Enkel gebroken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

Enkel gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 22:51

Pfff, afgelopen woensdag ging ik onderuit op de fiets.
Twee vrouwtjes kwamen naar buiten gerend waar ik dus lag ik kon niet meer lopen en ze hebben me toen gelukkig naar huis gebracht.
Dikke bult op mijn enkel! Verder leek het allemaal wel goed te komen dus niet meteen naar de huisarts gegaan. Donderdag ochtend dus wel want het was helemaal blauw geworden en nog steeds super dik en ik kon er ook niet op staan.
Uit de foto's bleek dus dat ik mijn enkel op 3 plaatsen gebroken heb!!

Ik waggel dus de hele dag van bed naar bank en terug, omdat ik niks anders kan!
Maar ik verveel me dus nu al ontzettend! Ik speel spelletjes, lees boekjes en kijk filmpjes. Ik heb het idee dat ik nu al alles gehad heb wat ik kan doen. }:0

Wie weet het ultieme tijdverdrijf? (Wat deden jullie toen jullie iets gebroken hadden?)

Groetjes Jeany

Bellissima_

Re: Enkel gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:55

Sims spelen? :')
Of zo'n paarden spel..

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:55

pfft balen meid..
ik ben begin november ook van mijn paard gevallen en kreeg helaas een trap (niet met opzet maar gewoon van schrik rende hij weg en bokte er bij) helaas kwam deze ook tegen mijn enkel.
toch maar naar de doktor en de uitslag was zwaar gekneusd.
ik heb 4 weken op krukken gelopen. daarna ingetape't. en deze mag er maandag af. ik kon zelf ook niet veel doen..

bokken, hyven, msne
boek gelezen
dingen voor school gedaan
kamer opgeruimt
film kijken
en gelukkig had ik lieve vriendinnen die mij wel eens kwamen ophalen om toch nog even het dorp in te gaan of ergens wat te gaan drinken in een cafe of een bezoek aan de bioscoop.

succes ermee!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:58

Farmerama spelen!
lezen,
series kijken, van die boxen....
knutselen oid
wiien?

Wat een pech zeg....veel beterschap nog!
waar woon je btw, heb nl nog de wereld aan boeken, dvd's en serieboxen hier in de kast, mag je best lenen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:00

Ik leef met je mee, Jeansel!
Afgelopen jaar heb ik van 14 december tot ergens in januari bijna helemaal plat gelegen met een knieblessure.
Heb me toen ook suf verveeld, kon niet eens zonder krukken naar de wc.
Nu zit ik vanaf 6 december thuis na een operatie en kan ik mezelf toch wel wat beter redden.

Afgezien van wat bezoek red ik me tot nu toe prima met leesboeken, tv en de laptop.
Vanaf maandag heb ik me voorgenomen langzamerhand met mijn schoolwerk te beginnen als ik niet meer zo moe ben.

Tja.. je mag wel van mijn huiswerk doen? :')

Ik geef zelf niks om playstationspelletjes of hoe dat tegenwoordig ook allemaal heet.. Wii, PSP.. geen idee.
Misschien vind jij dat wel leuk?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:21

hi, sterke, ridingclub championchip is erg leuk. Bij links is daar een topic over

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 08:36

Ik woon in Brabant dus dat gaat 'm niet worden ben ik bang!

Ik heb met een klasgenoot geregeld dat ik met haar kan skypen tijdens de lessen, krijg ik in ieder geval iets mee van mijn lessen!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:16

Kan je niet naar school toe dan? :)
Daarnaast, wat ik zelf erg leuk vind zijn Japanse Puzzels. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:20

Spreek je goed Engels of Duits?
Ik heb nog wel wat vertaalwerk voor je liggen voor op de voorpagina van Bokt :P

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:26

Cayenne schreef:
Spreek je goed Engels of Duits?
Ik heb nog wel wat vertaalwerk voor je liggen voor op de voorpagina van Bokt :P

:+ Zou een mooie zijn.

Ehm hou je van beauty, haar etc? Er zijn een hoop ''beautygurus'' op youtube en kan je de HELE dag tutorials kijken. Of je kan tags kijken zoals de Boyfriend tag, my perfect imperfections tag, etc. Daarnaast heb je ook grappige filmpjes van ShaneDawson (wel een viespeukkie, maar ik vind m erg grappig) en iets van Ray nog iets. Typ in dat zoekbalkje een van die dingen en dan kom je er vanzelf. Ze hebben veel subscribers. ;)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:27

jeetje wat sneu voor je! sterkte

uhm bokke, met de krukken naar de paarden (tijdsverdrijf!)
zomer vakantie boeken :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:41

Ik ben het laatste weekend van november ook gevallen terwijl ik een weekendje weg was in België.
Ik was terwijl ik me omdraaide met mijn voet in mijn broekspijp blijven hangen. Ook gevallen en enkel was meteen dik en blauw. Ik wist dat ik er niet op kon staan dus ook niet geprobeerd.
Als ik mijn been optilde knakte er iets maar maar twijfelde wat er nu mis was....

Hup de auto in en terug naar huis gereden (deed ik liever als in het buitenland) in NL naar het ziekenhuis gegaan en ik bleek een spiraalvormige breuk te hebben. Omdat de trauma arts er niet was ben ik met een spalk naar huis gestuurd en moet ik een dag later terug komen om te horen of ik geopereerd moest worden.

De volgende dag waren er nieuwe foto's genomen en bleek ik nog een breuk te hebben en het tussenliggende bot was al aan het verschuiven... 3 dagen later ben ik geopereerd en is er een plaat in mijn been geplaatst. Dit is nu 2 weken geleden. Ik heb nu een mooi roze gips en mag het been vanaf morgen licht (dus met krukken erbij) proberen te belasten. En moet nog tot 10 jan in het gips blijven.

Ik weet dus precies hoe je je voelt! Ik kom mijn dagen door met bokken, lezen, series en films kijken.
Ik heb 3 weken beneden geslapen en kan sinds dit weekend weer voorzichtig zittend naar boven zodat ik eindelijk weer in mijn eigen bed kan slapen. En heb zelfs 2x in bad gezeten met been op wasmand ernaast (wat een genot)

Ik heb betere en slechtere dagen en wisselende stemmingen van de verveling maar kan ook snel opgewekt zijn van de kleine dingen (zoals de kerstboom die sinds gisteren staat)
Ik wens je veel sterkte en hoop dat je je snel beter voelt.

Vind het wel vreemd dat ze je niet geopereerd hebben dat word met een meervoudig breuk toch meestal wel gedaan.....

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:48

Ik heb mijn enkel in aug. op 4 plekken gebroken en 2 keer geopereerd.
Het was vreselijk om de dagen door te komen, maar eigenlijk ging het ook wel weer best snel. Ik heb 7 weken thuis gezeten, want mocht mijn enkel echt niet belasten. Toen het gips er af, en dacht ik wel weer te kunnen lopen heb ik mijn enkelbanden nog gescheurd en ondertussen loop ik dus nog steeds met 1 kruk, vreselijk! Hopelijk gaat jou herstel beter, lekker handig he met de fiets vallen ik dus ook met de fiets!

Succes met dagen door komen! Mijn laptop was mijn grote vriend `s avonds was er dan visite en dan ging ik overdag kijken wat ik s avonds niet op tv kon zien!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:50

Had jij je enkelbanden vanaf het begin al gescheurd of is dit later nog gebeurd?

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:52

Dat is later gebeurd, door 7 weken in het gips onbelast was alles slap geworden, en ik dacht wel weer te kunnen lopen. En toen ben ik op mijn werk behoorlijk door mijn enkel gegaan, ik werk in het ziekenhuis dus dat scheelde weer haha ;).

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:58

Ai.... ik ben nu 3 weken (waarvan 2 weken na ok) onbelast en mag vanaf morgen het licht gaan belasten en dan nog 4 weken gips.
Ik merk wel dat mijn banden flink zeer doen bij een beetje aanspannen dus denk dat ze flink gerekt zijn of gescheurd. Ben bang voor het moment zonder gips... hoe stevig is alles dan en hoe goed kan ik mijn enkel dan bewegen na zo'n lange tijd op slot te hebben gezeten.
En ik zit nog met de vraag of ik de plaat laat zitten of eruit laat halen.... ga ik er last van krijgen met rijden... Toch een misselijk idee zo'n plaat in je been wat als ik dan een keer val? breekt het nog erger of juist niet....

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:03

Ik heb ook een plaat en nu nog 6 schroeven, er is 1 uitgehaald na die 7 weken. Ik heb er totaal geen last van, en laat het ook mooi zitten. Als ik nu weer zou vallen is de kans zo klein dat het opnieuw breekt omdat het metaal het bot allemaal op zn plek houdt. Het scheelt dat jij je enkel vanaf morgen licht mag belasten, ik heb echt 7 weken onbelast gelopen. maar als het gips er af gaat, 1 tip denk niet dat je gelijk goed kan lopen en te veel wil gaan doen want je krijgt dan echt last dat merk ik nu wel!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:08

Tnx voor de tip!! Zal er alles aan doen om dat te voorkomen.
Ik heb een plaat met 5 schroeven en 1 schroef apart aan de andere kant in het kuitbeen.
Er was twijfel over een schroef van kuitbeen naar scheenbeen om het vast te zetten maar dat was gelukkig niet nodig. (die had dan na 6 weken weer verwijderd moeten worden)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:33

Jeany schreef:
Ik woon in Brabant dus dat gaat 'm niet worden ben ik bang!

Ik heb met een klasgenoot geregeld dat ik met haar kan skypen tijdens de lessen, krijg ik in ieder geval iets mee van mijn lessen!

wil je heus wat toesturen hoor... :D

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:38

Misschien extra leren voor je school :)* .
Of als je de toetsen niet kunt maken.
Maak je een paar verslagen van verschillende hoofdstukken
En lever je dat in, misschien krijg je er wel mooie punten voor.
En je leert nog wat van de vakken. :D

Oke natuurlijk niet het ideale tijdverdrijf, maar wel een hele goede en leerzame! ;)

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:02

ach ik weet hoe het voelt! ik heb deze zomer 2 maanden niet uit de voeten gekund... ook enkel gebroken. wel een plaat en schroeven er op gezet om de breuk bij mekaar te houden, dus de eerste maand was echt tot vervelens toe op mn kont zitten met mn been omhoog.
Ik heb alles van csi gezien en nog wat andere series.

google een keer op project free tv. daar vind je massa's series en films, gratis te bekijken ;). verder ben ik ook van pure verveling buikspieroefeningen enz gaan doen zodat ik dan tenminste toch een beetje conditie bleef houden.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 21:15

Ik word echt bang als jullie het hebben over dat opereren!
De dokter die mij zei dat ik gegipst zou worden zei dat als het niet mooi tegen elkaar bleef zitten dat ik dan wel geopereerd zou worden. Ik moet donderdag dan ook eerst nog een keer foto's maken om vervolgens te horen te krijgen wat er gaat gebeuren.
Daar ben ik echt echt echt bang voor!!

Ik krijg nu ook meer ruimte in mijn gips omdat de zwelling al voor een groot deel weg is. ( De blauwigheid trekt wel naar mijn tenen)
Ik ben ook wel een beetje bang dat ik het wel belast heb als ik je zo hoor over dat je beneden hebt geslapen, ik ga vanaf het begin al op mijn kont met een been in de lucht, krukken in de hand de trap op.
Pff! Beetje zenuwen voor Jeany!

(Ik realiseer ook dat er best veel bang in mijn reactie staat :oo)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:17

nah... ik ben waarschijnlijk iets ouder (bijna 30) en weeg ook wat meer.
Trap is stijl en hoog met een bocht dus was ook niet zo veilig met dat pijnlijke been...
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 12-12-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:17

Ik hobbelde met mijn gebroken enkel en krukken mee met de lessen, kan jij niet gewoon je lessen volgen?

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:26

Ik had in de zomer mijn enkel gebroken dus ik ging heerlijk elke keer naar buiten.
Vooral heel veel bezoek krijgen! :D
Mijn enkel hebben ze niet geopereerd omdat ik nog jong was, nu sta ik helemaal scheef op mijn enkel! :=

Sterkte!