Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik moet zeggen dat het wel even wennen was maar jemig wat een fijne dingen! Met zwemmen is het misschien onhandig als je maandlenzen hebt(zoals ik) want als je er een kwijt raakt heb je geen lens meer voor die maand
Met paardrijden vind ik het ook super, omdat ik met bril nou eenmaal niet reed, en het is nu echt een heel verschil (-3.5? en -4.).

Dus heb ik lenzen laten aanmeten, alle tekst en uitleg aangehoord en we zouden beginnen met rustig opbouwen: eerst eens 10 minuten inlaten en dan er weer uit. Na 2 uur weer eens proberen. Zo dus langzaamaan wennen aan de lenzen. Afgezien van het feit dat ik zelfs na een maand proberen het in en uitbrengen van die lenzen nog steeds niet met fatsoen kon; heb ik alleen maar lopen janken zodra ik die dingen inhad. Het stroomde letterlijk mijn ogen uit. Lenzen in, en het janken begon. Vreselijk, na een maand heb ik ze weggesmeten en een paar jaar later mijn ogen laten laseren. Slechts een week dikke ogen en janken en een verbluffend resultaat!
Ze zijn wel wat duurder en worden volgens mij ook voor een gedeelte niet vergoed (weet niet of dat altijd zo is bij lenzen?), maar ik vind het het geld echt waard.
En goed je handen wassen als je ze uit of in moet doen, maar dat spreekt denk ik wel voor zich. 
Veerle90 schreef:Ik heb nachtlenzen, zijn wel iets duurder dan gwoonlijk (zo'n 350 euro pj) maar dan eb je ook wat
Hoef ze alleen 's nachts in en dan zie ik gewoon overdag, dus overdag geen gedoe als er iets in mn oog zit ed..

Up_to_Date schreef:Bedankt voor jullie tip.
De lenzen in en uit doen is wel een kwestie van wennen denk ik.
Mijn moeder heeft daar zo'n soort zuignapje voor??
M'n moeder had die een keer voor me gekocht omdat ik acrylnagels heb en daarmee moeilijk m'n lenzen uit krijg. Maar moet toch maar iets anders gaan verzinnen, want zo'n zuignapje vind ik heel akelijk voelen.
) Het in en uit doen ging bij mij eigenlijk heel snel, na 3 dagen duurde het niet meer dan een paar seconden. (Bij de opticien was het totaal een ander verhaal, heb daar wel 20 minuten gezeten met die dingen, me ogen tranen en alles.
Maja, je zit natuurlijk ook niet iedere dag met je vingers in je ogen te purren.
)
femke27 schreef:lucifertje schreef:je moet zelf de keuze maken tussen:
De opticien zal je daar best bij helpen en je adviseren hoor! En anders direct een ander zoeken. Ieder mens en ieder oog is anders. Wat goed is voor de 1 is slecht voor de ander.
) En ik heb zachte lenzen, Nachtlenzen heb ik ook om advies gevraagd na een tijdje me lenzen te hebben gehad maar dat raadde ze sterk af, Heel veel mensen hebben overdag dat ze naarmate de dag wazig beginnen te zien dus dan zou je nog je bril nodig hebben. Nachtlenzen zijn ook altijd harde lenzen geloof ik..
Dat is best gek misschien maar je kan er vele male beter bij. _Mara_ schreef:Ik heb ongeveer 4 jaar een bril gehad en ben 2 maanden geleden overgestapt op lenzen en ze bevallen super goed! Ik heb zachte lenzen air optix aqua. Ik voel ze gewoon totaal niet zitten! (Niet altijd even handig als ik dan naar bed wil en denk; oja me lenzen.) Het in en uit doen ging bij mij eigenlijk heel snel, na 3 dagen duurde het niet meer dan een paar seconden. (Bij de opticien was het totaal een ander verhaal, heb daar wel 20 minuten gezeten met die dingen, me ogen tranen en alles.
Maja, je zit natuurlijk ook niet iedere dag met je vingers in je ogen te purren.
)
Ik ben er echt heel blij mee, vooral wanneer het regent, wat een verademing! Eindelijk zie ik iets, met mijn bril was het echt levensgevaarlijk zodra het regende, zag niks meer.
Miss_m schreef:Ik wou geen bril omdat ik vond dat het me absoluut niet stond, maar heb nu een hele leuke en krijg veel complimenten.
Toch wil ik ook graag lenzen erbij omdat een bril niet altijd handig is.
Ik doe me beiden lenzen met me rechterhand in, de opticien zei dat dat wel het makkelijkste is voor iemand die rechtshandig is. Ik doe eerst me linkerlens in en dan doe ik dus de lens op me rechterwijsvinger, met me rechtermiddelvinger hou ik me onderste ooglid omlaag en met me linker wijsvinger me bovenooglid en dan hoppa lens erin.