Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hilde_q schreef:Ik heb het al zolang ik zo'n beetje leef.
Geopereerd op mijn 4e, heel veel groeipijn gehad en nu staat het redelijk stil.
Krijg alleen wat last van mijn handen in de winter.
Ik heb het voornamelijk in mijn rechterknie en handen.
Ik ben overigens nu 19 jaar.
goodwin schreef:mmmm, wekedelenreuma.... geen pretje..
Altijd moe, altijd pijn in mijn nek, rug, schouders, heupen, knien, enkels, ellebogen, polsen, vingerkootjes en ga zo maar door, ik kan alles, maar alles met pijn. Ze kunnen er niks aan doen, en ik ben 20, begon een jaar of 2 geleden met tril handen...
hel1 schreef:Ik heb een a-typische vorm van reuma, nu met medicijnen zo goed als pijnvrij. Maar daarvoor stijve en dikke kniëen, ellebogen. Had en heb geen abnormaal hoge ontstekingswaarde in het bloed, wel iets verhoogd maar het bloedbeeld verklaarde niet echt het klinische beeld.
Heb slechte doorbloeding, kleine vaatjes in mijn lichaam zijn niet zoals ze weten moeten, ben daardoor snel koud en kan mezelf niet weer warm krijgen, maar of dit met mijn reuma te maken heeft, weten ze niet.
Voordat ik mijn medicatie had, had ik behoorlijk bewegingsbeperkingen in mijn gewrichten, kon mijn haar niet borstelen, straks shirtje aantrekken was drama. Ik loop door de combi van ongelijke benen, reuma en artrose wel altijd wat mank nog.
caro29 schreef:Ik heb artiritis psoriatica sinds dec 2004. Via ontstekingen in mijn rechtervoet en bloedonderzoek ontdekt. Ik heb er momenteel weinig last van. Heb 2 paarden onder het zadel. Ik spring, cross en dressuur. Daarnaast werk ik 36 uur. ben wel regelmatig moe maar dat neem ik voor lief. Sinds ik Enbrel gebruik gaat het super.
sinds 3 weken,duurt even voor de medicijnen werken.ijspeert schreef:Ik heb ook reuma ook de artritus vorm, weet het sinds september defenitief.![]()
Heb vanaf juni de gehele zomer met ontstekingsklachten gelopen,wat door de arts op overbelasting werd geschoven.
Na een bloed onderzoek kwam de reumafaktor eruit ,naar een reumakliniek geweest en daar defenitief vastgesteld.
Heb nu MTD en bin nu bijna pijn vrijsinds 3 weken,duurt even voor de medicijnen werken.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig goede medicijnen en hoef je niet meer zo krom en vergroeiingen te krijgen als vroeger
Heb 6 paarden en een ezel heb de laaste tijd wat minder gereden,kan nu weer rijden maar nu laat het weer het niet toe.
Licht 30 cm sneeuw ,maar de onderlaag bestaat uit ijs dus levensgevaarlijk.
Merk wel ik heb het snel kouder dan vroeger en ook heb ik het syndroom van reynoud erbij.
Dus konstant bij temperatuur wisselingen gaan mijn bloedvaten in mijn handen en voeten een te grote reaktie geven en heb dus steeds dooie vingers en tenen.
Met rijden los ik dat op door verwarmde handschoenen en zooltjes te dragen.
epidaure schreef:goodwin schreef:mmmm, wekedelenreuma.... geen pretje..
Altijd moe, altijd pijn in mijn nek, rug, schouders, heupen, knien, enkels, ellebogen, polsen, vingerkootjes en ga zo maar door, ik kan alles, maar alles met pijn. Ze kunnen er niks aan doen, en ik ben 20, begon een jaar of 2 geleden met tril handen...
Komt jou vermoeidheid als gevolg van je reuma?
Opvallend dat de reacties toch echt wel van de 20- ers komen...
caro29 schreef:Ik heb eerst MTX gehad maar daar werd ik enorm beroerd van. Heb het wel vaak koud maar weet niet of het door de reuma is.
Ik heb vooral last van mijn enkels, voeten, knieën en polsen last. Vooral de pezen.
)epidaure schreef:Ik heb met dit koude weer toch wel meer last. Waarschijnlijk voor een deel ook omdat ik me hardnekkig probeer recht te houden op de sneeuw en daardoor alles opspan.
Ik neem algemene medicatie (salazopyrine) en ontstekingsremmer en ga minstens 1 keer per week naar de kinesist.
Onder jullie ook mensen die fysio krijgen?
Paardrijden kan ik wel nog, vrijwel pijnloos, gelukkig! (alhoewel ik met dit weer wel niet rij, enkel buitenpiste)