Iets om mee naar de huisarts te gaan of niet? Maand. feestje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Iets om mee naar de huisarts te gaan of niet? Maand. feestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 18:48

Okay, voor mensen met een zwakke maag niet lezen.

Ik zit ongeveer al drie jaar aan de pil.
Gewoon elke maand een stopweek erin, en dan wordt ik ongesteld.
Nou komt het de laatste tijd wel eens voor dat ik 1 dag mischien later ongesteld wordt dan gepland.
Vorige week moest ik weer ongesteld worden, dit werd ik maar wel drie dagen later.
Met heel bruinachtig slijm dat later wel roder werd. De nacht voor die ochtend dat ik ongesteld werd, heel hevig buikpijn gehad, beroerd, maagzuur. Echt niet lekker.
Maar 1 dag echt ongesteld (?) geweest, al hoewel ik normaal veel meer bloedverlies heb dan dit keer. Volgende dag al bijna niks meer en savonds was ik er vanaf.
Dinsdag was me stopweek alweer voorbij en weer gewoon aan de pil gegaan. Ik was die maandag en dinsdag helemaal schoon, alleen witte vloed waar ik normaal ook wel eens last van heb.

Vanochtend kreeg ik weer een beetje buikpijn was niet zo lekker. Ik naar de wc, en toen viel er een dikkigerige donkere bloeddrup (was niet echt een prop maar wel dik). Daarna was ook helemaal niet lekker, kramp en lichte steken in me onderbuik (deed klein beetje pijn, maar was wel uit te houden. Dus niet ernstig). Maar verder de hele dag niks meer. Maar wel nog wat misselijk en af en toe een kleine steek.

Nou ben ik de week voor ik ongesteld moest worden, wel een of twee keer de pil vergeten. Maar de dag erna dat ik er achterkwam wel weer geslikt. Dus toen twee pillen.
Mijn collega zei dat het mischien ook wel een doorbloeding (?) was. Maar dit is de eerte keer in drie jaar tijd dat het zo gebeurd en dat ik er zo last van heb.

Ik weet niet of ik hier mee naar de huisarts moet gaan?
Heb chlamydia gehad |( en ben eigenlijk wel beetje bang dat dit er mee te maken heeft.
Is trouwens wel dik jaar terug en ben er toen ook voor behandeld.
Het zit me in ieder geval niet zo lekker, dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

guccio

Re: Iets om mee naar de huisarts te gaan of niet? Maand. feestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:50

Als jij je zorgen maakt gewoon naar de HA gaan, het kan vanalles zijn en je kan gaan speculeren en jezelf bang maken maar daar schiet je ook niets mee op. Meteen morgenochtend bellen voor een afspraak :j
:(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:57

ik weet dat als je echt een pil vergeet dat je weldat soort symptomen kan krijgen ook tijdens het verder slikken, maar misselijk enzo weer niet ik niet yenmisnte wel dat het niet door lijkt te zetten maar voor hetzelfde geld was een soort miskraam kan dat? ik zou gewoon naar de dokter gaan en vertellen wat je hier verteld hebt ik bedoel je bent toch verzekerd. je kan het ook bij de apotheek vragen. maar ik heb dat ook wel eens gehad ik bedoel als je stopt met de pil stopweek wek je een bloeding op dan ben je wel ongesteld maar niet echt snap je omdat je dat regelt met de pil.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:04

franka75 schreef:
ik weet dat als je echt een pil vergeet dat je weldat soort symptomen kan krijgen ook tijdens het verder slikken, maar misselijk enzo weer niet ik niet yenmisnte wel dat het niet door lijkt te zetten maar voor hetzelfde geld was een soort miskraam kan dat? ik zou gewoon naar de dokter gaan en vertellen wat je hier verteld hebt ik bedoel je bent toch verzekerd. je kan het ook bij de apotheek vragen. maar ik heb dat ook wel eens gehad ik bedoel als je stopt met de pil stopweek wek je een bloeding op dan ben je wel ongesteld maar niet echt snap je omdat je dat regelt met de pil.

Mischien toch maar naar de huisarts dan. Ik schaam me altijd toch wel een klein beetje, ben soms bang dat ik er voor niks kom. Dat heb ik een beetje sinds ik naar de huisarts ging om dat ik zo snel moe was en ook al ging ik normaal naar bed. Allemaal testen gedaan, en uiteindelijk bleek er niks te vinden zijn. En werd het afgeschilderd als stress, dat ik niet had.

Ik ben in het verleden wel eens vaker per ongeluk de pil vergeten, wel altijd dan de volgende dag twee geslikt. Maar nooit zoiets als nu gehad.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:06

Heb je bij dat eerste ook seks gehad (0-3 weken) daarvoor?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:07

Bij alle vreemde dingen gewoon even naar de HA.Beter voor nix dan te laat.
Ff uitstrijkje maken kan ook geen kwaad.
Enne:je mag de pil gerust doorslikken hoor.Ik stop maar eens in de 4 of 5 maanden.
Maakt niets uit,de stopweek is er ingelast voor de mens om de ongesteldheid na te bootsen.
Af en toe stoppen is nodig om je baarmoeder op te schonen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:09

Pentax schreef:

eh? Bedoel je dat ik bij de eerste keer dit ook had of?
Dat ik toen ik ongesteld moest worden daarvoor, vorige week?

Bij de eerste keer nooit last van gehad.
Heb een vriend, dus ja daarvoor ook wel seks gehad.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:10

ambre schreef:
Bij alle vreemde dingen gewoon even naar de HA.Beter voor nix dan te laat.
Ff uitstrijkje maken kan ook geen kwaad.
Enne:je mag de pil gerust doorslikken hoor.Ik stop maar eens in de 4 of 5 maanden.
Maakt niets uit,de stopweek is er ingelast voor de mens om de ongesteldheid na te bootsen.
Af en toe stoppen is nodig om je baarmoeder op te schonen.

Ik heb vaker gehoord dat mensen door blijven slikken.
Maar op de bijsluiter staat dat je na elke strip een stopweek moet houden.
Dus vandaar dat ik me er steeds aan houd.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:12

wemkelover schreef:
Pentax schreef:

eh? Bedoel je dat ik bij de eerste keer dit ook had of?
Dat ik toen ik ongesteld moest worden daarvoor, vorige week?

Bij de eerste keer nooit last van gehad.
Heb een vriend, dus ja daarvoor ook wel seks gehad.

Ik bedoel dit:

Citaat:
Met heel bruinachtig slijm dat later wel roder werd. De nacht voor die ochtend dat ik ongesteld werd, heel hevig buikpijn gehad, beroerd, maagzuur. Echt niet lekker.
Maar 1 dag echt ongesteld (?) geweest, al hoewel ik normaal veel meer bloedverlies heb dan dit keer. Volgende dag al bijna niks meer en savonds was ik er vanaf.

Ik wil je niet laten schrikken, maar dat klinkt een beetje als een miskraam. Dat denk ik omdat je bloedverloop zo anders was icm. beroerd voelen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:14

Pentax schreef:
Ik bedoel dit:

Citaat:

Ik wil je niet laten schrikken, maar dat klinkt een beetje als een miskraam. Dat denk ik omdat je bloedverloop zo anders was icm. beroerd voelen.

Ja toen heb ik ook wel het bed gedeeld in die drie weken daarvoor dit gebeurde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:14

Ik heb het ook zoals jij het omschrijft, ik heb dan ook verklevingen in de baarmoeder, hoeft helemaal niet ernstigs te zijn, maar daardoor kan het wat schelen per keer. Een bezoek aan de huisarts is niet verkeerd, als je bij de huisarts nou niet het goede gevoel hebt, zou ik zeggen, stap eens naar de gynaecoloog. Heb ik ook gedaan, heb je veel meer aan.

Toevoeging:
Omdat ik heel zwaar ongesteld wordt (overmatig bloedverlies, grieperig, moe, futloos) heeft de gynaecoloog gezegd dat ik m het beste door kan slikken en eens per half jaar moet stoppen. Het enige nadeel is, dat ik wel eens doorbraakbloedingen heb, vooral na de sex, en soms tijdens, dat is niet grappig kan ik je vertellen :+

Pentax, dat hoeft niet, dan ook gewoon wat vuilophoping zijn. Ik heb het ook wel eens, en dan heb ik geen sex gehad.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:16

miskraam of zwangerschap zijn de eerste dingen die in me opkomen. Ik zou even je huisarts consulteren

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:16

Ik heb dit ook wel eens gehad, meerdere malen zelfs.
Bij mij rinkelen zo'n beetje elke maand de alarmbellen, omdat ik bang ben zwanger te zijn.
Ik vergeet mn pil wel eens, heb vroeger ook erg vaak doorgeslikt. Ben er nu serieus mee aan het omgaan, maar was vorige maand ook maar 1 a 2 dagen ongesteld.
Zo'n pil kan beinvloed worden door zo veel verschillende dingen. Stress, overgeven, verkeerd eten..

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:28

Miskraam of zwangerschap tijdens een normaal pilgebruik zijn toch vrij zeldzaam. Dan moet je of 1 op de ? zijn die gelijk zwanger wordt als je hem 1 keertje vergeet. Zeker als je hem al langere tijd slikt, een paar jaar, dan wordt je echt niet zomaar zwanger, mits je medicatie hebt gebruikt waardoor de pil niet meer werkt.

Als je last van krampen hebt, dan kan het zijn dat je verklevingen hebt, of dat er teveel stolling plaatsvindt en je daardoor weinig bloedverlies hebt. Omdat je aangeeft dat het donkerbruin slijm/bloed is, duidt dit toch meer naar oud bloed dan op bv. een miskraam. Als het al een miskraam zou zijn van een vruchtje dat amper een maand oud zou zijn, dan merk je dit amper als je het verliest qua grootte en heb zou je juist bloedverlies hebben omdat de innesteling van het vruchtje is losgelaten van de baarmoederwand.

Ik zou een afspraak maken bij de HA en een doorverwijzing vragen naar de gyneacoloog om het even goed na te kijken. Van verklevingen kun je echt heel veel buikpijn hebben.

Sterkte ermee!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:36

Talonius schreef:
Miskraam of zwangerschap tijdens een normaal pilgebruik zijn toch vrij zeldzaam. Dan moet je of 1 op de ? zijn die gelijk zwanger wordt als je hem 1 keertje vergeet. Zeker als je hem al langere tijd slikt, een paar jaar, dan wordt je echt niet zomaar zwanger, mits je medicatie hebt gebruikt waardoor de pil niet meer werkt.

Als je last van krampen hebt, dan kan het zijn dat je verklevingen hebt, of dat er teveel stolling plaatsvindt en je daardoor weinig bloedverlies hebt. Omdat je aangeeft dat het donkerbruin slijm/bloed is, duidt dit toch meer naar oud bloed dan op bv. een miskraam. Als het al een miskraam zou zijn van een vruchtje dat amper een maand oud zou zijn, dan merk je dit amper als je het verliest qua grootte en heb zou je juist bloedverlies hebben omdat de innesteling van het vruchtje is losgelaten van de baarmoederwand.

Ik zou een afspraak maken bij de HA en een doorverwijzing vragen naar de gyneacoloog om het even goed na te kijken. Van verklevingen kun je echt heel veel buikpijn hebben.

Sterkte ermee!

Ik zal morgen bellen voor een afspraak voor vrijdag, moet morgen werken.
Maar het is niet de eerste keer dat ik de pil vergeet, gebeurd bij mij wel eens vaker maar dan slik ik de volgende dag twee. Deze maand is het toch wel drie keer gebeurd.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:37

wemkelover schreef:
Ik heb vaker gehoord dat mensen door blijven slikken.
Maar op de bijsluiter staat dat je na elke strip een stopweek moet houden.
Dus vandaar dat ik me er steeds aan houd.

Staat er in,maar mijn gynaecoloog zegt dat het geen probleem is.
Wanneer je niet verrast wilt worden door een doorbraak bloeding kun je beter eens in de 4 of 5 maanden stoppen.
Niet dat je dan veel bloed....
Mocht je dan een x de pil vergeten dan las ik meestal ff een stopweek in.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:13

Ik had 2 maanden geleden ook zoiets, steken in mijn buik, niet lekker en ineens 2 vage bloedprop achtige dingen.
Daarna ook nog wat steken en de volgende dag naar de huisarts geweest.
Die dacht niet meteen aan een abortus maar gewoon aan stolsels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:22

zonnebloem18 schreef:
Ik had 2 maanden geleden ook zoiets, steken in mijn buik, niet lekker en ineens 2 vage bloedprop achtige dingen.
Daarna ook nog wat steken en de volgende dag naar de huisarts geweest.
Die dacht niet meteen aan een abortus maar gewoon aan stolsels.

Dat kan ook, idd. Niet te zwaar aan tillen hoor TS. Maar altijd na laten kijken is wel goed!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:27

Ik heb ook veel klachten als ik een stopweek heb.
Ook met erge krampen en heeel veel bloedverlies.
Ik heb ook weleens een propje gehad.

In overleg met de HA slik ik nu de pil ook z'n 5 mnd door.
Mijn klachten zijn veeeel minder geworden.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:36

Ik ben al een jaar aan de pil .
En heb ook klachten de eerste dag van mijn stopweek.
Buikpijn , misselijkheid alleen als ik wakker word en op bed lig.
Ik word meestal de 3de dag ongesteld.

Heb dan 3 dagen last van heel licht bloed verlies(zou infeite met 1 tapon kunnen doen)
En dag nummer 4 is het heel erg , en heb ik wat jij al zei ook last van een soort prop iets achtig wat ook donkerder als de rest is.
Ik ben er mee naar de huisarts geweest en die zij dat er niets aan de hand was.

Mijn advies : Toch even voor de zekerheid bij de huisarts of dergelijke langs gaan .
Ook omdat je al een keer iets hebt gehad.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 06:46

Me huisarts heeft alweer vakantie. Die vent is er ook nooit.
Maandag pas weer terug.

Ik begrijp dat er meer zijn die dit altijd hebben.
Alleen bij mij is dit dus niet normaal omdat ik het nog nooit heb gehad. Ben vaker de pil vergeten, maar dit is echt de eerste keer in drie jaar tijd dat ik dit heb.
Mischien valt het indd mee.
Maar vind het gewoon raar omdat ik dit nog nooit heb gehad.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:05

ik weet niet of het ook geldt voor de pillen van nu, maar vroeger stond er altijd bij mij in de bijsluiter dat als je een pil vergat, je wel moest doorslikken maar niet meer veilig was in die reeks
pas bij een nieuwe strip was je weer veilig
ik zou de bijsluiter er maar eens bijhalen als ik jou was

verder lijkt het me verstandig om een alarm zetten in je mobiel zodat je je pil niet steeds vergeet want dat is vragen om een keertje zwanger raken

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 08:08

spatter schreef:
ik weet niet of het ook geldt voor de pillen van nu, maar vroeger stond er altijd bij mij in de bijsluiter dat als je een pil vergat, je wel moest doorslikken maar niet meer veilig was in die reeks
pas bij een nieuwe strip was je weer veilig
ik zou de bijsluiter er maar eens bijhalen als ik jou was

verder lijkt het me verstandig om een alarm zetten in je mobiel zodat je je pil niet steeds vergeet want dat is vragen om een keertje zwanger raken

In de bijsluiter staat dat als je de pil een keer vergeet at je binnen 12 uur de pil nog een keer kan slikken zonder risico.
Het kan zijn dat je dan twee pillen op een dag moet slikken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:55

Volgens mij staat er in de bijsluiter ook dat wanneer je meer dan 1 pil per strip vergeet je minder beschermd bent.
Ik zou er toch niet zo makkelijk over denken als ik jou was.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:04

Zou zeker even bij je eigen huisarts gaan informeren, wanneer die er weer is :P
Je mag de vergeten pil wel later innemen, maar op dezelfde dag!!! Niet op één dag 2!!

Zou dus zeker gaan informeren, maar het zou ook kunnen dat deze pil voor jou niet meer goed werkt!?
Ik heb dat jaren terug ook gehad. Ben toen in overleg met m'n huisarts overgegaan op een andere en tot nu toe gaat het prima!