ik ben 14 jaar. sinds twee jaar ongesteld en elke maand even pijnlijk.
ik kan mijn menstruatie ontdekken door twee dagen van te voren al niet zo lekker in mijn vel te zitten. het gevoel wat je hebt bij beginnende griep. Hier neem ik advil voor.
Dagen daarna lichte buikkrampen die binnen een halve dag omspringen naar rugpijn.
de pijn die volgt de komende dagen is soms zelfs echt niet te harden.
weet meestal geen mogelijke houding wat de pijn enigzins kan verzachten.
in zo'n tijd gaan er enorm veel advils en menstruatiepijnpillen doorheen.
toch wordt het er niet veel beter op.
ik vind school altijd erg leuk en ga er met plezier naar toe, maar geloof me: op zo'n moment wil je niets liever als de hele dag in bed liggen.
elke beweging doet pijn en elke aanraking is gevoelig, mijn menstruatie gaat op de zelfde manier over als hoe het begonnen was.
ik herken dit dus aan buikpijn, dan verwacht ik dat het binnen een halve dag klaar is, waarmee ik afsluit met twee dagen griepig gevoel.
ik ben dus al met al zo anderhalf week bezig..
Das geen pretje geloof mij.
heb het hier zo vaak met mama en HA over gehad maar mama wilt niet dat ik aan de pil ga..
zucht... het komt me elke maand toch een beetje de strot uit ...
Zo, dit was mijn ei!

edit: spellings foutjes...
(3 maanden) en daar ben ik wel blij om, maar als het dan weer moet die ene week, dan heb ik nog steeds echt vre-se-lijke pijn
Maar wel heel naar dat je je zo vervelend voelt
Maar ik begrijp je moeder dus wel hoor, omdat de pil niet altijd goed voor je is
mijn moeder wil eigenlijk ook dat ik met de pil stop
je hebt wel ander soort pillen dacht ik? Maar weet het dus niet zeker. De pil werkt niet altijd tegen menstruatiepijn, in elk geval niet in mijn geval (ik zit aan de sterodil nog wat dacht ik, de normale pil)
En nee dan niet de eerste paar x, maar 2 jaar aan een stuk zoveel pijn hebben? Nou ik ben wel aan de pil gegaan hoor, en der is tegenwoordig zoveel slecht voor je. Kan je verzekeren dat ik nu nergens geen last meer van heb!