Opgezette melkklier? Of toch....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Opgezette melkklier? Of toch....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:05

Al op voorhand wil ik zeggen dat ik morgenochtend naar de dokter ga dus hoef geen opmerkingen als "ik snap niet dat je een topic aanmaakt ipv naar de dokter gaan." Ben gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn..

Ik heb al enkele dagen pijn in mijn borst. Ik merkte dat mijn tepel onwijs gevoelig was. Nu voelde ik gisteravond een klompje/knobbel zitten aan de rechterkant onder mijn tepel beetje richting de onderkant van mn borst.
Heb een beetje geduwd en gevoeld en dacht gelijk aan een ontstoken melkklier maar toch gaat er ook zo'n stemmetje roepen : What if....???

Het zit wel echt vast aan de onderkant van mijn huid.. Dus het zweeft zeg maar niet in mijn borst.. Nou ging ik gister avond eens een beetje in dat klompje knijpen en kwam er door zon bultje wat rond om je tepel zit ineens allemaal gelige zooi.. Of ja, eerst was het wit, toen ik nog een keer kneep was het geel en daarna doorzichtig..
Nu komt er niets meer uit.. En heb het idee dat het klompje wat dieper in mijn borst ligt nu.. Ik heb 8 jaar geleden een borstverkleining gehad, dus het is niet mogelijk dat er melk uit mijn tepel komt. Natuurlijk doen wel mijn klieren het nog maar die zijn dus niet aangesloten op mijn tepel.. Van mijn linkerborst weet ik wel dat er nog melk uit kan komen aangezien ik ooit melk had nav medicatie.. Maar rechts doet het niet, en nu komt er ineens uit zon gekke plaats wel melkachtige substantie.. Het was alleen wel dikker en geliger..

iig erg wazig dus!!

Maak me op zich niet echt zorgen want denk gewoon dat het een ontsteking is.. Maarja misschien heeft iemand anders dit ook ooit gehad?

Lynn_Nikita

Re: Opgezette melkklier? Of toch....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:10

bij een ontsteking kun je ook etter eruit krijgen

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:10

Hmm vervelend zeg,
Ik had eind aug ook een behoorlijk pijnlijke borst, aangezien het bij mij in de fam voorkomt die nare ziekte toch maar ff een echo laten maken, en gelukkig was dat allemaal goed!
maar mijn klierweefsel was zeer onregelmatig daardoor voelde ik knobbels&bobbels,
Miss kan het dat zijn, maar goed ik ben geen dokter, vind het wel verstandig van je dat je naar de HA gaat!
Hopelijk valt het mee voor je ;)

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:16

Ben je niet zwanger?? Ook dan heb kun je pijnlijke borsten hebben? Maar het is inderdaad erg verstandig om er naar te laten kijken.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:19

Hmm ja ben benieuwd.. Durfde eigenlijk niet meer naar de dokter omdat ik daar best wel vaak kom haha.. En de laatste keer zei ze, je bent een gezonde volwassen vrouw je bent altijd welkom, maar je hebt echt geen enge ziektes! (had toen een lage bloedruk hahah en dacht echt dat ik iets heel engs had :p)
En dan kom ik 8 weken later met een gekke knobbel in mn borst.. :s

Ben niet zwanger, heb spiraaltje en is 8 weken geleden (nav doktersbezoek dus) getest..

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:25

_Lola_ schreef:
En dan kom ik 8 weken later met een gekke knobbel in mn borst.. :s

Een knobbel in je borst moet je altijd serieus nemen, dat snapt de HA ook wel hoor, echt!
De kans is heel groot dat het inderdaad iets onschuldigs is. Maar mocht dat niet zo zijn is het alleen maar goed als je er op tijd bij bent! Ik ben ook al twee keer in het ziekenhuis onderzocht ivm een knobbeltje in mijn borst. Gelukkig twee keer niets aan de hand, maar de HA nam mij zeker serieus en deed niet moeilijk over doorsturen naar het ziekenhuis.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:55

Ja dat is ook zo, maar vind het dan toch moeilijk om te gaan... Maarja heb de afspraak nu al gemaakt dus ga morgenochtend haha!

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:02

mijn moeder had ook ineens last van rare knobbeltjes in haar borst en een terug trekkende tepel. Die heeft het naar de dokter gaan helaas een stuk langer uitgesteld dan jij. Bij de dokter kreeg ze helaas geen goed noeuws en werd meteen boorgestuurd naar de oncologie (schrijf ik dit goed?) voor een bioptie. Daar is slecht nieuws uit gekomen; borstkanker..
Dus ga gewoon naar de dokter, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent!
Succes in ieder geval bij de dokter

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:16

Ai.. Dat is idd geen goed nieuws! Hoe is het nu met je moeder dan? Heftig zeg!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:18

Als er gelige troep uitkomt denk ik gewoon een onsteking, maar een extra controle kan natuurlijk nooit kwaad en zal vaak alleen maar meevallen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:19

Ga gewoon naar de dokter ermee inderdaad! heel goed! En maak jezelf vantevoren niet zo gek, de kans is groot dat er gewoon wat ontstoken is (zeker gezien het spul wat je eruit kan knijpen zegmaar) want een knobbel in de borst doet geloof ik nooit pijn als het kanker is. M'n moeder heeft ook borstkanker gehad, dacht ook een klier maar helaas niet. Maar maak jezelf niet te gek! Je moet eerst rustig afwachten wat het daadwerkelijk is voordat het tijd is om in de stress te schieten.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:22

Met mijn moeder gaat het goed, die is er weer helemaal bovenop gekomen!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:23

Jaa daarom zei ik ook, ik maak me ook niet zo druk nu eigenlijk.. Maar wil toch het zekere voor het onzekere!

En Liiene fijn dat het weer helemaal goed gaat met mams!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 09:09

Nou kom net terug van de dokter en rechterborst is toch niet helemaal goed. Links was rustig maar ze vond dat rechts erg bobbelig was. Ik moest me niet druk maken maar moet vanmiddag toch naar het ziekenhuis voor onderzoek.. Pffffff

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:21

Nou heel veel succes dan, hopelijk valt alles mee.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:22

Goed dat je toch gegaan bent en succes in het ziekenhuis vanmiddag! Hopelijk ben je snel gerust gesteld.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:26

idd goed van je dat je toch heen bent geweest!
En wat voor onderzoeken krijg je vanmiddag??
Echo en foto's of zo?
Ik heb toen alleen een echo gehad,

Nou iig heel veel suc6 vanmiddag!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 09:27

Ja ik hoop het ook! Moest er vanochtend gewoon van overgeven en heb nog steeds buikpijn :(

In principe ga ik voor de echo maar de assistente van het ziekenhuis zei dat ze waarschijnlijk dan toch ook gelijk een mammografie maken omdat ik dat littekenweefsel heb van de borstverkleining.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:33

jaa die buikpijn en overgeven is gewoon puur de spanning,
Kan je vertellen zit zelf al jaren in de medische molen en eigelijk nooit zenuwachtig, maar tot dat ik zelf voor me borst heen moest heb idd zelf nog net niet overgegeven ma was gewoon stront beroerd van de spanning.
oke nou ja is alleen maar beter hoor als ze ook nog een mammografie gaan maken is wel niet zo prettig maar goed dan weet je iig waar je aan toe bent,
Oh en voordat ik het vergeet te zeggen, als je klaar bent met de onderzoeken gewoon vragen als alles goed is,mijn HA heeft me erop gewezen dat ik gewoon direct moet vragen als alles goed was! dus miss een tip!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 09:36

Ja ik wil ook idd wel vragen of hij mij al wat kan vertellen! Anders moet ik tot minimaal maandag wachten.. :s

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:42

gewoon vragen hoor!!
Beetje brutaal zijn, krijg je veel meer voorelkaar,

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 10:06

Jaa ben benieuwd of ik het eruit krijg!

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:17

als het niet goed is (wat ik natuurlijk niet vanuit ga) dan zijn ze het verplicht om te vertellen..
Maar gewoon proberen joh ;)
hoelaat moet je er zijn?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 10:19

Moet om 11.30 in ziekenhuis zijn.. Ben wel beetje bang voor mammografie.. Heb ik nog nooit gehad en hoor van sommige dat het echt pijn doet en van andere dat het wel mee valt.. :s

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:32

Succes en sterkte vanmiddag! :(:)
Goed dat je naar de HA geweest bent!