Online lenzen bestellen, waar de oogmeting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Online lenzen bestellen, waar de oogmeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 12:35

Vorig jaar heb ik via mylenses voor een jaar maandlenzen gekocht, waar ik nu dus doorheen ben.
Toentertijd was er sprake van samenwerking tussen mylenses en Eyewish Groeneveld opticiens, maar nu niet meer, het is dus niet meer mogelijk om je ogen te laten meten bij de opticien en vervolgens je lenzen online te bestellen.

Nu wil ik opnieuw mijn lenzen online bestellen (maakt niet uit waar), maar ik wil wel voor die tijd mijn ogen laten controleren. Iemand enig idee welke online lenzenverkoopboer samenwerkt met een opticien of dat je bij een opticien binnen kunt lopen voor een (betaalde) oogmeting?

Odysseus

Re: Online lenzen bestellen, waar de oogmeting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:09

In principe kun je bij iedere opticien binnen lopen voor een oogmeting hoor.
Vraag je daarna je (geprinte) gegevens even mee.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:10

Waarom wil je persé je lenzen via internet bestellen dan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:13

Dat is heel vaak goedkoper ;)

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:17

Ok, dat begrijp ik wel :). Ik denk dat je er goed aan doet je ogen te laten meten. Ik denk dat je maar gewoon eens moet bellen naar wat opticiens, om te vragen waar zo'n meting los en goedkoop kan?

Succes!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:25

Meestal meten ze je ogen gewoon gratis op hoor. Ken geen een opticien die niet gratis je ogen meet, en daarbij is het vrijwel altijd vrijblijvend. Heb ook nog nooit een opticien gezien die je verplicht wat te kopen nadat hij je ogen heeft gemeten.

noaspassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:27

OOgmetingen zijn gratis en je kan altijd de uitslag mee vragen :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:33

Je kunt bij elke opticien je ogen laten meten hoor, vervolgens vraag je de metingen op en neem je die mee. Klaar is Kees. :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:33

Oogmetingen zijn altijd gratis, ik heb in elk geval nog nooit anders gezien. Mijn ervaring is wel dat er onderling behóórlijk verschil in kwaliteit zit. Ik zou persoonlijk dus liever bij een opticien die goed bekend staat de situatie gewoon uitleggen en iets betalen, daar zou ik me veel 'veiliger' bij voelen. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:37

Ik koop mijn lenzen ook online, het zijn precies dezelfde als ik bij de opticien kocht, alleen de helft goedkoper.
Als je een oogmeting doet, dan koop je normaal gesproken ook de lenzen bij hun, en dan is de oogmeting ook gratis. Maar je hebt kans dat als je alleen voor de meting komt, de oogmeting betaald moet worden, dit is meestal tussen de 17,50 en 25,- euro. Kies een goede opticien uit om de oogmeting te doen, liever geen Hans Anders bijvoorbeeld, ikzelf (ik heb heel slechte ogen, 1 oog is zelfs blind) ga altijd bij een kleinere zelfstandige en niet bij een keten.
Ik koop mijn lenzen altijd bij www.toplenzen.nl
erg goede service en snel in huis. Ik krijg altijd 2 flessen vloeistof gratis en je spaart voor kortingen. Als je met iDeal betaald, krijg je ook nog 5 euro extra korting.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:38

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:35

Ik bestel ook altijd via toplenzen scheelt me 100 euro per half jaar voor exact dezelfde lenzen als bij de opticien.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:52

Als je bij een opticien je ogen laat meten weet je weliswaar de sterkte van de bril maar dit is niet dezelfde waarde als je contactlens.
Een bril staat een stukje van je oog vandaan terwijl een lens erop ligt,hiet moet je dus rekening meehouden.
Ook zul je het eventueel hebben van een cilinder om moeten rekenen naar je contactlens.

Dan nog iets heel anders,mi veel belangrijker!!
Ook een zachte lens moet goed op je oog liggen,dus wat is de kromming van het hoornvlies.
Zit ie nl te strak krijg je eerder last van vaat ingroei (oog heeft problemen met de zuurstof toevoer) waardoor je cornea zo slecht kan worden dat je uiteindelijk helemaal geen lenzen meer kunt dragen.

Nee,zou toch maar ietsjes meer gaan betalen en de conditie van je oog,het traanvocht en dus de ligging van de lens laten controleren om in de toekomst geen problemen te krijgen.
Ogen zijn zo belangrijk!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:30

Ik raad je aan om wel een keer per jaar te ogen te laten controleren. Ook ik heb mijn lenzen een tijd van internet gehaald. Het eerste pakketje bij de opticien gehaald. Hartstikke fijne lenzen, maar behoorlijk duur. Dus hoppa, lekker het internet op. ;) Een heel lange tijd ging dit goed, tot ik op een gegeven moment last van mijn ogen kreeg en met hangende pootjes terug kon naar de opticien. :') Mijn bolling was veranderd, dus ik moest een ander merk. Nu zou ik zo snel niet meer naar internet gaan om lenzen te kopen. Het kán wel, maar laat gewoon jaarlijks je controle doen.
Succes ermee. Ik zou willen dat ik met gezonde ogen geboren was. Die gewoon zien wat ze horen te zien. Zonder lenzen zie ik geen fluit en een bril is ook weer geen porem.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:41

Ik zou niet jaarlijks gaan, maar zeker twee keer per jaar. :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:44

Ik ga ook naar de plaatselijke opticien waar ik toendertijd mijn lenzen voor de 1ste keer gekocht heb.
Ik betaal voor een oogcontrole 17,50.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 23:00

Pearle vraagt 35 euro voor een oogmeting, vanavond een afspraak gemaakt, maar denk er toch over om het af te zeggen, vind het niet nogal wat...

Dagmach, ik heb jaaaaaaaaaren via Pearle m'n lenzen gehad, maar ik kon precies dezelfde lenzen online bestellen voor 25% van de prijs die ik betaalde... dat scheelt echt veel voor precies hetzelfde.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:02

Ik ga ook naar de Pearl,maar daar hebben ze wel al al mijn gegevens.
Wanneer ik bij een andere opticien zou gaan moest ik om te starten 75 euro gaan betalen.
Maar 35 euro per jaar voor het behoud van je ogen lijkt me wel te doen,toch?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:06

Ik heb slechte ervaringen met Pearle.

Iedereen zal overal wel goede of slechte ervaringen hebben, maar hier heeft het hele gezin los van elkaar slechte ervaring met met name de oogmeting, en dat vind ik wel veelzeggend...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:09

De Pearl is een franchise,dus het staat of valt met degene die in de zaak staat!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 03:02

TurdusMerula schreef:
Ik heb slechte ervaringen met Pearle.

Iedereen zal overal wel goede of slechte ervaringen hebben, maar hier heeft het hele gezin los van elkaar slechte ervaring met met name de oogmeting, en dat vind ik wel veelzeggend...

Dat heb ik dus met Hans Anders :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 03:55

Overgens vind ik het wel een beetje raar om 2x per jaar gratis je ogen te laten meten bij een opticiën en er vervolgens nooit wat te kopen...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 07:36

Volgens mij doet een goede opticien dat niet hoor. Gratis je ogen meten en je dan op internet lenzen laten bestellen. Is ook niet zo netjes.. Misschien lukt dat 1x, maar daarna gaan ze toch vragen stellen.

Je kunt het wel van te voren uitleggen en dan betaal je 25 euro ofzo.

Het scheelt inderdaad wel veel als je de lenzen op internet koopt. Ik bestel meestal een reserve set. Dan kan ik bv elke 7 maanden op controle en als er een kapot of kwijt is dan neem ik ook een internet lens. Mijn vloeistof bestel ik altijd op internet, ik ben allergisch voor die van de opticien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:36

hmm....voor mij ook wel interessant.
heb nu al jaren lenzen van Hans Anders maar moet mn ogen ook weer eens laten nakijken...
vind het niet zo netjes om ergens mijn ogen te laten meten en dan mijn lenzen online te bestellen...komt beetje raar over vind ik.
maar anderzijds...als het zoveel scheelt...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:54

Ik bestel 1 keer per jaar De Nationale Contactlens Controle Bon mee met mijn lenzen dan ga ik naar een opticien die daarbij aangesloten is en heb ik voor 23,50 mijn ogen weer gecontroleerd.
Nou heb ik al wel 8 jaar dezelfde sterkte en zolang ik gewoon een maand kan doen met mijn lenzen zonder last zal ik niet snel van lens veranderen.

Bij de opticien kosten mijn lenzen me 140 euro voor een helf jaar via internet is het 50 euro en aangezien ik het al niet zo ruim heb maakt dat een enorm verschil.