Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
iirrssjjee schreef:verootjoo schreef:tja... de pil is slecht, en roken is slecht. De combinatie is dan logischerwijs nog slechter
Waarom is de pil slecht voor je dan?
Ikzelf zit aan de pil, maar vraag me af hoe je aan de wijsheid komt dat deze slecht is...
Want de hoeveelheid hormonen die erin zitten zijn echt nihil...
Daar zitten de meeste hormonen in van alle voorbehoedsmiddelen. De pil regelt zelf hele hormoonhuishouding en maakt zodoende de hypothalamus inactief (maakt nl. door de pil geen GRH, en de hypofyse geen LH en FSH meer aan) Hoe slecht het voor je is ligt aan de leeftijd waarop je begint. Hoe jonger, hoe slechter omdat dan het lichaam deze hormonen minder zelf heeft aangemaakt. verootjoo schreef:nihil? De pil is een hormonenbomDaar zitten de meeste hormonen in van alle voorbehoedsmiddelen. De pil regelt zelf hele hormoonhuishouding en maakt zodoende de hypothalamus inactief (maakt nl. door de pil geen GRH, en de hypofyse geen LH en FSH meer aan) Hoe slecht het voor je is ligt aan de leeftijd waarop je begint. Hoe jonger, hoe slechter omdat dan het lichaam deze hormonen minder zelf heeft aangemaakt.
iirrssjjee schreef:verootjoo schreef:nihil? De pil is een hormonenbomDaar zitten de meeste hormonen in van alle voorbehoedsmiddelen. De pil regelt zelf hele hormoonhuishouding en maakt zodoende de hypothalamus inactief (maakt nl. door de pil geen GRH, en de hypofyse geen LH en FSH meer aan) Hoe slecht het voor je is ligt aan de leeftijd waarop je begint. Hoe jonger, hoe slechter omdat dan het lichaam deze hormonen minder zelf heeft aangemaakt.
Sorry maar de dokter zei tegen mij dat er tegenwoordig zooooo weinig hormonen er in zitten dathet niks uitmaakt...
Iniedergeval is roken toch heel wat slechter dan de pil...

) overhoop. De één is er gevoeliger voor dan de ander, en de één luistert beter naar haar lichaam dan de ander, dus lang niet iedereen heeft er echt last van als ze de pil slikken.
Ffortuna schreef:Volgens mij is er een bokker die zelfs een hersenbloeding heeft gekregen dankzij de combi roken + de pil. Dus ik zou het niet wagen of durven... Gelukkig rook ik niet en de pil zou ik ook wel vanaf willen maar ik durf geen spiraaltje te nemen, lijkt me te pijnlijk
Chiqa schreef:Leven neemt risicos met zich mee, that's life, als je je daar allemaal in gaat verdiepen kan je overal wel ziek van worden, angst is ook slecht voor je lijf
WildChild schreef:En ik maar denken dat die combinatie zorgt voor een verminderde betrouwbaarheid van de anticonceptieve werking. Stupid me.
Focussed schreef:Imo zit er een verschil in tussen het leven dat risico's met zich meeneemt of jezelf met extra (onnodige) risico's opzadelen.