Paarden in combinatie met lang haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe doen jullie je haar?

Ik hou het kort
10 (3%)
Ik vind het niet erg als het kapot is, en laat het gewoon zo
5 (1%)
Ik was mijn haar niet dagelijks
148 (50%)
Mijn haar is na dagelijks wassen nog steeds even gezond
118 (40%)
Andere optie (reageer dan eventjes)
14 (4%)

Totaal aantal stemmen: 295

Seltje

Paarden in combinatie met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:31

Ik kon niet direct een gelijkaardig topic vinden, dus dan maar een nieuw...

Ik zit met een probleem, er wordt altijd beweert dat dagelijks je haar wassen niet goed is, ik heb ook echt lang haar (toch tot onder men BH) en wil dat ook zo houden. Maar na dat ik gereden heb, heb ik toch altijd het gevoel dat men haar stoffiger is en wil ik het zeker wassen. Nu heb ik een eigen paard waar ik toch bijna dagelijks mee rijd, dus ja, dagelijks haar wassen...mijn haar zag er echt niet meer uit, gespleten punten, rap vettig, of anders extreem uitgedroogd van het stof, en ik heb de kapper er echt een lang stuk moeten laten uitknippen omdat het zo kapot was.

Nu staat men paardje mank, en rij ik dus niet dagelijks, en was ik men haar maar om de 2 dagen. Men haar ziet er veel gezonder uit, voelt gezonder en groeit terug super snel.

Nu vroeg ik me af hoe andere bokkers dat doen?

_Gabrielle_

Re: Paarden in combinatie met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:40

Heb zelf ook erg lang haar en was mijn haar om de dag. Mijn haar word niet snel vet en als ik het iedere dag zou wassen blijft er een enorme bos stro over. Is het geen optie om van je haar een knot te maken dan heb je misschien minder het gevoel dat het stoffig word. Ik heb daar zelf niet zo'n last van wel als ik heel erg gezweet heb met mijn cap op dan doe ik toch altijd mijn haar wassen ook al is het dan de twee dagen achter elkaar.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:42

Was het ook om de dag. Ik heb niet het gevoel dat het stoffig wordt, het gaat wel stinken van de koeien die nu op stal staan en van het uitmesten. Ik draai het dan in een knot en doe een petje op. Dat scheelt echt. :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:43

Ik maak meestal mn haar dan wel even nat, dat scheelt en hierdoor wordt het minder vet :j
En dan de dag erna weer wassen.. Als het echt vies is was ik het best 2x achter elkaar

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:44

Gewoon in een vlecht. En glansspray van je paard werkt ook prima in je eigen haar.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:47

Anne_GTI schreef:
Gewoon in een vlecht. En glansspray van je paard werkt ook prima in je eigen haar.

Is dat niet super ongezond voor je haar? ik heb een tijdje een glansspray voor mensen gebruikt, op die moment glanst het, en de dagen erna ziet het haar er dood uit (misschien heb ik ook wel heel gevoelig haar op dat gebied, het splitst echt heel snel)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:50

Ik en m'n vent ook vinden het verschrikkelijk als m'n haar naar paard ruikt. Ik kom niet meer dagelijks bij de paarden, maar was wel iedere ochtend m'n lange haar. Zelfs als ik heb lesgegeven en een paard aan de hand uitstap voor m'n vriendin, spring ik daarna onder de douche.
Vind het zelfs verschrikkelijk als m'n haar naar open haard ruikt als ik 's avonds een ommetje heb gemaakt met de hond. Ik was dus iedere dag en heb echt geen dode bos haar. Ben zelf ex-kapster dus kan goed beoordelen hoe m'n haar eruit ziet :D

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:56

Mijn haar komt tot aan mijn broek rand. Ik draag het bijna altijd los en was het elke dag :D
Ik gebruik dan ook wel naast cremespoeling vaak een masker en was het om de dag met een duurdere shampoo. Maar zoals met dit weer word het wel heel snel pluizig en statische ~~}>

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:57

Ik hou mijn haar kort, maar dat heeft een andere reden.
Als je haar stoffig is, kun je het ook gewoon met water uitspoelen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:58

mijn haar glimt ook goed ik spray af en toe van guhl spray erin tarwekiemolie. dan kamt het goed door. en ik was het soms om de twee dagen en dat is prima voor mn haar

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:06

ik was het wanneer nodig!
vaak gebruik ik dan creme spoeling en elke week sowieso een masker..

ik gebruik nivea shampoo en heb echt niet het idee dat mn haar dood is..

tvoelt heerlijk juist :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:07

niet iedere dag wassen, gewoon iedere keer als je doucht of na de paarden
lekker uitspoelen, en daarna goede verzorging tegen warmte (denk aan de fohn of stijltang)
ik was m'n haar om de dag, en douche bijna wel iedere dag. en dan spoel ik het alleen uit/door.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:19

ik was mijn haar vrijwel iedere dag. In het weekend probeer ik wel eens een dag over te slaan. Ik werk in het ziekenhuis en sta toch vaak dicht tegen patienten aan om ze te helpen. Omdat ik bang ben dat ik zou kunnnen stinken was ik mijn haar altijd als ik bij de paarden vandaan kom.
Mijn haar ziet er nog steeds goed uit. Wat ik wel doe ik vaak van shampoo wisselen, merk wel dat mijn haar daar ook beter van blijft. Meestal neem ik als mijn fles op is weer een fles van een ander merk, en zo wissel ik af. Heb op dit moment dove shampoo, had ik nog nooit eerder gehad, merkte tot mijn aangename verrassing dat mijn haar daar veel minder snel vet van wordt.
Verder gewoon af en toe een haar maskertje nemen.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:25

Ik was mijn haar niet dagelijks, daarbij scheelt het ook dat ik niet elke dag rij. Ik was meestal 1 keer in de 2 a 3 dagen, afhankelijk van de dagen dat ik sport, werk en de weersomstandigheden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 07:09

Toen ik nog elke dag reed, maakte het me echt niet uit hoe ik eruit zag. Had m'n haar altijd in een staart en waste het alleen als het vet begon te worden. Eens in de drie dagen dus. Denk dat ik nogsteeds dezelfde insteek heb :o

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:16

Mijn haar is tot iets over de schouders qua lengte. Als ik vaak mijn cap op heb wordt mijn haar vet van het zweet. Ik was mijn haar dagelijks met een goede shampoo en conditioner, mijn haar ziet er gezond uit en heb weinig last van gespleten en dode punten in mijn haar.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:20

Ik was het ook meestal om de dag. :j En ik rijdt dagelijks.
Wel moet ik zeggen dat als ik bijvoorbeeld weet dat ik morgen een drukke dag krijg,
en het zou morgen dan mijn officiele 'haarwasdag' zijn, dat ik het dan gewoon een
keer 2 dagen achter elkaar was, aangezien je met een druk verwachtte dag nooit
zeker weet wanneer je je haar kan wassen en of je er wel aan toe komt. En daarnaast,
is mijn haar op de 'haardagwas' altijd wel een beetje vettig en als ik een drukke/lange
dag heb, wil ik op zijn minst wel een beetje fris haar. :D Mocht ik niet aan het wassen
toe komen, dan wil ik nog wel eens Droogschampoo gebruiken. Ideale spray, beetje
erop spuiten even in letten trekken, daarna goed komen en je hebt weer vetloos haar!! :D

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:30

Mijn paarden staan in een inloop stal zonder stro (op advies van de DA) en verder in de wei. Ze staan aan huis en ik zie ze meerrdere keren per dag (rijden doe ik of in de wei op in een buitenbak). Mijn haren stinken dan eigenlijk nooit... (Of ik moet heeeeeel erg gezweet hebben)

Ik was mijn haar pas als het vet is.... nu wordt mijn haar pas na een week vet :) en welk gewoon ff douchen tussendoor natuurlijk :).

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:32

Je haar pas na een week vet? :oo
Jeetje, dat is wel ideaal! Maar ik zelf zou nooit mijn haar 1 week niet kunnen wassen..
Om de dag vind ik al lang zat, meer tijd moet er niet tussen zitten. :o

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:40

Die opties bovenin zijn erg onlogisch? Ik kan er wel een paar aankruisen.

Ik moet mijn haar om de 1,5 dag wassen, anders is het vet. Met mijn goed geventileerde cap gaat het wel veel beter dan eerst.

Mijn haar is schouder/rug lang. Er komen gauw dode punten in door het rijden denk ik. Je haar schuurt over je rug met rijden, en je doet er steeds een stiekje in. Daar gaat je haar kapot van. Desondanks blijf ik altijd nog hopen op langer haar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:46

Ik was het 2, soms 3 x in de week. Ik draag het opgestoken en als ik ga rijden in een vlecht. Eventueel plukjes zet ik met speldjes vast. Mijn haar gaat niet in de klit of kapot hoor. :n
Als je gaat paardrijden met los haar natuurlijk wel.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:48

Ik was het iedere dag wel 1 x, met herstellende shampoo en glans in een en heb nooit problemen gehad met mijn haar.. ;) Het glanst altijd wel mooi :)

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:52

Je kan het toch ook gewoon nat maken (douchen) zonder het echt te wassen. Dan heb je geen stoffig haar, maar geen last van zoveel shampoo. Wat voor een shampoo gebruikt heeft ook veel invloed op je haar én hoofdhuid, vergeet dat niet.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:00

Ik rij ook zo'n beetje elke dag paard en ik was mijn haar ook elke dag maar ik heb totaal geen last van kapot haar!
Ik gebruik gewoon andrelon 2 in 1 shampoo werkt prima

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:06

Als ik ga rijden doe ik mijn haar in een lange vlecht of knot. Ik ben bijna iedere dag bij mijn merrie, maar heb nooit last van dat mijn haar stoffig of vies wordt bij de paarden. Wassen met shampoo doe ik 1 tot 2 keer per week, als ik het vaker doe wordt het bij mij juist ontzettend droog en pluizig. Ik gebruik wel altijd een herstellende shampoo en conditioner. Zonder conditioner is mijn haar echt superdroog en 1 bos klitten.
Dat mijn haar kapot gaat ofzo bij de paarden heb ik geen last van en ik heb toch echt heel lang haar (tot net boven mijn broekrand).