Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zat ook na een week weer op het paard. Heb fysiotherapie gevolgd en pijnstillers gebruikt. Nu gaat het best wel goed, kan niet lang staan bewegen is het fijnste en ik kan niet in een diep zadel zitten. Ik heb gewoon alles gedaan omdat ik het niet wist. Wel met veel pijn natuurlijk! fjordjes schreef:Ik heb ook een scheurtje maar dan in de L4 of L5. Is wel weer "hersteld" maar ik heb er blijvende last van, het is al 2 jaar geleden gebeurd. Ik ben pas een half jaar later erachter gekomen dat het een scheurtje wasZat ook na een week weer op het paard. Heb fysiotherapie gevolgd en pijnstillers gebruikt. Nu gaat het best wel goed, kan niet lang staan bewegen is het fijnste en ik kan niet in een diep zadel zitten. Ik heb gewoon alles gedaan omdat ik het niet wist. Wel met veel pijn natuurlijk!
Toen ik mijn rug gebroken had, miste ik vooral wat gevoel en coördinatie.

En omdat de pijn praktisch weg is, ben ik van plan om over 2 weken (in plaats van 3, morgen is het al weer een week geleden) weer terug te gaan op controle. Misschien kan ik dan al wel met fysio en trainen gaan beginnen.
superrizzo schreef:Ik heb een breuk in mijn L1 wervel gehad door een val van mijn paard.
Bij mij was er een hoek afgebroken.
Ik heb 14 weken in een korset gelopen en bijna 4 maanden fysio therapie.
Ik heb ontzettend veel pijn en vooral geluk gehad dat het afgebroken stuk niet in mijn zenuw heeft geprikt anders had ik nu een dwarslaesie.
Ik ben er vanaf juni 2009 tot maart 2010 zoet mee geweest.
) zodat mn buik en rug spieren wat sterker bleven en het herstel dus ook sneller ging..

Marijketjuh_ schreef:Meid doe het aub rustig aan!!
Ik heb 2 jaar geleden l2/l3 gebroken gehad.. Ben ook naar de eerste hulp geweest en ik moest het maar even rustig aan doen.
Heb alleen (weet niet of ik het goed zeg) diklovenak gekregen tegen de pijn.
Ik ben na een week weer aan het werk gegaan.. blijkbaar het domste wat ik in mijn leven gedaan heb, want ik begin vanmiddag weer met fysio.
Heb er sinds 2.5 maand weer heel veel last van.. elke beweging doet pijn. Zit nu op mn werk, maar zelfs nu op mijn bureaustoel weet ik niet hoe ik pijnloos kan zitten.
ik had toen een soort van geluk bij een ongeluk, mijn paard stond een half jaar op rust dus heb pas na een half jaar weer gereden.
Doe wat de artsen je opdragen, en absoluut niets meer.
Ik wens je veel succes