Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 15:21

Hai!

Ik ben sinds 2 weken nu in therapie voor Emetofobie.. Maar ik krijg 'huiswerk' hiervoor mee..
Het huiswerk van deze week is filmpjes en foto's opzoeken en bekijken van 'kotsende mensen' %) :\ :\
Maar zoals jullie vast wel begrijpen ga ik dat niet zomaar op youtube bekijken zonder dat ik weet wat me te wachten staat.. O:)

Nu weet ik dat ik een paar jaar terug.. (Spreek nu over jaar of 8/9) Op de site van Emetofobie.nl een link kon vinden waar je ook foto's en filmpjes kon vinden daarover... Waar bij stond wat je te wachten stond.. Bv: Zwart/wit - Niet overgeven - Wel overgeven - Alleen zak voor de mond, ga zo maar door...

Maar ik kan dat helaas niet meer terug vinden... :n

Weet iemand van jullie zoiets anders te vinden?? Jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel..

(Het doel van deze week is, is dat ik het donderdag durf te kijken, met oren en ogen open en geluid aan... En dat ik echt iemand zie kotsen op een filmpje...:\ Maar gelieve werk ik daar even rustig naar toe ;) )

Dus.. Alle hulp / tips zijn welkom!

Vue

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:23

Helaas kan ik je niet helpen omdat ik zelf ook last heb van deze fobie, ik ben wel benieuwd of er vrijwilligers zijn om te helpen met het vinden van zulke onsmakelijke filmpjes. ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:28

In heel veel medische series wordt er natuurlijk ook veel gespuugd. Danwel niet echt maar gespeeld. Misschien kun je daar wat mee? Is er op youtube echt niets te vinden?

Edit: Ik lees erover heen dat je niet zomaar de filmpjes wil gaan bekijken. Maar waar ben je dan precies naar op zoek?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:29

Nou.... Ik heb mijn best voor je gedaan :o Één filmpje vond ik wel genoeg op de zondagmiddag ;)

http://www.youtube.com/watch?v=a_LR8JOZ ... re=related

Hier loopt een jongen buiten samen met wat andere kinderen, hij is aan het snoepen en aan het drinken. Op precies 0:25 geeft ie over. Hij staat nog gewoon alsof er niets aan de hand is. 1 "haal' en dan is het klaar. En vervolgens snoept ie weer en loopt verder alsof er niets gebeurd is.

Succes met je therapie.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:31

Ik wil je ook best helpen hoor, ik kan er wel vrij goed tegen en wil best zeggen wat er gaat gebeuren op een filmpje.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:33

Kijk eens een fil/aflevering van jackass gegarandeerd dat je het daar in terug vind.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:34

Ik zou in elk geval niet naar Jackass 3D gaan als ik jou was. :D Maar als je daarnaar kunt kijken zonder problemen, heb je je fobie in elk geval overwonnen!

Ik kon er vroeger ook totaal niet tegen, gaat tegenwoordig een stuk beter. Al had ik niet zo'n trek in mijn Smarties tijdens Jackass 3D. :')

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:35

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:41

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:30

bedankt allemaal voor het helpen! ik ga nu maar eens kijken... (bah :P)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:31

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:33

Ik vind dit wel een heeeele rare opdracht, om zo die filmpjes te kijken zonder begeleiding! Filmpjes op YouTube vind ik vaak ontzettend heftig. Ik heb het een keer geprobeerd bij wijze van exposure en ben er dagen ziek van geweest. Ik kan gewoon echt niet zo goed tegen dat soort filmpjes en foto's.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:37

nou de foto'heb ik doorstaan.... ik ga over uurtje ofzo voor de filmpjes...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:40

De beste thearapie (net als bij paarden :D) is desensibiliseren. Dus zoveel mogelijk filmpjes achter elkaar kijken. Nu ga je het uit de weg en wordt je er niet vaak mee geconfronteerd.
Dus veel kijken. Smerig blijft het altijd maar de fobie moet weggaan.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:42

Lynske78 dat zegt mn psycholoog precies! hahaha

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:45

ik durf niet verder dan filmpje 1 _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:47

Nouja je kunt ook te snel gaan (is mij gebeurd) en toen werd ik extra bang. Je moet het wel doen als je er klaar voor bent, anders wordt het veel groter in je hoofd. Natuurlijk ben je er nooit 100% klaar voor, maar echt bang moet je er ook niet voor zijn.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:49

ok ik heb tot filmpje 4gekeken.. nu ga k ff niet verder... dit was allemaal redelijk nep.. maar nu kom ik bij jackass... dat trekt me wat minder...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:51

Ik vind het op filmpjes en foto's echt niet heel erg eng enzo, maar zodra iemand bij me is die misselijk is ben ik weg := Het moet echt niet in mijn buurt komen of zijn geweest (als ik weet dat er in een auto gekotst is ga ik er ook niet in enzo.. )

Sterkte met het kijken etc. van de filmpjes en de rest van je therapie!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:26

Er staat ook boven dat als een foto/filmpje een paniekreactie oproept je niet verder moet gaan maar dat filmpje moet herhalen tot dat niet meer zo is.. Niet te ver over je eigen grenzen gaan ;)
Blij dat ik je heb kunnen helpen, succes met je therapie!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:28

Oh, ik snap je helemaal.. Lijkt me echt zooo erg om die filmpjes en foto's te moeten bekijken. Durf ik ook niet hoor... Succes! Ik weet hoe vervelend het is..

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:31

Ik heb geen last van een dergelijke fobie, maar ik moet zeggen dat ik sommige foto's op de site ook wel schokkend vond en me onrustig maken. Moet je dat echt kunnen zien om van je fobie af te komen, als een ander mens zonder die fobie tegen zoiets ook niet kan?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 18:42

Imitador schreef:
Ik heb geen last van een dergelijke fobie, maar ik moet zeggen dat ik sommige foto's op de site ook wel schokkend vond en me onrustig maken. Moet je dat echt kunnen zien om van je fobie af te komen, als een ander mens zonder die fobie tegen zoiets ook niet kan?

het doel van mij therapie is om een bepaald stappenplan te volgen..

ik heb 8 stappen.. van minst eng tot eng..

elke keer gaan we stapje verder... dus nu moet ik de angst van dit overwinnen.. heb ik dat voor elkaar... doen we de volgende stap... en ga zo maar door...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:52

Zie dat de linken al zijn gegeven.
Paar jaar geleden heb ik deze therapie ook gevolgd, ik werd er alleen maar angstiger van dus ben dr mee gestopt. Helaas werkt het dus niet voor iedereen, maar dat zal jou ook wel verteld zijn Naamloos :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:58

_Arwen_ schreef:
Ik vind dit wel een heeeele rare opdracht, om zo die filmpjes te kijken zonder begeleiding! Filmpjes op YouTube vind ik vaak ontzettend heftig. Ik heb het een keer geprobeerd bij wijze van exposure en ben er dagen ziek van geweest. Ik kan gewoon echt niet zo goed tegen dat soort filmpjes en foto's.

Begeleiding lijkt mij ook heel belangrijk! Ik heb ook een soort overgeeffobie, ik zou echt niet helemaal alleen aan filmpjes beginnen. Succes metje therapie in elk geval. Goed dat je er wat aan wil doen. *D