En dan lig je zo ineens weer in het ziekenhuis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

En dan lig je zo ineens weer in het ziekenhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 13:00

Maandag 29 November ben ik geopereerd aan me keelamandelen, ik had er heel erg last van. Met name vermoeidheid en door de vermoeidheid ben ik een verkeerde houding aan gaan nemen waardoor ik nu bij mensendieck loop voor me rug.

Alles ging prima, ik hielt me netjes aan de regeltjes, Veel ijswater, ijsjes en rust. Er is altijd kans op een nabloeding maar na 10 dagen is dat een uitzondering.

Gisteravond, ik besloot er even uit te gaan. Ik ben niet iemand die 2 weken lang binnen kan blijven. Het ging best goed, ik had op 1 plek nog wel
last. Ik keek bij de voetbalwedstrijd van me vriend, daarna had ik zo'n honger! Tja heb 2 weken amper gegeten. Hij kocht een cakeje voor me en die at ik in de auto op. Na de tweede hap voelde ik erorm veel slijm in me mond. Dit vond ik raar! Ik haalde een vinger door me mond en daar zat vervolgens allemaal bloed aan! Een nabloeding, bijna 2 weken na de ingreep.

Ik zei tegen me vriend we moeten na het ziekenhuis, gelukkig vond ik een keukenrol in de auto. De hele weg kwam er heel veel bloed uit me mond. Ik was me rot geschrokken! Toen we bij de spoedeisende hulp waren hadden ze de KNO arts gebeld. Mensen keken me aan of ik een moord had gepleegd, ik zat onder het bloed! Me broek, me handen me mond alles. Na een tijdje wachten kwam de KNO arts (die moest van huis komen want het was 1 uur snachts) Ze keek in me keel, en ik vertelde het verhaal. Ze zag een prima genezende wond.... En ze kon het moeilijk geloven dat het zo had gebloed. Voor de zekerheid moest ik een nachtje blijven. Ik was blij dat ik niet weer onder narcose moest. Me vriend had me moeder gebeld en ik werd na me kamer gebracht. Wat een eng kamertje was dat, ik vond het lijken op zo'n kamertje waar mensen opgenomen worden die geestelijke problemen hebben. Daar wou ik echt niet slapen! Gelukkig mocht ik na de kinderafdeling, ik sliep bij een jongetje van 11 en zijn moeder. Ik was moe, alles sliep maar me hoofd was te druk.

Opeens voelde ik het weer, het bloed stroomde me mond uit. Ik op de bel drukken en ineens vier dames aan me bed, Ze brachten me na een andere kamer en belde direcht weer de KNO arts en een operatie team. Ik kreeg een infuus, en allemaal rare plakkers, Tja daar was ik nu mee bekend want 2 weken geleden was hetzelfde gebeurt. Me moeder en me vriend werden gebeld dat ik direcht onder het mes ging.

Ik werd na de operatie kamer gereden en heb de mensen die me erheen reden wel 100 keer verteld dat ik dit keer niet alleen wakker wou worden! Eenmaal op de operatietafel raakte ik toch wel in paniek. Weer onder narcose,,,,

Ik werd wakker, in me eigen kamer met me MOEDER en me VRIEND :D de KNO arts vertelde wat ze had gedaan, Ik was duf van de narcose en heb niet alles begrepen.

De hele nacht durfde ik niet te slapen, bang dat weer het bloed uit me mond stroomde,,,,

Toen 8 uur vanochtend de lamp aan ging was ik blij! Me moeder en vriend kwamen 10 uur en de KNO arts kwam 12 uur vertellen hoe het is gegaan. Ze vond het heel bijzonder dat ik zo laat nog een nabloeding kreeg, Ze heeft de adertjes dichtgebrand en er een hechting in gezet. Als alles goed gaat mag ik eind van de middag weer na huis!

Wat ben ik geschrokken! Ik was zo blij toen de 10 dagen om waren en de kans op nabloeding er bijna niet meer was. Pfff hoop dat ik met de kerst weer in orde ben...

Caily

Re: En dan lig je zo ineens weer in het ziekenhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:03

Bah, das balen.
Hopen dat het nu niet meer gebeurd, en heel veel beterschap! :(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:06

Wow wat een heftig verhaal! Ik heb eigenlijk ook nog nooit gehoord van iemand die zo laat nog een nabloeding had. Lijkt me akelig om mee te maken als je zo bloed uit je mond. Vieze smaak ook. :\
Heel veel beterschap en RUSTIG AAN DOEN HE!! ;)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:08

Jeetje Inez, dat is schrikken!
Veel sterkte :(:)

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:10

Sterkte meid, nu mag je zeker weer de heletijd ijsjes gaan eten?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 13:13

Bedankt allemaal! Ja veel koude dingen. Daar hou ik niet van, ik heb liever een kopje thee. Maargoed koud is belangrijk nu!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:17

Oh Inez toch, doe maar voorzichtig aan en laat je lekker verwennen he! :)
Sterkte meid! :(:)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:17

Beterschap joh. Klinkt als een echte nachtmerrie. Gelukkig zorgen je vriend, je moeder en de artsen/verpleging goed voor je.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:24

inez dat is wel schrikken zeg! sterkte ermee!!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 13:26

Ja ze zorgen wel goed voor me want ik wou niet in die enge kamer, hun hebben een ander geregeld, ik wou niet alleen wakker worden, hun hebben me na me kamer gebracht. Ze gaan me zo douchen want ik ben hardstikke vies van al dat bloed, Bedankt voor de leuke reacties :D

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:34

fijn dat ze zo goed voor je zorgen :j

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:36

Inderdaad zoals Lisa zegt, fijn dat ze goed voor je zorgen!
He wat kun je je dan vies voelen he en dan is een douche heeeel prettig.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:39

Jeetje, dat is wel schrikken!

Veel beterschap, hopelijk ben je er nu voorgoed van af!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:47

Vervelend om een nabloeding te krijgen! Waarschijnlijk toch een korstje dat is losgegaan, kun je helaas niets aan doen. Zie trouwens dat je in overijssel woont, mag ik vragen in welk ziekenhuis je geholpen bent?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 20:09

Het waren wat slagaddertjes die open gingen, in het deventer ziekenhuis.

Inmiddels ben ik weer thuis, hopen dat nu alles dichtblijft!

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:46

bah wat naar.

Mag ik vragen welke kno arts je in deventer hebt?
ik zit daar namelijk ook.

Veel sterkte verder!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:32

Jeetje dat is schrikken! Fijn dat je zo snel geholpen bent! Misschien een rare vraag, maar vind je het niet raar(kan even niet op een ander woord komen) om tussen allemaal kinderen in het ziekenhuis te liggen op de kinderafdeling? Ik was 17 (ben in juli 18 geworden) en ben dit jaar 2x geopereerd, maar beide keren op volwassene afdeling gelegen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:39

Wat vervelend om na zoveel tijd nog een fikse nabloeding te krijgen..Net als je denkt dat alles achter de rug is. Beterschap.... :(:)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:42

Gatsiedarrie, dat je zo rustig bent gebleven zeg, heel veel beterschap

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:03

Ai wat naar om mee te maken. ik ben ook op latere leeftijd geopereerd aan mijn amandelen door steeds terugkerende keelontstekingen. Ik was 26, dus het is 4 jaar geleden. Ik kon na 3 dagen bijna alles (mits zacht) weer eten en met kerst zat ik weer aan de gourmet. Nooit ergens last van gehad, niet zoek geworden geen nabloedingen niets.... Dus ik heb mazzel gehad.... sterkte de komende tijd en ik hoop dat het snel heelt....

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:22

LZP -> MW

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 11:49

Wietsje92 schreef:
Jeetje dat is schrikken! Fijn dat je zo snel geholpen bent! Misschien een rare vraag, maar vind je het niet raar(kan even niet op een ander woord komen) om tussen allemaal kinderen in het ziekenhuis te liggen op de kinderafdeling? Ik was 17 (ben in juli 18 geworden) en ben dit jaar 2x geopereerd, maar beide keren op volwassene afdeling gelegen.

Nee ik vond het juist fijn, maar toen ik infuus kreeg en op de uitslaapkamer lach ik wel bij de volwassenen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 11:50

Mer1980 schreef:
Ai wat naar om mee te maken. ik ben ook op latere leeftijd geopereerd aan mijn amandelen door steeds terugkerende keelontstekingen. Ik was 26, dus het is 4 jaar geleden. Ik kon na 3 dagen bijna alles (mits zacht) weer eten en met kerst zat ik weer aan de gourmet. Nooit ergens last van gehad, niet zoek geworden geen nabloedingen niets.... Dus ik heb mazzel gehad.... sterkte de komende tijd en ik hoop dat het snel heelt....

Daar ben ik dus wel een beetje jaloers op :o Hopelijk kan ik met de kerst ook weer lekker eten!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:39

Iney schreef:
Het waren wat slagaddertjes die open gingen, in het deventer ziekenhuis.

Inmiddels ben ik weer thuis, hopen dat nu alles dichtblijft!

Grappig, daar werk ik als operatie-assistent. Weet ik meteen dat mijn collega's vrijdagnacht dus uit bed gebeld zijn en ik geluk heb gehad. Had nl donderdagnacht dienst :D Dan ben je door dr Wijffels geholpen denk ik, geloof tenminste dat je het over een vrouwelijke arts had.
Gaat het nu beter?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 17:33

Haha heb je idd mazzel gehad! Het gaat nu beter maar blijf bang voor een nabloeding ma dat zal vast niet gebeuren toch?