Wanneer waren jullie 'klaar' voor een eerste kind?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Wanneer waren jullie 'klaar' voor een eerste kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 16:46

Na het ene topic, nu het andere :)
Wanneer waren jullie er klaar voor? Hadden jullie bepaalde 'eisen' ?
Wat waren de twijfels? Hoe gingen jullie daarmee om? etc
Waren jullie allebei aan het werk of was er iemand student??

Shoot!! :D

pubelia

Re: Wanneer waren jullie 'klaar' voor een eerste kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:47

Wij hebben bepaalde dingen wat we wilde hebben voordat we aan kinderen willen gaan beginnen. Dat was zekerheid op je financieen. Een eensgezinswoning. En je leven moet wel klaar zijn zeg maar. Als je een kind hebt, kan je niet nog veel met je zelf bezig zijn.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:48

Wanneer ben je klaar voor een kind??

Mijn vriend en ik wonen nu samen, hebben een leuk huisje, beide een best leuk inkomen en dus naar mijn idee wat te bieden mocht er een kleine komen.
Het ligt nu niet in de planning, met een jaar of 2-3 gaan we verhuizen naar een eengezinswoning (of iets anders, iig naar de andere kant van het land) en ik zou het liefste wachten, aangezien hij nu alleen in t weekend thuis is ivm zijn werk. Straks als we gaan verhuizen kan hij de hele week naar huis.

Maar, mocht ik toch zwanger raken, dan is het ongepland maar meer dan welkom.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:57

Mijn eisen zijn..... Binnenkort verhuizen... een jaartje rust naar hectisch jaartje en jij Armaris?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:03

Onze eisen zijn jong. Zowel mijn vriend als ik willen rond ons 23e de eerste verwelkomen, en rond ons 25/26e de laatste. De eerste kan nog wel geboren wonen als ik thuis woon, bij de 2e echter willen we wel een huisje voor onszelf hebben.
Ideaal zou zijn als we natuurlijk de eerste ook krijgen als we een huisje voor onszelf hebben, maar we willen echt jonge ouders worden. We zijn er wat dat betreft nu al klaar voor. Als het nu zou gebeuren zou het helemaal kunnen.

Dus we hopen over uiterlijk 3/4 jaar de eerste te verwelkomen! We hopen ook om over 1 uiterlijk 2 jaar op onszelf te wonen, dus als alles meezit loopt het mooi in elkaar over! :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:04

waarom een eerste kindje (bewust) krijgen als je niet eens een eigen woning hebt?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:18

Tja...wanneer ben je klaar voor een kind? Eigenlijk ben je er nooit klaar voor en zijn er altijd redenen om het uit te stellen.

Wij hadden een eigen bedrijf en een leuke eengezinswoning, dus dat gedeelte zat wel snor. Had alleen soms wel de twijfels over mezelf...of ik het wel zou kunnen. Maar ik ben inmiddel een jaartje moeder en zou niet anders meer willen. Af en toe is het wel zwaar, maar vaak genoeg is het ook puur genieten :)

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:18

marlies85 schreef:
Tja...wanneer ben je klaar voor een kind? Eigenlijk ben je er nooit klaar voor en zijn er altijd redenen om het uit te stellen.

Wij hadden een eigen bedrijf en een leuke eengezinswoning, dus dat gedeelte zat wel snor. Had alleen soms wel de twijfels over mezelf...of ik het wel zou kunnen. Maar ik ben inmiddel een jaartje moeder en zou niet anders meer willen. Af en toe is het wel zwaar, maar vaak genoeg is het ook puur genieten :)

Wat voor twijfels had je dan?, ik heb ze vroeger ook gehad dat ik nog met mijn ex samen was... ik had meer twijfels of het wel gezond zou zijn.. en id eigenlijk ben je er nooit klaar voor met de eerste omdat er altijd redenen zijn om er even mee te wachten maar wanneer was het bij jou wel een reden om eraan te beginnen... enige wat me tegen hou is dat ik bang ben dat ik moet spuuge zoals je weleens hoor maanden lang :o

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:24

Hihi ik was op mijn 22e inneens 10 weken zwanger toen ik er achter kwam, 3 maanden later waren wij er klaar voor, in korte tijd verhuisd naar een eensgezinswoning, gelukkig hadden we wel een vaste baan allebei en kwamen de ideeen en plannen in de resterende weken ;)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:27

Ineens was je zwanger? :+ haha

Ik wil eerst samen wonen, en een vaste baan hebben.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:28

ik ben op mijn 24 zwanger geworden, we hadden stabiele relatie, allebei een vaste baan, een mooi huis en financieel ruimte om een stapje terug te doen kwa werkuren.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 19:34

Ik studeer nog 1,5jaar. Heb een vriend die gaat werken en samen een huurappartementje dat ons haast niets kost. Financieel gezien zou het moeilijk worden dus vandaar dat we nog even wachten.
Maar als dat dan van de baan is, dan komt er al snel weer een ander 'probleem' :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:35

Kinderen krijgen is altijd een sprong in het diepe, of het nou gepland was of niet. Niets ter wereld kan jou voorbereiden op die overweldigende verantwoordelijkheid, liefde, plezier en ja: ook vermoeidheid :D

In mijn ogen moet ieder kind terechtkomen in een warm gezin. Of dat nou mama/papa, mama/mama, papa/papa of alleen een mama of een papa is ,dat maakt niet uit. Als een kind maar veilig en gezond kan opgroeien in een stabiele omgeving.

Wanneer was ik er klaar voor?
Ik was 29 toen ik stopte met de pil en het duurde tot mijn 31e eer ik bevallen was van onze zoon. Onze jongste is afgelopen mei geboren, ik ben nu 35. Zo zie je maar: het valt niet te plannen.
De eerste vond ik -zelfs op mijn 31e - een behoorlijke aardverschuiving, het zet echt je wereld op zn kop.
De tweede is natuurlijk ook nog allemaal best zwaar in het begin met die gebroken nachten en buikkrampjes etc. maar je bent er al wel veel relaxter in en het Grote Genieten begint dan al vrijwel meteen :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:46

Armani88 schreef:
Ineens was je zwanger? :+ haha

Ik wil eerst samen wonen, en een vaste baan hebben.

Ik snap nogsteeds niet hoe dat nou inneens kon :D
Wij woonde ook wel samen, maar in een klein appartementje in Rotterdam, wilde daar echt geen kind op laten groeien :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:47

Zeker zo overgesprongen? :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:35

Ik ben er zelf wel klaar voor, maar ons leven nog niet, zeg maar :') Maar als we alles op poten hebben volgend jaar, dan gaan we van start :D

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:59

Denk dat mijn vriend en ik beide nu wel in staat zijn een kind op te voeden. Dus theoretisch gezien zou 't kunnen, maar:

- ik heb nog geen vaste baan, alleen uitzendwerk (hij wel, maar toch)
- we wonen in een appartement met maar 2 kamers (een verhuizing terwijl je hoogzwanger bent gaat denk ik zorgen voor moordneigingen }> )

Zodra dat 'opgelost' is staat niets meer in de weg, maar ik denk dat we gewoon nog even willen genieten van onze 'vrijheid' voor een jaar of drie en daarna een kleintje willen verwelkomen. :+: *rammelende eierstok*

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:11

Twee-en-een-half-jaar geleden :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:18

Geestelijk ben ik er al lang klaar voor, wordt dit jaar 30 en heb dat wel op een rijtje.

Huis is aanwezig, koopwoning met kamers zat.

Twijfels genoeg: ik heb nog geen vast contract, dit komt komend jaar dus wat dat betreft: ook geregeld.

Maar wil ik het wel. Aan de ene kan ja! in m'n hoofd zit het wel goed en dan zou ik het liefst gelijk stoppen met de pil.

Aan de andere kan een dikke NEE! want vriendlief heeft het erg moeilijk geestelijk en ik denk niet dat we daar ook nog eens een kindje bij kunnen gebruiken.
Nu heb ik het soms al moeilijk om thuis de boel te laten reilen en zeilen als hij in een dip zit, hoe moet dat dan met een kindje er bij....

Blijft dus lastig, maar op dit moment ondanks dat onze omgeving zich afvraagt of we niet aan het 'proberen' zijn overheerst voor mij de NEE heel duidelijk. Of dit in de toekomst anders wordt? Geen idee, de tijd zal het leren. Kinderen is geen must om gelukkig te zijn en geen doel op zich in mijn leven.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:23

Ik roep al jaren dat ik graag een kind wil, maar vind het ook nog steeds wel een beetje eng hoor.

We zijn 9 jaar samen en een half jaar getrouwd. Hebben een eensgezinswoning en 2 kamers over.
Beide al een tijdje een vast baan.
Net een nieuwe grotere auto.
Manlief doet nu wel weer een studie, maar die is geloof ik studieverslaaft.

Toch hoop ik dat 2011 een goed jaar wordt :D, moet ook eerst stoppen met bepaalde medicatie en kijken of dat goed gaat. Dat is eigenlijk het enige punt wat nu meetelt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:36

Als je puur kijkt naar de feiten en de materiele zaken dan is het nooit tijd, want er is altijd iets wat er nog moet gebeuren en er kan altijd iets tussenkomen.
Het blijft gewoon eng, ook op het moment dat je een positieve test in handen hebt, er komt zo onwijs veel op je af dat je gaat twijfelen of je dit allemaal wel kan en wat je allemaal nog had willen doen.
Soms moet je 'gewoon doen' en alles over je heen laten komen, als je maar zorgt voor een stabiele basis voor het kind.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:45

Wat mij betreft ben ik er klaar voor als:
- ik een vriend heb waarmee ik het zou zien zitten om een kind mee op te voeden, je moet wel op één lijn zitten mbt. opvoeding
- ik op mezelf woon en voldoende inkomen/gespaard heb (en mijn vriend ook)
- ik zou graag jong moeder willen worden, dus in mijn 20er jaren, ik zie het niet zo zitten om op latere leeftijd voor het eerst moeder te worden
- ik 100% zeker weet dat ik er wel een op de wereld wil brengen, zo'n vrolijke plek is het niet overal en altijd hier op aarde, en het is al overbevolkt dus wil ik het wel? En wil ik er wel de dingen voor opgeven die je ervoor moet opgeven? En wil ik al de bijbehorende risico's wel nemen?

Ik denk dat ik er pas over een jaar of 7/8/9 echt over na hoef te gaan denken, voorlopig kan ik nog gewoon genieten van m'n jonge jaartjes zonder verdere zorgen daarover.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:48

Ik wil eerst alles op rolletjes hebben voordat ik aan een kind wil beginnen. Maar mocht het onbewust gebeuren is het nu al van harte welkom.
Ik heb altijd gezegt dat ik eerst een eengezinswoning wil, een vaste baan en alle financieën op peil.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:53

Mocht ik op dit moment onverwacht zwanger zijn, dan denk ik dat ik het kindje niet wil houden, ondanks dat mn vriend 30 is,we al ruim 2 jaar een stabiele relatie hebben, ik een vaste baan heb, we een eigen huisje hebben (zij het met een kamer te weinig, maar toch). Als ik dat aan mensen vertel kijken ze me aan alsof ik gek ben. Maar ik vind mezelf nog te jong en ben nog te egoistisch om nu al een kind te willen.

Mn schoonzusje was 23 toen ze een kind kreeg,en als ik naar haar kijk, naar wat erbij komt kijken, wat je ervoor "op moet geven", nee, dat zou ik echt nog niet willen.... Waarschijnlijk voelt t anders als t een kind van jezelf is, maar toch. Ik ben nog te gesteld op mn vrijheid om nu de verantwoordelijkheid te willen dragen over een kind.

Zorgt overigens voor wat spanning soms tussen vriend en mij, hij zou t graag willen houden... tja... hoe vecht je zoiets uit..?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:00

Op mijn 21ste verdween de pil (inmiddels 25 jaar geleden :o )
Ik wilde heel graag een kindje maar moeder natuur besliste anders.
Achteraf gezien toen gelukkig ook maar want de relatie ging laten uit en er kwam toen een tijd dat ik niet echt gelukkig in de liefde was.
Later toen alles beter ging was het natuurlijk jammer....had zo graag een kindje gehad maar helaas.
Nu ik 46 ben ben ik toch ook eerlijk gezegt wel eens (vaak) blij dat het lot het zo bepaald heeft.
De huidige generatie krijgt volgens mij in de baarmoeder al een lijst waaraan het allemaal moet voldoen.
Een kind kan bijna geen kind meer zijn.
Zoveel kinderen waarvan ik hoor die bepaalde stoornissen hebben, moeilijk opvoedbaar zijn, naar speciaal onderwijs moeten.
Ik vind het niet zo gek want ik vind dat de lat voor het kind van nu veels te hoog gelegt word en daar kunnen ze domweg vaak gewoon nog niet aan voldoen met alle consequentiwes vandien en dat vind ik erg jammer!