Leven met plastische chirurgie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Leven met plastische chirurgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 16:03

Wat vinden jullie ervan?

Het is aan de orde van de dag, jezelf 'mooier' maken door verschillende cosmetische ingrepen.
Zo is mevrouw Pfaff allerlei liften in haar gezicht ondergaan en heeft een vriendin van mij een borst vergroting laten doen.

Wat vinden jullie ervan dat mensen zich laten opereren om zich mooier te maken?
Speelt de psychische toestand mee?
En zoja, moet dit dan vergoed worden door de verzekering?

(NB; het gaat hierbij dus niet om een implantaat doordat er een borst geamputeerd is vanwege borstkanker oid)

Palmera

Re: Leven met plastische chirurgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:07

Wie zich wil vrijwillig wil laten opereren moet dat wat mij betreft zelf weten. Maar dan wel op eigen kosten! Als nuttige en medisch noodzakelijke dingen zoals een fysiotherapeut en een psychiater niet meer/gedeeltelijk vergoed worden vind ik het absurd als een rondje knutselen aan eigen lijf wel vergoed moet worden.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:09

Het ligt er voor mij een beetje aan waarom er iets veranderd word.
Is iemand tevreden met zijn lichaam maar staat die cb groter mooier en zijn die rimpels in het gezicht het net niet, dan zeg ik betaal het zelf maar.
Lijdt iemand er psychisch erg onder, zodanig dat het een belemmering in het leven is dan zou er
na goed onderzoek wel een vergoeding voor mogen zijn.
Mist er meerdere manieren van hulp aangeboden word, want door een cupmaat groter hoeft je zelfvertrouwen erover nog niet groot te zijn.

Ik denk dat het slim is als mensen zichzelf eerst moeten gaan waarderen om hoe ze zijn en daarna pas verder te gaan kijken naar plastische chirurgie.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:10

Borstverkleiningen kan ik inkomen, maar een wenkbrauwlift of voorhoofd strak laten trekken of rimpels bijspuiten oid :n

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:10

mevrouw pfaff heeft 1 lift laten doen voor haar oogleden.
ikzelf heb een grote neuscorrectie ondergaan wat medisch vergoed werd omdat 1 neusgat helemaal dicht zat enz. maar om er nou zo uit te gaan als marijke helwegen no way

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:11

Er zit verschil tussen soorten plastische chirurgie.
Er is cosmetische plastische chirurgie en medisch noodzakelijke plastische chirurgie.
Het precieze weet ik er natuurlijk niet van, maar Wikipedia vast wel.

Dat even vooraf. :D

Ik heb net plastische chirurgie ondergaan, maar dit was een medische noodzaak. Dat werd dus ook volkomen vergoed door de verzekering, maar het was wel plastische chirurgie.
Cosmetische chirurgie vind ik weer een ander verhaal. Ik zou het niet zo gauw doen, vind de natuurlijke schoonheid van een mens mooier dan de neppe variant.

Toch blijft het ieders eigen keus om het uit te voeren, maar het is not my cup of tea.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:12

LZP --> MW

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:12

Ik heb plastische chirurgie ondergaan na 65 kilo kwijt te raken, ik kon geen kleding meer aan zonder dag in dag uit met correctie ondergoed aan te doen (en dat zit niet goed) net als borsten die oprollen in de bh.
De buik en rug is vergoed geweest, de borsten niet. Dat vind ik wel vreemd want beiden hadden smetproblemen en pijn en psychologische problemen. Maar goed het zij zo.

Ik vind er niks mis mee, iedereen zijn beslissing. Borstvergroting voor grote operaties mag voor mij gewoon betaald blijven trouwens.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 16:13

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:13

Iedereen moet met zijn geld doen wat hij zelf wil. De ene koopt er een dure auto voor, de ander gaat luxe op vakantie. En er zijn mensen die zich storen aan hun uiterlijk en hun geld ervoor over hebben om dit te corrigeren. Niks mis mee. Ieder moet doen wat hij mooi vindt. Sommigen laten zich tatoeeren van boven tot onder, anderen zetten tig piercings omdat ze dat mooi vinden.
En als jij je stoort aan je rimpels, wallen etc, nou dan laat je daar wat aan doen. :)

Persoonlijk vind ik sommige vrouwen er in doorgeslagen zoals Marijke Helwegen in het bijzonder maar ook Conny Breukhoven is inmiddels behoorlijk nep strakgestrokken.
Maar goed, als ze dat willen moeten ze dat gewoon doen. :j

Edit: Uiteraard op eigen kosten tenzij medische oorzaak.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:14

Precies, ik denk dat er een heeeeeeel duidelijk verschil moet zijn tussen COSMETISCHE en PLASTISCHE chirurgie!

Ik heb zelf ook PLASTISCHE chirurgie ondergaan, en ben daar lichamelijk en ook wel psychisch bij gebaat :) Hoewel psychisch tegenwoordig in NL geen reden tot vergoeding meer is

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:15

Bij cosmetische zie je veel vooruitgaan inderdaad bv bij borstvergroting, maar zie tegenwoordig nog een groter deel achteruit gaan. Begint met 300 cc en das te klein en dan 500 cc ook te kleine borsten en nu tegenwoordig is 800 geen vreemde inhoud meer.
Veel slagen door, er zijn inderdaad valkuilen in
Laatst bijgewerkt door lesilla op 14-12-10 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:16

Petulan schreef:
Precies, ik denk dat er een heeeeeeel duidelijk verschil moet zijn tussen COSMETISCHE en PLASTISCHE chirurgie!

Ik heb zelf ook PLASTISCHE chirurgie ondergaan, en ben daar lichamelijk en ook wel psychisch bij gebaat :) Hoewel psychisch tegenwoordig in NL geen reden tot vergoeding meer is

Die grens is niet zwart wit. Als jij je elke dag enorm stoort aan je hangende oogleden of rimpels dan kan je er ook psychisch bij gebaat zijn om het te corrigeren.

Ikzelf heb mijn bovenoogleden laten doen en heb er geen moment spijt van gehad, ik ben er dolblij mee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:17

Ben er ook psychisch mee vooruit gegaan, heb nu echte borsten.
Voorbeeld is te krijgen via pb

En in de zomer hopelijk eindelijk een normale buik en rug :) dan verbrand ik correctiemateriaal. Ben blij dat het bestaat :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:20

Plastische chirurgie is geweldig. Als je ziet wat er allemaal mogelijk is tegenwoordig! Ik denk dat de zorgverzekering met sommige ingrepen wat soepeler kan worden (denk aan borsten die enorm verschillen in cupmaat, oogleden die zo zwaar zijn dat het het zich belemmerd) maar als de ingreep puur is om wat mooier te worden mag je dat mooi zelf betalen.

Wanneer iemand psychische hinder eraan ondervindt omdat de persoon echt zwaar ongelukkig wordt door zijn/haar 3e kin ofzo kan die persoon dat aanpakken met een psycholoog lijkt mij en dat wordt wel vergoed.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:20

Tjsa, ik vind persoonlijk dat iedereen dat zelf moet bepalen. Maakt mij verder niet uit, ik zie iig liever iemand die zeker van zichzelf is met plastische chirurgie dan iemand die heel onzeker is zonder. Als mensen zich lekker voelen over zichzelf straalt dat er ook af.. Ik ben het helemaal met jullie eens dat er een onderscheid is tussen medische en cosmetische chirugie. Dit ook voor de vergoedingen, een borstvergroting is leuk maar wel dient het zelf te worden betaald. Dit tegenover iemand met bv een groot lidteken of een hazenlip...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:00

Ligt voor mij echt aan de reden, ben je ooit dik geweest en nu na het afvallen echt losse huid kan ik het me wel voorstellen, is je neus ook gebroken en lelijk geheeld net zo.
Als je eigenlijk al mooie borsten hebt maar ze te klein vind, zou ik het niet snel doen.
Zoals mijn voorganger al zij alleen als het een noodzakelijke operatie is vergoeden en anders zelf laten betalen.

Ik denk dat iedereen zelf moet weten wat hij doet maar ik vind het in heel veel gevallen echt zonde.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:51

Ja, maar weer even dat geval van de borsten. Ook al vind je ze klein, als ze niet mooi voor jou zijn voel je je ook minder lekker. Losstaand van wat een ander vindt, plastische chirurgie moet altijd je eigen keuze zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:16

Ik vind echt dat iedereen dat helemaal zelf moet weten, ben er ook echt geen tegenstander van hoor. Jammer dat het zo in de papieren loopt....

Ik heb mijn oogleden laten corrigeren en ik zou dat gerust nog een keer doen als ze weer teveel gaan hangen. Hoewel de verdoving wel heeeeel erg zeer deed maar goed.....

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:23

ja wat iedereen met zijn geld idd doet moet die zelf weten..

maar toch hoop ik stiekum dat mijn behoorlijke huid overschot aan buik vergoed ga krijgen
ben zo mijn best aan t doen om aftevallen..maar als ik een broek aan doe wordt al het overschot in een bal..naar boven geduwd..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:25

Hoop het voor jou :j
In belgie krijg je het automatisch gewichtsoperatie, en in nederland is het zelfs nog moeilijker geloof ik
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-12-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:25

MIjn moeder moest een buikwandcorrectie ivm met een lekkend stoma, maar bij de zorgverzekeraar zagen ze alleen maar het woord "BUIKWANDCORRECTIE" dus werd het niet vergoed want dat is alleen maar om het mooier te maken.
Maar bij mijn moeder was dit echt medisch noodzakelijk, omdat de pleister van de stoma niet bleef plakken omdat de buikwand niet glad was.
Na een hoop getouwtrek heeft ze het eindelijk vergoedt gekregen.
Ik vind plastiche chirurgie , alleen om knapper en jonger te lijken, niet uit betaald hoeft te worden door een zorgverzekeraar, maar als het medisch noodzakelijk is, dan wel.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:26

Als diegene daar gelukkig van word, waarom niet?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 06:02

lesilla schreef:
Bij cosmetische zie je veel vooruitgaan inderdaad bv bij borstvergroting, maar zie tegenwoordig nog een groter deel achteruit gaan. Begint met 300 cc en das te klein en dan 500 cc ook te kleine borsten en nu tegenwoordig is 800 geen vreemde inhoud meer.
Veel slagen door, er zijn inderdaad valkuilen in

Ben ik toch benieuwd of je daar aantallen van hebt :) 800cc is echt enorm en ik heb heel wat patienten gezien, maar bij 400cc hield het echt wel op...

DarkShines schreef:
Plastische chirurgie is geweldig. Als je ziet wat er allemaal mogelijk is tegenwoordig! Ik denk dat de zorgverzekering met sommige ingrepen wat soepeler kan worden (denk aan borsten die enorm verschillen in cupmaat, oogleden die zo zwaar zijn dat het het zich belemmerd) maar als de ingreep puur is om wat mooier te worden mag je dat mooi zelf betalen.

Oogleden worden vaak vergoed, verschil van meer dan 1 cupmaat kun je aanvragen, evenals buikwandcorrecties. Je zult nooit een garantie op goedkeuring krijgen voor je aanvraag verzonden is, maar er wordt (zeker als we over ooglidcorrecties praten) veel goedgekeurd. Overigens zijn er ook verzekeringspakketten waarin een ooglidcorrectie standaard opgenomen is.

Wat ik van mijn tijd binnen de wereld der plastische chirurgie heb geleerd? Dat het een stuk genuanceerder ligt dan je zou denken, maar soms ook alleen maar om cliché's gaat.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:07

Wil mezelf ook geopereerd hebben. Heb bijna geen borsten en wil dus graag een operatie laten doen. Uiteraard eigen kosten!