Wat hiermee doen? meningen gevraagd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chiaraa_

Wat hiermee doen? meningen gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:13

Hallo,

Ik weet het allemaal even niet meer :n Weet echt niet wat ik hiermee moet..

Ik woon nu 7 maanden bijna bij mijn papa.
Mijn ouders zijn gescheiden en wonen nu een halfuurtje met de auto van elkaar af.
Mijn papa heeft een drukke job en is smorgens vroeg weg en ook niet erg vroeg thuis.
Aangezien het contact met mijn mama niet goed loopt, ga ik ook daar niet heen.

Op het begin ging ik week om week.
1 week bij papa 1 week bij mama.

Als ik bij mama was, had ze geen tijd voor me.
Ik moest het huishouden helemaal doen na mijn schoolwerk en koken voor mijn broer en zusje.
Als het niet goed was, kon ik helemaal opnieuw beginnen..
Mijn mama is niet bepaald vriendelijk tegen me en geeft mij van alles en nog wat de schuld.

Ik ben het rotkind..
Ik ben diegene die haar huwelijk heeft verpest..
Ik ben diegene die ongewenst is..
Ik ben diegene die niets waard is..
Enzovoort.Het kwetst me allemaal heel erg. Trek me het allemaal aan en ga alles geloven wat ze zegt.
dat haalt me neer en brengt me ook zeker niet op het goede pad.
Helpt me alleen dieper en dieper in de put geraken.

Na afstand van haar te hebben genomen liet me met rust de eerste tijd en dat was het beste.
Maar na een maand begonnen de pijnlijke uitspraken weer.
Maar dan via sms en telefoon..
Ik kreeg verwijtberichten waar ik niet op reageerde.
Papa zei dat ik die ook maar moest negeren en meteen wissen.
Hij hielp me zo goed mogelijk.

Maar.. het houdt niet op.
Ze komt nu met de sleutel van mijn zusje binnen in huis wanneer mijn papa niet thuis is.
Ze nam me vast, schudde me doorheen en vroeg waar ik in godsnaam mee bezig was.
Ik helemaal in paniek en overstuur.Was zo bang.

Ook op facebook zet ze digen op haar status over mij.
Hier wat voorbeelden: -is trying hard and doing her best.. But somehow it don't seem to be enough..stupid child
- realizes that life has always two sides: sometimes you're the dog and sometimes you're the street lamp.
-I give importance to only those who does the same for me.
Enzovoort. maar het draaid allemaal om mij zegt ze zelf.

nu heeft ze gesmst vorige week en deze week naar mijn vader dat HIJ mij moet dwingen om naar haar te gaan.
dat HIJ moet zorgen dat ik er ben.
Maar ik wil niet.. ik ben oud genoeg om zelf te beslissen.
Maar hoe meer ik niet ga, hoe erger ze me lastig valt en hoe moeilijkere smsen ze naar me stuurt.

Wat moet ik doen??
Ben helemaal hopeloos.
Ik weet het echt echt echt niet meer..
Als ik niet meewerk kan ze zelfs mijn paard van me afnemen. Heeft ze gezegt.En daar ben ik heel bang voor.. ;(

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:19

Jeetje wat een nare berichten en wat kwetst je moeder je zeg :\
Misschien kan je met je vader erover hebben dat je moeder ongevraagd het huis binnen komt m.b.v. de sleutel van je zusje? Misschien kan hij er voor zorgen dat je moeder niet meer aan een sleutel kan komen en/of het volwassen oplossen door te praten, en zorgen dat zijn ex-vrouw niet nogmaals zomaar in zijn huis komt. Blijkbaar komt ze er niet met goede bedoelingen.
Heb je het verhaal al aan je vader verteld? Gadver ik vind het echt een hele nare situatie meid.. :(:)

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:21

oh jeetje wat erg zeg! ja wat moet je hieraan doen? sowieso zou ik ervoor zorgen dat je een ander nummer krijgt zodat ze je niet meer van die gemene smsjes kan sturen! mischien is het ook een idee om een ander slot op de deuren te zetten zodat ze niet meer met haar ''geleende'' sleutel binnen kan komen!

daarnaast zou ik eens samen met je vader en je moeder gaan praten, want ik vind het niet normaal dat ze zomaar inbreekt in het huis van haar ex! heb je ook nog contact met je opa en oma? (van je moeders kant) wat vinden zei hier van? mischien dat hun eens met haar kunnen praten?

moeilijk zeg! heel veel sterkte :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:22

Jakkes meid wat een rotsituatie!! :\

Ik weet ook niet zo goed hoe ik je hiermee kan helpen, jij kan dit door middel van gesprekken proberen op te lossen met je moeder. Ik denk dat je vader hierbij erg belangrijk is, hij kan jouw in bescherming nemen en achter je staan als jij zegt dat je zelf kan beslissen of je naar je mam gaat.

@Jacqueline_: ze leent/pakt de sleutel van TS haar zusje. TS haar vader kan toch moeilijk de sleutel van z'n eigen kinderen afnemen.

Sterkte in ieder geval.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:25

Mijn oma en opa zijn er niet meer.
Mijn vader heeft al meerdermaals gezegt dat ze niet binnen mag komen.Maar die opmerkingen negeerd ze.
Ze doet het nu gewoon als hij niet thuis is.
Nieuw gsmnummer is moeilijk,heb een abonnement sinds kort.
Mijn moeder blijft mijn vader zeggen dat HIJ diegene is die mij MOET pushen , of ik het nu leuk vindt of niet.
Vindt dit gewoon ook erg voor mijn vader.. want hij leid hier ook onder.
Ze valt hem telkens lastig.
Soms wil ik gewoon gaan dan naar mijn moeder, om mijn vader even rust te geven..
Maar dat komt niet goed.. ;(

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:29

Heb je een vertrouwenspersoon, op school of op een sportclub of iets dergelijks?
Jouw mama heeft dringend hulp nodig, want op deze manier maakt ze jou en zichzelf helemaal kapot.

:(:)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:30

Kun je niet in contact komen met een vertrouwenspersoon en zo een weg vinden in de geestelijke mishandeling die je van je moeder krijgt, want dat doet ze!!
Verder een gesprek lijkt me wel een goede, maar dan wel met je vader en een hulpverlener erbij.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:32

Heb wel een vertrouwenspersoon.
Maar vindt het zooo lastig om haar steeds weer dit verhaal te doen en haar zoveel lastig te vallen, want dat doe ik echt wel veel naar mijn gevoel.
Mijn mama is al bijna een jaar in therapie.
Ze zegt dat dit dankzij mij is.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:33

Het gaat er niet (alleen) om dat je je verhaal verteld, het gaat er om dat jullie hulp krijgen.
Vraag je vertrouwenspersoon maar om je te helpen met het zoeken naar een goede maatschappelijk werker bijvoorbeeld.

Anoniem

Re: Wat hiermee doen? meningen gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:42

Och meiske....... ik denk idd ook aan een vertrouwenspersoon, en misschien iemand die kan zorgen dat je bij papa kunt gaan wonen?

Dikke knuf voor je meis...... wat moet dit moeilijk zijn voor je :(:)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:44

Yamcha schreef:
Och meiske....... ik denk idd ook aan een vertrouwenspersoon, en misschien iemand die kan zorgen dat je bij papa kunt gaan wonen?

Ik woon bij papa.. maar moeder weet gewoon niet van ophouden..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:55

Jeetje wat een vervelende situatie zitten jij en je vader!

Je moeder staat dus al onder behandeling? Heb je weleens eens met haar behandelaar gesproken? Misschien dat zij/hij kan helpen?

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen.!!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:56

Wat zegt je vader ervan dat je moeder ongevraagd als hij er niet in rondsnuffelt? Als hij ervoor zorgt dat dat niet meer gebeurt, ben je al een stap verder. Het nummer van je moeder kun je laten blokkeren als het goed is, smsjes ongelezen verwijderen. Als je haar vervolgens van je msn, facebook, hyves, etc afgooit heb je daar ook geen last meer van :)
Jij bent zeker niet de oorzaak van haar ziekelijke gedrag, dat is ze helemaal zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:01

cupcake_x schreef:
Yamcha schreef:

Ik woon bij papa.. maar moeder weet gewoon niet van ophouden..

Dan moet er meer gebeuren.

Vraag je papa om contact op te nemen met jeugdhulpverlening, of een RIAGG of iets in die stijl, en vraag hem het probleem voor te leggen. Wat hier gebeurt, kan echt niet. Jij mag niet op deze manier onder druk gezet worden. Dat ze het zichzelf zo moeilijk maakt, is haar eigen probleem, maar jij mag er niet de dupe van worden. Het lijkt me dat je op de een of andere manier wel bescherming kunt krijgen tegen je moeder=

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:04

marleen_88 schreef:
@Jacqueline_: ze leent/pakt de sleutel van TS haar zusje. TS haar vader kan toch moeilijk de sleutel van z'n eigen kinderen afnemen.

mischien is het een idee om een plekje voor de sleutel te zoeken in bv de regenton oid en dan goede afspraken te maken over wie wel en niet mag weten dat de sleutel daar ligt! dan kan ze iig niet meer binnenkomen! want het lijkt mij dat TS zich zo ook niet echt veilig voelt in haar eigen huis!

@TS voel je vooral niet bezwaard om je verhaal te doen tegen je vertrouwens persoon! deze mensen zijn daar voor en ze helpen je graag!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:32

Nou zeg, dit is wel een rot situatie ja, zeg dat ;(

Kun je haar nummer niet op jouw telefoon blokkeren?
Het zal niet veel helpen denk ik, maar toch..

Het klinkt waarschijnlijk erg drastisch maar ik ga het toch zeggen..
Kun je niet bij de politie of een of ander instantie een omgangsverbod oid aanvragen?

Ik hoop dat het snel verholpen is :(:)
Heel veel succes en sterkte!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:35

dank je voor de tips allemaal.
Ik ga vanavond als papa op tijd terug is van zijn werk en klanten, eens kijken of de politie een goede oplossing is.
Maar dat vindt ik zoo gemeen... ik weet niet of ik dat over mijn hart krijg.Weet ook niet of mijn vader dat een goed idee vindt.
Wel bedankt voor de tip, ik doe er wat mee!

Haar nummer blokkeren heb ik al eens gedaan, maar des te meer dat niet lukt, des te meer ze hier komt..
Voel me niet veilig hier :n

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:26

Als je je niet veilig voelt, kan je moeder een contact/straatverbod opgelegd krijgen hoor. Maar dan moet het wel uit de hand lopen, dat doet het nog niet om zo'n verbod te krijgen. :\

Gesprek met je vader is een goed idee meid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:35

Ik denk dat je eens een serieus gesprek met je vader aan moet gaan, vertel wat er gebeurt als hij niet thuis is. Hij is de volwassene, en hij hoort je te beschermen.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 22:18

ga ik morgen proberen..
Kinke schreef:
Ik denk dat je eens een serieus gesprek met je vader aan moet gaan, vertel wat er gebeurt als hij niet thuis is. Hij is de volwassene, en hij hoort je te beschermen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:37

Goed zo, echt doen hoor.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:49

jeetje...wat erg...
ik hoop dat het opgelost raakt...
ik zou in eerste instantie ook eens praten met je vader, en eventueel je moeder...
als dat niet helpt vrees ik dat je verder moet gaan en misschien de politie inschakelen zoals iemand al voorstelde...
politie klinkt 'dramatisch' maar is misschien het enige wat kan helpen...

ik weet niet waar je juist woont in Blegië maar als je wil kan ik wel eens informeren wat je mogelijkheden zijn indien je de politie toch moet inschakelen...laat het dan maar weten

maar misschien vind je wel een oplossing samen met je vader...

succes nog

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:58

en misschien in de tussentijd de haak op de deur doen, als je alleen thuis bent, zodat ze niet naar binnen kan komen!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:25

ik herken je verhaal... :o

misschien kun je je moeder ook duidelijk maken dat jij nu even geen contact wil met haar en dat als jij er aan toe bent jij beslist wanneer je weer contact wilt hebben... omdat het anders niet werkt.

eventueel met hulp van je vader. en als ze bij je vader in huis dringt gewoon de politie bellen. Je vader geeft aan dat hij niet wil dat ze in huis komt.

gaat het met je zus en broer wel goed dan?

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:38

Dank je, mijn moeder wordt opgenomen. Alles verwijst op mij en ik ben de schuld van haar opname.Ik 'terroriseer haar' zegt ze. Zei ze tegen mijn vader en andere familieleden. OOk zit ze dingen te zeggen die niet eens waar zijn. Dadelijk durf ik nergens meer komen..