vol gevoel,maar niets gegeten. Iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

vol gevoel,maar niets gegeten. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 14:24

Hallo allemaal,

Ik stel hier toch even mijn vraag,wie weet dat Bokkers dit herkennen. Als het probleem aanhoud ga ik uiteraard even langs een huisarts.

Gister ontbeten met 3 boterhammen en tussen de middag ( 12uur) ook 2 boterhammen op. Toen door naar stal, waar ik tegen wat onverwachtse dingen aanliep waardoor ik pas om half 8 in de avond thuis was. Van 12uur tot half 8 dus niets gegeten. ( wel water gedronken)
Vriendlief had al erwtensoep gemaakt,zonder vlees erin. Maar na 1 hap, kon ik écht niet meer. Ik had het gevoel als of ik al uitgebreid had gegeten en prop vol zat. Na wat aandringen van mijn vriend nog 2 happen naar binnen gewerkt, maar blegh het smaakte echt niet.

Vanochtend wakker geworden, maak voor mezelf 3 boterhammen maar na 1 hap weer hetzelfde.. Het viel als een blok steen in mijn maag die ene hap. Nu probeer ik net iets lichts te eten ( droog beschuitje) maar ik krijg het gewoon niet naar binnen! Zo raar! Slokje thee erbij, kreeg het echt niet naar binnen..

Het gevoel dat je met kerst veel en veel te veel gegeten hebt.. Dat gevoel heb ik. Ik zit niet verstopt, ben gewoon naar de wc geweest :') Heb ook geen buikpijn, alleen een heel vol gevoel. Ook geen honger gevoel,terwijl ik veel te weinig gegeten ( en gedronken) heb.
Ik heb niets raars gegeten of gedaan verder en ben benieuwd of jullie misschien weten wat dit kan zijn? Ik vind het heel raar namelijk, hoe kan je nu een vol gevoel hebben terwijl ik eigenlijk al meer dan 24uur niet gegeten heb. ( en wel actief paard heb gereden etc).

Alvast bedankt voor de tips :)

Groetjes, Agnes.

kleinvosje

Re: vol gevoel,maar niets gegeten. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:28

Het gatsie Nessah, wat en rotgevoel. Kan het zijn dat je niet genoeg tijd neemt om te eten? Hoe dan ook, een teveel gegeten gevoel is vervelend, ik hoop dat het snel weg trekt...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:31

in het oog houden en anders naar de HA.
ik had vorig jaar of steeds honger, maar van zodra ik enkele happen gedaan had, reeds het gevoel alsof ik veel te vel gegeten had en al aan het "proppen" was om na een uur weer scheel van de honger te zien.
diagnose: 3 maagzweren

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 14:32

Maagzweren? Wow, maar moet je dan geen buikpijn hebben? Want ik heb verder nergens last van. Ja, wat licht in mijn hoofd maar dat lijkt me logisch als je zo weinig eten binnen hebt.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:34

Ik heb dit ook wel eens. Bij mij gaat het met een paar dagen vanzelf weer over.

kleinvosje

Nee, dan hoef je geen buikpijn te hebben . Een kennis van mij had nergens last van, totdat hij op zijn werk in elkaar zakte. Hij bleek door een niet opgemerkte maagzweer een maagperforatie te hebben gehad, hij heeft kantje boord gelegen.

AnnemiekvM

Er heerst wel ontzettend buikgriep. Dus misschien daar een staartje van?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:36

nee eigenlijk niet echt pijn. Soms wel een beetje omdat ik niets gegeten had of toch niet voldoende. het is eigenlijk aan het licht gekomen doordat ik met een hardnekkige hoest zat en het gevoel had dat ik "water" in mijn keel had (zoals bij verslikken) en de HA dacht eigenlijk aan reflux, waardoor mijn keel geïrriteerd was en ik dus ging hoesten. Maar nee, geen reflux slokdarm was ok m'n maag iets minder...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 14:37

Eng verhaal kleinvosje..

Hmm, ik kijk het tot morgen even aan en anders ga ik dus naar de huisarts.

Buikgriep kan ook nog, alleen mijn stoelgang is normaal en voel me verder goed en ook nergens pijn.
Hoe kunnen ze zien of je een maagzweer hebt?

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:37

kleinvosje schreef:
Nee, dan hoef je geen buikpijn te hebben . Een kennis van mij had nergens last van, totdat hij op zijn werk in elkaar zakte. Hij bleek door een niet opgemerkte maagzweer een maagperforatie te hebben gehad, hij heeft kantje boord gelegen.

Jeetje!

Mijn moeder heeft ook een maagperforatie gehad, alleen zij heeft gillend in bed gelegen van de pijn..

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:42

had ik dat maar!
viel het lijnen niet zo zwaar ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:44

Ja, het kan allebei, OF je hebt nergens last van en komt het acuut opzetten, OF je ligt te creperen van de pijn. Volgens mij kunnen ze maagzweren alleen goed vaststellen middels scopie, maar ik ben geen arts dus weet het niet zeker.
Ik hoop in ieder geval niet dat jij dat hebt Nessah, neem het zekere maar voor het onzekere en ga naar de huisarts.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:44

ik wil je niet ten onrechte gerust stellen maar ik heb dezelfde symptomen zo'n 3 keer per jaar. soms duurt het 3 dagen, soms anderhalve week.
maar het gaat wel weer over. nu heb ik het ook, vond het al lang duren eerlijk gezegt. maar heb vandaag nog maar een halve boterham gegeten, krijg geen hap door mijn keel. wel drie paarden gereden, voel me wel slap en ik weet dat ik moet eten maar het lukt niet. erg vervelend. maar ik weet ook dat het (bij mij!) over een paar dagen weer weg is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 14:50

Maar ik weeg maar 48 kilo en kan dit dus niet hebben een paar dagen.. Dan ga ik helemaal richting ondergewicht.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:00

Die kennis van mij woog ook niet zo veel. Geen risico nemen hoor Agnes, als je het niet vertrouwt naar de huisarts. Je moet nog heel lang door met je lichaam...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 17:20

Vandaag naar de huisarts geweest en bloed gaan prikken, uitslagen hoor ik maandag.

Hij dacht zelf dat het een schildklier probleem kan zijn, maar goed ik wacht het wel even af :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:31

Een schildklier probleem? Hmm, dat had ik nou niet gedacht. Maar goed, laten we hopen dat het dat dan is en dat je met wat medicatie verbetering krijgt!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:34

Misschien een luie maag? Dat houdt in dat je maag er erg lang over doet om je voedsel naar je dunne darm te sturen. Hierdoor blijft het voedsel langer in je maag, waardoor je langer vol zit en soms (bij mij zelden) wat misselijk bent.

Speelt bij mij ook op een paar keer per jaar. Nu ja, het is er altijd, die luie maag, maar een enkele keer merk ik er wat van. Ik slik dan (als ik er iets misselijk bij word) een domperidontabletje en dan leegt mijn maag pas weer goed.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:39

Oeh, dit ga ik ook even volgen.
Ik eet alleen 's ochtends een bakje vla.
Meestal sla ik op school tussen de middag het eten over omdat ik gewoon geen honger heb.
En 's avonds eet ik dan een bord warm eten, meer omdat het moet want eigenlijk heb ik nooit echt honger...
Volgens me moeder raakt me maag eraan gewent als ik zo weinig eet en dat me maag graat krimpen dat ik gewoon
meer moet eten zodat'ie uitzet en ik weer honger krijg maar ik kan gewoon niet meer eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:20

Ik heb dit ook wel eens, vooral na het sporten, maar het gaat bij mij altijd vanzelf weer over.. :) Zou me er niet te druk over maken eigenlijk als het niet aanhoudt.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:38

Hallo,

Hopelijk komt er niets vervelends uit de bloedtest.
Als medische oorzaken uitgesloten zijn, dan zou je de huisarts kunnen vragen voor een verwijsbrief naar een dietiste. Dit ivm je toch al lage gewicht.
Misschien heeft die nog wat goede tips voor je.
Succes ermee!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 17:09

Rebeccaa schreef:
Ik heb dit ook wel eens, vooral na het sporten, maar het gaat bij mij altijd vanzelf weer over.. :) Zou me er niet te druk over maken eigenlijk als het niet aanhoudt.

Het is maar goed dat ik wel aan de bel getrokken heb hoor :) Ik maak me niet zo snel druk maar ben inmiddels wel 3 kilo kwijt en 2 keer flauw gevallen. Het is al sinds woensdag middag he..

Nou ja, het gaat nog steeds hetzelfde. Vandaag een stukje brood gegeten, maar voel me enorm beroerd. Ben benieuwd naar de uitslagen maandag :)
Thanks voor tips en reacties :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:11

Heel veel beterschap. Hopelijk valt het allemaal mee en voel je je snel weer goed.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:12

Pfff, wat ellendig zeg. Zo kom je ook niet op krachten..

Wel goed blijven drinken en heel veel succes

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:36

Beterschap zeg!!
Ik viel vandaag ook van me graatje bijna. Heel de middag op me nest gelegen zo beroerd was ik..
Ga dit topic echt volgen, als het bij mij blijft ga ik ook toch maar naar de dokter.
Sterkte!