Troebel zicht op het einde van de dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Troebel zicht op het einde van de dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:20

Wie heeft hier nog meer last van?

Ik draag al jarenlang zachte lenzen, en steeds vaker wordt mijn zicht troebel van zodra ik ze lang in heb. Ze uitdoen is niet echt een optie, ik heb op dit moment geen bril meer en mijn ogen zijn danig slecht dat ik dan beter gelijk kan gaan slapen. Maar als ik op dit tijdstip ga slapen ben ik straks om 3u alweer wakker. Dus zit ik hier maar wat te zitten :+ Wachten tot het laat genoeg is om te slapen.

Ik ga zo snel mogelijk weer om een bril, hoewel die nooit leuk zijn als er zo'n dikke glazen in moeten, maar wie heeft dé tip om op dit moment weer van dat troebele zicht af te komen?

VillaNeusjes

Re: Troebel zicht op het einde van de dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:25

Hoe lang heb je ze gemiddeld in per dag ?

En wat voor vloeistof gebruik je ?
Ik had daar eerst ook last van , toen hebben ze mij een vloeistof gegeven met waterstofperoxide erin, nu heb ik er geen last meer van tenzij ik ze echt heel lang in heb

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:29

Heb ik ook, meestal heb ik ze dan toch niet goed schoongemaakt of te lang in. Je mag ze maar max 8 uur inhouden.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:32

Als je hoog zuurstofdoorlatende lenzen hebt kun je ze erg lang inhouden en met sommige mag je zelf slapen. Het kan zijn dat je last hebt van droge ogen/weinig traanvocht en je hebt daarvoor speciale druppeltjes om je ogen weer te bevochtigen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:33

even langs je opticien denk ik... misschien passen ze niet lekker of heb je andere nodig!

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:34

Ik had dat ook... Maar eigenlijk constant, als ik knipperde was het 1 seconde weg en daarna was het weer wazig. Weet niet welke sterkte je hebt? Misschien ligt het aan onze sterkte :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:34

Meer knipperen en een klein flesje oogdruppels halen speciaal voor contactlensdragers die eiwitvorming tegengaat.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:37

ik heb ook last van een slechter zicht aan het einde van de dag, gebruik ook zachte lenzen.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:42

Ik gooi vaak een drupje lenzenvloeistof in mijn ogen. Heb ook zachte lenzen (al jaaaaren) en vaak eind van de dag troebel/wazig zicht, plakkerige ogen en branden/droog gevoel. Bij mij is het in de kou erger dan zomers, en als ik in een stoffige bak heb gereden of opgestrooid is het ook erger. Maar vaak helpt een drupje vloeistof wel, voor net die paar uurtjes extra s'avonds, of als ik er een keer mee wil slapen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:48

Ik ken iemand die precies dezelfde "symptomen" had en ook haar contactlenzen de schuld gaf.

Het KAN zijn dat je misschien allergisch bent voor iets in je omgeving waardoor je een troebel zicht hebt.

Hoeft niet maar kan wel......... :-)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:50

Ik heb het ook 's avonds, en merk het dan vooral met bekijken van laptop en tv. Maar ik draag ze wel de hele dag van sochtends 7 tot savonds 11. Dus ik geef eigenlijk de schuld een beetje aan mijn ogen die dan moe worden..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:53

Ik heb geen hele droge ogen, het is ook vaak een tijdje weg en dan weer terug. Toen ik dit topic aan maakte zag ik haast niks en nu is het weer tamelijk helder. Ik heb zuurstofdoorlatende lenzen, en draag ze eigenlijk altijd, ik doe ze in om zeven uur en doe ze uit om elf uur 's avonds. Heb er nooit veel last mee gehad maar als ze "versleten" zijn wordt het altijd erger. Ik gebruik Pharmalens als vloeistof, haal ik weg bij de apotheker.

@Schimpje: doe je je lenzen dan even uit, of rechtstreeks in je ogen?
@VDB: ik heb het niet dagelijks, had zij dat ook?
@Gaitmonster: precies wat ik ook doe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:55

komt toch vaak van droge ogen hoor :) Heb ik heel erg last van, dus ik moet al lenzen hebben die lang vochtig blijven én goeie vloeistof. 1x te droog en dan een stofje in of wat irritatie en hopsa, allergische reactie uit irritatie en ontstekingen bij de vleet :)
Heb het soms ook uit vermoeidheid als ik gewoon mijn bril draag.

Het is wel slecht voor je ogen. Omdat je zicht troebel wordt, gaan je ogen zich harder inspannen om toch te kunnen zien. Mijn dioptrie blijft ook niet stabiel, zit al op -8 en blijf last hebben. Ik overweeg dus een oogoperatie, omdat het anders onhoudbaar dreigt te worden.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:56

Okee, dus dat bedoelen ze bij de opticien met droge ogen.. := ik dacht dat ik daar nooit last van had. Ze zei tegen mij dat er veel mensen waren die dit nu meer kregen door kachels enz. Maar ik dacht dus dat ik daar geen last van had, maar als het gaat om troebel zicht dat heb ik idd toch wel eens.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:58

@Varekaj, ik heb een -9,5, dus ik kan me inbeelden hoe weinig zicht je hebt. Dan begrijp jij mij ook als ik zeg dat lenzen gewoon uitdoen geen optie is, ik zie geen piep meer dan.

Ik ga nu een keer proberen ze even in de vloeistof te leggen en dan weer indoen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:06

Nee, het werd bij haar van kwaad tot erger.
Uit het niets ontstaan. 's Morgens was er niet veel aan de hand maar naarmate de middag voorbij was, werd het erger.
Ze zat ook altijd in haar ogen te wrijven...

Totdat ze naar de huisarts ging en wat tests heeft laten uitvoeren. Allergie voor stof. Stof in hooi en stro...
Je kan van de ene op de andere dag ergens allergisch voor worden. :j
Ik zou het eerst overleggen met je huisarts. ;-)

Oakland1990 schreef:
@VDB: ik heb het niet dagelijks, had zij dat ook?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:13

Ik heb ze nu een minuutje in de vloeistof gelegd en weer ingedaan, probleem lijkt verholpen, maar ik heb ze nog maar net weer in.

@VDB: ik heb het niet dagelijks (met nieuwe lenzen nooit) en vooral met tv/laptop kijken. Het wordt ook niet erger, al erger ik me er wel rot aan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:18

ik deed vaak paar druppels lenzenvloeistof in mijn ogen. had eerst hard, maar teveel problemen met stof en zand bij de paarden. met zachte lenzen had ik dus het zelfde probleem.opticieen zag er niks aan.

na 4 jaar kreeg ik op den duur meer last van dat ik een bril heb genomen. als je uitgaat is het alleen maar lastig.

of iemand die de blower in de auto hoog zette.. droogde mijn ogen ook al vanuit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:26

Oakland1990 schreef:
@Varekaj, ik heb een -9,5, dus ik kan me inbeelden hoe weinig zicht je hebt. Dan begrijp jij mij ook als ik zeg dat lenzen gewoon uitdoen geen optie is, ik zie geen piep meer dan.

Ik ga nu een keer proberen ze even in de vloeistof te leggen en dan weer indoen.

Ik zie inderdaad geen sikkepit meer zonder lenzen of bril. En geen kat die het begrijpt als je het wil uitlegge wat je dan wél ziet. Meestal geef ik ze dan even mijn bril met de stelling "jij ziet met bril hoe ik zie zonder bril", meestal snappen ze het dan wel :Y) Velen geven me dan ook als bijnaam "molletje". (en nou ff niet dubbelzinnig nadenken alsjeblieft)

Allergie kan wel. ik heb makkelijk "korstjes" op mijn oogranden omdat ik soort allergie heb aan iets in de lucht, en dan vooral als het regent. Heb er vooral last van in voorjaar en najaar bij echt vochtige periodes. Met bijhorende knalrode oogranden en jeuk. Die allergie zorgt ook deels voor de drogere ogen, die dan weer invloed hebben op mijn lenzen enz enz enz.

Ook opletten met airco's! Heel erg verraderlijk en werkt droge ogen enorm in de hand. Heb het ook als ik uitga waar ze zo'n rookmachine hebben en die in werking zetten, of op een plek waar ze roken als een schoorsteen en er te weinig ventilatie is. Mijn zicht wordt troebel, mijn ogen gaan jeuken (of oogranden) en met wat pech ben ik mijn lens dan ook snel kwijt. Al blijf ik daar voorlopig van gespaard.

ogen drogen ook sneller uit als je veel en intensief focust op 1 punt vb. tv of laptop. Regelmatig rondkijken is een must en ook regelmatig je ogen kwartiertje rust geven. Als je nog hoofdpijn krijgt ook, ben je je ogen letterlijk aan het forceren en ben je helemaal slecht bezig.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:32

Hoofdpijn krijg ik er niet van. En die brillentruc deed ik vroeger ook, na één minuut hebben ze standaard rode ogen. Ik zeg meestal dat ik enkel de hoofdkleuren kan onderscheiden, ik zie vage omlijningen en "ken" mijn huis gewoon := ik weet precies hoeveel passen te zetten om ergens te komen. Je leert er mee leven :+

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:35

Zoals Varekaj beschrijft, heeft mijn vriendin ook. :j
Heeft ook met pollen en uitvallen van bladeren van de bomen te maken.
Nu is dat in deze tijd niet het geval maar het kan best zijn dat je allergisch bent of gevoelig bent voor de droge lucht van verwarming of warmte-airco's. :-)

Je moet een goede en doortastende huisarts hebben die er echt moeite voor wil doen om dit samen met jou uit te pluizen, ts.
Het KAN aan je lenzen liggen maar het kan ook een allergie zijn (honden, stof, katten, mijten, nieuw matras, nieuw kussen, nieuwe shampoo, de spray-gassen van je haarlak of deodorant, bedenk het maar)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:36

paardenfreak schreef:
ik deed vaak paar druppels lenzenvloeistof in mijn ogen. had eerst hard, maar teveel problemen met stof en zand bij de paarden. met zachte lenzen had ik dus het zelfde probleem.opticieen zag er niks aan.

na 4 jaar kreeg ik op den duur meer last van dat ik een bril heb genomen. als je uitgaat is het alleen maar lastig.

of iemand die de blower in de auto hoog zette.. droogde mijn ogen ook al vanuit

Harde lenzen zijn ondingen, die heb ik na twee maanden de vuilnisbak ingekieperd, wat een oliebol om ze uit je ogen te krijgen! Geef mij maar zachte lenzen. Maar met een -9,5 is een bril haast geen optie, elegant zijn ze in geen geval meer, en ik vind het een te groot risico dat er wat mee gebeurd, dat heb je niet met lenzen als je bv van je paard dondert, anders dan zit ik wel "vast" op stal :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:56

probeer eens de air optix night and day
die mag je normaal een maand lang constant inhouden, maar ik doe ze savonds wel uit om te slapen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:22

Ik heb van de opticien een heel klein flesje gekregen waarvan je een druppel in je ogen moet doen, met je lenzen in en dat zorgt ervoor dat je ogen niet meer droog zijn. Dit doe ik ook vaak 's avonds even als ik mijn bril niet op wil doen ofzo. Of na het douchen heb ik er ook last van. Ik heb het zo niet bij de hand, dus kan niet voor je opzoeken hoe het heet, maar het het is een heel klein flesje.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:18

@Duhelo, kun je die online kopen? Of waar haal jij ze?
@Naath: wil je het een keer nakijken, na het douchen heb ik het soms ook, zeker als je onder een hele warme hebt gestaan.