjes eruit gewurmd en vonden ze me op mijn buik terug.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:23

RedPassion schreef:
Goh, ik heb al een hele tijd last van mijn onderrug, maar ik heb er nooit aan gedacht dat het eventueel kan liggen aan mijn matras. Ik slaap altijd op mijn buik. Lag ook vaak op mijn buik op de vloer te lezen en had daarna ergere pijn. Dat doe ik dus niet meer, maar ik heb nog steeds pijn, had ik dus ook wel kunnen bedenken dat het aan het buikslapen ligt. :+
Ik volg dit dus maar even.

Oe hou op, deed ik ook altijd. Let wel deed. Ik merkte namelijk ook altijd na die tijd dat mijn rug dan bij het opstaan niet zo flexibel meer was. Duurde een aantal minuten maar pffff