Laag libido

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Laag libido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 16:15

Omdat ik hier toch niet zo snel een topic over kon vinden, open ik het zelf nog even.

Steeds vaker om mij heen hoor ik verhalen over ( zeker vrouwen ) een laag libido. Nou is deze bij mij oko niet bepaald hoog, maar vraag me af hoe dit kan en waar dat vandaan komt?? Ik vind sex in mn relatie wel belangrijk, maar mijn verlangens erna zijn nou niet bepaald hoog.. Hebben meer mensen hier last van?

Groetjes
Amber

shilady

Re: Laag libido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:17

haha nou ik denk er wellis over na en ik denk dat het ook te maken heeft met of je naast .... met je partner ook nog met jezelf aan de slag gaat ;) En gewoon met hoe fit of moe je bent kan me voorstellen dat je na een lange dag werken liefst op de bank neerploft met je eten op schoon ,wat tv kijkt en naar bed ga ..

Maarja zoiezo is ieder mens anders kwa behoefte

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:18

Het zal vast iets met hormonen te maken hebben :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:24

Iedereen is anders he? Is een hormonending.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:29

Slik je de pil?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 16:29

Neuh, maar je hoort het steeds vaker.. En dat vind ik zo apart er aan..

Nee, slik geen pil.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:30

ja ik heb het ook, ik had een redelijk normaal libido (soms zelfs een heel hoog) en toen ik van de prikpil naar de gewone pil ben overgestapt is mijn libido enorm gezakt. Ik heb geen behoefte meer aan seks, het is nog steeds leuk maar het verlangen naar seks is niet meer.
Zeer vervelend voor mijn vriend waardoor ik het eigenlijk ook wel vervelend vind.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:30

0Whisper0 schreef:
Slik je de pil?

De pil kan idd je libido ook negatief beinvloeden. Maar ook positief dus er is eigenlijk geen taart van te bakken.

Ik heb qua libido geen verschil gemerkt sinds ik aan de pil ben gegaan.. altijd al hoog geweest ( :') )

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 16:30

Dat probleem ken ik Laura, maar als het eenmaal op gang komt zegmaar, is er van mijn kant niets meer aan de hand. Alleen de stap vanuit mezelf er na toezetten, dat zit er gewoon niet in ofzo.. Echt heel gek!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:35

Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij, vind het wel belangrijk in de relatie maar weinig libido.
Ik denk dat ik daar bij mij wel een oorzaak voor weet, ik ben vaak erg moe, hoeveel ik ook slaap en daardoor heb ik ook vaak de energie niet. Vriendlief wil wel en ik laat me soms ook wel een beetje overhalen en als ik dan eenmaal een bepaalde grens over ben snap ik niet meer waarom ik eigenlijk geen zin had. Dat gevoel heb ik ook echt alleen als ik die grens over ben, daarvóór lukt het me ook niet om tegen mezelf te zeggen dat ik het eigenlijk ook wel wil.
Misschien slecht dat ik me soms toch laat overhalen maar ik geniet er uiteindelijk zo van dat ik het gewoon laat gebeuren.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:35

Ambiiee schreef:
Dat probleem ken ik Laura, maar als het eenmaal op gang komt zegmaar, is er van mijn kant niets meer aan de hand. Alleen de stap vanuit mezelf er na toezetten, dat zit er gewoon niet in ofzo.. Echt heel gek!

Eens het begin er is is er idd geen probleem meer maar het initiatief aan mijn kant is sterk verminderd.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:52

Kan te maken hebben met hormonen, frequentie, leeftijd (vrouwen schijnen hun sexuele hoogtepunt rond hun 40ste te hebben, mannen rond hun 18de), pil (en/of andere medicijen), etc.

Sinds ik de pil niet meer slik en ik wat ouder word, is het een wereld van verschil. Ik kan ook goed het verschil merken met wel of geen pil. Ik wil nooit meer die troep in mijn lichaam. Dan maar een ander voorbehoedsmiddel.

En je moet kijken naar wat brengt jou in de stemming en daarmee aan de gang gaan. Is het een romantisch avondje met kaarsjes, drankje en hapje, dan moet je dat doen. Goed voorbereiden. Lekker in je vel zitten. En hoe vaker je het doet, hoe hoger je libido. Je moet jezelf dus daarin 'trainen'. Het komt niet aanwaaien, je moet wel actief ermee bezig zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:54

Mijn probleem is eerder omgekeerd. :o Ook niet altijd even handig trouwens. Zo had ik een ex die veel minder zin had in seks vaak...
Gelukkig geeft het met mijn huidige vriend eigenlijk bijna nooit problemen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-12-10 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:55

Ik denk bij het bij de meeste vrouwen te maken heeft met de pil!
Ik heb nu een koperspiraal en me libido begint weer helemaal terug te komen!
Ik had eigenlijk ook nooit zin!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:57

shilady schreef:
haha nou ik denk er wellis over na en ik denk dat het ook te maken heeft met of je naast .... met je partner ook nog met jezelf aan de slag gaat ;) En gewoon met hoe fit of moe je bent kan me voorstellen dat je na een lange dag werken liefst op de bank neerploft met je eten op schoon ,wat tv kijkt en naar bed ga ..

Maarja zoiezo is ieder mens anders kwa behoefte

al werk ik 13 uur, daarna heb ik nog altijd last van een ontzettend hoog libido, t zijn echt je hormonen, de pil stopte het bij mij iets, toen had ik gewoon een hoog libido, maar nu ik zonder de pil oid zit is mijn libido heel erg extreem. ik wil áltijd

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:58

xDramaQueen herkenbaar. :P Moe? Nooit te moe daarvoor... :+ Ik slik overigens ook de pil, en merk geen verschil! :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:01

Fiffill schreef:
xDramaQueen herkenbaar. :P Moe? Nooit te moe daarvoor... :+ Ik slik overigens ook de pil, en merk geen verschil! :n

idd, toen ik een spiraal had dacht ik a fijn, nu zal t misschien wat afgeremd worden, nou mooi niet :') ik ben nu helemaal schoon omdat de hormonen wel op mijn humeur slaan. Het maakt ook echt niet uit welk tijdstip het is... ik maak je gerust wakker om 4 uur in de nacht :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:04

Maar aan welke hormonen is dat dan precies gebonden? Aan sommige "vrouwelijke" hormonen of misschien meer "mannelijke" hormonen, omdat mannen meestal bekend staan als de sekse met een hoger libido.

Verder ben ik het met je eens. Erg herkenbaar. :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:05

Fiffill schreef:
Maar aan welke hormonen is dat dan precies gebonden? Aan sommige "vrouwelijke" hormonen of misschien meer "mannelijke" hormonen, omdat mannen meestal bekend staan als de sekse met een hoger libido.

Testosteron is eraan gelinkt! Maar andere hormonen ook, maar testosteron toch wel het meeste!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:16

Focussed schreef:
Fiffill schreef:

Testosteron is eraan gelinkt! Maar andere hormonen ook, maar testosteron toch wel het meeste!

Zoiets dacht ik al. Best grappig, aangezien ik bijna alleen maar mannelijke vrienden heb, altijd one of the guys ben en veel mensen tegen me zeggen dat ik af en toe toch echt net een vent ben (ik schijn te denken als een vent :+ )... wie weet hangt het wel samen. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:31

Stress werkt ook negatief.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:10

Fiffill schreef:
Focussed schreef:

Zoiets dacht ik al. Best grappig, aangezien ik bijna alleen maar mannelijke vrienden heb, altijd one of the guys ben en veel mensen tegen me zeggen dat ik af en toe toch echt net een vent ben (ik schijn te denken als een vent :+ )... wie weet hangt het wel samen. :P

hahaha je had net mij kunnen zijn _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:10

Nou wie weet heeft het er dan écht wat mee te maken. :D

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:11

Ik heb er ook last van, gebruik geen hormonale anticonceptie (koper spiraaltje). Geen last van stress oid. Ik heb hier toch al bijna een jaar, of langer, last van. Begint erg vervelend te worden. Vriend-lief is niet opdringerig oid maar ja... weet ook dat t niet mijn fout is maar 't is gewoon heel vervelend.

Als je iets vind, laat het me weten alsjeblieft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:13

soms is het niet alleen hormonen maar ook een combinatie van factoren, vermoeidheid,stress

en partner?

ik ben ook nooit zo een wilde geweest,totdat ik een goede bedpartner kreeg en ik het echt ging waarderen
nu ben ik toch echt een frequente liefhebber :+
tuurlijk als je moe bent heb je niet 1 2 3 zin om eraan te beginnen
maar het kan juist ook heel ontspannend werken en je in een roes brengen waardoor je nog beter slaapt en je de volgende dag eigenlijk veel fitter bent
dat is niet alleen aan jezelf om te herkennen en actie te ondernemen, maar ook aan je partner ;)

goed ingespeeld zijn met je partner is dus wel heel belangrijk,vooral dat het echt goed klikt op dat gebied, en je niet eigenlijk maar wat aanrommelt