het ''niet uit bed kunnen komen''wordt nu echt een probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

het ''niet uit bed kunnen komen''wordt nu echt een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:59

Hoi allemaal,

Waarschijnlijk hebben ontzettend veel mensen er wel last van, het niet uit bed kunnen komen .
vervelend natuurlijk !

maar bij mij wordt het onderhand echt een probleem , als mijn vader 's ochtend in de deuropening staat en het licht aan doet , ben ik eerste nog enkele minuten bezig te ontdekken of ie echt is of dat het een droom is . eerste ben ik nog een tijdje bezig met te ontdekken welke dag het is , wie ik ben etc.

en vervolgens sukkel ik weer in , en komik soms gewoon een dag niet op school . dit is echt vervelend !
maargoed , we moeten dus kijken naar een oplossing..

kan iemand mij hierbij helpen ?ik dacht zelf al aan een wekker die het langzaam licht maakt in je kamer .

trouwens , het is eigenlijk veel meer in de winter , omdat het dan donker is 's ochtend natuurlijk .

tips zijn welkom !

liefs een slaapkop.

YelaBrenda11

Re: het ''niet uit bed kunnen komen''wordt nu echt een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:00

ik weet trouwens niet of het hier goed staat hoor .
zou iemand het anders voor mij willen verplaatsen?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:01

Hoe laat ga je slapen? :) En wat doe je voordat je gaat slapen? Computeren, tv kijken, etc?
Heb je ook veel apparatuur in je kamer staan (computer, tv, etc)
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 07-12-10 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:01

Ik zet mijn wekker flink hard, dan schrik ik wakker en eigenlijk moet ik er dan ook meteen uit, dan gaat het het beste. Nu zet ik hem vaak nog even op snooze en dan word het lastiger.. Je hebt van die wekkers dat je je bed uit moet om ze uit te zetten, lijkt me wel iets voor deze tijd :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:02

Idd eerder naar bed. Of een goede wekker kopen en hem aan de andere kant van de slaapkamer zetten. Dan moet je je bed wel uit :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:02

een harde wekker werkt helaas niet altijd.... ik heb twee van die broers...al gaat er een kanon naast hun af die worden nog niet wakker 's ochtends...

Vooral bij mn broer die bijv pas om 1 uur hoeft te werken gaat de hele ochtend zn wekker af :+

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:03

dat 'suffe' herken ik wel heel erg, weet soms ook niet waar ik ben als ik wakker word en of ik moet werken of dat het weekend is. of ik kijk op de klok en snap dan niet hoe laat het is. dat gedeelte herken ik idd. heel erg vervelend is dat. maar er niet uit kunnen komen? ja het kost mij ook veel moeite, maar ik weet dat als ik blijf liggen, dat ik weer in slaap val, dus geef jezelf een trap onder je kont. even door de zure appel heen.
ik gooi mijn dekbed eraf en dan heb ik het binnen no-time ijskoud, dus dan wil ik er wel uit om me aan te kleden, kortom, gewoon hard zijn voor je zelf!

Calanddra

HorseTopShop schreef:
Idd eerder naar bed. Of een goede wekker kopen en hem aan de andere kant van de slaapkamer zetten. Dan moet je je bed wel uit :)

Gewoon blijven liggen kan ook :') doen ze bij mij thuis ook := iedereen wordt wakker van hun wekkers...behalve zij zelf...

Yucca

Die wekker gaat echt niet helpen om beter wakker te worden, ik slaap rustig door met de wake-up light op lichtstand 10 en radio-geluid op 10....dus tja :+

Het heeft meer te maken met je opstaan-ritme, dat nu steeds later wordt.
Ik denk dat je een week moet proberen (en ja daar komt disipline bij kijken) om op dezelfde tijd op te staan, dan ga je eraan wennen en heb je niet meer van die super-ontwaak problemen.

En natuurlijk wel optijd naar bed gaan in die periode :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:04

En als je nou eens echt veel eerder op bed gaat dan normaal? Blijft het dan moeilijk?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:05

Ik heb een wekkerradio en daar schrik ik echt goed wakker van hoor. 'GOEDENMORGEN EN WELKOM BIJ RADIO 538' :D Vooral die reclames zijn heel irritant..

Bienotje

Heb je wel een eigen wekker? Die hebben een snoozeknop, zodat ze na 9 minuten weer afgaan. ;) Dan heb je dus al even tidj gehad om wakker te wordne en aan het idee te wennen om er bij de tweede keer toch echt uit te gaan.

En vaak is het ook even streng zijn voor jezelf, uitslapen doe je maar in het weekend ;) Doordeweeks op tijd naar bed, dan is een nacht slaap echt wel genoeg. Dan kan ik me niet voorstellen als je weer in slaap sukkelt dat je dan je hele schooldag verder slaapt en eind van de dag pas weer wakker wordt! Als dat wel zo is maar eens met vermoedheidsklachten naar de dokter gaan denk ik dan..

skins

Je hebt toch zeker geen klierkoorts?
Dan kun je ook niet uit je bed ;)!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:06

Lekker cliché maar hoe laat ga je naar bed?
Wekker aan de andere kant van je kamer zetten werkt ook wel, of koop zo'n irri ouderwetse met van die bellen, dan wil je je bed wel uit :P

Ik heb er zelf ook vaak last van maar ik merk wel dat wanneer ik echt vroeg naar bed ga ik minder last heb, alleen ben ik 's avonds nooit moe :P

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:06

bedankt voor alle reacties ! :)

ik ga om kwart over 8 naar bed :') en slaap ongeveer een uurtje later .

( ik neem melatonine)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:06

Ik heb hetzelfde probleem!
Alleen als ik eerder naar bed ga kan ik niet slapen... Nog tips daarvoor? :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:07

Dat is wel vroeg idd :oo (mijn broers slapen zelden voor 1 uur 's nachts, wat ook hun slaapgedrag veroorzaakt :+ ).

Hmm... wordt je wel wakker van je wekker?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:09

Ben je al eens naar de huisarts geweest hiervoor? Ik heb dit namelijk ook, en bij mij kwam er een slaapritme stoornis uit of ook wel "Circadaine ritmestoornis". Heel erg vervelend.
Hier wat informatie:
http://www.slaapproblemen.org/slaapstoo ... ritme.html

Of google eens op Circadaine ritmestoornis. Wie weet heb jij ook vergelijkbare symptomen.

Ik werk dan idd wel in de horeca, dus veel ongelijke tijden. Jij volgens mij niet als ik het goed begrijp?

Edit: Zie nu ook dat je melatonine neemt, dat doe ik ook, maar alleen als ik er niet vroeg uit moet. Melatonine zorgt er juist voor dat je de volgende ochtend verschrikkelijk duf bent.
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 07-12-10 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:09

ja ik hoor hem , en doe hem gewoon uit zodat ie niet meer afgaat . dus misschien is het idd een goed idee om hem aan de andere kant van de kamer te zetten :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:11

Is het dan een idee om zo'n wekker te kopen waar je achteraan moet gaan? :')

Je hebt er bijvoorbeeld eentje op wieltjes, die rijdt je kamer door :') of eentje met een ventieltje...die schiet eraf als hij af gaat en hij wordt pas stil als je dat ding gevonden hebt en hem weer in de wekker hebt gestoken :P

En dan gewoon op t aller hardst zetten :D niet op een zender maar lekker net tussen een zender, daar wordt je wel goed wakker van dan :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:11

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:12

Ik heb het ook inderdaad. O:)
Wekker klik ik uit & slaap weer verder. Als mijn moeder me me bed 10x uittimmert, slaap ik net zo makkelijk weer verder om vervolgens gewoon niet eens te weten dat me moeder geweest is. -O-
Heel vervelend!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:13

Joscaa, zie de link erboven :D misschien ook wat voor jou?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:16

Die puzzelstukjes. Ik zie ze me al met een chagrijnig hoofd erin beuken, en tot de conclusie komen dat ik er 1 mis. _O- Of die rijdende, hahahaha. Prachtig :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:17

Het is jammer dat mijn broers er niet eens wakker van worden, anders was dit ideaal geweest :')