Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ragdollcat schreef:Wat dacht je van de ouders die te pas en te onpas kun kindjes heel makkelijk en snel "dumpen" bij een oppas en dan nog boos worden ook als die een keertje niet kan.
Kom nou zeg: je wilt toch een kindje? zorg er dan ook zelf voor anders moet je niet aan kinderen beginnen.
absque_dubio schreef:Ik ben ook zo'n wegwerpkind. Inmiddels al meerdere keren op straat gezet met de belachelijkste redenen. Nu woon ik weer thuis, maar heb vorige week te horen gekregen dat ik per 1 december iets anders moet hebben.
Tsja, wat doe je eraan? Helemaal niks..
Ylana schreef:En toch kan ik me best voorstellen dat wanneer er een bepaald punt bereikt is er wordt gezegt `Zo, en nu eruit´...

absque_dubio schreef:Gohya, ik vind het al top dat jij andere kinderen helpt!
Ylana, ik snap ook zeker wel dat er SOMS een punt komt van nu is het genoeg, eruit. Helaas is het bij een héél groot deel niet eens de schuld van het kind. Vaak kan het kind ook nog eens niet gelijk bij jeugdzorg terecht, dat is toch triest? Toen ik een paar jaar geleden op een dinsdagmorgen op straat werd gegooit, moest ik maar een maand zien te overleven, want er was nog geen plek bij de crisisopvang.. Erg triest is dat, en nog triester dat er crisisopvang nodig is natuurlijk.
absque_dubio schreef:Rhendera, jouw topic heb ik ook gelezen ja. Triest he, dat dat soort dingen gebeuren.. Veel dingen zijn herkenbaar van je. Hoop dat het snel beter met je gaat.![]()
Marielle, volgende week heb ik 2 kijkavonden voor een kamer, en een test/training voor werk. Hoop dat ik dus aangenomen word én een kamer heb, anders heb ik een groot probleem..
En voor de nieuwsgierigen, ik word eruit gegooit omdat ik mijn gevoelens tegenover mijn moeder heb verteld.. Eerlijkheid is dus helaas niet alles.
gohya schreef:Ik heb ook veel contact met 'probleemkinderen',ik trek ze aan denk ik.Dan denk ik vaak,hoezo ben jij een probleemkind?er is nix mis met jou.Je moet er wel tijd en moeite voor doen om kinderen die 'anders' te begrijpen.Kinderen met ADHD,PDD-NOS,Autistisch,het maakt niet uit,ik kan met alle opschieten en mee overweg.Kinderen voelen zich begrepen en veilig bij mij.Ik bied ze ook een luisterend oor,zoek naar oplossingen,enz.Ja dit kost je tijd,geduld en soms ook veel moeite.Soms lijkt het wel of ik "Socutera" ben,want ja ook telefonisch praat ik met mensen in en met problemen.
Petje af hoor
werkelijk waar! NonaWen schreef:Wat erg absque ! Kun je he-le-maal nergens heen? Opa, oma, vrienden, vriendinnen?
Ik kan me er niets bij voorstellen, om op straat gegooid te worden. Vroeger had ik wel een vriendin die regelmatig letterlijk en figuurlijk de straat op geschopt werd..![]()
Gohya, mensen zoals jou verdienen een lintjewerkelijk waar!
Hier op bokt was toch ook een meisje, van 16? Die door dr ouders ontzettend gekleineerd werd en ook op straat geschopt werd.. Gohya, volgens mij ben jij ook heel actief met haar geweest..