Scooter/brommer rijders, hoe blijven jullie warm?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Scooter/brommer rijders, hoe blijven jullie warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 11:08

Ik moet zo naar mn werk, ca 20 km door de kou! (en nu is het nog niet eens écht koud), dus net mn kleren klaar gelegd: Panty, normale sokken, skisokken (hoop alleen dat ik dan nog in mn laarzen pas ;), spijkerbroek, trainingsbroek, regenbroek. Hempje, Blouse, pullover, winddicht jack, winterjas. Zit nog te twijfelen of ik daar nog een regenjas overheen gooi en vraag me af of ik zo nog kan lopen ;) En dan nog een sjaal natuurlijk en 2 paar handschoenen (dunne en dikke) over elkaar heen.

Weet iemand trouwens waar je bivakmutsen kan kopen? Met alleen de ogen vrij? Ik kan ivm beslaan nu mn visier niet dichtdoen wat resulteerd in schrale wangen....

mistid

Re: Scooter/brommer rijders, hoe blijven jullie warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:14

Ik had vrijdag aan:
Thermo-onderbroek (zo'n lange)
Spijkerbroek
Hempje
T-shirt
Truitje
Softshell vest met fleece gevoerd
Leren jasje
Kingsland winterbomber
Dikke sokken
Hoge sneakers, broekspijpen er bij in
Leren handschoenen
Fleece-sjaal
Gewoon ondergoed natuurlijk

Toen heb ik het niet koud gehad. Mijn vizier heb ik altijd op een kiertje staan zodat hij niet beslaat, en mijn sjaal trek ik tot over mijn neus, zodat hij ook over mijn wangen zit. Dan is het prima te doen.

Echter, toen ik de thermo-onderbroek 's avonds uitdeed, had ik ontzettende jeuk aan mijn onderbenen. Kon kennelijk niet tegen de stof

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 11:16

Als ik mijn sjaal tot over mn neus trek en visier op een kier, beslaat als nog mn bril ;) Dus visier moet gewoon open helaas.
Thermoondergoed heb ik ook aan zitten denken, amar das dan op mn werk weer zo'n geklooi, moet alles weer uit, dan broek weer aan, etc ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:17

Ooh ja met een bril kan dat inderdaad niet.
Ik heb geen flauw idee waar je bivakmutsen kan kopen, misschien marktplaats?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:18

Ik had gisteren ook een boel aan.

-Thermo-ondergoed
-Thermo-legging
-Maillot
-Spijkerbroek
-Fleecetrui
-Fleecevest
-Gewone trui
-Ski sokken
-Dikke jas
-Handschoenen
-Muts

En ik had het gruwelijk koud..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:19

Met kleding lukt het mij aardig warm te blijven.
Ik heb altijd al een overbroek aan (zon gele wegwerkersbroek met reflectie strepen) in de winter komt er een thermobroek bij.
Warme sokken.

Ik hou alleen problemen met mijn handen.
Ik heb hele mooie motor handschoenen op de scooter, maar in de winter zijn deze echt te koud....

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:19

Wat ik ook aan doe, ik krijg t zoiezo altijd koud op de scooter met dit weer.
Ik kleed me meestal zo dik aan met allerlei laagjes over elkaar heen dat ik bijna niet meer kan bewegen, haha.
Nee, het is geen pretje scooter rijden met dit weer.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:20

Haha eigenlijk moet je met dit weer gewoon niet op je brommer kruipen... Ik lees even mee want ik ben ook elk weekend een ijsklontje..
Was zelfs beetje onderkoelt.. gevoel dat ik flauw ging vallen en misselijk enzo! Pff..

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:24

die bivakmutsen hebben ze wel bij scooterzaken, ik heb zelf daar ook 1 gekocht. Ideaal zijn ze en lekker warm. ik had ook altijd zoveel kleding aan in de winter, ben blij dat ik nu mijn rijbewijs van de auto heb! succes allemaal

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:26

wat voor handschoenen hebben jullie dan? Ik heb leren met bont gevoerd, maar ik heb ijsvingers als ik aankom en onderweg verga ik van de pijn!
Heb ook een tijdje thinsulate gehad, hield mij ook niet warm., en daarbij zijn te dikke handschoenen imo niet handig?

Als kleding zorg ik altijd dat ik boven mijn normale kleding (trui en spijkerbroek met daaronder shirt met lange mouwen, hempje en een panty/maillot) een joggingbroek aan heb en heb heerlijke neppe uggs die mijn tenen heel goed warmhouden (en houdt mn voeten zo veel mogelijk binnenboord:P ). Bovenkleding heb ik altijd een softshell aan, daarboven fleece trui en daarna mijn winterjas. Sjaal die minimaal 4 keer om mn nek heen gewikkeld kan worden en mn helm natuurlijk.

Ohja, wat ik altijd doe, als ik het echt heel koud heb,, iets meer naar achteren gaan zitten en mn benen even tegen de " body" van mn scoot aanleggen, door de motor is die heel lekker warm : ) (maar meestal heb ik mn hand onder mn kont)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 11:29

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:29

Ik heb van Sint echte warme motorhandschoenen gekregen.. en nog heb ik ook ijsvingers hoor .. Nog is proberen met mini handschoentjes er onder.. maar ik vrees het ergste :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 11:30

Skisokken maar weer weggelegd, krijg mn laarzen niet aan ;) Zit nog te denken of ik anders gewoon mn gympen aan trek, misschien zijn die warmer dan mn gewone nette laarzen?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:32

Misschien een skipak met thermoboots en bij een wintersportzaak vragen welke handschoenen en sjaal je het beste kunt gebruiken,daaronder je normale kleding en eigen laarzen/schoenen in een apart tasje achterop?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:34

Met mijn handvat verwarming, dekentje met wol over me heen en schermp voor me. Ik scooter elke dag ongeveer 20min heen en weer 20min terug.
Laatst bijgewerkt door Lauura op 29-11-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:35

Afgelopen winter moest ik elke dag half uur naar me werk scooteren.
Ik had dan een legging aan, broek, Skibroek, shirt vest skijas.
En lekkere dikke schoenen uggs ofzo

Goede handschoenen moet ik altijd nog vinden, krijg zelfs in van die ski handschoenen heeeel koude vingertopjes :P

Edit: Ook nog lekker heeeeeeel dikke sjaal en muts
Laatst bijgewerkt door Miesjex op 29-11-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

silvinante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:35

Citaat:
Weet iemand trouwens waar je bivakmutsen kan kopen? Met alleen de ogen vrij? Ik kan ivm beslaan nu mn visier niet dichtdoen wat resulteerd in schrale wangen....

Ga 'ns kijken bij een motorzaak, daar hebben ze van die bivakmutsen.
Als je een goeie koopt is die van zijde en echt lekker warm, en een tip ga eens langs een legerdump en daar van die kolletjes halen. Deze zijn echt ideaal, goedkoop, lekker warm ( 2x omslaan ) en je kan ze lekker een stukje in je helm stoppen zonder dat 't irritant wordt. Voor warme handen bij de motorzaak gelijk kijken naar stuurmoffen, dan kun je 't een tijdje uithouden met dit weer.

Ik gebruikte deze spullen zelf ook altijd, heb altijd motor gereden, ook in de winter met 15 graden vorst of soms met 10 cm sneeuw.

succes.
Laatst bijgewerkt door silvinante op 29-11-10 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 11:36

er zit een motorzaak 1 straat verderop bij mn werk, dus daar rij ik zo gelijk ff langs :j

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:36

hmm,
Ik ga denk ik van die gashendel moffen kopen en daarin alsnog handschoenen,, kijken of dat werkt.
Ik heb vorig jaar ook echt afgezien. ik had toen maar van die kleine warmte-zakjes gekocht en die in mn handschoenen gestopt elke keer dat ik moet rijden. Werkt wel voor je handpalmen en bovenkant,, maar topjes van mn vingers bleven blauw.

Ik heb als het echt koud is,, mn oude schaatspak onder mn kleding aan. Wel een heel gedoe met naar de wc gaan en omkleden is een hell (opeens koud). Dus daar wacht ik altijd zo lang mogelijk mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 11:37

wat zijn gashendelmoffen? Google laat me ook in de steek ;)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:38

ik zeg het ook verkeerd: stuurmof.

silvinante

Breezke

bivakmutsen mag je toch niet in het openbaar dragen?tenminste dat heb ik gehoord.
Ik heb nog een windscherm op mijn vespa dus gelukkig krijg ik niet alle kou in mijn gezicht.Voor de rest lijk ik net een michelin mannetje..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:40

Ik vraag me alleen af of zo'n stuurmof wel zo handig is,, ben echt verliefd op mijn richtingaanwijzers :+ ,, kan je daar nog bij dan denk je?

silvinante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:41

Breezke schreef:
bivakmutsen mag je toch niet in het openbaar dragen?tenminste dat heb ik gehoord.
Ik heb nog een windscherm op mijn vespa dus gelukkig krijg ik niet alle kou in mijn gezicht.Voor de rest lijk ik net een michelin mannetje..

Breezke,

Geen agent zal je met dit weer aanhouden omdat je een bivakmust in je helm draagt. De meeste hebben zelf ook wel brommer of scooter gereden en weten dan echt wel hoe koud je 't kunt hebben.