Slecht tegen kou kunnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Slecht tegen kou kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:03

Hallo :wave:

Nu het kouder begint te worden begint het weer. Ik heb last van winterhanden. Steeds als ik het koud heb, verlies ik het gevoel in minstens 2 of 3 vingers. Ik heb het nooit warm genoeg en nu zit ik ook weer te trillen op mijn slaapkamer.

Wie heeft hier nog meer last van en wie heeft misschien handige tips? Brand los! :D

chocobroodje

Re: Slecht tegen kou kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:07

Ik ben een kou kleum 1ste klas zit nu met een fleece dekentje en de verwarming aan op de bank ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:08

Vorig jaar had ik er niet zo'n last van, iig niet van de winterhanden. Vind het echt verschrikkelijk! :n

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:09

Ik kocht een paar winters geleden een paardrijoverall. Daarbij Mountainhorse handschoenen en dito schoenen.
Nu hbe ik het soms zelfs te warm in de winter!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:11

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:15

Staan wat handige tips in ja :j

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:16

heb het zelf ook,
ik krijg het ook niet warm.
gewoon vreselijk.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:07

Ik heb dus hetzelfde probleem. Voor mijn voeten heb ik Uggs, voor mijn lichaam een jas met accu en voor mijn handen moet ik echt nog even kijken. Ik zit zelf te denken aan handschoenen van uggs, als de schoenen werken, waarom die dan niet?

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:08

god wat klinkt dit bekent ! tjaa wat ik eraan doe handschoenen
aan een goede dikke jas kopen en verder tjaa goed aankleden :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 10:45

Ja, mijn lichaam verder is opzich geen probleem. Ik heb het daar ook koud natuurlijk, maar mijn handen brr. Ik haat handschoenen. Misschien moet ik het dan maar accepteren :')

ze zeiden dat deze winter de strengste in 1000 jaar zou worden he

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:50

De winter die nu komt?

Ik heb last van koude voeten ook savonds in bed
echt ijsegels zijn het!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:19

ja deze winter :j

had gisteren een film opgezet, dekbed en kussen naar beneden gehaald en lekker film gekeken op de bank. Was echt heerlijk!
Laatst bijgewerkt door Dominique_96 op 21-10-10 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:19

Dominique_96 schreef:
Ja, mijn lichaam verder is opzich geen probleem. Ik heb het daar ook koud natuurlijk, maar mijn handen brr. Ik haat handschoenen. Misschien moet ik het dan maar accepteren :')

Het is mijn ervaring dat als je zorgt dat je lichaam flink warm is, je handen lang zo koud niet zijn. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:21

Dominique_96 schreef:

Ze hebben ook al gezegd dat ie helemaal niet zo koud gaat worden en nog geen groepje zegt dat t gewoon een winter wordt zoals zo vele... íemand zal wel gelijk hebben. :+

Verder lees ik mee, k verga ook altijd van de kou :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:21

Mijn ervaring is dat helaas niet. Ik kan twee paar sokken aantrekken, drie truien en een dikke sjaal, maar als mijn handen (en voeten) niet warm zijn, dan wordt de rest van mijn lichaam dat ook niet. :n

Het enige wat dan helpt is een warme douche of een half uur wandelen, maar dat is niet altijd (direct) haalbaar. M'n baas ziet me aankomen. :+
Laatst bijgewerkt door Karin op 21-10-10 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:22

Ayasha schreef:
Dominique_96 schreef:

Ze hebben ook al gezegd dat ie helemaal niet zo koud gaat worden en nog geen groepje zegt dat t gewoon een winter wordt zoals zo vele... íemand zal wel gelijk hebben. :+

Verder lees ik mee, k verga ook altijd van de kou :')

Oh. Dan hoop ik dat het dat 1ste word. :)
Onderaan de pagina een advertentie over koude handen _O-
Ik heb er nu weer last van. Bah. Ik zie echt op tegen de kou.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:30

Oooh ik heb dr ook al zo lang last van! Vorig jaar heb ik de hele winter buiten gewerkt (als vuilnisvrouw, dus lekker elke dag in de sneeuw :+ ), toen heb ik zowat heel de winter last gehad van wintertenen! :7
Ook waren mijn handen heel de dag bevroren, helemaal paars en gevoelloos.
Nu studeer ik weer dus zit ik gelukkig deze winter binnen, maar 's avonds krijg ik het binnen ook weer vreselijk koud. Ik zit dus altijd het dichtst bij de kachel, met hele dikke sloffen aan en een fleecedekentje :o En 's avonds in bed MOET ik mijn voeten warmen aan mijn vriend of de elektrische deken moet eerst even aan voor we naar bed gaan! :Y)
Met computeren krijg ik trouwens ook altijd ijskoude handen.. :\

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:41

Word deze winter nog strenger dan de vorige? Wat een hel!.. bah!..
Ik ben ook een kou kleum, als het maar even koud is kan ik nieteens sturen in de auto, of een smsje sturen.. Ik loop ook al snel met een dikke jas en handschoenen. Schijt, als ik het maar warm heb, want het koud hebben is echt waardeloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:46

Ik ben gek op echte wollen wanten. En omdat je vingers dan bij elkaar blijven blijven je handen ook beter warm. :)
En ik heb ook ALTIJD ijskoude handen in de winter.. zo rot. Ook met hockey, mijn handen zijn soms zo blauw en paars en gevoelloos dat ik m'n stick nauwelijks vast kan houden. Gelukkig zijn daar wel speciale handschoentjes voor met grip, maar als het regent of zo heb je daar alsnog niks aan want dan blijft het alsnog koud doordat het nat is.. echt ik hoop zo dat deze winter een beetje normaal blijft doen. :(:)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:39

Ik heb het zelf ook, ook die 'dode' vingers, komt door een slechte doorbloeding. Goed aankleden, veel bewegen..
Ik vind het ook erg lastig!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:27

Beeezel schreef:
Dominique_96 schreef:

Het is mijn ervaring dat als je zorgt dat je lichaam flink warm is, je handen lang zo koud niet zijn. :D

Mijn vader zegt altijd dat het juist heel belangrijk is om je handen, je hoofd en voeten zo warm mogelijk te houden. Je verliest namelijk de meeste warmte via je uiteindes. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:12

Klopt. Muts op in de winter dus. :D

Doorbloeding is idd essentieel. Als je het koud hebt, ga je je (onbewust) ook meer spannen, verkrampter zitten enzo. Komt de doorbloeding niet ten goede en het cirkeltje is rond.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:28

Mijn zus had bij het minste of geringste al last van dode vingers. Volgens mij heeft ze de ziekte van Raynaud of zoiets.
Alleen tijdens haar zwangerschappen had ze nergens last van.
Dus..... Maar of dat de oplossing is? Volgens mij heb je dan na de winter (of na 9 maanden) een groter probleem. :+

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:48

ik heb ook erg last van winterhanden en voeten, maar vooral mn handen. ik werk in de paarden en vind het niet handig om te werken met handschoenen aan. maar nou worden mn handen blauw/paars met oranje achtige vlekken of ik krijg van die dode handen. savonds als ik aan het opwarmen ben worden ze rood en gaan ze prikken, niet zo fijn :( . mijn rechterhand is ook altijd erger en een stuk dikker dan mn linkerhand.
ik was pas bij de dokter dus ik dacht zal er gelijk eens naar vragen wat ik er nou tegen kan doen, toen zij hij kou vermijden en kijken op google voor tips, haha daar had ik zelf nog niet aan gedacht natuurlijk!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:23

ik heb het ook altijd koud :')

heb lekker electrische deken in mn bed liggen :D

en voor mn winterhanden/voeten ben ik alweer aan de medicijnen...