Oakland1990 schreef:@Varekaj, ik heb een -9,5, dus ik kan me inbeelden hoe weinig zicht je hebt. Dan begrijp jij mij ook als ik zeg dat lenzen gewoon uitdoen geen optie is, ik zie geen piep meer dan.
Ik ga nu een keer proberen ze even in de vloeistof te leggen en dan weer indoen.
Ik zie inderdaad geen sikkepit meer zonder lenzen of bril. En geen kat die het begrijpt als je het wil uitlegge wat je dan wél ziet. Meestal geef ik ze dan even mijn bril met de stelling "jij ziet met bril hoe ik zie zonder bril", meestal snappen ze het dan wel
Velen geven me dan ook als bijnaam "molletje". (en nou ff niet dubbelzinnig nadenken alsjeblieft)
Allergie kan wel. ik heb makkelijk "korstjes" op mijn oogranden omdat ik soort allergie heb aan iets in de lucht, en dan vooral als het regent. Heb er vooral last van in voorjaar en najaar bij echt vochtige periodes. Met bijhorende knalrode oogranden en jeuk. Die allergie zorgt ook deels voor de drogere ogen, die dan weer invloed hebben op mijn lenzen enz enz enz.
Ook opletten met airco's! Heel erg verraderlijk en werkt droge ogen enorm in de hand. Heb het ook als ik uitga waar ze zo'n rookmachine hebben en die in werking zetten, of op een plek waar ze roken als een schoorsteen en er te weinig ventilatie is. Mijn zicht wordt troebel, mijn ogen gaan jeuken (of oogranden) en met wat pech ben ik mijn lens dan ook snel kwijt. Al blijf ik daar voorlopig van gespaard.
ogen drogen ook sneller uit als je veel en intensief focust op 1 punt vb. tv of laptop. Regelmatig rondkijken is een must en ook regelmatig je ogen kwartiertje rust geven. Als je nog hoofdpijn krijgt ook, ben je je ogen letterlijk aan het forceren en ben je helemaal slecht bezig.