Oog laser ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Oog laser ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 11:15

Iedereen met een bril herkent het wel , het word winter......en altijd weer heb je beslagen glazen als je ergens binnen stapt.
Met regen zie je niks door de druppels die op het glas blijven zitten.
's ochtends val je over de rommel omdat je je bril bent vergeten op te zetten en zonder zie je niks.
Je loopt de hele dag dat ding te poetsen want smerig worden ze wel.
In de zomer glijd dat ding van je neus door de hitte en met het zonnetje heb je witte brille pootjes op je gezicht. Geen porem.... >;)

Dus de oplossing: Lenzen!
Maar ja.....na een paar jaar braaf iedere dag die dingen inzetten word je lui....je pakt wel is je bril ipv je lenzen.
maar na 10 minuten van huis vervloek je jezelf dat je je lenzen niet hebt in gedaan want je bril is al weer onder geregend.
Maar met hele dagen achter de computer worden je lenzen droog, je knippert niet en je krijg geirriteerde ogen.
Je ogen gaan zeer doen na het dragen en dan verteld de opticien dat je je lenzen niet meer te lang in mag.... ;(

Dus de oplossing: Laseren!
Maar ja.....dat is nog al een stap....
het zijn en blijven je ogen en als er maar 1 ding fout gaat....ben je voor de rest van je leven slechtziend of zelfs blind.
Dus bij deze vraag ik jullie om ervaringen :D
Ik zou graag willen weten waar jullie het hebben laten doen en waarom juist daar.
Hoe vond je de service en vooral belangrijk, ben je er nu nog tevreden over?
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 25-11-10 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christine

Re: Oog leaser ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:17

* Het is laseren :D

_Jessie

Re: Oog laser ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 11:18

Grapje :o krijg je het slechtziende :')

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:20

Wel ik vraag me dat ook af :) Zit met hetzelfde probleem...

Ik heb wel gehoord dat je moet worden "goedgekeurd" vooraleer je zo'n behandeling krijgt...

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:26

Ik heb mijn ogen al een jaar of 6 geleden laten laseren in Nijmegen.
Toen werd dat nog vergoed door mijn ziektekostenverzekering. Volgens mij word er nog steeds een deel vergoed als vanaf een bepaalde dioptrie.
Het is toen allemaal goed gegaan. De eerste week/2 weken heb je er wel last van. Alsof er zand in je ogen is gestrooid. Redelijk vervelend, maar duurt niet eeuwig.

Klein foutje die ze bij mij hebben gemaakt. Ik kijk maar met één oog tegelijk. En met rechts kon ik altijd beter zien oop grote afstand. Nu hebben ze de dominantie omgewisseld door mijn linkeroog te laseren naar + 0.5 en mijn rechteroog naar -0.5. Ongeveer dan. Dat is lastig want ik ben gewend met mijn rechteroog op afstand te kijken en nu ben ik dus steeds aan het wisselen van oog.

Maar ik neem aan dat jij wel gewoon met 2 ogen kijkt en dan is dat niet aan de orde.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:30

Ik ben nu bijna 3 jaar geleden in rotterdam gewwest bij Eyedo.
Eerst binnenstebuiten gekeerd, achter heel veel machine's gezeten, gecontroleerd, nog een keer................ prima, kon gelaserd worden. Op de duurste manier :+ omdat mijn hoornvlies vrij dun was.
Op de dag zelf wordt door de behandelend oogarts nog precies gevraagd wat de afspraak en de gegevens van je zijn om uit te sluiten dat hij de verkeerde voor zich heeft.
Direct na de behandeling kreeg ik een lunch, en mocht naar huis. De terugreis ging met een zwarte zonnebril (krijg je van hen) en toen was het nog vrij pijnlijk, alsof je zand in je ogen hebt. Dat zou na 3 uren snel afnemen, dat deed het dus ook. Je krijgt druppels mee naar huis, eerste tijd zoveel mogelijk druppelen.
De volgende dag controle, na een week weer, na een maand, ½ jaar en een jaar. Allemaal inbegrepen.
Kon eerst op 200 m. de grote borden niet eens zien, nu lees ik wat er op staat!
Ik heb wel beide ogen gelijk laten laseren en heb nu dus een leesbril, ben nl. 60 jaar.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:30

Mijn vriend heeft het zo een 10 jaar geleden laten doen via een praktijk in Geleen. De behandeling zelf was in Belgie.
Tot nu toe ziet hij nog steeds goed, beter dan mij zelfs en ik heb nog nooit een bril of lenzen gedragen :D

Een vriend/collega van hem heeft het toentertijd ook laten doen en ook nog steeds zeer tevreden erover.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:33

LZP --> MW

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 11:45

Dat zijn alvast positieve berichten!
Ik heb wel laatst bij mijn opticien gevraagd en hij denkt wel dat mijn ogen geschikt zijn, ook ben ik al 3 jaar stabiel en zit ik al 3 jaar op 4 en 4.25 (ver af, is dat + of - :') )

@ Linky: Het is wel bekent toch dat je met de tijd een leesbril zal moeten? Wat heb jij toen der tijd betaald met alle controle's? Mag ook via pb :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:56

Ik heb mijn ogen ruim 2 jaar geleden laten laseren in het lasikcentrum in boxtel (http://www.lasikcentrum.nl/) en dat had ik véél en véél eerder moeten doen. Altijd dat gedonder met stofjes onder je lenzen met paardrijden.. gék werd ik ervan.
Ik ben geholpen door Dr. Tutein-Nolthenius, echt een geweldig oogarts. Heeft ook de vooronderzoeken gedaan en is tevens verbonden aan een ziekenhuis in Eindhoven. Beide ogen zijn tegelijk gedaan, met 10 min. was het laseren voorbij en het stelt echt niks voor (ligt er wel aan welke methode je hebt uiteraard, ik had Lasik). Ook met een donkere bril op naar huis. Het prikte een beetje, maar heb 2 uurtjes geslapen en daarna had ik nergens last meer van en heb ook nergens last van gehad. Echt geweldig gewoon. Aantal controles en evt. hersteloperatie (indien nodig) zit bij de prijs is. Is dus een full-service incl. garantie operatie. Je ogen wel goed druppelen volgens de voorschriften de eerste weken na het laseren, dat kan je echt veel leed besparen.
Zoek in ieder geval een lasercentrum wat goed bekend staat. Goedkoop is vaak ook duurkoop en je hebt idd maar 1 paar ogen.

Edit: veraf is - ;)
en volgens mij kan een opticiën niet bepalen of je ogen geschikt zijn maar moet je daarvoor echt metingen bij het betreffende instituut laten doen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 12:09

Nee klopt hij kan het niet helemaal beoordelen maar ze kunnen wel globaal zien of het kan of niet.
Mijn vader kan het bijvoorbeeld al niet wegens afwijkingen in het oog

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:47

Ik kan het niet direct terugvinden, maar worden mensen met familieleden die oogziektes hebben zoizo uitgesloten?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 16:20

Verder niemand ervaring met laseren?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:48

Nou, ook ik ben benieuwd.
Ik vind het toch een eng iets, dat gelaser in je ogen.
Is er al wat meer bekend over gevolgen op de langere termijn?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 09:14

Ik heb dus precies hetzelfde Marvan.
Ik weet niet of er al wat bekent is over de gevolgen op langer termijn het enige dat je waarschijnlijk naar mate je ouder word toch een leesbril zal krijgen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:24

Ik lees hier even mee!

Ben het ook van plan om mijn ogen te laten laseren. Ben al wel aan het sparen maar dat schiet nog niet heel hard op := daarnaast zijn mijn ogen nog niet heel stabiel dus waarschijnlijk kan ik nog niet gelasert maar goed dat laat ik tegen die tijd wel controlleren door oogarts

Veel collegas hebben hun ogen laten laseren en dat bevalt erg goed. En uiteindelijk bespaar je de kosten van het laseren wel terug want lenzen en brillen zijn ook erg duur

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 09:29

Dat is zeker waar. 1 glas van mijn bril kost al 150 euro := en 1 lens 225 :=
Nu doe ik 2 jaar met 1 paar lenzen en bril wel langer maar dat is het voordeel als je stabiel bent.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:44

Ik heb al vanaf mijn 6e een bril, behoorlijk slechte ogen (-6) en ik vind laseren ook een beetje eng. Ken in mijn omgeving wel een aantal mensen die het gedaan hebben en er tevreden over zijn. Het lijkt me zo balen als je niet op 0 uitkomt en dan toch nog een bril nodig hebt. Ook al is het maar -0,5.

Dan lijkt mij een staaroperatie beter, dat doen ze ook als je geen staar hebt en dan zetten ze een nieuwe lens in je oog.

Ik zit ook met het leesgedoe, zat soms met een leesbril over mijn gewone bril heen, met lenzen in zie ik al helemaal niks meer van dichtbij.
Daarom heb ik nieuwe bril laten maken voor heeeeeeeeel veel geld :o met varivocale glazen. Als je recht vooruit kijkt kan je in de verte goed zien en als je door de onderkant kijkt dan kan je dichtbij zien. Alleen je voeten zie je dus niet meer zo goed :D
Ik moet zeggen dat ik heel blij ben met mijn bril, heb mijn lenzen veel minder in omdat ik dan steeds de leesbril mee moet slepen.

Voor mij dus geen laseren meer! Maar ik kan me voorstellen dat als je jong bent dat het dan nog zinvol is. Het leesgedoe begint pas boven de 40 of nog later. Als je 20 bent dan heb je nog heel wat bril-loze jaren te gaan. Mijn dochter van 16 heeft ook slechte ogen en ik ga toch maar een spaarpotje maken voor als ze wil laseren als ze een jaar of 20 is.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:48

Mijn vader heet ook Varivocale glazen :j die is er ook heel blij mee
Mijn sterkte valt in principe nog mee, -4 en -4,25 maar ja je ziet niet alles :+
Ik weet ook niet of ze met laseren kunnen zeggen of je op 0 uit zal komen of toch altijd nog een klein percentage over houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:45

Uit een oud topic over laseren in Turkije:
Lia_ schreef:
Lia_ schreef:
Ik heb het vorig jaar laten doen (6 januari 2006) bij http://www.excimerlasercentrum.nl en het bevalt mij echt super :j
De eerste 2 dagen waren best erg pijnlijk, ogen wilde echt niet open, super gevoelig voor licht en een erg branderig gevoel maar daarna werd het vlug beter.
Heb de eerste tijd bij fel zonlicht consequent een goede zonnenbril gedragen en had daarmee nergens last van.
Heb verder helemaal geen "bijwerkingen" gehad als halo's of andere vervorming van het licht.
Ik heb voor deze kliniek gekozen omdat ze veel samenwerken met het Radboudziekenhuis in Nijmegen en de behandelend artsen ook in het Radboud werken als oogarts.
Ik vond het een fijn idee om gewoon een goed ziekenhuis als "achterwacht"te hebben :j

Ik heb mijn ogen dus gewoon in NL laten doen, behandeling kostte 4000 euro en is incl. 2 jaar "garantie", dat wil zeggen als ze weer achteruit gaan word ik gratis weer behandeld.
Prijs was voor mij niet van belang omdat het via mijn werk werd vergoed.
Maar als ik het wel zelf had moeten betalen was ik ook naar deze kliniek gegaan, het is een hoop geld maar er staat wel een academisch ziekenhuis achter.
Moet er niet aan denken dat als er terug in NL wat mis gaat je eerst weer helemaal naar Turkije moet vliegen.....

Ben er nog steeds heel erg blij mee :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:10

Beetje late reactie, ik heb het ook een jaar of 5 geleden laten doen bij care vision in Rotterdam.
Spijt van dat ik het niet 10 jaar eerder had laten doen en ik ben er nog steeds heel blij mee.
Even een maandje afzien maar daarna gelukkig voor het leven

Moet nu wel een leesbrilletje maarja dat had ik misschien ook gehad als ik ze niet had laten laseren

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:15

Ik hoor het ook steeds vaker: Waarom ga je je ogen niet gewoon laseren? Dus ik denk er ook steeds vaker overna, voor in de toekomst. Ben net gister 18 geworden dus nog een beetje jong.
Maar kan dat eigenlijk wel? Ik heb -7, en dat ziet er naar uit dat 't alleen nog maar slechter gaat worden.. :+ Of maakt de sterkte niet uit voor laseren?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:26

Zeker wel maar daar heb je ook een vooronderzoek voor, of het allemaal wel kan en evt opties.
En wacht niet te lang als je ouder word kan je soms niet meer laseren, een kennis van mij heeft spijt dat ze niet eerdre heeft gedaan, ze was nu te oud, =lees hoornvlies zwakker oid.
Ik ben via visionclinics gelaserd in juni, en bevalt me prima! ;)

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:26

Ik heb mijn ogen 3 jaar terug laten laseren bij ooglasercentrum in Papendrecht. De behandelend oogartsen zijn tevens werkzaam als oogarts in het Albert Schweitzer ZH. In 1 woord geweldig!! Had het veel eerder moeten doen. Ik heb niet echt veel pijn gehad, het is de eerste week vooral veel ongemak, zoals branderige ogen, veel tranen, erg gevoelig voor licht e.d. Zou het echter zo weer doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:35

Waarom kijk je niet naar lens implant?

Stuk veiliger voor je ogen, je kunt ook leesbril (dus + ) correties laten doen, multifocale correcties (dus + en -) en geen napijn (slechts in uitzonderingsgevallen) en je komt altijd precies uit op 0. Met laseren heb je een vrij grote kans dat je tussen de -1 en 0 blijft hangen, maar er hangt wel een wat duurder prijskaartje aan. Afhankelijk van je zorgverzekeraar kan dit ook vergoed worden.

Op de link kun je bij Technieken kijken bij Artisan, Artiflex en Thorische Artiflex (voor ogen met cilinder etc.)
http://www.rijnzichtoogkliniek.nl/artiflex

Daarom heb ik ook besloten dat ik op mijn 24ste (als mijn ogen zo veel mogelijk) uitgegroeid zijn, een lens implant te laten doen in beide ogen. Er wordt een dunne, zachte lens onder je hoornvlies geschoven. Er hoeft dus maar een kleine incisie (sneetje) gemaakt te worden waardoor de lens wordt geschoven, en niet zoals bij laser een flap open worden gemaakt (waarbij het al veel is voorgekomen dat de hele flap afscheurde..). Daarnaast zijn deze operaties ook al veel langer toegespast. Met laseren weten ze nog steeds niet wat het doet met je ogen op lange termijn. Daarnaast, mocht je ooit nog van sterkte veranderen, is het risico bij een tweede laserbehandeling veel groter op fouten door het ontstaan van littekenweefsel in het oog en kun je bij een lensimplant heel simpel de oude lens laten verwijderen en er een nieuwe in laten zetten.

Persoonlijk kies ik voor de beste manier (in mijn ogen dan he :)) ) omdat het wel mijn ogen zijn... Een foutje en je bent blind, dat vind ik een behoorlijk grote risico factor.