Huidproblemen in de winter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Huidproblemen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:44

Okay, ik dacht ik probeer het eens hier! Wie helpt mij en heeft de tip der tippen :)?

Probleem 1: Mijn gezicht is vrij onzuiver en heeft redelijk snel puistjes en grove porieen. Dit heb ik redelijk onder controle door Normaderm van Vichy te gebruiken. Maaarrrr.... in de winter krijg ik altijd onwijs droge wangen en onwijs droge plekjes rond de neus. Okay dan denk je, dan smeer je er een vettigere zalf op: voila daar zijn mijn puistjes weer!

Probleem 2: Mijn huid word in de winter echt enorm droog en juikt dan echt als de neten. Dusss ik zou een lekkere vettige bodylotion moeten gebruiken, maaarrr...... daar kan ik niet tegen en krijg ik ecxeemplekken van en witte vlekken van (pythiriasis versicolor), dus smeer ik normaal met neutral, maar die is gewoon niet vet genoeg en heb ik nu al het idee dat mijn huid van droogheid afbrokkelt....

Dusss help me met jullie tips!

Edit: ik krijg witte en exceemplekken van de parfum enzo in creme enzo, dus dat wordt m niet :)!
Laatst bijgewerkt door Loesss op 13-12-10 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendel

Re: Huidproblemen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:49

Voor je lichaam: na het douchen eerst niet afdrogen maar je insmeren met olie van natusan. Ook ik heb verschrikkelijke jeuk en drogen plekken en ja exceem. Kan niet alles verdragen op mijn lichaam. Als ik dit een aantal dagen in de week doe dan heb ik nergens last van.
Voor je gezicht: Kijk ik even mee. Kan ook niet met een vettige zal smeren ivm met de pukkels maar ook ik heb een te droge huid anders

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:49

nivea uit zo'n blauw blik?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:50

Natusan en Nivea zitten parfum enzo in en daar kan mijn huid dus niet tegen :(..... moet echt van die hypoallergene sjats hebben! Hebben ze van natusan ook een goede hypo versie?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:56

Ik heb hetzelfde probleem en mij is schapen-wol vet (lanoline) geadviseerd, dat schijnt behoorlijk vettig te zijn.. Ben al aardtig ten einde raad, want al die dure smeerseltjes helpen totaal niet met winterkou! Krab soms mijn benen tot bloedens toe open door de droogte en jeuk...

Dus deze ga ik bij apotheek/huisarts bestellen..

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:58

klinkt herkenbaar, vooral de droge huid, heb ik ook erg last van, vooral in de winter! Maar ik gebruik sinds kort producten van de kruidvat, het is best goedkoop en dan zou je denken dat het troep is, maar dus niet! Ik kan namelijk ook niet tegen parfum, paraffine liquidium en parabenen. En ja, dat zit zo'n beetje overal in, dan moet je over op dure natuurlijke producten zoals weleda en E-line. Dat deed ik eerst ook, totdat ik dit van de Kruidvat ging gebruiken, je kunt het altijd proberen voor dat kleine prijsje! ;)

http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat ... Nature.jpg

succes ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:58

Natusan is een goeie tip:

First Touch Bad is een van de producten van de First Touch productlijn. Deze productlijn is ontwikkeld voor optimale zorg voor de kwetsbare babyhuid. Alle producten zijn pH-neutraal en 100% zeep-, parfum-, kleurstof-, alcohol-, en parabenenvrij.

Thanks!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:59

Loesss schreef:
Natusan en Nivea zitten parfum enzo in en daar kan mijn huid dus niet tegen :(..... moet echt van die hypoallergene sjats hebben! Hebben ze van natusan ook een goede hypo versie?

Wacht ik loop even de douche in............

Op het etiket staat dat er wel parfum in zit, maar vrij van conserveringsmiddelen en kleurstoffen. maar volgens mij heb je ook een variant zonder parfum.

Edit: Je had al wat gevonden

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:01

Taj_Mahal schreef:
klinkt herkenbaar, vooral de droge huid, heb ik ook erg last van, vooral in de winter! Maar ik gebruik sinds kort producten van de kruidvat, het is best goedkoop en dan zou je denken dat het troep is, maar dus niet! Ik kan namelijk ook niet tegen parfum, paraffine liquidium en parabenen. En ja, dat zit zo'n beetje overal in, dan moet je over op dure natuurlijke producten zoals weleda en E-line. Dat deed ik eerst ook, totdat ik dit van de Kruidvat ging gebruiken, je kunt het altijd proberen voor dat kleine prijsje! ;)

succes ;)

Oeh ja weleda........ Heerlijk spul maar niet in de winter, dan doet het pijn

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 22:01

Taj_Mahal schreef:

succes ;)

Kruidvat nature, ook een goede tip! Is deze wel vettig genoeg? Want als het net als neutral niet vbet is werkt het ook weer niet szeg maar...

Overigens is kruidvat echt geen rommel nee, is ook gebleken bij kassa enzo. En weet je ik zweer bij de Sensitive lijn van Solait van het Kruidvat, die werkt ook zo goed voor mij en krijg ik geen last van!

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:05

Na het douchen insmeren met vasaline, gewoon die van de etos. Er zit geen parfum in, houd je huid vettig.
Je kan je gezicht ook insmeren met vasline, zou het alleen niet te dik doen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 22:06

Heel je huid insmeren met vaseline, is dat niet weer een beetje te spekvet?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:07

Het enige wat bij mij bij die plekjes helpt is "8 hour creme" van Elisabeth Arden. Tube kost 25 euro ofzo, maar werkt perfect, is dik, werkt tegen onzuiverheden zelfs tegen schaafplekjes. Ik smeer het altijd savonds op mijn gezicht omdat die erg dik is en ik heb geen schrale plekken meer gehad.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:08

nee, doe ik al mijn hele leven ;)
Helpt het beste tegen een droge huid. Het is wel vettig maar je hoeft het natuurlijk niet dik op te smeren.
Gewoon sávonds na het douche en dan je pyama aan doen zodat je kleren niet vettig worden...werkt echt.

Loesss schreef:
Heel je huid insmeren met vaseline, is dat niet weer een beetje te spekvet?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:09

Mijn huid is zo droog in de winter dat het overal barst en dat jeukt!
Ik smeer mij 's avonds na het douchen in met uierzalf! Dat is het enige wat helpt bij mij, het is enorm vet en duurt lang voor het intrekt. Begint ook te prikkelen maar 's ochtends is het dan weg!
Dit doe ik ook bij mijn eczeemplekjes, en als die niet snel genoeg weg zijn gebruik ik zalf van de dokter (hormonen).
http://www.pdbestel.nl/shop/b_159.jpg

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:11

Yep, dat werkt ook heel goed, alleen uierzalf ruikt beetje vreemd :Y)

rensju schreef:
Ik smeer mij 's avonds na het douchen in met uierzalf! Dat is het enige wat helpt bij mij, het is enorm vet en duurt lang voor het intrekt. Begint ook te prikkelen maar 's ochtends is het dan weg!
Dit doe ik ook bij mijn eczeemplekjes, en als die niet snel genoeg weg zijn gebruik ik zalf van de dokter (hormonen).

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:11

Eucerin kan heel goed helpen. Volledig anti allergisch dacht ik. Bij de apotheek te verkrijgen (zonder recept, in de gewone verkoop). Wellicht hebben ze een proefverpakking, kun je proberen...?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:14

Jesser schreef:
Ik heb hetzelfde probleem en mij is schapen-wol vet (lanoline) geadviseerd, dat schijnt behoorlijk vettig te zijn.. Ben al aardtig ten einde raad, want al die dure smeerseltjes helpen totaal niet met winterkou! Krab soms mijn benen tot bloedens toe open door de droogte en jeuk...

Dus deze ga ik bij apotheek/huisarts bestellen..

Vaak wordt een zalf met wolvet (adeps lane) afgeraden omdat veel mensen daar allergisch voor zijn. Ik zou dus maar beginnen met een kleine tube...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:16

Klopt maarja, je moet wat hè?
Daarom doe ik het ook 's avonds, pyjama broek er overheen, die plakt dan heerlijk aan je benen vast :Z

_Hackney_ schreef:
Yep, dat werkt ook heel goed, alleen uierzalf ruikt beetje vreemd :Y)

rensju schreef:

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:20

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:22

Rensju... Als t helpt maakt t indd geen fluit uit wat je opsmeert ;)
Laatst bijgewerkt door TuttiFrutti_ op 13-12-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:25

Je kan ook van Vichy de lipidiose lijn gebruiken. Werkt erg goed! Weet alleen niet of jij daar tegen kunt..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 22:26

Wow wat veel tips!Thanks ladies!

Ik ga morgen eerst even bij de kruidvat de goedekopere dingetjes proberen. Maar heb zeker wat aan de tips. Ik ga gewoon proberen tot ik vind wat voor mij werkt!

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:04

balneum werkt ook goed! Is parfum vrij en vrij van conserveermiddelen. Bij mijn zoontje hielp vaseline en ander vettend spul niet, maar dit wel.

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:14

Bij mij werkt Purol erg goed! ik gebruik de zalf variant maar je hebt ook de vaseline ervan. Ik smeer het ook altijd op mijn lippen ( werkt beter dan alle andere lipbalsems, droogt de huid niet uit!)