Vol gevoel en misselijk, Stress?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Vol gevoel en misselijk, Stress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:54

Hallo :).

De laatste anderhalve week ongeveer loop ik met een paar klachten rond. In eerste instantie had ik last van me maag ongeveer 4 dagen en was ik aan de diarree. Daarna liep het over in totaal geen eetlust hebben en het gevoel hebben dat je eten in je keel zit. Het gevoel hebben te braken, maar het uiteindelijk niet kunnen. Laatste 2 dagen begint ook mijn keel op te spelen. Ook heb ik soms een drukkend gevoel op mijn borst.

Ik ben iemand die zich snel druk maakt. Heb de laatste dagen ook continu een zenuwachtig gevoel in mijn buik. School is druk, doe nu 6 vwo en het valt me erg zwaar vind het erg moeilijk. Sta ook wel is dagen op dat ik gewoon echt niet naar school wil.

Ik heb op internet gezocht en daar kom ik alleen dingen tegen zoals zwangerschap en depressie. Zwangerschap is onmogelijk en een depressie lijkt me stug op deze leeftijd?

Zal het aan het weer liggen? Hebben jullie ook vaker deze klachten gehad?

Ik hoop dat jullie ervaringen hebben of meer weten.

Groetjes.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:55

Ik denk gewoon aan stress in eerste instantie. En als dit langer doorspeelt kun je last krijgen van chronische hyperventilatie ;)

Jeanneee_

Re: Vol gevoel en misselijk, Stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:57

Depressie kan zeker wel op jou leeftijd, maar denk ook eerder aan stress.
Van stress kun je enorm veel lichamelijke klachten krijgen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:59

Misschien een lichte winterdepressie? Onbewust? Mijn moeder heeft er ook flink last van, ongeveer dezelfde symptonen als jij beschrijft..
Keertje zonnebank meepakken? Lekker middagje ontstressen?

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 19:02

Ja ik heb ook het gevoel, als ik dan plezier heb dat ik er minder/geen last van hebt. Misschien omdat ik er niet aan denk. Misselijkheid krijg ik heel plotseling. Als ik het er met iemand over heb wordt ik ook heel snel emotioneel en daarom doe ik het liever niet. Misschien moet ik het er gewoon is allemaal uitgooien. Het zit me echt dwars, vooral als ik dan me hartlucht dat veel mensen zeggen ja je bent zwanger blabla. Dat maakt me ook onzeker.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:05

Even een testje doen en dan kun je iedereen er 100 % van overtuigen dat je echt niet zwanger bent ;) En even flink uit huilen bij iemand die je vertrouwt

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 19:09

Ja ik kan me zo belachelijk druk maken over dingen, echt verschrikkelijk.

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:05

Volgens mij is het gewoon de griep hoor.. Wij hebben hier het allemaal gehad in het gezin. Precies dezelfde klachten. ;)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:31

Sandraaaa schreef:
Volgens mij is het gewoon de griep hoor.. Wij hebben hier het allemaal gehad in het gezin. Precies dezelfde klachten. ;)

Hadden jullie ook dat het een tijdje aan blijft modderen maar niet echt op komt zetten?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:34

Het kan ook gewoon een buikgriep zijn geweest met een nasleep, niet gelijk het allerergste denken. :)
Je weerstand is dan verlaagd en dan heb je zo nog een koutje te pakken ook. Ik loop ook al een week te snotteren, incl. zere keel. En doordat je dan denkt dat het vanalles is, kan je daar die stress gevoelens bij krijgen. Inderdaad misschien even zonnebanken en goed je zonnestralen meepikken als ze er zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:30

Voedsel dat uit de maag terugstroomt naar de slokdarm / mond (reflux) kan ook behoorlijk wat klachten geven. Gevoel hebben dat eten in je keel zit, last van je keel, drukkend gevoel op de borst, last van je maag... Het is lastig om zoiets van achter een pc te beoordelen, als ik jou was zou ik je huisarts even raadplegen. :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:43

Ik heb hier opt moment ook veel last van, plus dat ik heel snel moe ben.
En ik heb heel veel stress, ik weet bijna zeker dat het van de stress komt.
Bij mij in ieder geval wel :)

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:46

Heb jij je wel eens op pfeiffer laten testen?
Ik heb precies tzelfde gehad als jij 2 jaar lang een gevolg van me pfeiffer waarvan ik eerst nooit wist dat ik het had. misschien even laten bloedprikken.
Kan ook zijn dat je een tekort aan iets hebt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:47

Een depressie kan je gewoon hebben op jouw leeftijd hoor!

Ik heb ook een aantal weken last van mijn buik gehad.
Ik had toen geen eetlust en de hele dag buikkrampen (die af en toe verschrikkelijk waren).
Van mijn huisarts heb ik toen vezels gekregen, dat hielp heel erg goed (werkt kalmerend).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:52

Het doet me denken aan mijn maagonstekingen :) Ik ben wat ze noemen een "binnenvetter" ik krop veel op en zeg niet snel wat er op mijn lever ligt. Hier heeft dat neerslag op mijn maag en spijsvertering. Ik stress inwendig, maag gaat sneller verteren want verbruik toch meer energie, krijgt last met maagzuur en dan tjah, als je wat eet heb je snel last. Tot pijnscheuten toe soms. Zo heb ik daardoor de laatste paar jaar ook last als ik frituurprut eet.
Dat kan dan ook neerslag hebben op de rest van je vertering = diaree. Door de rusten en plezier te maken ontspan je, en komt dat weer goed.

misselijkheid komt ook weer van die maag, je maag spant samen omdat je stresst= weinig eetlust, maagpijn, misselijk. Omdat je minder eet, zakt je suikerspeigel (denk ik?) en kan je bloeddruk dus ook wel een keertje de hoogte inschieten of eens in vrije val gaan.

In elk geval is de beste remedie de volgende: niet teveel aantrekken, tijdig relaxen en ontspannen en vooral tijdig je hart luchten. Ohja, en een zonnebankje meepakken. of een frisse buitenwandeling :) Kikker je zo van op.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:27

Plien91 schreef:
Voedsel dat uit de maag terugstroomt naar de slokdarm / mond (reflux) kan ook behoorlijk wat klachten geven. Gevoel hebben dat eten in je keel zit, last van je keel, drukkend gevoel op de borst, last van je maag... Het is lastig om zoiets van achter een pc te beoordelen, als ik jou was zou ik je huisarts even raadplegen. :)

Hier ben ik het mee eens, ik denk ook aan maagzuur (aanvallen)
ik heb het (tenminste dat hoop ik even overleggen met de HA nog) tot 2 keer toe gehad binnen 2 weken. Tot en met hartkloppingen aan toe, ik kreeg dit vooral 's avonds of als ik vlak na het eten ging liggen. Ik raakte die 2 keer echt in paniek door de hartkloppingen.
Totdat iemand me hier op bokt me er op wees dat het ook weleens maagzuur aanvallen konden zijn. Ik ben dit een beetje in de gaten aan het houden op het moment. Vrijdag kan ik bellen voor de bloeduitslagen en als daar niks uitkomt ga ik direct even overleggen met de HA of hij ook denkt dat het dit kan zijn.

Ik zou dus ook even langs de HA gaan.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 07:57

Ik zou inderdaad naar de HA gaan en die kan je eventueel doorverwijzen naar het ziekenhuis mocht hij dit nodig vinden. Ik zelf heb 1,5 geleden zoiets grotendeels dezelfde klachten als jou gehad en hier ook te lang mee rond gelopen. Uiteindelijk naar de HA gegaan en testen gedaan in het ziekenhuis, bloed laten prikken etc. Maar hier kwam toen niks uit, uiteindelijk ook stress maar het toch fijn als je weet dat de rest uitgesloten is. Ik heb hier toen in totaal zo'n 4/5 maanden last van gehad, zeker geen pretje want ik kon ook mijn dagelijkse dingen niet meer normaal doen, denk aan school, werk etc.

Beterschap!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:55

t noro-virus heerst... daar lijkt t ook wel een beetje op ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:29

misschien eens met een psycholoog praten?
Ik denk namelijk dat je inderdaad last hebt van stress
wat ook heel goed werkt is domperidon (als ik het goed schrijft) in combinatie met valeriaan.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:43

Ik denk echt wel stress. Heb het zelf ook een tijdje gehad. Maag laten onderzoeken maar is gelukkig niets uitgekomen toen :-)
Vanaf toen weet ik dus dat ik een echte stresskip ben }:0

Indien je last hebt van maagzuur: Gaviscon innemen of melk drinken hielp bij mij echt (of ander melkproduct)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:45

melkproducten kunnen maagzuur ook weer extra aanwakkeren (hier spreekt een darm patient :P )
rennie helpt ook heel goed, en anders via je HA een maagzuurremmer vragen
en ga je verder wel goed naar de wc? anders kun je ook nog om movicolon vragen, je gaat niet aan de race, maar het lucht wel op :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:51

Magere yoghurt helpt bij mij heel erg goed :j

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:55

ivy_power89 schreef:
melkproducten kunnen maagzuur ook weer extra aanwakkeren (hier spreekt een darm patient :P )
rennie helpt ook heel goed, en anders via je HA een maagzuurremmer vragen
en ga je verder wel goed naar de wc? anders kun je ook nog om movicolon vragen, je gaat niet aan de race, maar het lucht wel op :)

bij mij helpt melk en melkproducten wel heel goed, ik denk dat het een beetje van persoon tot persoon ligt

en probeer eens een tijdje makkelijk verteerbaar voedsel te eten (hielp bij mij ook goed)

dus geen: grof brood, rauw fruit en groenten
probeer ook alcohol te beperken

misschien ook even het pikant eten minderen (hier had ik zelf geen last van :-))

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 14:44

Bedankt allemaal voor de hulp!
Ik ga voor de zekerheid toch even een afspraak maken bij mijn huisarts volgende week. Ik denk stiekem toch ook dat het de stress is want 's ochtends bijna geen last van en dan denk k 's middags weer ergens aan en HOP ik ben misselijk.

Wat ik wel heb als ik dan misselijk ben, dan moet ik een paar boeren later en dan verdwijnt het langzaam maar zeker? Apart apart maar goed.

Ik dacht juist de laatste dagen lekker fruit eten haha is goed voor me. Beter niet dus? Ik neem 's morgens altijd een glas melk :). En ik eet nu vooral beschuitjes.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:45

fruit moet je juist eten!! want in fruit zitten veel vezels, wat goed is voor je darmwerking
ik moet appels en sinasappels eten van mijn dieetist, en ik ben een darm patient,