Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mischienAnya schreef:Heb je er koorts bij????
Niet wachten maar naar de dokter. Het kan een simpel dingetje zijn, maar toen ik dat had, had ik tetanus en eindigde in het ziekenhuis. Tetanus noemen ze ook wel 'kaakklem". Heb je recent kleine wondjes gehad? Gevallen??
Ik denk dan dat ze mijn kaak idd opnieuw recht moeten zetten. Ben benieuwt wat ze morgen zeggen. Tenminste als ik morgen terecht kan. Mijn mond kan niet open getrokken worden, heb ik ook al geprobeert. En mijn kaak van links naar rechts geduwt maar het helpt helaas niet.
.
.

Yinka schreef:Je hebt dus het kaakgewricht. Zoals bij andere gewrichten heb je dus het ene uiteinde van het bot wat in het kommetje zit, waardoor je dus een vloeiende beweging kan maken. Zo is het dus ook met je kaakgewricht. Als jij je mond opent, dan beweegt je kaakkopje, hij glijd dan langs de discus ( kraakbeen ). In jou geval zijn de spieren een beetje uitgerekt en ben je voorbij de discus gekomen. Ik heb dit ook gehad, maar in mij geval kon ik weer terug voorbij de discus. Dat langs die discus gaan veroorzaakt dat 'knakkende' geluid. In jou geval kan je niet meer voorbij of terug. Dus je kaak zit opslot.
Wat moet je nu doen. Je moet heel snel de HA opbellen en je probleem uitleggen. Je kaakspieren moet weer terug gemasseerd worden in hun oorspronkelijke sterkte. Dit moet gebeuren bij een (kaak)fysiotherapeut. Hopelijk kan je dus via je HA aan een de juiste fysiotherapeut komen. Omdat je zegt dat je niet meer je mond helemaal open kan doen, moet je morgen echt bellen. Anders krijg je grote problemen.
_Anouck schreef:Ik ga dit is even volgen..
Mijn kaak knakt ook ongelooflijk en mijn tandarts zegt dat je er niks aan kan doen. Ik heb heel af en toe dat hij iets op slot gaat, maar dan knakt hij nog geen 5 sec. later weer keihard los. (Heb gelukkig geen pijn!)
Kga is even meer informatie opzoeken over die fysio..
Yinka schreef:_Anouck schreef:Ik ga dit is even volgen..
Mijn kaak knakt ook ongelooflijk en mijn tandarts zegt dat je er niks aan kan doen. Ik heb heel af en toe dat hij iets op slot gaat, maar dan knakt hij nog geen 5 sec. later weer keihard los. (Heb gelukkig geen pijn!)
Kga is even meer informatie opzoeken over die fysio..
Met de fysio komt je niet helemaal van het knakkende geluid af helaas. Wel kan het minder worden