gecomliceerde enkelbreuk normaal 10 dgn wachten op OK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ulrieke
Woonplaats: een klein dorpje vlak aan de Maas in 't Brabandse land

gecomliceerde enkelbreuk normaal 10 dgn wachten op OK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 11:18

Heeft iemand ervaring met een gecompliceerde enkelbreuk en dat het normaal is deze pas na 10 dagen operatief te ficksen. Mijn idee zelf is dat dit wel een iets te lange tijd is. Zou graag wat meningen/ ervaringen van mensen willen hebben.

zap

Re: gecomliceerde enkelbreuk normaal 10 dgn wachten op OK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:20

Ligt er wel een beetje aan hoe het eruit ziet en hoe je binnen bent komen wandelen. Kortom, iets meer info.

Een vriendin is via de SEH naar binnen gekomen, foto's gemaakt en lag dezelfde dag nog op de OK. Ik heb inderdaad ook weleens meegemaakt dat het eerst ingegipst wordt en dat de patient dagen later pas weer opgeroepen wordt voor OK (1-2 weken)

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:20

Ik had mijn enkel uit de kom, en doordat ik nog niet gegeten had kon ik direct onder het mes.
Ze moesten me enkel recht zetten en een ijzeren pen er in om hem zo te houden...
Ik vind 10 dagen ook wel erg lang.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:21

Lijkt mij ook erg lang. Maar is dat niet met een speciale reden?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:21

Ik vind 10 dagen ook erg lang! Schandalig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:22

Heb je al zelf gevraag waarom tien dagen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:23

Heeft de chirurg aangegeven wat de reden is voor het wachten?

Ik heb destijds een breuk van de enkel opgelopen en ben direct geopereerd met een ruggeprik. Ik was zo snel in het ziekenhuis ( dankzij gele tadutadu auto :') ) dat er nog geen zwelling was..

Denk dat het bij TS al te gezwollen is?

Sterkte ermee!! :(:) Echt geen pretje!! :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:24

10 dagen is lang, maar het gebeurt.
Mijn vader had zijn scheenbeen gebroken (kop scheenbeen net onder zijn knie verbrijzeld) en dat heeft 12 dagen gebeurd. Hij is toen wel in het gips gezet, maar operatie zelf was pas na 12 dagen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:25

Amanda schreef:
10 dagen is lang, maar het gebeurt.
Mijn vader had zijn scheenbeen gebroken (kop scheenbeen net onder zijn knie verbrijzeld) en dat heeft 12 dagen gebeurd. Hij is toen wel in het gips gezet, maar operatie zelf was pas na 12 dagen.

En hebben ze toen gezegd waarom?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:26

Spoedgevallen die steeds tussendoor kwamen, chirurg die vrij was, geen OK vrij. Verschillende redenen.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:31

Soms wachten ze ook zodat de zwelling af kan nemen en zo kunnen ze beter de schade zien en makkelijker opereren!

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 11:33

Voor complicaties vond de chirurch van vandaag het verstandig om het naar volgende week maandag te zetten. De chirurg die vrijdagavond de foto's beoordeeld had zei afhankelijk van de zwelling vandaag.

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 11:35

Eigenlijk was er vandaag een afspraak met de chirurg van vrijdag maar keeg plots een ander.

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 11:36

Heb er maar een raar gevoel over.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:37

Tja artsen zijn ook maar mensen. Misschien zat die van vrijdag al wel helemaal vol met zijn spreekuur? Of misschien is hij wel ziek?
Fijn dat ze dan iig een ander voor je hebben geregeld.

En het komt vaker voor dat ze langer wachten om de breuk te opereren. En zo te lezen hebben ze daar een goede rede voor!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:37

Waarom? Kan toch?
Mijn zus heeft de hele week niet kunnen lopen, maar was ook niet welkom in het ziekenhuis.idd ivm zwelling. Aan zwellingen kunnen ook chirurgen niets doen en maakt het een stuk lastiger om goed te kunnen bekijken. Liever wachten en het goed kunnen zien, dan perse nu opereren en het misschien niet goed kunnen zien toch :)

En spoedgevallen kunnen er altijd tussenkomen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:38

Dus wat ik er van maak, de vorige heeft gezegd: Afhankelijk van de zwelling vandaag. De zwelling is dus minder waarschijnlijk en kunnen ze het traumagebied beter beoordelen dus zegt de nieuwe arts: we kunnen beter nog wachten om complicaties te verminderen.

Net goed toch?

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 11:43

Er is vandaag niet eens naar de zwelling gekeken!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:44

maar wel naar de complicaties ;)

Heeft de chirurg je enkel niet bekeken? En de foto's bekeken? Nieuwe foto's gemaakt?
Moest je vandaag nuchter verschijnen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:19

he pechvogel! Vervelend dat je zo weinig duidelijkheid hebt, dat is gewoon k*e. Ik heb met mijn gebroken arm (2 jaar geleden) twee dagen moeten wachten, dat was al vervelend genoeg.

(ik vond het al toevallig dat er een 2e persoon met dezelfde pech was, maar even in je profiel gespiekt en toen was het wel duidelijk ;) )

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:16

ik heb 11 dagen moet wachten op operatie met een zwaar gecompliceerde enkelbreuk! ze wilde het eerst op 14 dagen zetten :oo :(
ik heb mijn enkel uit de kom gehad, en mijn enkelvork is zo drastisch verbrijzeld dat ze 4 uur zijn bezig geweest op de OK, mijn onderkant kuit en scheenbeen zijn ook kapot, pezen kapot.
ze hebben me overigens gewoon naar huis gestuurd, maar na 2 dagen weer keihard terug gekomen, want het was om te janken zoveel pijn! vonden ze ook niet zo gek met zulke breuken :o heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen, 7 weken morfine gehad en ik zit nu op 3 maanden gips :( en morgen gaan ze beoordelen of het er af mag.... :o
jaar revalidatie staat ervoor
maar het wachten op die operatie was een hel, ik had zoveel pijn, dat het met een morfinepomp niet eens te bestrijden was :o en in een ziekenhuis liggen is sowieso een drama :P je hebt het idee dat je 11 dagen voor jan l*l wacht... maar ik had ook een dikke zwelling, maar in mijn ogen kon de operatie veel sneller :o

ik wil je heel veel sterkte wensen, en ik hoop voor je dat het niet zo ernstig is als bij mij :o

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:58

Das niet mis Biertapje. Hopenlijk mag je morgen uit de gips en heel veel succes met revalideren.
Mijn enkel stond ook haaks op m'n been. M'n enkelvork ligt ook behoorlijk in de gruzelementen maar verbrijzeld vond de chirurg net een te groot woord maar zit er kort aan. Verder heb ik nog wat meer bottenwerk gebroken. Waarschijnlijk zijn de banden en pezen nog wel intact. Eerste zorg is zijn de breuken.
Morfine heb ik ook aangeboden gekregen maar het is nog te handelen met de pijn en omdat ik ook nog borstvoeding geef heb ik dit nog even afgewezen. Ben inmiddels wel achter dat het met deze complicatie het vrij normaal is om je te laten "wachten'. |(

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:01

nou hopelijk maken ze er wat moois van :) ik heb meer metaal in mijn enkel dan bot :P heb je ook de binnen, buiten en voorkant kapot?
nou gelukkig is de pijn nog enigzins te doen,
hoe is het zo gekomen?

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:09

Tja wat er precies allemaal kapot is heb ik niet meegekregen. Op m'n bed kan ik de gehele wereld aan maar owee ik er vanaf moet ben ik een klein kind. Duizelig, ruis in m'n oren dan gaat het echt niet goed. Ik baal ervan dat ik donderdag naar de anestesist toe moet en niet telefonisch kan.
Oorzaak van dit alles is een banketstaaf lanceering van m'n paard. En hoe is het bij jouw gebeurd Biertapje?

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:12

Tussen twee haakjes het paard had niks verkeerd gedaan alleen ik had een verkeerde inschatting gedaan.