Sport erbij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLoes

Sport erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:03

Hee,

Ik vraag me al een poosje af of er ook mensen zijn die paardrijden en dan ook nog een sport zoals hardlopen ofzo. Ik rijd namelijk 5 dagen in de week soms 4 en wil graag er iets bij doen om gewoon lekker fit te blijven. En voor de afwisseling maar ik vroeg me af welke sport, ik wil niet zo graag bij een vereniging omdat je dan zo afhankelijk bent met vaste tijden en misschien eventuele wedstrijden waar ik neit altijd tijd voor heb en het paardrijden gaat voor! Dus doet iemand een leuke sport?

Ik heb trouwens hardlopen al een poosje geprobeerd, maar denk niet dat dat voor mij besteed is. :+

Groetjes,

Juangi

Re: Sport erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:05

Ik loop 4 dagen per week post, dan blijf je ook zeker weten in beweging!

En fitness dan, is dat iets voor je?

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:08

Zumba is leuk om ernaast te doen!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:08

Ik doe aan voetbal :D
Rijd twee keer per week paard (is een bijrijdpaard) en heb vrijdags voetbaltraining en zondags wedstrijd. Woensdags loop ik hard (omdat ik dan helaas niet op de voetbaltraining aanwezig kan zijn, omdat ik op kamers zit, maar wel mijn conditie op peil wil houden).

Voetbal is leuk omdat: Het een teamsport (lees: erg gezellig!) is. Omdat het goed is voor de conditie. En omdat je doelpunten kan maken en dat is een supertof gevoel *D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:09

Ik wil al jaren kickboxen, maar kan het onmogelijk inplannen.. :(

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:10

Ik rij meestal 4 tot 5 dagen en probeer daarnaast twee keer per week te gaan zwemmen (baantjes trekken), ik pak graag de fiets (als het weer mee zit) naar stal, of naar t station of naar de stad en in de zomer ga ik wel eens hardlopen. En niet te vergeten, elk weekend een lange wandeling met de hond. Ik merk ook echt aan mezelf dat ik me slecht voel als ik weinig beweeg, dus ik probeer dit echt zo lang mogelijk vol te houden gedurende de winter maanden.

Genoeg mogelijkheden om fit te blijven :D

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:10

Juangi schreef:
Ik loop 4 dagen per week post, dan blijf je ook zeker weten in beweging!

En fitness dan, is dat iets voor je?

Das ook een oplossing! Uhm, fitness? Tja. ik hou dus niet van hardlopen maar wel van een loopband zon elecktrische :D Jajaj! :P maar die hebben wij niet thuis we hebben wel een fitness ruimte maar alleen de loopband mist en mijn ouders vinden het eerst onzin om die erbij te kopen en ik vind het een beetje zonde van het geld als ik een abbo ofzo ga nemen op het fitnesscentrum als ik het thuis kan doen :D Maar als ik na dit topic nog niks weet ga ik het maar eens proberen met de toestellen die we wel hebben kwa fitness.

Heeft iemand ook ervaring met zumba dat je op zon dvd koopt en dan na moet doen, is dat leuk en helpt het een beetje voor de conditie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:11

Spinning! Echt ontzettend leuk!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:11

steigert schreef:
Zumba is leuk om ernaast te doen!

Oke,:D doe je dat thuis of op een vereniging en zijn daar ook dvd ofzo voor te krijgen dat je het thuis kan doen?

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:13

_MG schreef:
Ik rij meestal 4 tot 5 dagen en probeer daarnaast twee keer per week te gaan zwemmen (baantjes trekken), ik pak graag de fiets (als het weer mee zit) naar stal, of naar t station of naar de stad en in de zomer ga ik wel eens hardlopen. En niet te vergeten, elk weekend een lange wandeling met de hond. Ik merk ook echt aan mezelf dat ik me slecht voel als ik weinig beweeg, dus ik probeer dit echt zo lang mogelijk vol te houden gedurende de winter maanden.

Genoeg mogelijkheden om fit te blijven :D

Ik fiets ook elke dag naar school zo'n driekwatier.. :D Maar wil er toch graag iets bij doen! :D en het zwembad is hier zo'n half uur fietsen vandaan.. En dat is ook nog bijna altijd dicht en het volgende zwembad is wel een uur fietsen, dan kan ik denk ik beter meteen terug gaan! :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:14

Tennis! Echt leuk, en veel mensen doen het dus je kan zo een keer een balletje overslaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:15

Ik heb er jaren bij gevolleybald en gezeekayakt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:17

Ik heb getennist.
Heel leuk,maar helaas geen tijd meer voor.
Wel een tennisarm opgelopen...

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:46

Sonja schreef:
Ik heb er jaren bij gevolleybald en gezeekayakt.

met paardrijden erbij? had je het dan niet super druk?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:52

ik heb 2x in de week paard gereden, +- 3x in de week richting sportschool
en daarbij nog 2 dagen stage, 2 dagen school en 1 dag werk.
wel druk, maar uurtje sporten is zo lekker! (vooral ook de sauna daarna)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:53

Ik hardloop 1x per week, dat kun je doen wanneer je er zin in hebt. Verder volg ik ook schaatstraining, dat is wel altijd op hetzelfde tijdstip.
Maar het leukste vind ik klimmen, hiervoor heb je wel een maatje nodig, maar kun je doen wanneer je zin hebt en je maatje ook kan.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:58

Lieke schreef:
Ik hardloop 1x per week, dat kun je doen wanneer je er zin in hebt. Verder volg ik ook schaatstraining, dat is wel altijd op hetzelfde tijdstip.
Maar het leukste vind ik klimmen, hiervoor heb je wel een maatje nodig, maar kun je doen wanneer je zin hebt en je maatje ook kan.

Klimmen is ook leuk bedankt voor de tip! :D

Khareem2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:28

Tijdens het voorjaar en zomer ben ik zeer geregeld op de racefiets te vinden. Heerlijk en fiets zelfs wat bergen in de franse alpen op. In de maanden waarin fietsen niet meer zo fijn is (kkkoud) is het mijn streven om hard te lopen maar dit wil nog wel eens wisselen qua motivatie ;-)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:53

Pilates :?
Erg goed voor ruiters!!!

Zumba is ook erg leuk, spinning is ook vet lekker knallen op die fiets :9

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 06:56

@miep: wat is pilates :+

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:08

Ik loop 2-3 keer in de week hard; ik weet dat je denkt dat het niet aan je besteed is, maar het is wel DE sport waardoor je je heerlijk fit voelt en echt conditie opbouwt en dat je bij wijze van spreken heel makkelijk ergens tussendoor kunt doen ;). Dansen kan ook erg leuk zijn en goed voor je spieren ! En het helpt ook al zeker als je lekker naar stal/werk fietst, of bijvoorbeeld mee fietst met een vriendin die met een paard naar buiten gaat dat niet alleen kan.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:16

ik reed 7 dagen in de week( 3 a 4 paarden)
maar soms ging ik dan nog zwemmen...maar dat heb ik nu ook afgezworen... kreeg een spierscheuring door het zwemmen (vraag me niet hoe :P ) maar ik durf eigenlijk niet meer zo goed te gaan zwemmen :o

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:31

Oh zwemmen is inderdaad ook heel goed :) haha Biertabje, ik snap wel dat je niet meer durft te zwemmen nu. En je maakt me nu wel nieuwsgierig hoe het is gebeurd xD

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:38

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:49

pilates, is een zeer intensieve vorm van kleine bewegingen veel spiergroepen pakken.
als je een les ziet, denk je dat het allemaal wel mee valt, maar wacht maar af totdat je het zelf doet!

Ik pak het af en toe ook erbij op de sportschool, en dan houden de ' oudjes' het langer vol dan mij haha!