Slapen voelt als niet slapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Slapen voelt als niet slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 11:56

Tja, hoe leg ik het uit.

Ik ga naar bed om 10 uur en ik kijk op de wekker... half 12, hmmm nog niet in slaap.
Dan kijk ik weer op de wekker...4 uur... gatver, mijn ogen voelen alsof ik nog niet geslapen heb en mijn hoofd voelt ook raar.
Dan hoor ik om kwart over 6 alweer " MAMA MAMA UIT". Arghh... weer een nacht voorbij en ik heb het gevoel dat ik niet geslapen heb, maar ik was ook
niet wakker de hele tijd.

Als ik zo een nacht heb gehad, dan ben ik de hele dag brak en heb last van lichte hoofdpijn en prikkende ogen.

Eergisteren ging ik naar bed om 10 uur en sliep ik meteen om een uur of half 11 en toen werd mijn zoontje om 2 uur wakker en voelde ik me gewoon
al uit gerust en daarna ben ik meteen weer in slaap gevallen. Om 6 uur was ik uitgerust en kon ik mijn dromen herinneren en voelde me fit.

Hebben meer mensen dit? Ik heb ook al valdispert geprobeerd en van die druppels, maar dat helpt echt niet.

Op een gegeven moment wil je zo graag slapen , dat het juist niet lukt. |(

eempiej

Re: Slapen voelt als niet slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:06

Van die nachten heb ik ook wel eens. Dan wordt je er gewoon moe van! Ik geef me er maar gewoon aan toe en hoop dat ik de volgende nacht beter slaap. Al heb ik geen kinderen ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:10

Van die nachten heb ik op dit moment constant, behalve dat er niet om 6 uur een kleine spruit naast mijn bed staat die vind dat ik eruit moet :o

Ben je aan het tobben als je in bed ligt? Dat is namelijk wel mijn probleem.. eenmaal in bed is het rustig en dan ga ik over van alles en nogwat nadenken...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:11

Herkenbaar die nachten. Had er afgelopen nacht toevallig nog een. Lig je niet heel erg ergens over te piekeren? Dat is bij mij namelijk altijd het geval. Maak je je nergens druk over of heb je stress?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:13

Ik herken die nachten ook. Ik slaap dan erg licht, vaak omdat ik me ergens druk over maak..

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 12:27

Niet de enige zo te lezen :-)

Volgens mij ben ik niet aan het piekeren. Het is meer dat ik uiteindelijk zo graag wil slapen en wetende dat ik nog maar tot 6 uur heb, het mij daarom niet lukt.
Ik geef er ook maar gewoon aan toe en ik hoop dat de volgende nacht beter is.
Het is zo frustrerend, omdat je zooo moe bent en zooo graag wilt slapen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:28

Heb de laatste tijd alleen maar zulke nachten en word er gestoord van... :\
Benieuwd of hier iemand met een gouden tip komt. :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:29

Je kunt dan beter na een tijdje je bed uit gaan en wat warme melk drinken en/of lezen o.i.d.
Om even de stemming te doorbreken.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 12:32

Senna, ja dat doet mijn vriend ook altijd, maar dat kan ik niet, want daar ben ik te moe voor. Ik ben blij dat ik lig... Ik heb dan gewoon geen fut om een boek te lezen. Mij ogen willen dat niet dicht en niet open...

Ik voel het vaak al voordat ik naar bed ga. Ohh dit gaat weer zo een nacht worden. Soms dan weet ik gewoon dat ik meteen in slaap ga vallen.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:33

standaard op zondag op maandag nacht kunnen mijn moeder, mijn zus en ik niet slapen, en als we dan een keer in slaap komen dan voelen we ons ook niet uitgerust. en toch als ik optijd naar bed ga, ben is s'ochtends nog doodmoe.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:56

Ik heb daar altijd al last van gehad, ik slaap heel erg licht en ik word altijd van het kleinste geluidje wakker. Echt super vervelend, maar ik heb er redelijk mee leren leven, de ene nacht slaap ik beter en de andere nacht slaap ik veel slechter.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:01

Ik heb zo de eerste 23 jaar van m'n leventje doorgebracht :P Toen ben ik de wekker gaan zetten om 2 uur, daarna om 3 uur, daarna om 4 uur enz. Na 2 maanden was m'n lichaam het helemaal zat en nu slaap ik heerlijk :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 13:51

Fijn dat dat geholpen heeft voor jou phormicola. Misschien ook een keer proberen.

Misschien moet ik gaan mediteren of zo haha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:55

Oh, heb ik de hele week ook last van gehad, kwam omdat mijn vriend steeds in mijn bed kroop. Nu afgelopen nacht heeft ie dat eindelijk niet gedaan en goed geslapen.
Misschien ben je onderbewust wel heel erg met andere dingen bezig waardoor je slecht slaapt. Slaapmiddel op natuurlijke basis kan nog wel eens helpen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:57

Ik heb af en toe ook zulke periodes. Lig volgens mij niet te piekeren. Heb al melatonine (5mg!), temazepam, oxazepam (raak ik van in paniek) en lorazepam geprobeerd, en alleen die laatste werkt soms.
Snap ook echt niet waarom ik niet in slaap val, dus laat het maar zo. Hoewel ik me regelmatig enorm brak voel :\

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:00

Daar heb ik ook heel erg veel last van. Ik kan gewoon niet in slaap komen en dan word ik weer wakker.. Ik word zeker 4/5 keer per nacht wakker en ik kan gewoon niet in slaap komen. melatonine helpt bij mij ook niet.. Zo moe word ik ervan.. het is zoo irritant en je gaat moe naar bed en je staat weer moe op..

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:01

Jep... ik heb die ook regelmatig.
Maar wat jij zegt met lezen, daar kan ik me dan ook niet toezetten.

Wat bij mij wel helpt is mijn wekkerradio zachtjes aanzetten.
Zacht genoeg dat je echt stil moet liggen om het te kunnen horen, zet ik op een rustige zender ( skyradio ofzo) en ben dan eigenlijk zo weg.....

Op de een of andere manier let ik daar dan op en schakel mijn hoofd uit...

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:04

Lies21 schreef:
Jep... ik heb die ook regelmatig.
Maar wat jij zegt met lezen, daar kan ik me dan ook niet toezetten.

Wat bij mij wel helpt is mijn wekkerradio zachtjes aanzetten.
Zacht genoeg dat je echt stil moet liggen om het te kunnen horen, zet ik op een rustige zender ( skyradio ofzo) en ben dan eigenlijk zo weg.....

Op de een of andere manier let ik daar dan op en schakel mijn hoofd uit...

Dat doe ik ook altijd! mijn radio aan op skyradio.. maar dat helpt wel iets maar niet veel helaas. Hebben jullie nog iedeeën om in slaap te komen?

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:14

Heb je ook een tv op je slaapkamer? Dat helpt bij mij altijd heel goed. Kan eigenlijk niet meer zonder eerst tv te kijken op bed in slaap vallen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:49

Ik zie er gewoon tegenop om naar bed te gaan omdat ik weet dat ik toch niet in slaap val.. en als ik wel slaap word ik snachts weer wakker. Wat bij mij zelf helpt is om net te doen alsof ik slaap, en stil blijven liggen. Als ik wakker ben heb ik vaak de neiging om constant anders te gaan liggen, tja, dan val je nooit in slaap :P

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:25

Ik heb het ook, heb a.vogel gekocht voor de nachtrust, ga het vanavond eens proberen. :)

Maar ik maak me druk, want normaal slaap ik vrij goed.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:11

alles opschrijven (en dan ook álles wat er in je hoofd speelt, onbewust of bewust denk aan piekeren)
een lekkere roman lezen in bed totdat je ogen dicht vallen
een juttertje/borrel nemen
en warm bad nemen of een warme douche, daarna lekker bodylotion insmeren, en pyama in bed.
mediteren (in ieder geval een vorm ervan) neem een houding wat voor jóuw lekker is, en bekijk ieder stukje van jouw lichaam, netzoals je op een foto kijk, denk aan je kleine teen, je midden kootje, een blauwe plek op je teen, volgende teen, daarna voet/been/buik/borst/arm/oksel/handen/vingers etc. etc.
Op die manier val ik bijna altijd wel in slaap, want als ik op mijn ademhaling ga letten dan lukt het niet :+
en als het dan nog niet lukt, dan weet ik het ook niet meer

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:34

Volgens mij ligt de nadruk hier helemaal niet op inslapen, maar op de manier waarop je slaapt.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:40

Ik kan ook heel moeilijk slapen. Het inslapen is een probleem, maar ook het door slapen. Ik slaap vaak pas na 2 uur en om half 6 gaat de wekker weer. Ook niet vreemd dat ik doodmoe wordt van mezelf.

Ook heb ik vaak van die slaapverlammings aanvallen. Als ik die snachts een keer heb gehad durf ik niet weer te gaan slapen omdat ik bang ben dat het terug komt.

Ik lees altijd als ik naar bed ga. Als ik dat niet doe slaap ik helemaal niet. Door te lezen kan ik even mijn hoofd leeg maken en denk ik niet aan andere dingen.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:41

Ik heb hier ook last van, slaapmiddeltjes werken niet. Eerst dacht ik dat het door het piekeren kwam, toen ben ik dat tegen gegaan, maar een jaar later is het er nog steeds. Het is elke nacht verschillend, ik voel niet wanneer 't zo'n nacht is of niet. Soms is het een periode niet en soms slaap ik een periode maar een of twee uur per nacht. Melatonine etc. helpen allemaal niet en muziek opzetten help maar heel af en toe.. Ik wacht op de gouden tip.

Voor mij gaat het zowel over het inslapen als de manier waarop ik slaap..