Slikfobie, capsules antibiotica

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Slikfobie, capsules antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:17

Hoi hoi,

Wie heeft er nog meer last van een slikfobie voor pillen? Ik heb nu een huidinfectie en moet antibiotica slikken. Dat zijn dus van die grote capsules en dat kan ik niet. Het is er niet in drankvorm, dus dan moet ik het maar openmaken. Maar dat is zoo vies. En dat is echt niet overdreven. Ik neem het met een klein beetje water, dat ik het in een slok op heb. Eerst met vla geprobeert, maar die smaak gaat er zo hard doorheen, dat je die hele vla niet eens proeft. En nu dacht ik, ach hoe vaker je het slikt, hoe minder erg het wordt, het zal wel wennen. Nou niks is minder waar, het wordt juist erger. Ik bedoel vóórdat ik antibiotica moet slikken word ik erg misselijk waardoor het nog moeilijker is om niet te kokhalzen, ik moet echt mezelf rustig houden, door m'n buik ademen anders kots ik het zo weer uit. Gelijk na het drankje kauwgom erachter aan en daarna als die smaak weg is, ben ik niet meer misselijk. Ik moet het ook nog 3x per dag een week lang. Ik ben nu op de tweede dag :Y)
Wie weet hoe ik het makkelijker voor mezelf kan maken, of wie heeft er ook ervaring mee? :P

Barvrouwke

Re: Slikfobie, capsules antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:19

owh.... nooooit anti biotica pillen open maken!!
Je dood alle bacterien in je mond waardoor er hele vreemde dingen
gaan gebeuren in je bekkie.
Gewoon oefenen met druiven doorslikken, dan lukt zo een pil ook wel

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:20

Ik heb het gevraagd en het mocht :')

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:20

Ik ben ook niet goed in pillen slikken. Heb geen fobie maar kan het gewoon niet :o

Pas terug heb ik een tongpiercing laten piercen. Was niet fijn, tong was echt méga dik (had ze pas 2x eerder gezien in haar hele cariere als piercer) en ik kon weinig. Heb dyclofenac geslikt (no way dat ik em der weer uit wilde halen :P ) maar omdat ook het feit dat er iets in je tong zit ontzettend wennen is, kreeg ik die rotpillen niet doorgeslikt :o

Heb toen uiteindelijk uitgevonden dat als je ze helemaal achter op je tong legt en dan een goeie slok (grote slok :P ) water neemt, het véél makkelijker gaat dan pil in je mond en dan water drinken. Door de grote slok proef/voel je de pil niet en dat is héél fijn :o

Misschien heb je er wat aan :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:21

saskiakefie schreef:
Ik heb het gevraagd en het mocht :')

owh... vreemd... ik herinner mij nog een gruwelijk "absessenbekkie" verhaal....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:22

Ik had een enorme pillen fobie... echt verschrikkelijk.

Maar nu ben ik pillenslik-expert. Sla er dagelijks tot wel 14 (maximaal 18 in mijn Pfeiffertijd) achterover.
Van grootte varieert het van enkele mm doorsnee (anticonceptie pil) tot wel 2,5 cm lang en 0,5 cm breed :D

Mijn tactiek... Men neme een grote slok water (écht groot). Je stopt de pil door je lippen naar binnen, je legt je hoofd in je nek (alsof je naar het plafondkijkt) en slikt de grote slok dan in een keer door.
Klaar!

En inderdaad, niet openbreken! Het zit niet voor niets in een capsule. De capsule beschermt het tegen je maagsappen zodat hij pas openvalt in je darmen. Nu komt de antibiotica zelf wel in aanraking met je maagsappen en heb je een hele grote kans dat het niet werkt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:23

Juist niet je hoofd naar achteren doen, maar wat voorover. Dan heb je als het ware wat meer ruimte.
Oefenen met m & m's.

AnnemiekvM

Of de capsule in een hap vla.

Odysseus

Voorover werkt absoluut niet met mij :n
Slik al inmiddels al ruim 3 jaar 14 pillen op een dag en zo gaat het vlekkenloos.
Anders hoef ik het niet te proberen want dan loop ik echt te kokhalzen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:24

14 pillen :wow:

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:26

Misschien kán ik wel pillen slikken, nouja dat weet ik wel zeker, maar ik dúrf het echt niet. Ik kan nu net de velletjes van een manderijn doorslikken, zo dat heeft ook lang geduurd en kost me nog moeite :7
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 09-11-10 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:27

Patriciavt :') Krijg je met van die Chinese kruidenzooipillen hahaha. Daarvan moet je er echt veel slikken op een dag.
Maar het werkt als een tierelier voor mijn migraine. Al (even afkloppen) bijna 2 jaar geen migraine gehad meer (eerst 2 aanvallen in een week: incluis niet meer kunnen zien en halfzijdige verlammingen).

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:27

Ik doe het altijd met appelmoes. Lepel appelmoes, capsule erin stoppen zodat ik hem niet zie :+ En dan slikken, heb niet eens door dat er wat bij zit..
edit: capsules hebben geen smaak hoor :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:29

Ik leg de pil onder m'n tong en neem er dan een grote slok drinken bij. Hand voor de mond en dan proberen te slikken :).

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:30

Focussed schreef:
Patriciavt :') Krijg je met van die Chinese kruidenzooipillen hahaha. Daarvan moet je er echt veel slikken op een dag.
Maar het werkt als een tierelier voor mijn migraine. Al (even afkloppen) bijna 2 jaar geen migraine gehad meer (eerst 2 aanvallen in een week: incluis niet meer kunnen zien en halfzijdige verlammingen).

Jemig zeg :=
Ik heb 4x een periode van operaties en pijn gehad, waarbij ik 3x per dag dyclofenac, maagbeschermer en 2x paracetamol moest slikken (dus ook 4 pillen per keer, 12 per dag) en dat was een hel :o
Op een gegeven moment ben ik ermee gestopt, ik kreeg ze niet meer weg :=
In het ziekenhuis hadden ze gelukkig snel door dat ik niet goed was in pillen slikken en kreeg ik morfinespuiten :P
Dát is fijn, morfinespuiten :+: *daar zou ik best verslaafd aan kunnen raken geloof ik :P *

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:31

Paracet kan je lekker opkauwen :j 'da's geen probleem

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:32

saskiakefie schreef:

GATVER. :\ en jij maakt je druk om het minimale muffe smaakje van een capsule? _O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:33

DE INHOUD gaat het om he

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:34

saskiakefie schreef:
DE INHOUD gaat het om he

Dan moet je ze niet openmaken _O-
Wat ik soms doe is een hap eten, bijv brood of avondeten, dat kauwen en net voor het moment van slikken die capsule erbij douwen en dan slikken. :))

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:34

Macs schreef:
saskiakefie schreef:
DE INHOUD gaat het om he

Dan moet je ze niet openmaken _O-
Wat ik soms doe is een hap eten, bijv brood of avondeten, dat kauwen en net voor het moment van slikken die capsule erbij douwen en dan slikken. :))

lees dan eens mijn beginpost >;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:35

Macs schreef:
saskiakefie schreef:

GATVER. :\ en jij maakt je druk om het minimale muffe smaakje van een capsule? _O-

nou idd _O- _O- _O-

hier nog een ervaren slikker (klinkt lekker fout :') ) :D gewoon met veel water en dan doorslikken in 1 keer. je zit jezelf echt misselijk te maken om niks eigenlijk... :(:) :(:)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:36

Ik kauw alle soorten pillen kapot :o . Daarna heel glas water er achteraan en het is hup in de maag...Zal wel niet goed zijn maar ja, je mot iets :+ ?!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:37

Lezen jullie de beginpost eigenlijk wel, of wat?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:37

Evelienepien schreef:
Ik kauw alle soorten pillen kapot :o . Daarna heel glas water er achteraan en het is hup in de maag...Zal wel niet goed zijn maar ja, je mot iets :+ ?!

inderdaad :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:38

saskiakefie schreef:
Lezen jullie de beginpost eigenlijk wel, of wat?

darn girl... doe eens wat aardiger :P ja die heb ik gelezen. het gaat om een grote capsule die je door moet slikken maar niet durft