Schimmelinfectie?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LaurenZ

Schimmelinfectie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 08:53

Hee Bokkers!
Misschien een beetje een genant onderwerp, maar ik moet jullie toch maar eens wat gaan vragen!
De laaste tijd heb ik echt heel veel jeuk rondom mijn vagina (...). Het is eigenlijk vooral savonds.
Ik heb witte afscheiding, gewoon normaal voor mij dan (Nog nooit ongesteld gewweest...).
Maar, ik vroeg me af of dit een schimmelinfectie is? Ik zie mezelf eigenlijk niet aankloppen bij de huisarts en het daar te laten zien x'D
Maar, weten jullie ook wat ik aan de jeuk kan doen? Het is niet schraal ofzo :S.

Nou, laat je horen want ik wil er eigenlijk wel snel vanaf...

maradhja

Re: Schimmelinfectie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:56

Enorm goed schoonhouden met water! en absoluut geen shampo rond je geslachtstreek gebruiken.
Het beste is om na het plassen met water schoon te maken en niet met toilet papier.
Vochtige doekjes helpen niet, je moet het echt van water hebben.

Helaas gaat het vaker niet zomaar over, en zul je toch eventjes bij de HA langs moeten gaan. Deze kan jou iets voorschrijven zodat je er snel vanaf bent.

Het lijkt misschien eng om er langs te gaan, maar daar zijn ze HA voor.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 08:59

Je hoeft het vaak niet te laten zien hoor. Heel veel vrouwen hebben er last van.

Ook niet gaan schoonhouden met water, gewoon normaal mee omgaan. Ook niet wassen met zeep, het wordt er alleen erger van.

De HA heeft pilletjes dan is het met 2 dagen over.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:04

Inderdaad, niet wassen met zeep.

Als je het hebt, dan brand het in je kruis en jeukt het ook,
Je hebt meer afscheiding. Kan ook wat korrelig zijn en wat anders ruiken.
Wat kan helpen voor wat verlichting, is een tampon dopen in yoghurt en dan in brengen. Heerlijk koel en het verlicht de jeuk. (tip van de verloskundige)
Wel even naar de huisarts gaan. Die schrijft je dan waarschijnlijk van die eitjes voor die je dan moet in brengen.

Je hoeft je nergens voor te schamen, Zoveel vrouwen hebben er wel eens last van. Succes!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:08

Ja, met een schimmelinfectie zul je wel even naar de dokter moeten. Als je erg veel jeuk hebt kun je er d*** op zeggen dat het dat is. Toch even naar laten kijken hoor. Zo gebeurd

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:35

gewoon even mee heen gaan :) ik heb het zelf ook regelmatig gehad (thank god momenteel niet) maar echt het is zo naar om daar mee rond te blijven lopen terwijl het met een kuurtje binnen 3 dagen weer zo goed als over is :)

Wat bij mij overigens wel helpt als ik het voel aan komen is de Multi-Gyn Actigel van Bioclin, dat kun je gewoon bij de etos enzo kopen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:54

Ik ga helemaal met de rest mee. Gewoon even naar de HA gaan :j Ik zou alleen zelf die tampon met yoghurt niet aandurven... Lees er op internet ook niet veel positiefs over.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 10:35

tampon met yoghurt raadde mijn ha ook erg af... ook omdat tampons de boel nog meer afsluiten en laten broeien waardoor het uiteindelijk alleen maar erger wordt.

Mij is trouwens afgeraden om uberhaupt nog tampons te gebruiken sinds ik die schimmel infecties heb.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 10:59

Gewoon even naar de HA gaan, heb het ook regelmatig. Een arts ziet zulke dingen heel erg vaak, dus schaam je niet. Snap dat je je een beetje ongemakkelijk voelt, maar het is zo'n opluchting als je er vanaf bent :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:10

Inderdaad even naar de HA voor het erger wordt. Maar ga er wel even van uit dat je HA waarschijnlijk even zal willen kijken of het niets anders is.

Heb je misschien onlangs een keer antibiotica gehad? Daarvan is namelijk bekent dat je een hoegere kans hebt om daarna een schimmelinfectie te krijgen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:12

Bij mij dachten ze dat het een schimmelinfectie was maar ik bleek een zeldzame bacterie te hebben die heftige blaasontsteking veroorzaakt.

Heb je last bij het plassen? En als ik jou was zou ik toch even langs de huisarts gaan, het is misschien eng maar die meneer of mevrouw heeft er héél hard voor geleerd!
Vaak hoef je het niet te laten zien en als dat wel moet.... weet je wel echt zeker of het allemaal goed is! :o

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:04

Naar huisarts gaan, eventueel potje urine mee nemen :)

Ik heb vaak schimmelinfectie-achtige verschijnselen, terwijl het om een blaasontsteking gaat.
Schimmelinfecties zijn vaak met een zalfje of pilletje wel weg.
Met een hevige schimmelinfectie duurt het wat langer (ervaring mee :') ).

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:26

Als je witte brokkelige afscheiding (en dan ook echt meer dan normaal) en jeuk (en een schraal gevoel) hebt, kan dat wijzen op een schimmelinfectie. Meestal hoef je het dan niet te laten zien, en kan je zo iets krijgen.

De TS schrijft echter dat de afschreiding gewoon normaal zoals altijd is, lijkt me niet dat het dan om een schimmelinfectie gaat. Hoelang heb je dit (de jeuk) al? Ik ga mee met de rest, even langs de huisarts gaan.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:22

Verschilt ook per persoon.
Ik had namelijk ook geen veranderende afscheiding :n
En toch een hele dikke schimmelinfectie (in combinatie met blaasontsteking).

LaurenZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 09:39

Nouja, er zijn er wel veel voor ff naar de HA gaan xD
Maar, ff reacties op jullie vragen;
Mijn afscheiding is niet echt korrelig zoals jullie omschrijven, en het is voornamelijk alleen savonds.
Ook is het niet schraal ofzo.
Nouja, tampon met youghurt zou ik zelf ook niet aandurven hahahahah xD

Maar, bedankt voor jullie reacties!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:21

tis bij mij ook niet altijd korrelig, maar wel dikker dan normaal is :) gewoon echt even mee heen gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:23

Ik heb het nu een aantal keer gehad, 1 keer heeft ie ook naar binnen gekeken omdat ik niet de klachten van een typische schimmelinfectie had. Tegenwoordig bel ik gewoon als ik het vermoeden heb en wordt er een receptje naar de apotheek gestuurd.
Als ik net een antibiotica kuur heb gehad krijg ik ook standaard een schimmelinfectie.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:24

Heb je altijd jeuk of alleen in de avond/nacht?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:35

Ach kind, wat vervelend.
Het is moeilijk te zeggen of het om een schimmelinfectie gaat.
De klachten wijzen er wel op.
Maar ja, zolang een dokter er niet naar gekeken heeft blijft het giswerk.
Feit is wel dat het heel vervelend is en met dit soort klachten naar de dokter gaan is ook heel vervelend.
Met niets doen gaat het niet over en zul je je terzijnertijd van onderen helemaal open krabben.
Dus wees flink en bel de huisarts. Zeg dat je het eng vindt. Je bent immers nog maar 12, dat begrijpt een arts heel goed.
Het is ook eng om je zo bloot te geven voor een wildvreemde, ook al is hij of zij arts.
Als je huisarts in een praktijk werkt waarbij meerdere artsen zijn aangesloten is het misschien mogelijk om een afspraak te maken met een vrouwelijke dokter.
Dan voel je je wellicht minder opgelaten.
Doe maar wel een afspraak maken hoor. Er zijn namelijk ook bepaalde huidziekten, als je daar niets aan doet kan je vagina helemaal een soort van eelt worden.
Ik wil helemaal niet zeggen dat je dat hebt, maar het is wel zo dat ze in een beginstadium van deze ziekte het nog heel goed kunnen behandelen.
Ik wens je heel veel succes.
Oh ja, je kan s'avonds even een koud nat washandje op je vagina leggen, dat verlicht de klachten een beetje.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:15

Je hoeft het bij je huisarts niet te laten zien hoor, ik kreeg gewoon cremetje en een paar pillen. En dan is het binnen no time over. :)

LaurenZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 17:09

Pentax schreef:
Heb je altijd jeuk of alleen in de avond/nacht?

Vooral s'avonds. Eigenlijk alleen s'avonds.

Bedankt voor de tip iedereen! Maar nog 1 klein vraagje; ALS het jeukt, wat kan je er dan het beste mee doen?
Als je een afspraak maakt, dan duurt het altijd een paar dagen voordat je die afspraak hebt natuurlijk :D Dus wat kan je doen als het jeukt?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:16

Katoenen ondergoed dragen, geen strakke broeken, en alleen wassen met water geen zeep! :)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:20

Heb je geen wormen?(aarsmaden)
Kijk even je poep na of er witte wormpjes in zitten.
Wormen komen in de avond naar buiten richting vagina om eitjes te leggen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:07

Niet krabben of wrijven, dat beschadigt alleen maar.
Ik heb één keer zo'n heftige schimmelinfectie gehad dat ik het niet uit hield na het weekend.
Heb toen naar de huisartsenpost gebeld, kon een zalfje en een kuur capsules ophalen gelijk :j

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:50

Ik heb er ook last van alleen er is 1 probleem, ik durf het niet tegen mijn moeder te zeggen want vind het nogal genant, dus hoe kan ik dan langs de HA gaan?