Rituals vs. The Body Shop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Rituals vs. The Body Shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 10:47

:wave:

Ik ga binnenkort nog eens een uitje doen naar één van bovenstaande winkels voor een resem productjes; voornamelijk hand- en gezichtspullen. Ik zit altijd in eeuwige twijfel of ik nu naar Rituals zal trekken of The Body Shop :+ Qua prijs denk ik dat ze ongeveer toch wel overeen komen, en ik geloof dat ze allebei proefdiervij zijn (?).

Welke van de twee geniet jullie voorkeur en waarom?

:evaw:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:53

Ik ga altijd naar Rituals, maar dat is eigenlijk alleen omdat die nog enigszins in de buurt zit... Van The Body Shop zit de dichtstbijzijnde zo'n 100 km hier vandaan :')

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:54

Mijn voorkeur gaat absoluut naar Rituals! Ik vind persoonlijk het personeel in de bodyshop hier nogal opdringerig. Zo storend zelfs dat ik die winkel liever niet in ga. En daarnaast vind ik geuren van Rituals producten wat minder 'standaard' dan bij de bodyshop. Ik ben gek op alles van de 'rode' lijn :D

De prijzen liggen volgens mij ook ongeveer gelijk ja. En ook rituals is dierproefvrij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:54

Nouja, ik ga m et enige regelmaat naar the bodyshop en vind het vaak toch wel een deceptie.... De meeste dingetje die ze hebben vind ik niet zo goed werken, ik had laatst een gezichtsmasker gekocht... Die zat vol chemische troep (wat je dus opzich niet zou verwachten bij the bodyshop) en de dag daarna zat mijn gezicht onder de puisten :') Niet helemaal de bedoeling.... De shampoo maakt mijn haar heel stug ed. (echt extreem) En ook daar zit gewoon allerlei chemische troep door.... En zo zijn er nog wat voorbeelden..! De douchegels, bodylotions en bodybutters zijn opzich wel heel fijn, maar meer omdat ze lekker ruiken :P .... Maar ik ben niet heel erg onder de indruk van het verdere aanbod...

Rituals heeft wel een wat 'luxere' reputatie in mijn omgeving :D Vind die winkels er alleen altijd zo chique uitzien, daardoor voel ik me nooit op mijn gemak :') Maar qua spullen zeker Rituals :j :D

(lucky me, bij mij zitten ze 100 meter van elkaar vandaan ofzo en ik kom er dagelijks langs :') )

_Tara_

Re: Rituals vs. The Body Shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:01

Ik ga naar geen van de twee, wat Menino al aangeeft, je verwacht dat 't natuurlijke producten zijn enz, maar alsnog zitten er vaak een heleboel chemische middeltjes in.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 11:03

Loje schreef:
Ik vind persoonlijk het personeel in de bodyshop hier nogal opdringerig.

Ja dat klopt wel :j De keren dat ik naar TBS ging, werd ik ook altijd meteen aangeklampt, en als ik dan zei dat ik eerst gewoon wat rond wou kijken, bleef ze me achtervolgen en dan wat staan rond te kijken :+ Bij Rituals komen ze gewoonlijk ook vragen of ze kunnen helpen, maar als je dan zegt dat je gewoon even wilt kijken is het oké. Ik ben trouwens hélemaal weg van de Imagine en Sunrise-lijn :9 zo'n lekkere geurtjes!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:05

Tsja, zeep is per definitie een chemisch middel, dus ik vraag me dan af wat je precies zoekt (en hoe natuurlijk de spullen zijn die je thuis hebt). Dat lijkt me dan ook niet echt een argument. Ik zou dus beide zaken langsgaan en kijken welk product je het meeste aanspreekt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:05

Rituals vind ik veel fijner :j

De bodyshop doet zich naar mij te veel voor als All Natural terwijl er zoo veel troep in zit. Vandaar dat ik die enigzins boycot.

Daarnaast ben ik verslaafd aan die "spuit-douchegel" in zo'n fles. Dan spuit je wat van die doorzichtige gel op je hand , en als er water bij komt wordt het heel dik schuim (bijna scheerschuim). Echt lekker is dat :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:15

@ Hilli: Ik heb 't dan meer over parabenen, SLS enz.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:21

En Lush dan, is dat geen optie??
Heb je geen hoogdrempelige winkel en volgens mij is alles daar 100% natuurlijk!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:24

Sorriso schreef:
En Lush dan, is dat geen optie??
Heb je geen hoogdrempelige winkel en volgens mij is alles daar 100% natuurlijk!

Dan zou ik niet teveel schrikken als je daar op de etiketten kijkt.
Beginnende met de (enigzins ongevaarlijke) siliconen en eindigen bij kankerverwekkende sulfaten en DEA's etc.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:25

Lush ook niet dus, zit ook nog SLS in veel producten van hun. Je moet echt goed oppassen en niet zomaar overal op vertrouwen ;)

Edit: Wat Focussed zegt dus :P Alles met DEA en EDTA wil je ook echt niet hebben inderdaad :n

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:32

_Tara_ schreef:

Tsja, parabenen zitten in vrijwel alle cosmetische producten, vanwege de conserverende werking die ze hebben. Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd welke producten er wel bestaan die daar vrij van zijn en of er ook varianten bij zijn die commercieel/in bulk verkrijgbaar zijn.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:32

Serieus??
Jeetje zeg, dan doen ze zich ook beter voorkomen dan ze zijn... De ruit hangt altijd volgeplakt met allerlei kreten... :\

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 11:33

Ik denk dat er uiteindelijk overal wel iets van chemische troep in zal zitten .. Tenzij je naar zo'n échte natuurwinkel gaat, maar daar vind ik de productjes vaak niet zo lekker ruiken :o . Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar een goede handcrème die voedt, maar NIET plakt (of uitdroogt) en dat blijkt niet zo eenvoudig te zijn :Y) Ik denk dat ik toch bij mijn eerste gedachte blijf en naar Rituals ga trekken.

Focussed: jaaaaa die schuimbussen zijn leuk hé. En ze ruiken ook zo ontzettend goed. Alleen soms wel een gedoe om al dat schuim van je washandje te krijgen :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:36

@ Hilli: De Tuinen heeft genoeg producten, de Yes to lijn of van Dr. Organic bv.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:37

Hilli schreef:
_Tara_ schreef:

Tsja, parabenen zitten in vrijwel alle cosmetische producten, vanwege de conserverende werking die ze hebben. Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd welke producten er wel bestaan die daar vrij van zijn en of er ook varianten bij zijn die commercieel/in bulk verkrijgbaar zijn.

Om een voorbeeld aan te halen, ik heb shampoo van de L'Oreal Nature lijn (wel alleen verkrijgbaar bij kappers) zonder parabenen en zonder sulfaten én zonder siliconen.

Enig verschil in houdbaarheidsdatum is dat hij "maar" 12 maanden meegaat, in tegenstelling tot de varianten met parabenen. Die gaan 24 maanden mee.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:42

IK heb zelf trouwens wel fijne handcreme die niet echt plakt maar die is gewoon van de etos. Kleine tube staat een noors vlaggetje op geloof ik.

De hennep handcreme van de bodyshop voed wel heel goed maar plakt wel wat (maar niet zo erg als bijv nivea) en heeft een wat uitgesproken geur (om het even vriendelijk te zeggen).

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:44

Mijn voorkeur gaat naar Rituals wat betreft de bodylotions en shampoo e.d. Qua parfum (Love Etc. van de Bodyshop heb ik momenteel :D ) gaat mijn voorkeur naar de Bodyshop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:01

Ik ga naar allebei :+

De bananenshampoo en conditioner van de Body Shop zijn echt heerlijk, evenals de cooling spullen voor vermoeide voeten en benen.

Van de Rituals hou ik echt van elk product. :+:

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:03

Rituals! Ik vind de geur van alle producten gewoon zó lekker!

Wel vind ik de bodyshop soms wat goedkoper, dus dat is wel beter!

Edit: Je zegt zelf dat ze qua prijs overeenkomen, ik heb geen idee eigenlijk, dacht dus altijd dat de bodyshop goedkoper was, haha.
Als dat niet zo is ga ik zeker voor Rituals!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:22

Hilli schreef:
_Tara_ schreef:

Er zijn echt zat producten hoor zonder parabenen, SLS en siliconen en dat soort zooi.... Ik gebruik geen producten met Parabenen en siliconen, en sulfaten probeer ik zoveel mogelijk te beperken!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:27

Wij hebben alleen de bodyshop hier. Ik ga er wel eens heen, maar vind het zo jammer dat ze nog altijd zo'n beetje dezelfde spullen hebben als toen ik in de brugklas zat, meer dan 10 jaar geleden :')
Ik heb er een tijdje geleden eens een héérlijke teatree handenwasgel gekocht, maar die hebben ze nu niet meer..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:35

Hilli schreef:
_Tara_ schreef:

Weledaproducten

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:47

Ik kies voor Rituals, hele fijne spullen en ik vind de geurtjes écht heerlijk :D The Body Shop zat hier jaren geleden, toen kocht ik er ook al niet.