Onder behandeling van alcohol verslaving op jonge leeftijd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

go_forward

Onder behandeling van alcohol verslaving op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 01:03

Lang in twijfel gezeten of ik een bericht zou plaatsen. Toch heb ik de stap gezet dit wel te doen, maar dan wel anoniem. Dit is dan ook een schaduw account die goed gekeurd is.

Ik weet moeilijk te beginnen, eigenlijk vond ik de titel al lastig maar ik heb het zo simpel mogelijk gehouden. Namelijk een titel die gaat over waar het op slaat.

Ik ben tussen de 20 en 25, vrij jong dus. Toch zit ik met een alcohol probleem waar ik nu voor onder behandeling ben. Dit probeerde ik al eerder te doen maar er werd me verteld dat ik daar nog niet thuis hoorde. Dat was ruim een jaar geleden, ik was mijn alcohol gebruik volkomen zat maar ik oogde nog goed. Ik studeer, heb nog steeds sociale contacten, haal mijn cijfers, zie er redelijk verzorgt uit etc. Maar toch drink ik 1 a 2 flessen wijn per dag.

Niemand die het wist, mijn geheim, mijn schaamte. Maar ik had heus wel het besef dat het niet verder kon. Ik wil graag controle maar ik had het nergens meer. Dat probeerde ik dus aan te geven bij de hulpverlening, dit zonder veel resultaat. Ja ik heb toen een kort durend programma gevolgd om het alcohol gebruik tegen te gaan. De therapeut zat dood leuk voor te lezen: Oh ik moet nu dit zeggen....En nadat het me niet lukte om verder te minderen is het stop gezet. Ik verwijt niemand iets, het is altijd nog iets wat ik doe begrijp dat goed.

Daarna zat ik qua dat probleem weer in zak en as. Rond gezocht en uiteindelijk bij internetbehandeling uitgekomen. Dat ging eerst redelijk maar omdat ik diegene nooit zag kreeg ik ook geen band. En daardoor voelde ik het niet alsof 'verantwoordelijkheid voor iemand afleggen". Ja natuurlijk doe ik het voor mezelf, maar ik drink uit angst om te gaan slapen. Ik drink om te overleven, om mijn leven door te laten gaan. Om met een glimlach te verschijnen. En juist omdat ik zo bang ben heb ik iemand nodig waar ik verantwoording aan af moet leggen.

De internetbehandeling liep staak, zo ook de andere behandeling die ik volgde. Het focuste op 1 punt, terwijl ik er 10 heb. Pak ik het een aan dan wordt het andere extremer. Ik was het dan dus ook ernstig zat na 4 jaar. En uiteindelijk heb ik een meer uitgebreide behandeling gekregen. En ja 3x raden wat dan belangrijk was...Gevoelens. Een vereiste hiervoor is dan ook clean zijn en zo werd ik eindelijk doorverwezen.

Dat was 2 maanden geleden. En 3 weken geleden heb ik de keuze gemaakt om een detox (ontgiften/afkicken) te gaan doen. Mijn voornaamste motivatie is dat ik te bang ben voor paniekaanvallen ( de reden waarom ik drink). Mijn ouders zijn ingelicht, wat ik natuurlijk zelf heb gedaan en een behoorlijke stap was. Ze reageerden goed al maakt mijn vader het allemaal wat makkelijker dan dat het is. Logisch want ik denk dat hij misschien nog wel meer drinkt dan dat ik doe. Maar het gaat dit keer niet om hem. Ik wil veranderen!

Afgelopen vrijdag kreeg ik het nieuws dat ik aankomende donderdag een week voor detox ga. Het is voor mij enorm snel en lastig te combineren met school. (denk aan 3 lopende projecten met project genoten natuurlijk...ik kan ze de waarheid niet zeggen).

Aankomende donderdag is het dus zo ver en ik kan je zeggen dat ik enorm bang ben. Waar kom ik terecht en met wat voor een mensen? Hoe ga ik reageren en zou ik anders worden zonder alcohol? Kwets ik mijn vriend? Eis ik niet teveel van hem? en mijn ouders? etc

Dit schaduw account heb ik dan ook aangemaakt om mijn verhaal anoniem kwijt te kunnen ( zonder als iemand te worden gezien die al in de goot ligt..) en misschien hebben andere mensen hier ervaringen mee? ( mag uiteraard ook per pb)

Het is een lang bericht geworden, maar als je tot zo ver bent gekomen bedankt voor het lezen. Vragen staan absoluut vrij!!

Fenn

Re: Onder behandeling van alcohol verslaving op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:14

jeetje, heftig, maar wat knap dat je de stap hebt weten te zetten!

Ergens snap ik heel goed dat de hulpverlening jou, als student, zo moeilijk serieus kan nemen. Studenten drinken nu eenmaal veel. Misschien dachten ze: 'laten we maar even afwachten tot na de studietijd.'

Ik denk dat je niemand kan kwetsen of te veel van iemand kan eisen door dit traject in te gaan. Je krijgt hulp van buitenaf, je hebt er zelf om gevraagd en naar gezocht en je beseft je maar al te goed wat de gevolgen kunnen zijn. Ik vind juist dat jij het zelf ontzettend goed doet door dit te gaan doen +:)+

Heel veel sterkte donderdag! Je kan het!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:14

Wat super knap van je, heel dapper!

Ik heb zelf een alcoholverslaving. Ben 23 jaar oud en volgende maand 2 jaar clean.
Je kunt het hoor, ik weet het zeker. Ook jij zult straks zo trots zijn als dat ik ben nu.

Ik heb geen opname gehad voor de alcoholverslaving. Wel daarvoor voor een depressie en toen bleek dat dit een deel kwam door de verslaving. Na de 3 mnd opname ben ik door gegaan met afkicken met individuele hulp van buitenaf. Ik wilde heel erg graag en daarom is het gelukt.
Ik lees dat jij ook graag wilt en daarom weet ik zeker dat het je gaat lukken! Ik ga niet liegen, het is zwaar, maar als je wil kom je er!

Zet hem op, je kunt het. Heel veel succes!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:23

go_forward schreef:
Hoe ga ik reageren en zou ik anders worden zonder alcohol? Kwets ik mijn vriend? Eis ik niet teveel van hem? en mijn ouders? etc.

Je wordt hooguit weer jezelf. En van jezelf kun je weer gaan houden. Je vriend en je ouders houden van jou en willen graag dat je goed voor jezelf zorgt. Dus zéker weten dat je hier goed aan doet! Zet 'm op!

+:)+

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:46

Super dat je hulp gezocht hebt!!

Je bent wel jong, maar het komt veel vaker voor dan je denkt, ook bij tieners. Bijvoorbeeld in de studententijd hoor je bijna veel te drinken, dat is stoer. Verhalen over gaten in het geheugen na een avond stappen worden lachend en bijna met trots verteld. Echter is het niet zo makkelijk te stoppen met drinken zodra je je diploma hebt. Je hebt er immers in he stuendentijd een gewoonte van gemaakt.

Wat me in jouw geval ook wel belangrijk lijkt, is dat je ook hulp / begeleiding krijgt bij je paniekaanvallen. Die zijn over het algemeen makkelijker te behandelen dan een alcohol verslaving.

Heel veel sterkte de komente tijd!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:55

Heel dapper van je, je bent nog jong. Gewoon doorzetten, ook op de moeilijke momenten. In 10 jaar horeca ervaring heb ik zoveel alcoholistische vrouwen (ga er vanuit dat je een vrouw bent, gezien het grote aandeel vrouwen op bokt) gezien, verschrikkelijk hoe dat eruit ziet en zich gedraagt. Totaal geen zelfrespect meer, dat wil je echt niet.
Alle succes, je kunt het!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:58

Heel erg goed om hulp te zoeken. Je kunt denk ik het beste alles over je heen laten komen.
Het zal zeer zeker moeilijk worden, maar als je echt wilt doe je het ook!

Heel erg veel succes!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:00

You go girl!!! Heel erg knap dat je je hart lucht.
Het maakt niet uit of je dat anoniem doet...het gaat erom dat je erover praat.
Je mag trots zijn op jezelf!! zeker omdat je het bij jezelf hebt geconstateerd.
Heel veel sucses!! ;-)

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 18:18

Bedankt voor al jullie berichtjes!!

@ Fenn, student en alcohol is inderdaad iets wat voor veel mensen hand in hand gaat. Het probleem daarnaast is ook nog eens dat de psychische hulpverlening en de verslavingszorg een verkeerd beeld van elkaar hebben. Ze communiceren lastig en verwachten dus blijkbaar ook iets anders van elkaar. Ik hoop dat ik niemand ga kwetsen of pijn ga doen en dat wil ik mede door de detox eigenlijk ook verkomen.

@ Nathalie, wauw 2 maanden clean! Petje af, ik hoop dat ik ook op dat punt kom!! Bedankt voor je berichtje

@Chubby, Ik hoop dat ik er goed aan doe en ik hoop dat ik met mezelf kan gaan leven. Ik weet het pas als ik de ervaring heb denk ik.

@ Jose, Het is meestal bij mannen stoer heb ik gemerkt. Mannen onderling vertellen het elkaar en lachen erom. Bij mijn vriendengroep is het gelukkig onder de vrouwen niet geaccepteerd. Daarnaast zijn er 2 mensen die sowieso niet drinken, dit maakt het hopelijk iets makkelijker voor mezelf. Ik heb al hulp gehad met de paniekaanvallen, 4 jaar terug was dat. 2 jaar lang heb ik diverse behandelingen gevolgd. angst is echter nog steeds een big issue voor me. Ook al heb ik al 4 jaar lang geen paniekaanvallen meer gehad (mede door medicatie), ik hang er vaak tegenaan.

@ Femke, Dat is inderdaad ook het beeld wat ik voor ogen heb als ik zo door ga. En dat is een beeld die ik absoluut niet bij mezelf wil zien!

@ Lucifertje, Ik probeer het ook over me heen te laten komen en mezelf rustig te houden tot het zo ver is. Toch speelt het stiekem enorm mee in je achterhoofd.

@ Manfredie, Dankje :)

----

Vandaag voorbereidingen getroffen. Naar de boekhandel geweest voor een stapel tijdschriften en puzzel dingen. Haha ik heb zelfs donald duck pockets gekocht, lekker makkelijk te lezen als je niet zo goed in je vel zit. Verder gaven ze me het advies om genoeg sigaretten mee te nemen. Ik moest er eigenlijk een beetje om lachen. Wel afkicken maar roken als een ketter. Maar goed vandaag dus ook een slof sigaretten in huis gehaald.

Vanavond nog les met mijn paard, morgen ochtend wil ik nog even met haar wandelen. Voor de komende week heeft mijn vriend aangeboden mijn paard aandacht te geven. Ik sta gelukkig op een pension stalling waar mijn stal wordt gedaan en mijn paard elke dag naar buiten komt.

School is iets lastiger. Ik heb 2 echt belangrijke projecten waarvan 1 met 4 personen en 1 met 2 personen. 1 van de projectgenoten weet het hele verhaal, de anderen weten alleen dat ik een week weg ben. Ik hoop dat het na deze week wel goed gaat want ik wil stiekem ernstig graag mijn tentamens halen. Een herkansing is niet erg maar ik wil volgend jaar niet in een nieuwe klas terecht komen, dat heb ik al te vaak mee gemaakt de afgelopen jaren.

Verder ben ik nerveus...erg nerveus.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:24

Correctie, 2 jaar. ;) Hihi.. maar toch bedankt. :)
Jij komt vast en zeker ook op dat punt!

Begrijpelijk dat je nerveus bent, het is écht niet niets!! Maar het is zo dapper dat je dit doet, echt waar! Vind het ontzettend knap!

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 18:31

Oh wow haha ik had het verkeerd gelezen. hoe heb jij het gedaan? Gewoon gestopt en dat blijven doen? Wat waren reacties uit je omgeving?

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:42

Wat ongelooflijk dapper dat je dit probleem erkent en aanpakt. Pluim voor jou!
Ik hoop dat je deze kracht blijft houden ook in moeilijke tijden.
Zelf drink ik niet, dus daarin kan ik je geen tips geven.

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 18:51

dankje anne, Ik hoop ook dat ik vol blijf houden.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:58

Super dat je zo aan jezelf moet werken,

Dat van die paniekaanvallen daar moet je doorheen..

in het begin zal het wat heftiger worden, maar als je doorzet dan word het 100 x beter..

je gedachte maakt je daarin gek, terwijl de werkelijkheid heel anders in elkaar steekt!

voor vragen kun je me altijd pben!!

nogmaals super meid! (althans dat neem ik aan.)

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:09

Haha ja ik ben een vrouw. Ik hoop dat het uiteindelijk zal meevallen en ik mezelf een verkeerd beeld heb gegeven. Ik heb immers al vier jaar geen paniekaanvallen gehad maar ik mijn gedachten drink ik tegen paniekaanvallen. Ik weet überhaupt niet of dit waar is..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:13

Ik denk dat je voor jezelf een bepaald patroon creëert daarvan moet je een switch maken!

als jij al 4 jaar geen paniekaanval hebt gehad.. waarom zou je dat nu ineens zonder drank krijgen? het is je denkpatroon die dat weer gaat denken..

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 12:21

@DDW, het is inderdaad een denkpatroon en ik hoop er achter te komen dat het mee zal vallen.

Morgen is het dus zover en ik ben nu echt enorm zenuwachtig. Zometeen nog weg voor school en vanavond avondje samen met mijn vriend die me morgen gelukkig ook kan weg brengen.

Gister heeft mijn vriend mijn paard 'alleen' gepoetst, hij had zaterdag een spoedcursus gehad van mij. Gelukkig is mijn paard dol op hem haha.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:25

Veel succes! Ik denk aan je

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:28

Go Forward, ja ik ben gewoon gestopt, maar kon niet anders. Ik werd opgenomen met een depressie en alcohol was verboden.
Toen we bij behandeling er achter kwamen dat de depressie deels door de verslaving kwam heb ik me aan moeten melden bij verslavingszorg en daar heb ik individuele hulp gekregen.
Tijdens de opname heb ik dus niet gedronken, maar tussendoor op verlof wel... kon t gewoon niet tegen houden.
Maar vanaf het moment dat ik ontslagen werd (door het alcoholgebruik) bij de PAAZ, werd iedereen zo boos op me en drong het echt tot me door dat er iets moest gebeuren.
Vanaf toen heb ik geen druppel meer aangeraakt en ben nu heel erg anti.
Maar het blijft heel moeilijk voor lange tijd, zeker als mensen in je omgeving wel drinken...

Heeeel veel succes.
Kun je daar wel op internet?

GVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:03

Ik ben mezelf op dit moment aan het afvragen of het niet fout begint te gaan......

Drink niet heel veel maar wel elke dag en wil/kan eigenlijk niet echt zonder.. Denk dat wil en kan heel dicht bij elkaar beginnen te liggen...

Moet gewoon als ik thuis ben effe wat blikken bier weg werken... Om te ontspannen... Als ik optijd thuis ben zijn het er meer..... Stress.. en ik kan niet goed thuis zijn.. Moet onderweg zijn, thuis ben ik eenzaam en daarom wil ik niet thuis zijn.... Thuis zijn voelt niet fijn dus gaat tegen staan HEEL ERG....(mijn huis is kei gezellig ! Maar eenzaam er alleen te zijn) Gebrek aan vrienden.. En ben singel... Dat wil ook niet echt.... Zat goede contacten.... Maar niks van effe bellen om wat af te spreken.... Heb 2 ''vrienden'' Hertog Jan en Jack daniels.... Ben nu gewoon zoveel mogelijk onder weg.... Ja dan loop je je zelf voor bij... En nee zo heb je geen tijd om bij dingen stil te gaan staan en te gaan drinken. Gewoon van wekker tot een uur voor bed tijd onderweg zijn.... Moe zijn naar huis verlangen en toch nog even een buitenrit van 3 uur gaan maken... Om maar niet thuis te zijn....

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:27

weet niet wanneer je dit weer leest, maar hou vol en zet hem op!

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 12:48

@ GVR, lijkt behoorlijk op wat ik deed...als ik je advies mag geven zou ik wel hulp zoeken. Hoe eerder je het doet hoe beter ik heb het afgelopen ander halve week met mijn eigen ogen 'mogen' aanschouwen. Pb box staat open.

----

Pffff waar moet ik beginnen? Zoveel te vertellen. Ten eerste zoals jullie misschien wel hebben kunnen raden: geen internet daar. Dit doordat er ook mensen kunnen zitten met internet/gok verslaving.

Even heel kort: Ik ben nu wel geteld 11 dagen clean.

-----

De dagen daar:

Het viel me daar mee en het viel ook tegen. Ik had gelukkig een mooie ruime en lichte kamer met eigen douch (waar het putje helaas niet van werkte dus na 3 minuten was het waterballet) en wc. De eerste dag was ik enorm gestrest en wist ik ook niet zo goed hoe of wat. Je word eigenlijk de eerste dagen behoorlijk onder zeil gehouden met medicatie. En met behoorlijk onderzeil bedoel ik dan ook echt dat je eigenlijk het gevoel hebt stoned rond te lopen. Verder nog een behoorlijk pijnlijke vitamine spuit gehad, spulletjes uitgepakt en toen mijn draai proberen te vinden in de groep.

Ik was de eerste dagen de jongste daar (had ook niet veel anders verwacht) de oudste was volgens mij 62. Heb de eerste dag mezelf vooral veel terug getrokken. Ik had al behoorlijke hoofdpijn vanaf 10 uur s ochtends vanwege de stress, maar gelukkig gingen ze die dag nog wandelen dus kon ik even wat frisse lucht pakken. De hoofdpijn werd echter steeds erger en tegen 6 uur s avonds had ik de moed verzameld (ja iets vragen vind ik eigenlijk dood eng) om te vragen om een paracetamol. Kreeg ik niet...antwoord: je moet afleiding zoeken, is verslavings gedrag dat je er meteen vanaf wil. Hmm had ik niet helemaal verwacht en was ik ook niet mee eens want ik slik eigenlijk nooit paracetamol. Maar goed doorgebeten tot 10 uur s avond en tegen die tijd was ik al zo duf van de medicatie dat ik gelukkig in slaap ben gevallen.

------

Ik zal wel meer over het reilen en zeilen, belevingen etc vertellen met de dagen maar anders wordt het nu zo'n ontiegelijk lang bericht.

Heb nu ondersteunende medicatie tegen de trek in alcohol. (6 per dag...) Heb sowieso nu veel medicatie. We liepen al te geinen dat je een afkick kliniek in gaat zonder pillen en met een tas vol eruit komt. Gelukkig heb ik relatief onschuldige medicatie. 2x antidepressiva, waarvan ik er 1 al had (tegen angst). de 2e soort is er voor s nachts bij gekomen omdat die als bijwerking slaperigheid heeft. (dus voor het inslapen). Verder heb ik antihestamine omdat de bijwerking van die medicijnen tegen de trek huiduitslag is. En dan nog 2 verschillende soorten vitamine dingen. Kunnen jullie het nog volgen? Hihi ik op een gegeven moment niet meer, heb nu dan ook maar een doosje gekocht waar ik alle medicijnen per dag en tijdstip in kan doen. Anders gaat dat geheid mis.

Verder ben ik op het moment neutraal, hoe wisselvallig ik was in de kliniek hoe neutraal en leeg ik weer ben nu ik thuis ben. Net of ik me toe stond om te voelen daar en hier alle deurtjes weer sluiten.

Er is nog steeds geen vervolg plan waar ik nu toch wel echt pissig over begin te worden. Dit heb ik ook aangegeven maar psychiatrie en verslavings zorg zijn 2 verschillende dingen en ik wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoop toch echt in de komende 2 weken antwoord te krijgen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:25

Wens je heel veel succes meid. Leuk om wat van je te lezen, heb regelmatig aan je gedacht en gehoopt dat alles goed gaat.

Watvoor medicatie heb je gekregen precies?
Hoop dat ze bij jou wat slimmer zijn. Ik kreeg pammetjes en raakte daar dus vervolgens ook gewoon net zo goed weer aan verslaafd.

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 14:28

Hey,

Op dit moment heb ik ummm even lijstje pakken (zijn allemaal zulke ingewikkelde namen), heb in ieder geval geen benzo's (dus geen pammetjes) maar dus in plaats daarvan een antidepressiva.

Um ik heb:
Paroxetine tegen angst
Thiamine, is volgens mij vitamine
Vitamine B complex
Campral, is tegen trek
Cetirizine, die is tegen allergie
en volgens mij Mitrazapine voor het slapen. Maar met dat ik dit opzoek kom ik erachter dat ze dit me niet geleverd hebben...

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 16:05

Na een beschamende lange tijd toch een update hier. Er is enorm veel veranderd en gebeurt.

Laat ik beginnen waar ik gebleven was...

Na de detox opname ben ik 2 weken nuchter geweest. En daarna ging het hard de verkeerde kant op. De spanning was en werd alleen maar hoger en die spanning ging ik door andere dingen te doen proberen weg te krijgen. Tot ik op de dag voor kersavond midden in de nacht naar het ziekenhuis moest voor hechtingen. Ik heb me werkelijk waar nog nooit zo beschaamd en schuldig gevoeld. Ik heb het zelfs volgehouden om het 2 maanden lang niet aan mijn vriend te vertellen omdat ik niet geloofde dat ik zo afgezakt was.

De week voor oud en nieuw was ik zo wanhopig en angstig dat ik geen uitwegen meer zag. De hulp was nog steeds niet duidelijk en ik bleef maar in het duister tasten. Ik heb het toen ook omschreven in een dagboekje die ik heb:

Ik sta stil en kijk om me heen. Ik zie niets en tegelijkertijd alles. Het is alsof je in een donker bos staat. De bomen staan zo dicht op elkaar dat je nauwelijks licht kan waarnemen, je ziet alleen vaag nog wat contouren. Daartussen zijn lege ruimtes, dit zijn de verschillende paden. Sommigen lopen letterlijk dood, anderen gaan door maar er is geen licht te bekennen. Elke weg loopt op niets uit, blijft doorgaan zonder een enkel lichtpuntje tot je gedesoriënteerd raakt en je het pad kiest wat dood loopt.

Die week heb ik de hulp verlening duidelijk aangegeven dat ik echt zo niet meer verder kon. Het gevolg was dat ik 2 januari voor een maand ben opgenomen op spoedeisende psychiatrische afdeling (open). Daar was het verschrikkelijk saai, geen leeftijdsgenoten en veel draaideur patiënten. Ik had echt het gevoel dat ik mijn tijd aan het uitzitten was. Ja ik had wel even rust en veiligheid maar ik schoot er niets mee op. Er was geen behandeling, alleen dagbesteding. En elke dag 6 uur creatief bezig zijn gaat toch echt vervelen.

In de weekenden kon ik wel gewoon naar huis en daar nam ik het qua alcohol ook weer flink van. Op de afdeling dronk ik niet maar als ik weg was van de afdeling dronk ik wel weer. Ik moest wel blazen als ik terug kwam maar ik wist op een gegeven moment dat ik nog steeds 0 blies na 2 wijntjes. Erg slecht en totaal niet sterk van mezelf maar ik deed het toch als ik zo af en toe s avonds door de week de stad in ging.

Eind januari kon ik dus weer met ontslag en qua hulp was er niets veranderd. Ik stond al op de wachtlijst van de VERS (emotie regulatie) training en die is nu dan ook begonnen. Daarnaast heb ik nog 1x per week individueel gesprek.

School heb ik moeten stoppen en zo heb ik mijn tentamens net gemist. Ik zit in het 3e jaar en heb vorige week het voor elkaar gekregen dat ik de tentamens toch nog binnenkort kan inhalen ondanks ik uitgeschreven ben. Erg fijn!

Maar goed hoe verder was de vraag. Daar heb ik enigszins een oplossing/antwoord op gevonden en dat is een opname op een dubbel diagnose afdeling. Enige nadeel: wachtlijst van een half jaar. Dit houd dan ook weer in dat ik na de zomer niet kan doorstarten met school en ik in de tussen tijd zonder dagbesteding zit.

Maandag heb ik gesprek voor vrijwilligers werk op een kinderboerderij/educatie centrum. Ben benieuwd. Verder ben ik druk bezig een website op te zetten voor mijn sieraden. Ik drink helaas nog steeds al ben ik het weer aan het proberen te minderen.Het is alleen lastig want stoppen met drinken is erg lastig gezien psychische problemen, psychische problemen behandelen is bijna onmogelijk gezien mijn alcohol gebruik. Vandaar dus ook die dubbeldiagnose kliniek want die pakt beide tegelijk aan.

Helaas heb ik gister te horen gekregen dat ik waarschijnlijk over 2 maanden uit mijn huis moet (woon anti kraak) dus hoe dat allemaal af loopt is nog even afwachten....