Zwangerschapstest: Sochtends positief, daarna Negatief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabmid

Zwangerschapstest: Sochtends positief, daarna Negatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:30

Hallo,

Zoals mijn titel al zegt zit ik met ene probleem.
Ben helemaal niet bezig met zwanger te worden en slik gewoon de pil.
Nu ben ik al een aantal weken niet fit/moe/veel buikpijn etc. en dacht gewoon een test te doen om mezelf gerust te stellen dat het niks zou zijn.
Echter liep dit anders en deed een clearblue test waarop met dikke letters zwanger stond.
Eerst in paniek, daarna blij!
Nu omdat k graag bevestiging wou smiddags nog een test gedaan en dag erna sochtends nog eens was het Negatief!
Pfft wat moet ik hier nu mee... iemand ervaring?
Wil zowiezo morgen naar de dokter gaan maar alvast wat ervaringen geven misschien alsnog hoop, ,omdat ik er toch wel heel blij mee was...

Groetjes,

Sabrina

Blue_Eyes

Re: Zwangerschapstest: Sochtends positief, daarna Negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:48

's Ochtends is de test het meest betrouwbaar, omdat de urine dan het meest geconcentreerd is. Ik denk dus dat je zwanger bent. Wellicht morgenochtend nog een keer testen?

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:49

Ja dat klopt wel wat je zegt, maar de ochtend erna was het negatief?
Heb nu denk ik al 5 testen gedaan :S waarvan dan die ene positief..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:52

heb je hem wel goed afgelezen? als je daar zeker van bent dan ben je zwanger. een test kan negatieve uitslag geven terwijl je zwanger bent maar andersom niet. voor zover ik altijd gelezen heb dan ;)

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:56

jaa er stond echt met letters Zwanger ipv. niet zwanger. (wat ik dus daarna wel had bij andere testen ook van verschillende merken..)

Heb 100x gekeken! en weet dus zeker!
Jammer dat na een uur die uitslag weer verdwijnt op dat digitale schermpje..

ben nu dus echt onzeker.. ondanks dat ik gewoon de pil slikte, is het zeeeer gewenst!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:58

gossie dat is raar? Lijkt me eigenlijk dat je dan wel zwanger bent.. Mja huisarts kan uitsluitsel geven lijkt me.. Ik ben wel heel benieuwd wat het nu is..

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:00

jaa klopt, als ik morgen naar de huisarts ga, wat doet hij dan eigenlijk? (ben echt een angsthaas hihi)

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:01

uhh goeie vraag.. bloedonderzoek??

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:09

jaa idd, maar dan weet ik het niet gelijk toch of wel?
amaai wat is dit spannend zeg.
Dit is echt een ver van me bed show ofzo..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:09

huisarts doet in eerste instantie ook een testje met urine. evt. kan hij nog een bloedonderzoek doen voor zekerheid. dan kijkt hij hoe hoe hoog het hormoon is wat in je bloed zit. 's ochtends is het testje inderdaad het betrouwbaarste en het moet dan het liefste het 1e plasje zijn.
evt. zou je morgen nog een testje kunnen doen van het kruitvat. dit zijn testjes van 2 voor 5 euro en die staan erom bekend dat ze zeer gevoelig zijn en ze vallen onder de meest betrouwbare. (de andere testen van kruitvat staan erom bekend dat ze niet zo betrouwbaar zijn, mannen testen daar zelfs positief mee). testen van bijv. clear-blue willen nog wel eens wisselen qua uitslag en hebben wat meer zwangerschapshormoon nodig om betrouwbaar te testen.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:10

voor zover ik weet kun je idd geen positieve uitslag krijgen als je niet zwanger bent. Ik zou ook even naar de huisarts gaan. Daar kun je een test doen (die zijn anders dan die je in de drogist koopt) en anders misschien bloedprikken om het hormoongehalte te bepalen. en eventueel zelfs doorsturen voor een echo?
succes ermee!

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:14

Ik heb dus met een Clearblue getest.
Zou het kunnen zijn dat die uitslag onjuist was? (terwijl er toch echt stond zwanger?)
Zou er een storing kunnen zijn in zo een apparaat?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:14

wanneer je zwanger bent produceert je lichaam in vrijwel alle gevallen een hormoon, dat hormoon is hetgene waar de test op reageert. Soms is er niet genoeg of heel soms zelfs geen hormaaon aanwezig ookal ben je wel zwanger. Een test kan dan negatief (niet zwanger) aangeven terwijl je wel zwanger bent. Andersom is onmogelijk. Dat hormoon zal onder geen enkele andere omstandigheid dan zwangerschap in je urine voorkomen, en iets meten wat er niet in zit kan dus niet.
Dus, ik denk ook dat je wel zwanger bent. Waarschijnlijk nog maar heel kort en dan is er vaak nog maar heel weinig van het hormaal en als je urine niet geconcentreerd genoeg is kan de test het missen, ochtendurine is goed geconcentreerd en dan zal de test het makkelijker kunnen oppikken. neem als je naar je HA gaat ook even een ochtend urine mee :)*

hmm die digitale ondingen kunnen natuurlijk wel een storing hebben waardoor de 'niet' misschien niet oplicht. Je kunt het beste en het betrouwbaarst gewoon zoeen nemen met van die streepjes.

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:16

Ik hoorde een soortgelijk verhaal ook van een vriendin.
Die zei dat sinds clearblue digitaal is hij heel vaak een verkeerde diagnose geeft.
Hij gaf bij haar ook negatief aan en ze deed vervolgens een test van het merk kruidvat.
Deze gaf wel positief aan en degene erna ook.
Nu is ze inmiddels 15 weken zwanger.
De testen van de kruidvat worden als beste aangemerkt.
Ga morgen maar zo'n test halen ;) (scheelt je nog een hoop geld ook vergeleken bij clearblue)

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:18

Qimm schreef:
hmm die digitale ondingen kunnen natuurlijk wel een storing hebben waardoor de 'niet' misschien niet oplicht. Je kunt het beste en het betrouwbaarst gewoon zoeen nemen met van die streepjes.

Voor die digitale clearbluw heb je een hele hoge HCG gehalte nodig.
Voor de normale testen een stuk minder.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:20

ik zou voor alle zekerheid naar de HA gaan, dat weet je het tenminste zeker ( denk ik)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:21

hCG verdwijnt na een aantal weken zwangerschap ook weer langzaam uit je lichaam. Maar dan spreek je wel over een maand of 2, 3. Dus lijkt me eerder dat je urine nu niet geconcentreerd genoeg meer is. Niet te veel drinken vanavond en morgenochtend weer proberen :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:23

Qimm schreef:
Soms is er niet genoeg of heel soms zelfs geen hormaaon aanwezig ookal ben je wel zwanger. Een test kan dan negatief (niet zwanger) aangeven terwijl je wel zwanger bent. Andersom is onmogelijk. Dat hormoon zal onder geen enkele andere omstandigheid dan zwangerschap in je urine voorkomen, en iets meten wat er niet in zit kan dus niet.

is niet onmogelijk. :n heb al vaker gehoord dat mensen testjes hadden die positief aangaven (o.a. van het kruitvat en clearblue) terwijl diegene achteraf niet zwanger bleek te zijn. en voor mensen met een kinderwens is dat uiteraard een grote klap als het achteraf niet zo blijkt te zijn. zelfs mannen testen met een aantal soorten positief.

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:27

pfft spannend zeg. Heb zowiezo nog 2 testen liggen dus was vanplan morgen zowiezo voor ik naar ha ga nog even te testen. (dure hobby).

Maar wat de uitslag ook is, ga zowiezo!

Ik vind het zowiezo al erg moeilijk nu. Nu ik eenmaal dat woordje in het scherm heb zien staan was ik helemaal gelukkig. Die pret is nu al erg snel weg al die testen later..
Zowiezo door de pil heen zwanger worden is al klein. En dan ook nog die rare testen!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:29

Tja bij mij sloeg ook de twijfel toe:
test van het kruidvat (inderdaad, de 2-pack gekocht), sloeg dìrect positief uit (was al 1,5dag super misselijk en had erge drang in cola, iets wat ik normaal nooit drink). Ik had een aantal weken daarvoor een kuurtje (met vrouwelijke hormonen geloof ik) gekregen om mijn menstruatie die al 1,5jaar niet meer aanwezig was opnieuw op te starten. Keurig na de kuur ongesteld geworden en een 1,5 maand later ongeveer dus opeens misselijk en een positieve test.

Dus hup, naar de huisarts. Ik zei nog "kan het niet zo zijn dat ik gewoon iets onder de leden heb waardoor ik misselijk ben en dat die test gewoon positief uitsloeg vanwege de hormonen die ik toen heb geslikt?" Maar de huisarts hielp me gelijk van die zelf verzonnen theorie af: positief is altijd zwanger, negatief hoeft niet perse niet-zwanger te betekenen.

Dussss morgen nog maar een keer de 2-pack kruidvat testen proberen en.... uhmm gefeliciteerd dan maar? ;)

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:30

Bedankt voor alle reactie's, doet me goed!

ben zo bang dat het morgen tegenslaagd...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:33

Heino schreef:
hCG verdwijnt na een aantal weken zwangerschap ook weer langzaam uit je lichaam. Maar dan spreek je wel over een maand of 2, 3. Dus lijkt me eerder dat je urine nu niet geconcentreerd genoeg meer is. Niet te veel drinken vanavond en morgenochtend weer proberen :)

ik ga er niet vanuit dat TS al een maand of 3 ongemerkt zwanger is (hoewel dat natuurlijk best zou kunnen, maar anders wordt het helemaal zo'n lang verhaal)

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:34

Misschien er overheen gelezen, maar ben je ook overtijd? Een zwangerschapstest kan alleen positief zijn als er zwangerschapshormoon in je urine zit, dus dat moet dan wel het geval zijn geweest. Ik zeg dan ook bewust "geweest", want het gebeurt vaak dat een zwangerschap al in een heel vroeg stadium afbreekt.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:37

Vriendin van mij kon pas met 9 weken aan een test zien dat ze zwanger is ;)
Er bestaat echter wel een kans dat er iets niet klopte met die test, begrijp ik het nu goed dat alleen de clear blue aangaf dat je zwanger bent en de rest niet? Zou ook zeker die van de kruidvat halen, die zijn super duidelijk!
Ik hoop voor je dat je morgen gelijk weet of je zwanger bent of niet, bloedprikken kan ook nog, en dan moet je weer 2 dagen wachten op de uitslag.

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:39

Ik heb idd alleen op de clearblue afgelezen dat ik zwanger zou zijn!(maar dus wel 5 testen gedaan)

Overtijd weet ik dus niet, heb afgelopen keer de pil doorgeslikt (nu weer halverwege 2de strip) en de keer ervoor ben ik ongesteld geweest.
Dus ook dat geeft geen duidelijkheid.