Hoi, Ik heb echt werkelijkwaar overal (internet) gezocht en een aantal controles laten doen maar ik kom er niet uit. Ik heb namelijk heel erg jeuk op mijn hoofdhuid. Het heeft soms zelf een branderig gevoel en wat doe ik dan. Ja simpel krabben. Ik heb 8 jaar geleden ongeveer exceem op mijn hoofdhuid gehad en toen ben ik daarvoor in behandeling bij het ziekenhuis gekomen, omdat ik mij anders kaal zou krabben. Nu dacht ik zelf eerst aan luizen, roos of huidschilfers. Maar nee ik heb mij laten controleren op luizen en heb zelfs er een kapper naar laten kijken. Toch maar even aan de dokter vragen of hij iets van exceem ziet maar dat is ook niet duidelijk. Ik kan niet goed met mijn dokter overweg dus was allang blij dat ik hem niet om meer moest vragen. Nu loop ik hier al een jaar mee en laatst had ik mezelf in mijn slaap bloed gekrabt. Mijn haar wordt steeds dunner en ook niet mooi meer. Ik heb zelfs verschillende shampoo's gebruikt.
Ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Ik vind het best genant, maar ik was zo blij met mijn bos krullen die ik had. Het irriteert mij ook gewoon die jeuk. Het houdt niet op en ik snap het niet.
Weten jullie misschien iets? Advies o.i.d.? Ik hoop het!
Ik heb het gehad toen ik Dove shampoo gebruikte. Toen ik stopte werd het langzaamaan beter
xxDanielleee
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-10 00:35
ik werkelijk waar overal. achter mijn oren, in mijn nek, boven op mijn hoofd, op slaaphoogte. waar mijn pony zit. Ik word soms zo gek dat ik mezelf wel wil slaan om niet te krabben maar wel van de jeuk af wil zijn
xxDanielleee
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-10 00:36
Vjestagirl schreef:
Ik heb het gehad toen ik Dove shampoo gebruikte. Toen ik stopte werd het langzaamaan beter
Ja ik gebruik nu andrelon.. Ik weet megod niet welke shampoo ik nu kan proberen? Ik heb ook geen geld voor dure shampoos
Ik kan niet tegen bepaalde shampoo's (met die vruchten-zooi erin, bv. Fructis of van die blond-shampoo). Gewoon even uitproberen of andere shampoo's beter gaan? Ik heb vaak van die hypo-allergene babyshampoo, dat is heel mild.
Ik heb idd precies hetzelfde en bij mij is het bij de ene shampoo vele malen minder als bij de andere. PH neutrale shampoo een idee?
Rebel_Jits
Geplaatst: 02-11-10 07:14
Hoe vaak was je je haar? Het kan zijn dat je het te vaak wast, waardoor het heel droog wordt. Daardoor kan het ook gaan jeuken.
xxDanielleee
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-10 07:29
Rebel_Jits schreef:
Hoe vaak was je je haar? Het kan zijn dat je het te vaak wast, waardoor het heel droog wordt. Daardoor kan het ook gaan jeuken.
eerst deed ik het 1 of 2 keer per dag. Ik douche namelijk ook 1 a 2 keer per dag. maar nu was ik mijn haar om de dag of soms om de 2 dagen. Omdat ik dacht dat het daaraan kon liggen
Ik zou zeggen vraag eens een verwijzing naar een dermatoloog. Die kan je ook shampoo voorschrijven om de hoofdhuid rustig te krijgen. De gewone gangbare shampoo's kunnen je daar echt niet mee helpen.
Ik heb het ook.... Verschikkelijk gek wordt je ervan! Ik ben inderdaad ookal een paar keer naar de dokter geweest, en zo'n roze shampoo gekregen moet zeggen dat het weg was en nu het weer herfst werdt heb ik er ineens weer heel veel last van gekregen.
Mijn kapper heeft er ook na gekeken, en die zei dat het kwam omdat ik echt een super droge hoofdhuid heb, ik heb nu een shampoo gekocht bij hem en ik hoop dat het daardoor minder wordt.
Mocht dit niet zo zijn dan ga ik weer naar de huisarts en dan stuurt hij me maar door naar een dermatoloog ofzo.... Ik wordt er echt GEK van!!
Ik heb het ook een tijd gehad, nu is het weer over. Ik jeukte dan ook tot bloedens toe. Bij mij was de waarsschijnlijke oorzaak dat mijn haar te dik is waardoor mijn huid te weinig zuurstof krijgt en gaat jeuken, klinkt heel simpel maar toch
Ra_chel
Geplaatst: 02-11-10 09:04
ik heb het ook wel eens, wat bij mij heel goed helpt is babyolie of amandelolie in mijn haar doen, en dan bedoel ik dus echt dat de olie heel de hoofdhuid heeft bedekt, daar 1 nachtje mee slapen en dan de volgende ochtend je haar goed wassen met betadineshampoo. geen cremespoeling gebruiken op dat moment.
bij mij was/is de hoofdoorzaak een hele droge hoofdhuid en dit werkt voor mij super, doe het ongeveer 1x per 6 weken en heb nauwelijks nog last.
veel succes!
cheyentic
Geplaatst: 02-11-10 09:05
erg vervelend, ik heb het ook wel maar dan in mindere mate.. Had jeuk en kreeg ook kortsjes van het krabben, nu was ik mijn haar met zwitsal shampoo en doe de cremespoeling alleen in de onderkant van me haar.. heb er nu geen last meer van betaalbaar en het proberen waard mss?? succes
Anoniem
Geplaatst: 02-11-10 09:05
Probeer eens shampoo van neutral, Die is vrij van parfum enzo. Misschien dat het gewoon een allergische reactie is ?
Gimli_
Geplaatst: 02-11-10 09:08
Ik zou eens shampoo proberen zonder SLS en parabenen. Zgn 'biologische' shampoo. Heb zelf een tijdje 'Yes 2 carrots' gebruikt, verkrijgbaar bij Etos en Kruidvat. Parabenen leggen een laagje om je haar waardoor het weliswaar zacht en glad aanvoelt, maar wellicht bij jou jeuk veroorzaakt. Verder alles GOED uitspoelen, restjes kunnen ook jeuk veroorzaken.
Mocht dit niet helpen zou ik idd naar een dermatoloog gaan.
appelflap2
Geplaatst: 02-11-10 09:12
paardemelk producten volgens mij heb je er ook shampoo van paardemelk is heeeeeel goed voor je huid en jeuk ed er is ergens een paardemelkerij en die maakt er van alles van en het ruikt nog lekker ook zag laatst een stand op een braderie http://www.paardemelkerij.nl/algemeen/p ... ampoo.html heb het even opgezocht
ik heb hetzelfde gehad, verschrikkelijke jeuk. ws naar aanleiding van een allergische reactie op herbal essences. overal kreeg ik jeuk, mij hoofd was het ergst, maar mijn benen kregen het ook te verduren, daar staan nog steeds littekens op. ik heb er bijna een jaar mee rondgelopen, misschien wel langer. alles geprobeerd, eerst biologische, homeopatische shampoo, maar dat had geen effect, toen medicinale shampoo, toen zelfs betadine shampoo! ik ben van een keer per dag naar omde twee, drie dagen gegaan, omdat ik dacht dat het daar misschien aan lag. ondanks de pijn en de jeuk, die daardoor alleen maar erger werd. ik werd soms wakker met bloed aan m'n handen, zo erg was het. ik ben een tijdje op andrelon overgestapt, dat kon ik namelijk wel hebben daarvoor, maar ook dat kon niet meer. en weet je wat het uiteindelijk was? head en shoulders voor gevoelige hoofdhuid. ik was het zo zat met alle dure ongein dat ik dat gewoon heb gekocht onder het mom van "baat het niet, dan kan het onmogelijk erger erger worden" en binnen een week had ik nergens meer last van. met een maand waren alle korsten weg en tot op de dag vanvandaag heb ik geen jeuk meer. ik ben er nog steeds ongelooflijk dankbaar voor.
Tallie1979
Geplaatst: 02-11-10 09:22
Oei! Klinkt heel erg naar meis!! Ik heb ook een poosje een hypergevoellige hoofdhuid gehad, ben toen met head en shoulders gaan wassen en sindsdien heb ik nergens last meer van. Maar in jouw geval lijkt een bezoekje aan de dermatoloog zeker de beste optie..