al 2,5e week ziek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

al 2,5e week ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 13:33

ooh ik moet het even van me afschrijven... ben nu zo pissd. de huisartenpost aan de tel gehad mar weer een nee... (in het verhaal te lezen)

voor 2,5week terug had ik een opgezette lympfeklier achter me oor. (donderdags). die maandag na de ha gegaan. zij wilde afwachten of die nog wel ging trekken, maar met de dag voelde ik me slechter worden. uiteindelijk was die weg, maar kreeg ik er 2 terug in me lies(uiteindelijk zijn dat er 5 geworden, die er nu nog zitten)
heel moe, duizelig, geen eetlust, moeite met praten, concentreren enz.
dinsdags wel na het werk gegaan maar ging niet echt goed.
voor de woensdag een afspraak gemaakt voor een telefonisch concult bij de ha
(wij hebben 2 vrouwelijke huisartes, de ene ken ik prive en daar kom ik eigenlijk niet omdat ik haar prive ken) maar woensdag had ik haar wel aan de telefoon. op het moment dat de telefoon gaat en ik wil opstaan, klap ik in elkaar. gelukkig was mijn collega bij mij.
niet dat ik bewusteloos was, maar ik hield me eigen lichaam niet meer. voelde me zo zwaar, heel erg raar.
huisarts heeft me direct doorgestuurd naar het ziekenhuis om een uitgebreid bloedonderzoek te doen. vanaf toen zit ik in de zietewet. nu ik thuis ben, lijkt het of ik nog vermoeider ben. slaap zn 2/3uur per dag extra. savonds lig ik er tegen 8uur in, en moet de volgende dag echt een wekker zetten.
uit het onderzoek zijn geen congrete dingen gekomen alleen dat ik een verhoogt aantal witte bloedlichaampjes heb, dat duid op een ontsteking. gistern had ik erg last van me hoofd(aan de kant waar de lympfe klier zit) met draaien van me hoofd, steken door me hoofd heen. niet fijn. gisteren avond heb ik de hele avond overgevend boven de wc gehangen. voel me dus met de dag slechter worden. vandaag contact opgenomen met de huisartsenpost maar ik mag dus niet komen. op dit moment voel ik me zn natte dweil dat ik echt niks wil en nergens zin in heb.
volgende week maandag mag ik pas bij mijn huisarts terug komen maar dat gaat zeker weten morgen al gebeuren

sorry moet het gewoon kwijt, dit is zo frustrerend!!! :(

(ziekte van pfeifer heb ik al gehad)

Char_elle

Re: al 2,5e week ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:36

Misschien heb je een of ander virus? Veel witte bloedlichaampjes geeft aan dat je afweer actief is, dit is ook zo als je opgezette lymfeklieren hebt. Ze zullen nu vast hard aan het werken zijn daar binnen in je lichaam om bijv. een ziekte tegen te gaan. Hoop voor je dat het snel overgaat en dat het snel weer beter gaat. En ik hoop dat ze wat kunnen vinden bij de huisarts!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:30

Wat vervelend. Slim dat je morgen al naar de HA gaat. Nog een week wachten is veel te lang.
Veel sterkte.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:46

Dat klinkt als klierkoorts!
Ik heb het ook gehad met exact dezelfde klachten als jij.
Ook bij mij vonden ze in eerste instantie niets in het bloed, maar dat gebeurd wel vaker met klierkoorts.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:22

klierkoorts is hetzelfde als pfeifer en aangzien ik pfeifer al op me 16e heb gehad, dat 1x krijg, kan het geen pfeifer zijn.

Klierkoorts ofwel mononucleosis infectiosa, in Nederland bekender onder de naam ziekte van Pfeiffer

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:24

ik had vorig jaar precies hetzelfde als jou, ben echter 13 weken ziek geweest, ben flink aan de bruistabletten geslagen en veel rusten.
erg vervelend, maar moest nou eenmaal.. bloedonderzoek gehad waar niks uit kwam, zelf zijn m'n ogen getest, kwam ook niks uit.. dus uitzieken geblazen.

heel veel sterkte en beterschap!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:24

Pfeiffer kun je wel degelijk 2x krijgen maar dan moet er wel min. 5 jaar tussen zitten.

Sterkte en beterschap!!

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:24

Ik lees hier even mee heb ook problemen met klieren, en al pfeiffer gehad.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 20:28

ik kom net terug van een vegatherapeut
(http://sites.google.com/site/vegatherapeut/welkom)
en zij heeft me dus weer getest op pfeifer. me pfeifer kwam niet echt heel erg omhoog maar wel een broertje van. ik heb nu druppels van haar gekregen en we zien wel hoe het verder gaat. hopelijk gaat het snel beter, zijn al 5 weken onderweg....

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:50

Laten we hopen voor je dat het aanslaat.

Ik ben ook ooit bij een vegatherapeut geweest en ben toen door het gebruik van druppels van mijn jeuk afgekomen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 10:06

nou ben een week verder maar het gaat nog zeker neit goed. eigenlijk ben ik alleen maar verslechterd. lig hele dagen op bed. ben te beroerd om eruit te komen, alles wat ik eet gaat er ook zo weer uit.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:16

Ik weet niet wat een vegatherapeut voor iets is, maar anders toch weer naar je gewone huisarts gaan?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 10:39

ja dat doe ik ook, maar mijn huisarts doet niks. dat is het probleem. ze weet niet wat ik heb dus laat me elke x maar bloedprikken en uiteindelijk gebeurt er dan nog niks.
die vegatherapeut is een kennis van me ouders en was gewoon om te proberen. baad het niet dan schaat het niet om maar zo te zeggen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:35

Ik zit al meer dan een maand dat ik kwakkel met m'n gezondheid.
Toch maar even heengeweest.
Longontsteking, bijholtes ontsteking.
Dus nu aan de pillen.
Hopelijk gaat het nu snel weer over.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:44

Duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn en nog veel meer klachten komen ook vaak voor als je beknelde spieren of zenuwtjes hebt. Ik denk dat het heel verstandig is als je naar een shiatsumasseuse gaat. Dit word zelfs vaak vergoed door de verzekering. Mijn schoonmoeder doet het ook en bijna iedereen knapt er heel erg van op. Zelfs een man die al jaren gevoelloos is vanaf onder zijn knie tot aan zijn voeten kan nu na een paar behandelingen steeds beetje bij beetje meer voelen in zijn onderbenen. Ik zou het zeker proberen. Baat het niet, schaadt het niet toch? Heel veel beterschap verder. Groetjes

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:12

Heb je al meer duidelijkheid TS?

Ik heb nu bijna 2 weken last van opgezette lymfeklieren en heb nu een amoxicilline kuur.
Het begon 19 november, toen had ik ineens weer last van een dikkere klier rechts in m'n hals.
De dag erna begon 's middags de hoofdpijn en heb die met 800 gr ibuprofen weg moeten slikken om overeind te blijven (was niet thuis). Op zondag weer de ibu doorgezet en nog een wedstrijd (hockey) gespeeld (was wel heel snel moe). Week erop met stage begonnen, lange dagen, daarna bek af en last van wazig zien en pijn rond rechteroog. Nu waren er meer klieren opgezet en links ook gezwollen en pijnlijk. En nog flinke hoofdpijn, vooral bij bukken.
Vorige week donderdag naar huisarts, hij dacht ook aan pfeiffer, maar die heb ik al gehad (4 jaar terug). Omdat de pijnlijke klieren op een wat aparte plek zaten (achter de halsspier, dus meer richtig de nek) toch bloed prikken. Ben toen ook gestopt met ibu want dat leek met toch niet zo gezond zo lang. Ik moest op koorts letten en kreeg die middag spontaan 38 graden, dat opliep tot over de 40. Zeer beroerd geslapen en toch aspirine genomen. In het weekend namen de klachten weer wat af. Kreeg maandag de uitslag. Geen Pfeiffer, geen enkel virus zelfs. Wel een lichte bacteriele infectie bij de keel (bedenk me nu dat de uitslag beinvloed kan zijn door de vele ibu omdat die ontstekingsremmend zijn).
Deze week kreeg ik veel last van de linkerkant.. en sinds gister zijn er rechts weer 2 extreem opgezet. Ik kan m'n nek amper bewegen doordat de kapsels van de lymfen zo worden opgerekt (en dat heel erg pijn doet en naar alle kanten uitstraalt). Ook weer lichte verhoging (ik zit normaal ruim onder de 37). Dus vanmorgen weer terug naar de huisarts. De klieren onder m'n oksel zijn ook wat gevoelig, maar vooral die ene dikke in m'n hals baarde hem wel zorgen. Dus nu toch een anti biotica kuur. Voor een keel infectie, terwijl ik in al die tijd dus nog een pijn in m'n keel heb gehad :=
Moet over 3 weken even terug komen om te kijken of de klieren weer hun normale vorm terug hebben.

Lang verhaal, maar ik dacht misschien heb je er wat aan. Omdat bij mij de klachten ook zo vaag zijn.
Overigens ben ik niet in elkaar gezakt of moest ik braken. Ben wel veel misselijk geweest en soms wat buikklachten en vaak het gevoel gehad dat ik NU moest gaan zitten/liggen.
Hoop dat je je snel weer wat beter voelt :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:51

hunter87 schreef:
ik kom net terug van een vegatherapeut
(http://sites.google.com/site/vegatherapeut/welkom)
en zij heeft me dus weer getest op pfeifer. me pfeifer kwam niet echt heel erg omhoog maar wel een broertje van. ik heb nu druppels van haar gekregen en we zien wel hoe het verder gaat. hopelijk gaat het snel beter, zijn al 5 weken onderweg....

Ik wil net zeggen, je zult niet zo snel 2x hetzelfde Pfeiffer-virus krijgen, maar er zijn tal van aanverwanten die er heel erg op lijken...

Ik heb me suf geslikt aan de homeopathische pillen en kruiden-mengsels en was met 6 weken van mijn Pfeiffer af (met 6 weken was het uit mijn bloed en mijn klachten waren met 4 week al weg, expres tot de laatste bloedcontrole rust gehouden).

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 15:44

wat een lieve berichten. tot nu toe gaat het nog niet veel beter. vorige week zat ik op een verjaardag, daar was zn 20 man. heel leuk en gezellig maar nee dat word hem niet. ik werd gek daar, licht in me hoofd en op naar huis. het i sme gewoon te druk, ik kan het niet aan.
van de week weer voor het eerst zelf boodschappen gedaan. het was maar een pak melk en een brood, maar het begin is er. voor de rest ben ik nog steeds heel moe en zit ik nog steeds met me spraak.
heb een mri van me hoofd gehad maar daar waren geen bijz de zien(de achterkant van me hoofd is opgezet)
a.s maandag krijg ik nog een bloeduitslag wat in amsterdam ligt. hopelijk komt er iets uit waar ik iets aan heb. het klinkt raar, maar imsschien kunnen ze me dan helpen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:25

je kan wel degelijk meerdere keren last krijgen van pfeiffer. maar niet in de zin van, dat je het NOG een keer krijgt. het is dan 1 en dezelfde pfeiffer. die pfeiffer blijft in je bloed zitten en kan meerdere keren de kop op steken als je weerstand niet goed is of als je te druk/oververmoeid bent.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:29

Eppstein Bar virus? Heb ik ook gehad, idd broertje van Pfeiffer.

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:38

Hoi,
Ben je ook getest op de ziekte van Lyme? En kun je je misschien een tekenbeet (kan redelijk lang geleden zijn) of een grote rode kring (als een bulls eye) herinneren? Jouw klachten doen mij deels heel erg denken aan mijn eigen klachten wat later veroorzaakt bleek te zijn door de ziekte van Lyme (het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn want deze symptomen komen bij veel meer ziekten voor, maar toch...).

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:39

smiley: ja ziekte van Lyme hebben we ook getest, was het ook niet. mijn bloed ligt in amsterdam, ben heel benieuwd of ze daar op de afdeling van de bacterien(kom even niet op de naam) wat kunnen vinden

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:44

weet wel dat een test niet zomaar aangeeft dat het geen lyme is veel testen testen negatief lees als je twijfelt het lymetopic maar eens door

hunter87 schreef:
smiley: ja ziekte van Lyme hebben we ook getest, was het ook niet. mijn bloed ligt in amsterdam, ben heel benieuwd of ze daar op de afdeling van de bacterien(kom even niet op de naam) wat kunnen vinden

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:35

fjordjes schreef:
Eppstein Bar virus? Heb ik ook gehad, idd broertje van Pfeiffer.

Eppstein Bar ís Pfeiffer!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:17

ik was vanaaf bij mijn vriend. de vriendin van zn vader doet aan reiki.
ik zat op de bank en zij ging eigenlijk net naar huis toe. nog een minuut later kreeg ik een sms,
marijk, laat me je helpen. nou ik heb helemaal niks met reiki, ben niet zo spiritueel aangelegd.
dus ik haar maar gebeld van ok, is goed. op dit moment vind ik het goed wie me dan ook maar helpt, als ik maar geholpen word want hoe ik me nu voel is niet fijn. zij gaat mij op afstand helpen. dan gaat ze er iemand bij halen om die mij ook op afstand te laten helpen. nou ben benieuwd!