Ervaringen met anticonceptie LadyComp/Pearly

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Ervaringen met anticonceptie LadyComp/Pearly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:11

Tijdens het uitzoeken van een nieuwe zorgverzekering zag ik opeens dat FBTO 250 euro vergoedde voor een Ladycomp/Pearly, dus ik dacht, wat is dat?

En ik heb de site: http://www.ladycomp.nl doorgelezen en ben wel enthousiast eigenlijk,..
Loop al jaren met o.a. onverklaarbare (hoofdpijn-) en (vermoeidheids-) klachten, wellicht neemt het gebruik hiervan wat klachten weg, was erg benieuwd naar de ervaringen van Bokkers hiermee,..

Wat ik me vooral afvraag: ik haat onverwachte verrassingen, dus: weet je wel precies wanneer je ongesteld wordt vantevoren :+ ?

Beetje eng lijkt me dit wel, maar het schijnt heel veilig te zijn,...

Hieronder de uitleg van de website:

Wat is de Lady-Comp?

De Lady-Comp is een “anticonceptiecomputer”. Door het simpelweg meten van uw temperatuur herkent de Lady-Comp of u vruchtbaar bent of niet. Dit wordt via drie lampjes aangegeven.

De Lady-Comp is natuurlijk en zonder bijwerkingen
Waarom zou een vrouw haar gezondheid en seksleven voortdurend met anticonceptiva belasten, terwijl ze tijdens haar cyclus maar op zes dagen zwanger kan worden (de vijf dagen vóór de eisprong en de dag erna)? De Lady-Comp is zo geprogrammeerd dat hij door veranderingen van de lichaamstemperatuur het moment van de eisprong exact herkent. Hiervoor gebruikt de Lady-Comp de gegevens van 700 000 cycli van enkele duizenden vrouwen.

De Lady-Comp is eenvoudig in het gebruik
Als de Lady-Comp uit de verpakking genomen wordt zijn het jaar, de datum en de tijd al ingesteld. U hoeft alleen maar enkele gegevens in te voeren en de gewenste wektijd in te stellen en de volgende morgen kunt u beginnen. De Lady-Comp is eenvoudig mee te nemen. Hij weegt 200 g, is 3 cm hoog en heeft een diameter van 14 cm. Eenmaal opgeladen kunt u hem een maand lang op de geïntegreerde accu gebruiken. Dus ook handig op vakantie!

De Lady-Comp is heel snel
‘s Ochtends direct na het wakker worden legt u de temperatuursensor onder de tong en 60 seconden later weet u of u vruchtbaar bent of niet. De Lady-Comp laat met een groen lampje zien dat u onvruchtbaar bent of met een rood lampje dat u vruchtbaar bent. Als u niet zwanger wilt worden, moet u in de dagen dat het rode lampje brandt geen (onbeschermde) geslachtsgemeenschap hebben.

De Lady-Comp is de ideale anticonceptiemethode

Duhelo

Re: Ervaringen met anticonceptie LadyComp/Pearly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:16

oh jee, is dit wel veilig?µ
lijkt me een beetje op de taktiek van het: voor het zingen de kerk uit gaan, zeg maar ...
wat gebeurt er als je vandaag niet vruchtbaar bent, maar morgen volgens je test wel, en je hebt deze nacht seks?
wacht even schat, effe temperaturen!
ja, het is safe!
ohjaa, we zijn ondertussen 2 uur verder, eerst nog effe temperaturen, zie dat ik al vruchtbaar ben?
hmmm

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:25

Lees het maar eens door op de website, dat dacht ik ook maar het schijnt heel safe te zijn, net zo safe als de pil. alleen niet met bijwerkingen.
Je moet natuurlijk zelf wel consequent zijn en op de dagen dat je vruchtbaar bent een condoom gebruiken. (rond de 6 dagen volgens de site). Je hoeft maar 1x per dag te temperaturen en dan weet je het voor de hele dag of je die dag vruchtbaar bent of niet,..

Ik was net zo sceptisch maar na wat ervaringen gelezen te hebben op de sites ben ik best wel positief,..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:27

ja, maar ik bedoel meer: ben je dan zeker dat je voor meer dan 24 uur test,
als je smorgens om 7 uur tempt, ben je dan zeker tot de dag erop 7 uur niet vruchtbaar (naargelang het dingetje aangeeft^), of kan het in de tijd veranderen?

hoe baseren ze zich, is het een stof in je lichaam waarop de test reageert, of gaat het aan de hand van berekeningen?
wat als jij net die ene uitzondering bent?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:38

misschien zijn er onder de bokkers hier mensen die ons dat uit kunnen leggen,. want ik ben daar ook benieuwd naar,.. :D

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:48

Periodieke onthouding is níét veilig.

Dat is alles wat ik erover kwijt wil. :')

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:52

of er zit een storing in het apparaatje :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:54

Dit is dus een digitalisering van de kalender methode -:)

Ik weet niet, ik heb al twee jaar geen anti conceptie en doe dus de kalender methode (ben getrouwd, regelmatig gemeenschap dus). Ben nog niet zwanger geraakt :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:01

Moet zeggen dat de verhalen die ik er tot nu toe over gelezen heb heel positief waren,...
op zich sta ik na 16 jaar pilgebruik met bijwerkingen wel een keer open voor wat nieuws,.. maar wat :D

hoop dat de twijfels weggehaald worden,..
Het was 99.3 % betrouwbaar, net als de pil,.. en zelfs de zorgverzekering vergoedt 250 van de 345 euro.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:04

Mijn docent heeft vorig week nog lopen verkondigen dat deze methode bijzonder onbetrouwbaar is, een klein virusje of een onnauwkeurige meting en je bent met zijn 2en...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:49

Daarbij heeft niet iedere vrouw een perfecte cyclus. Leuk dat er wordt aangegeven dat je 6 dagen geen onbeschermde seks moet hebben, maar wat nou als dat bij jou 7 dagen is? Of je hebt inderdaad een griepje, je vrouwencomputer zegt dat je geen seks mag hebben (code rood, code rood!), 2 dagen later is je temperatuur relatief (!) gedaald, krijg je weer groen licht, maar blijkt dat je eigenlijk alsnog je eisprong hebt!

Aargh, nee hoor, mij niet gezien. Ik heb een hekel aan hormonen, word zo jankerig als de pest en nu het uit is met mn ex ben ik ook maar gauw met de pil gestopt (de volgende die er in komt, moet sowieso eerst met 'kogel'werend-vestje aan), maar ammenooitniet dat ik ga vertrouwen op periodieke onthouding. Ik geloof dr niet in..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:51

Duhelo schreef:
ja, maar ik bedoel meer: ben je dan zeker dat je voor meer dan 24 uur test,
als je smorgens om 7 uur tempt, ben je dan zeker tot de dag erop 7 uur niet vruchtbaar (naargelang het dingetje aangeeft^), of kan het in de tijd veranderen?

hoe baseren ze zich, is het een stof in je lichaam waarop de test reageert, of gaat het aan de hand van berekeningen?
wat als jij net die ene uitzondering bent?

Het gaat aan de hand van je lichaamstemperatuur. Als je namelijk je eisprong krijgt is je temperatuur wat verhoogd.

Maar dat geeft Myukkii al aan: Door andere factoren kun je dit ook krijgen waardoor het helemaal in de war kan raken en het ding aangeeft dat je veilig kunt seksen terwijl je hartstikke vruchtbaar bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:07

Dankzij deze methode zijn er al héél véél kindertjes geboren :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:16

Lijkt me zwaar onveilig!
Maar Juventus er zijn genoeg andere anticonceptiemiddelen dan de pil hoor :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:42

ervaringen op de site zijn ook veelal van mensen die het pas enkele maanden gebruiken, of het net gebruiken om wél zwanger te worden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:09

Ik gok zo dat ze met koorts enz. echt wel rekening hebben gehouden... Zou wel een zware bug zijn in 't apparaat anders :P
Maar verder... Ik zou dit niet durven.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:12

Ik ga dit even volgen, interessant :j Ik zou het ook echt niet durven :n

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:25

Járen geleden is er ook al een dergelijk apparaatje geweest. Was ook weer vrij vlot uit de handel en is nooit meer over gesproken, denk om dezelfde reden als met deze, het is en blijft niet betrouwbaar genoeg.
Ieder zijn ding, de pil slik ik ook niet vanwege alle bijwerkingen maar hierop vertrouwen is dan weer het andere uiterste.
Mocht een eventuele zwangerschap niet helemaal ongewenst zijn dan zou je het er op kunnen wagen, anders zou ik toch andere anticonceptie overwegen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:35

Deze schijnt wel al meer dan 25 jaar te bestaan. Staat nog wat over tussen de veel gestelde vragen. Vind het een beetje vaag wat daar staat.
Citaat:
8. Waarom kennen de meeste gynaecologen, verloskundigen en artsen de Lady-Comp/Baby-Comp niet?
De meeste gynaecologen en artsen zijn voorzichtig met natuurlijke methodes omdat ze er geen vertrouwen in hebben. Dat komt omdat er in praktijk tot nu toe geen hoge betrouwbaarheid geconstateerd kon worden (niet bij de temperatuurmethode waar een vrouw zelf moet uitrekenen en ook niet bij de overige verkrijgbare apparaatjes.) Ze vinden het blijkbaar moeilijk te geloven dat de Lady-Comp/Baby-Comp wel 99,3% betrouwbaar is.

Wel is het zo dat enkelen de natuurlijke methodes juist wél ondersteunen.

5. De Lady-Comp/Baby-Comp bestaat al meer dan 25 jaar. Waarom is hij dan niet zo bekend?
Veel gynaecologen, verloskundigen en apothekers vinden de temperatuurmethode niet betrouwbaar is. Dit heeft volgens hen ook betrekking op een apparaat dat met deze methode werkt. Echter, de geavanceerde hard- en software van de Lady-Comp/Baby-Comp maken de temperatuurmethode zeer betrouwbaar. Daarnaast is de eenmalige aanschaf, zonder vervolgkosten economisch niet aantrekkelijk voor met name de apothekers. In plaats van dure reclame staan bij Lady-Comp Nederland advies, begeleiding en persoonlijke benadering van de klant centraal. Niet de hoge bekendheid van het product, maar de tevredenheid van elke klant is ons doel.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:36

dit is gewoon de moderne versie van voor het zingen de kerk uit, geloof nooit dat dit goed werkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:40

Eerlijk gezegd lijkt me dat zeker niet zo veilig als andere anticonceptiemethoden... want het ene sperma overleefd langer dan het andere en misschien komt je eisprong toch wat sneller dan dat apparaatje verwacht...
Zulke dingen zijn meer iets om juist wél kinderen te krijgen :=
Ik zou me er in ieder geval niet aan wagen, of het nou vergoed word of niet, zelfs niet met geld toe zou ik eraan beginnen ;)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:46

NiNa_14 schreef:
dit is gewoon de moderne versie van voor het zingen de kerk uit, geloof nooit dat dit goed werkt

Nee, voor het zingen de kerk uit is wat anders. Dan komt de man niet klaar in de vrouw. Dit is de moderne versie van periodieke onthouding..

Dat ze zelf al zeggen dat artsen, gyneacologen, verloskundigen en apothekers deze methode niet betrouwbaar vinden, zegt mij genoeg. :')

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:57

Deze methode is niet betrouwbaar als voorbehoedsmiddel. Dat het je ovulatie uitrekent zal ongetwijfeld waar zijn en vast ook nauwkeurig, dat is niet het probleem.

Voorbeeld:
2 dagen voor je ovulatie meet je met deze computer dat je nog geen eisprong hebt gehad. Je bent dus nog niet vruchtbaar, dat heeft het apparaatje goed gemeten. Je hebt onbeschermde seks en er komt sperma in je vagina terecht. Sperma heeft een gemiddelde levensduur van 48 uur maar er zijn ook gevallen bekend waar dit soms twee keer zo lang is. 2 dagen na deze seks is je eisprong en ben je wel vruchtbaar. Toevallig heeft je bed partner sperma wat meer dan 48 in leven blijft en kan dit sperma je vrijgekomen eicel alsnog na twee dagen bevruchten.

Ik ben biologie docent op het vmbo en vertel alle leerlingen tijdens seksuele voorlichting dit voorbeeld. Dat je je eisprong en dus de dagen dat je vruchtbaar bent uit kunt rekenen is waar. Maar wanneer deze precies is kan verschillen, dit weet je niet.. Je zult dan dus immense veiligheidsmarges in moeten bouwen als twee weken geen seks een x aantal dagen na je ongesteldheid... Maar dat is natuurlijk geen doen..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:03

@ Myukii: Dat vond ik dus ook apart. Dat ze dat zo ook op hun site zetten.

@ Gambler: Zou dat apparaatje daar niet ook rekening mee houden? Anders wordt toch zo hup iedereen zwanger en zou dat bedrijf nooit langer dan 25 jaar kunnen bestaan toch.

Ik vind 't ook wel heel dubbel hoor.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 16:30

Gewoon geen sex hebben :-D:-P net zo veilig hahaha