Ik heb een zoon van 8 en die slaapt slecht. Het inslapen is geen probleem (duurt soms even maar is wel rustig), maar het blijven slapen wel. Gemiddeld zou hij 11 tot 12 uur slaap moeten halen. Hij gaat om 20:00 naar bed, slaapt vaak rond 20:15 a 20:30 ongeveer. Gemiddeld wordt hij rond 6:00 wakker. Heel soms later. Maar eigenlijk 1 a 2 keer per week ergens tussen 4:30 en 5:30 in
Gemiddeld haalt hij dus een nacht van 8 tot 9 uur...Zelf zegt hij dan gewoon klaar wakker te zijn en gaat dan spelen. We moedigen hem aan om weer te gaan liggen, licht uit, doorslapen/ rusten... maar meneer is te eigenwijs om dat echt te doen. De enkele keer dat hij het doet slaapt hij vaak WEL weer in!
De laatste paar dagen heeft hij weer kort geslapen (oa ivm komst loge dit weekend, dat is 1 van de problemen. Bij emotionele spanning is hij dus vroeg wakker). En daar hebben we nu de vruchten van. Het hele weekend vervelend, niet luisteren, druk, brutaal, prikkelbaar (heel erg) en als je zijn kop ziet is ie gewoon bek af. Ipv naar een verjaardag te gaan ben ik nu dus thuis met hem. Man en dochter zijn samen gegaan...
Nu dus op zoek naar iets wat hem kan helpen door te slapen.
* Melatonine mag hij niet hebben (mag niet bij kinderen las ik op internet).
Ander middel dat ik heb gevonden is dr Vogels Dormeasan (ervaringen iemand?) of een Bach remedie. Ik heb er al een paar, maar welke moet ik dan hebben voor dit probleem?
Tips, truuks, andere middelen met ervaringen: alles is welkom! (geen geneesmiddelen via huisarts, lees onderstaande:)
NB Mijn zoon heeft Cerebrale Parese en is erg ticgevoelig. Wij zijn al in de molen om zijn gedrag, concentratieprobleem, tics te laten onderzoeken. We weten dat kinderen emt Tourette vaak ook erg onrustig zijn in het hoofd en daardoor slecht slapen. Dus kan best zijn dat daar echt een geneesmiddel ofzo uit gaat komen. De wachtlijst is echter 4 maanden en zo lang gaan we dat niet meer volhouden met dit probleem. In de tussentijd zijn we dus op zoek naar een VRIJ verkrijgbare remedie om hem te helpen.

en dat kunnen we echt nergens ander kwijt. Hij heeft het niet onder handbereik trouwens, maar stapt uit bed om het te pakken. En ik ga hem geen extra stress aandoen dat we het gaan opsluiten ofzo in een kast. Daarbij mag hij om 6:30 of 6:00 best ermee spelen (dan heeft hij voldoende slaap gehad) maar niet om 4:30...
Ik zeg toch niet dat je al zijn speelgoed moet afpakken?
) in kratten in zijn kast. Het is dus niet zo als hij wakker wordt hijh meteen speelgoed ziet. Daarvoor moet hij UIT zijn bed, zijn lamp aan doen en OP zijn bed klimmen.